امروز: سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ -
وبسایت خبری
سرویس : اخبار
زمان : ۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۶:۵۴
شناسه خبر: ۴۷۲۳۱۴
 
رشد ایساکو و حفظ جایگاه نخست در جدیدترین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
یازده سال در صدر خدمات پس از فروش خودرو کشور
خودرونگاران - مشتریان بازار در کنار انتخاب یک خودرو به دنبال خدمات پس از فروش مناسب هستند. خدمات پس از فروش استاندارد و مناسب نه تنها روی انتخاب افراد تاثیرگذار است بلکه در طول مالکیت خودرو موجب اطمینان خاطر می شود.

به گزارش خودرونگاران ، با انتشار گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ایساکو برای یازدهمین سال متوالی به عنوان برترین شرکت در حوزه خدمات پس از فروش انتخاب شد. ایساکو به عنوان مرجع رسمی خدمات پس از فروش محصولات ایران خودرو امسال علی رغم مشکلات متعدد اقتصادی در کشور، نه تنها صدرنشین شد بلکه علی رغم کاهش امتیاز کلی خدمات پس از فروش کشور، شاهد رشد امتیاز این برند مانند 11 سال گذشته بودیم.

 

عصر خودرو

 

 

عصر خودرو

 

در جدیدترین دوره ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، 48 شرکت خودرویی داخلی و خارجی و در مجموع 2385 نمایندگی مجاز در این بررسی ها مورد ارزیابی جامع قرار گرفتند. نتایج منتشر شده از این ارزیابی نشان می دهد که ایساکو با نزدیک به 700 نمایندگی در سراسر کشور در این ارزیابی ها موفق به کسب امتیاز 83.9 شد که این امتیاز ، ایساکو را برای یازدهمین سال متوالی در صدر شرکت های فعال در حوزه خدمات پس از فروش قرار داد.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان متولی ارزیابی شرکت های حوزه خودرو در زمینه های مختلف، هر سال مشخصه های مد نظر در ارزیابی ها را ارتقاء و سطح سخت گیری در این بررسی ها را افزایش می دهد. حوزه خدمات پس از فروش در سال 98 با افزایش درجه سختگیری در مشخصه ها انجام شد و ایساکو با این حال موفق به تمدید رشد سالانه امتیاز و حفظ جایگاه نخست شد.امتیاز نهایی خدمات پس از فروش در کشور در سال 98 معادل 68.7درصد بوده است که با توجه به مشکلات متعدد سال های اخیر نظیر تحریم های ظالمانه،شیوع بیماری کرونا، مشکلات اقتصادی و ... کاهش 3.2 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد اما با این وجود، ایساکو نه تنها نسبت به سال گذشته در این زمینه افت امتیاز نداشته بلکه 1.2نیز رشد در ارائه خدمات پس از فروش را به ثبت رسانده است. ایساکو طی 11 سال صدرنشینی همواره امتیازش را در بررسی های شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران ارتقاء داده است و این مهمترین نکته ای است که افتخارات این شرکت را دو چندان می کند.دستیابی ایساکو به رتبه نخست ارائه خدمات پس از فروش و رضایت بالای مشتریان با مشخصه های متعددی به دست آمده است. این شرکت ضمن حفظ و ارتقاء کیفیت خدمات، طرح های نوین و به روزی را نیز به مجموعه سرویس ها و خدماتش اضافه کرده است. طرح اتوکلیک یکی از مهمترین طرح های ایساکو در راستای افزایش کیفیت ارائه خدمات به مشتریان است. ایساکو در این طرح با ارائه سرویس فوری خدمات در بستر اینترنت، ضمن همراهی با تکنولوژی روز، دستیابی متقاضیان به انواع خدمات سرویس در محل یا نوبت در گیری تعمیرگاه ها را آسان کرده است و اپلیکیشن هوشمند این شرکت در زمینه تشخیص قطعات اصل ایساکو، راهبردی نوین و متفاوت در حوزه خدمات پس از فروش کشور به شمار می آید. انتخاب قطعه اصل، یکی از مهمترین دغدغه های مشتریان انواع خودرو است. ایساکو در این زمینه برای مشتریان خودروهای ایران خودرو، مشخصه های متعددی را برای تشخیص قطعه اصل در قالب کد و بارکد روی قطعات و بسته بندی مخصوص در نظر گرفته است که با اسکن آن از طریق اپلیکیشن اختصاصی این برند، تمام مشخصات محصول و حتی قیمت آن، اصالت قطعه را به نمایش می گذارند تا مشتریان با اطمینان خاطر آن قطعه را انتخاب کنند. این شرکت همچنین با جدیت در اجرای طرح های سامانه هوش تجاری BI، پروژه‌های نگهداری نظام موفقیت پایدار، استقرار چرخه بهره‌وری و مدیریت کیفیت، داخلی‌سازی قطعات خودرو و خودکفایی در تولید ابزار مخصوص طی سال اخیر، علی رغم وجود سختی های اقتصادی فراوان موفق به ارتقاء امتیاز در ارائه خدمات پس از فروش شده است.

ارائه خدمات مناسب و استاندارد در حوزه خدمات پس از فروش با افزایش تعداد نمایندگی ها بدون شک با سختی های متعددی همراه است. استاندارد سازی خدمات در تیراژ گسترده و ارائه سرویس به پرتیراژ ترین خودروهای کشور مستلزم رضایتمندی تعداد زیادی از مشتریان است. ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان در سطح گسترده در قالب حدود 700 نمایندگی امری است که تنها با تلاش و ارائه خدمات نوین میسر می شود و ایساکو با تمرکز روی این اصل موفق به کسب امتیاز بیشتر از متوسط ارزیابی ها از جمله رضایتمندی مشتریان در حوزه خدمات پس از فروش شده است. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در 5 سرفصل، اقدام به امتیاز دهی شرکت های فعال در حوزه خدمات پس از فروش می کند. این سرفصل ها شامل وضعیت ارزیابی ستاد، وضعیت تعمیرگاه های مجاز، رضایتمندی مشتریان، کارایی نمایندگی ها و رضایت نمایندگی ها می شود. ایساکو در تمامی این مشخصه ها اختلاف قابل توجهی با متوسط صنعت دارد و بخصوص در مشخصه ارزیابی ستاد، ایساکو موفق به کسب 30 امتیاز بیشتر از متوسط صنعت در سال 98 شده است. بررسی امتیازات ایساکو در هر یک از این 5 مشخصه طی 5 سال گذشته همچنین نشان دهنده آن است که این شرکت هیچ گاه علی رغم افزایش سخت گیری در ارزیابی ها امتیاز کمتری نسبت به سال گذشته دریافت نکرده است و همواره روند صعودی داشته است.

 خدمات پس از فروش تنها محدود به رقابت شرکت های دارای بیش از ده نمایندگی نمی شود چرا که حتی برند های معتبر عرضه کننده خودروهای خارجی که با استاندارد شرکت های معتبر خارجی و با کمتر از ده نمایندگی تجهیز شده اند نیز امتیاز کمتری از ایساکو در ارزیابی ستاد کسب کرده اند. شرکت ایساکو از مجموع 22 شاخص مورد بررسی وضعیت خدمات پس از فروش در 16 شاخص موفق به کسب امتیاز کامل یا 100 شده است. بررسی نتایج ارزیابی سال 98 نشان می دهد که ایساکو در بخش هزینه خدمات موفق به کسب امتیاز کامل شده است و کیفیت خدمات نیز در کسب رتبه نخست، تاثیر بسزایی داشته است.به نظر می رسد روند صعودی ایساکو در حوزه خدمات پس از فروش و حفظ رتبه نخست برای یازده سال به سنتی در این شرکت بدل شده که برای حفظ آن همچنان طرح های نوین و ارتقاء خدمات در دستور کار این شرکت قرار خواهد داشت.

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۸ + ۸
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

پربازدیدترین

۱۳۹۹/۷/۲۸ - ۲۰:۵۸
حسین مدرس خیابانی مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید شد
خودرونگاران - حسین مدرس خیابانی، سرپرست سابق وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید منصوب شد.
۱۳۹۹/۷/۲۸ - ۱۶:۴۱
حرکت شاهین در مسیر استانداردهای اروپایی
خودرونگاران_ خودرو، محصول پیچیده ای از فرایند های مهندسی و استانداردسازی است که در نهایت به پروژه تجاری با تیراژ انبوه تبدیل می شود و به دست مشتریان می رسد.
۱۳۹۹/۷/۲۸ - ۱۶:۲۱
آغاز تدوین برنامه پنج‌ساله خودروسازی با محوریت ایدرو
خودرونگاران_معاون طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: تدوین برنامه پنج ساله خودروسازی کشور به پیشنهاد معاونتهای تخصصی این وزارتخانه و مشارکت نخبگان، ذینفعان و فعالان عرصه تولید با محوریت ایدرو ا...
۱۳۹۹/۷/۲۸ - ۱۶:۰۹
قرعه کشی سومین مرحله فروش فوق‌العاده محصولات سایپا
خودرونگاران_ مراسم قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده محصولات سایپا، فردا (سه‌شنبه) ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.
۱۳۹۹/۷/۲۸ - ۱۶:۰۶
رسوخ قطعات ایران ساخت به صنعت خودروسازی
خودرونگاران_تامین مواد اولیه خطوط پرسی، تولید قطعات و انواع ابزار خودرو از جمله اهدافی است که یک شرکت دانش‌بنیان به دنبال تحقق آن بوده و در حال حاضر محصولاتی را به صنعت خودروسازی ارائه کرده است
۱۳۹۹/۷/۲۸ - ۱۵:۵۴
بزرگ‌ترین آزمون سراسری حوزه خدمات پس از فروش کشور به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
خودرونگاران_دوازدهمین دوره آزمون سراسری خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور مهارت‌سنجی پرسنل نمایندگی‌های مجاز در حوزه خدمات پس از فروش، از ۲۸ مهر تا ۸ آبان ماه به صورت الکترونیکی برگزار ...
۱۳۹۹/۷/۲۸ - ۱۳:۴۷
حمل ریلی ۴۰۰ دستگاه خودرو از ایران‌خودرو کرمانشاه به تهران
خودرونگاران_به منظور تسریع در تحویل خودرو به مشتریان و با استفاده از ظرفیت شبکه حمل و نقل ریلی کشور، هر هفته ۴۰۰ دستگاه خودروی تولیدی ایران‌خودرو کرمانشاه به مقصد تهران بارگیری و حمل می‌شود و افزایش ا...
۱۳۹۹/۷/۲۸ - ۱۳:۴۴
کاهش قیمت قطعات خودرو در گروه تصمیم گمرک/ احتمال اجاره لوازم یدکی با ادامه تحریم‌های داخلی
خودرونگاران_کاظمی، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی گفت: تامین قطعات در بازار لوازم یدکی بحرانی نشده که مالکان خودروها در پی اجاره قطعات برای خودروهای خود باشند.
۱۳۹۹/۷/۲۸ - ۱۳:۳۹
انتقاد نماینده مجلس از تاخیر در اجرای طرح کلید به کلید
خودرونگاران_ طرح «نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی» که می‌تواند در حوزه‌های اشتغال، ایمنی جاده‌ها و تقویت تولید ملی تاثیرگذار باشد پس از تصویب در هیات دولت تاکنون آنچنان که باید اجرایی نشده است و باتوجه ...
۱۳۹۹/۷/۲۸ - ۱۳:۲۳
چرا تولید خودروهای مونتاژی در ایران گران تمام می‌شود؟
خودرونگاران_درسال‌های اخیر در خصوص اقتصاد مقاومتی ولزوم اجرای آن در صنایع ایران بسیار گفته شد اما آنچه که مغفول واقع شده است، تدوین شاخص هایی جهت سنجش کمی آنچه که حرکت درراستای اقتصاد مقاومتی میخوانیم...
۱۳۹۹/۷/۲۸ - ۱۳:۱۴
آقای وزیر، مطالبه گر باشید نه پاسخگو!
خودرونگاران| قطعه‌سازان به عنوان بخش خصوصی بین دو بخش دولتی و خصولتی صنایع مادر و خودروسازان در حال له شدن هستند؛ صنایع مادر مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان از جمله مس، ‌فولاد، مواد پتروشیمی، آلومی...
۱۳۹۹/۷/۲۸ - ۱۲:۵۶
دورخیز فاکسکان برای خودروهای برقی
خودرونگاران_شرکت فاکسکان در نظر دارد تا قطعات و خدمات لازم برای ۱۰ درصد از وسایل‌نقلیه برقی جهان را بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ تامین کند.
۱۳۹۹/۷/۲۸ - ۱۲:۱۱
چالش جدید برای محصولات تاکاتا
خودرونگاران_به‌نظر می‌رسد که داستان معیوب بودن محصولات شرکت ژاپنی تاکاتا پایانی ندارد. در یک دهه گذشته میلیون‌ها خودرو به سبب نقص در کیسه هوای ساخت کارخانه ژاپنی «تاکاتا» فراخوانده شده‌اند.
۱۳۹۹/۷/۲۷ - ۱۵:۴۴
قدردانی به سبک چینی
خودرونگاران - رسانه های چینی اعلام کردند که یک شرکت فولادسازی بعد از موفقیت چند ساله اش به تمام کارگران خود یک دستگاه خودروی لوکس هدیه داده است
۱۳۹۹/۷/۲۲ - ۱۲:۴۹
توزیع نامناسب، دلیل نابسامانی بازار خودرو است
خودرونگاران - نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل توزیع و نحوه عرضه نامناسب خودرو توسط خودروسازان، شرایط نابسامانی در بازار خودرو ایجاد شده است.
۱۳۹۹/۷/۲۱ - ۱۰:۱۳
قیمت‌گذاری خودرو به سازمان حمایت رسید
خودرونگاران | کمیته سیاست‌گذاری خودرو در جلسه اخیر خود تصویب کرد قیمت گذاری خودرو، تا زمانی که طرح مجلس برای عرضه خودرو در بورس نهایی شود، از شورای رقابت به سازمان حمایت مصرف کنندگان منتقل شود.
۱۳۹۹/۷/۲۷ - ۱۵:۱۸
عرضه سالانه ۵۰۰ هزار خودرو قطره چکانی نیست
خودرونگاران - معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو گفت: از ابتدای سال تاکنون، بیش از ۲۳۲ هزار و ۵۰۰ خودرو تحویل مشتریان این شرکت شده است و این رقم تا پایان سال، به ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.
۱۳۹۹/۷/۲۱ - ۱۵:۴۱
موفق ترین خودروهای الکتریکی در بازار جهانی +عکس
خودرونگاران_ در سال ۲۰۱۹ میزان فروش وسایل نقلیه الکتریکی در جهان برابر با ۲.۱ میلیون دستگاه بوده است. آمار همچنان بر رشد شاخص های فروش این کلاس تا پایان سال جاری میلادی(۲۰۲۰) اشاره دارند.
۱۳۹۹/۷/۲۱ - ۰۹:۳۱
عقبگرد سیاستی در بازار خودرو
خودرونگاران - در آخرین جلسه کمیته خودرو که با حضور برخی از نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن و طراحان طرح تحول صنعت و بازار خودرو برگزار شد، مقدمات بازگشت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان به حی...
۱۳۹۹/۷/۲۸ - ۱۱:۳۳
تایر فرسوده هم سلطان دار شد
خودرونگاران | تایر فرسوده کالایی نیست که قاچاق آن به‌راحتی امکان‌پذیر باشد. کالایی که یک تریلی با ظرفیت ۲۰ هزار تن بار، فقط ۱۵۰ تا ۱۷۰ حلقه از آن (به وزن هفت تا هشت هزار تن) را می‌تواند حمل کند هم بعد...
۱۳۹۹/۷/۲۲ - ۱۲:۴۶
ورود کمیسیون قضایی مجلس به موضوع دلالی در بازار خودرو
خودرونگاران - سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از ورود کمیسیون متبوعش به نابسامانی‌های بازار خودرو و مسکن خبر داد و گفت: بررسی و اصلاح قانون مربوط به مهریه در دستور کار است.
۱۳۹۹/۷/۲۸ - ۱۳:۱۴
آقای وزیر، مطالبه گر باشید نه پاسخگو!
خودرونگاران| قطعه‌سازان به عنوان بخش خصوصی بین دو بخش دولتی و خصولتی صنایع مادر و خودروسازان در حال له شدن هستند؛ صنایع مادر مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان از جمله مس، ‌فولاد، مواد پتروشیمی، آلومی...
۱۳۹۹/۷/۲۲ - ۱۰:۵۶
کارمان طراحی است، کپی‌کاری نمی کنیم/ تولید خودروی برقی تا کم‌تر از ۱۸ ماه آینده
خودرونگاران - مدیرعامل شرکت دانش بنیان جتکو گفت: طراحی برخی از اجزای پلتفرم ملی خودرو به صورت زیربنایی و با اتکا به دانش بومی در دستور کار جتکو قرار دارد، متناسب ترین خودروهای روز جهانی را برای این من...
۱۳۹۹/۷/۲۳ - ۱۳:۵۳
فروش فوق العاده 8 محصول سایپا / موعد تحویل؛ حداکثر 90 روز
خودرونگاران_گروه خودروسازی سایپا در راستای ایجاد فرصت برابر ثبت نام برای همه متقاضیان و عرضه خودرو به مصرف کننده واقعی، طرح فروش فوق العاده 8 محصول خود را از ساعت 14 امروز – چهارشنبه – آغاز می کند.
۱۳۹۹/۷/۲۳ - ۱۰:۰۰
ارایه خدمات مکان‌محور برای شکستن زنجیره شیوع کرونا ادامه دارد
خودرونگاران - همزمان با موج سوم ویروس کرونا و از سرگیری محدودیت‌های تردد در سطح شهر، خدمات پس از فروش ایران‌خودرو، برای خدمت‌رسانی مطمئن و رفع نگرانی‌های مشتریان، از تنوع خدمات غیرحضوری خود در سراسر ک...
۱۳۹۹/۷/۲۳ - ۱۶:۰۳
تائوس ۲۰۲۲؛ کوچکترین و ارزان ترین شاسی بلند فولکس واگن
خودرونگاران_تائوس فولکس واگن وارد رقابت با سگمنت خودروهای کراس اور خواهد شد و رقبای اصلی آن هیوندایی توسان و سوباروی کراسترک هستند فقط تائوس به امکانات ممتاز بیشتر مجهز خواهد بود.