امروز: یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ -
وبسایت خبری
سرویس : اخبار
زمان : ۱۳۹۹/۵/۲۱ - ۱۱:۳۹
شناسه خبر: ۴۷۱۵۲۸
 
دبیر انجمن سازندگان قطعه عنوان کرد :
دستهای دولتی عامل تولید ناقص خودرو
خودرونگاران - دبیر انجمن سازندگان قطعه عدم همکاری بانک مرکزی و تخصیص ارز قطعه‌سازان که ترخیص نشدن قطعات از گمرک و در نتیجه کمبود قطعات را موجب شده است، را عامل افزایش خودروهای ناقص در دو خودروسازی دانسته و معتقد است که بانک مرکزی نه‌تنها یاریگر صنایع در جهش تولید نبوده، بلکه مانع جهش تولید نیز می‌شود.

به گزارش خودرونگاران ، مازیار بیگلو  در رابطه با عدم همکاری و تخصیص ارز بانک مرکزی به قطعه‌سازان، با بیان اینکه بانک مرکزی کماکان روال سابق خود را ادامه می‌دهد و از تخصیص ارز به بهانه‌های مختلف سرباز می‌زند؛ اظهار کرد: این در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت و در حقیقت سرپرست آن، با اشراف کاملی که به موضوع دارند و با تدبیر و مدیریت خود، به خوبی پیگیر موضوع شده‌اند. در حقیقت وزارت صمت، تمام اقدامات لازم برای آنکه تولیدکنندگان ارز مورد نیاز خود را دریافت کنند، انجام داده است؛ امامتاسفانه تمامی این اقدامات و زحمات در بانک مرکزی بی‌نتیجه مانده است.

دبیر انجمن سازندگان قطعه و مجموعه‌های خودرو کشور تصریح کرد: بانک مرکزی با بهانه‌جویی‌های مختلف ارز مورد نیاز تولیدکننده را تخصیص نمی‌دهند. در حال حاضر قریب به ۴۰۰ میلیون دلار مواداولیه قطعه‌سازان در گمرک باقی‌مانده است اما به دلیل نبود ارز، امکان ترخیص آن‌ها وجود ندارد. البته گمرک نیز بسیار تلاش کرد تا این مواداولیه و قطعات مورد نیاز قطعه‌سازان را تحویل دهند اما گویا در کشور همه قرار است به جهش تولید اهمیت دهند الا بانک مرکزی!

وی با بیان اینکه گزارش‌های کامل در جلسه اخیر انجمن‌های قطعه‌سازی و مدیران عامل خودروسازی با سرپرست وزارت صمت، ارائه شد، گفت: هماهنگی‌های لازم با مدیران و معاونین وزارت صمت صورت گرفت تا تامین ارز مورد نیاز قطعه‌سازان با پیگیری بیشتری دنبال شود. شاید نیاز است از سمت دفتر ریاست جمهوری این موضوع پیگیری شود؛ چراکه ظاهرا بانک مرکزی نمی خواهد حمایتگر تولید باشد.

این عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعه و مجموعه‌های خودرو تصریح کرد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون که بالغ بر شش ماه است، چهار بار قطعه‌سازان ناچار به ابطال ثبت‌سفارش‌های خود و ایجاد ثبت‌سفارش‌های جدید شده‌اند؛ چراکه هربار و هر روز موضوعی جدید مطرح شده است. ضمن اینکه چه هزینه‌هایی هم بر گردن قطعه‌سازان گذاشته است که باورنکردنی است؛ هر کانتینری که از اسفندماه تاکنون در گمرک باقی مانده است، بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دموراژ و انبارداری آن شده است.

بیگلو ادامه داد: ابتدا گفتند نیمایی ثبت کنید، در ابتدای سال گفتند که نیمایی را ابطال و ارز صنایع ثبت کنید، یک ماه بعد مجدد دستور ابطال ارز صنایع و ثبت ارز اشخاص صادر شد، پس از آن هم گفتند ارز اشخاص را ابطال و ارز از محل بدون انتقال را جایگزین کنید. این سیکل چهار بار در صنعت قطعه‌سازی طی شده است. این در حالی است هربار ثبت سفارش صورت می‌گیرد و در صف تخصیص قرار می‌گیریم، با بهانه‌های قطعی سامانه، نبود کارشناس مربوطه، مشکل ارتباطی با گمرگ و… روبرو می‌شویم.

دبیر انجمن سازندگان قطعه و مجموعه‌های خودرو تصریح کرد:بنابراین نتیجه این شده که شش ماه است، قطعه‌سازان ارز خود را دریافت نکرده و حجم عظیمی از کالاها در گمرک باقی مانده است. قرار نبود که جهش تولید تنها توسط وزارت صمت، خودروسازان و تولیدکنندگان مس و آلومینیوم و… انجام شود. قرار بود که بانک مرکزی نیز در این راه کمک کند اما هیچ همکاری در راستای جهش تولید نداشته است. چراکه کاملا مانع جهش تولید شده و با بهانه‌جویی‌ها و کارشکنی‌ها، از تخصیص ارز طفره می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر متاسفانه تیراژ تولید روزانه خودروسازان از ۲۰۰۰ دستگاه پایین‌تر آمده است، اظهار کرد: این موضوع فقط و فقط به دلیل عدم تخصیص ارزی است که باید به قطعه‌سازان و خودروسازان می‌داد. ضمن اینکه در دو خودروساز اصلی تعداد خودروهای ناقص بسیار بالا رفته است. در حال حاضر بیش از ۱۲۰ هزار خودرو ناقص در دو خودروساز وجود دارد. این خودروها پول‌ها و سرمایه مردم است که باید تجاری‌سازی و تحویل مشتریان می‌شده است.

این عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعه تاکید کرد: مردم عدم تحویل خودروها در زمان تعیین شده را از چشم خودروسازان می‌بینند، در حالی که حقیقتا خودروسازی و قطعه‌سازی از ابتدای سال ۱۳۹۹ عزم خود را جزم کرده بود که تیراژ تولید بالای ۲۰۰۰ دستگاه در روز را در هریک از دو خودروساز حفظ کند؛ اما صرفا با کارشکنی بانک مرکزی و عدم تخصیص ارز، علاوه براینکه تولید خودرو کاهش یافته، بر شمار خودروهای ناقص نیز افزوده شده است.

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۱۱ + ۸
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

پربازدیدترین

۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۶:۵۴
یازده سال در صدر خدمات پس از فروش خودرو کشور
خودرونگاران - مشتریان بازار در کنار انتخاب یک خودرو به دنبال خدمات پس از فروش مناسب هستند. خدمات پس از فروش استاندارد و مناسب نه تنها روی انتخاب افراد تاثیرگذار است بلکه در طول مالکیت خودرو موجب اطمی...
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۶:۳۴
پرنده های هوایی و چند متولی
خودرونگاران | مرداد ماه بود که فتح الله امی رئیس پژوهشگاه هوافضا از اتمام طراحی ساخت هواپیمای 8 نفره به عنوان تاکسی های هوایی خبر داد و آن را در راستای اهداف سند جامع توسعه هوافضای کشور خواند، و حال...
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۶:۲۴
تفاوت بین گیربگس CVT و VVT در چیست؟
خودرونگاران - گیربکس اتوماتیک CVT و VVT تفاوت‌هایی دارند که در این گزارش آن را بررسی می کنیم.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۴:۵۶
مزایا و معایب خودروهای دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب چیست؟
خودرونگاران - دیفرانسیل یک قطعه مکانیکی است که نیروی موتور را به چرخ‌های محرک خودرو منتقل کرده و به هر کدام از چرخ‌های محور محرک خودرو اجازه می‌دهد تا در صورت نیاز با دور متفاوتی نسبت به سایر چرخ‌ها ...
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۴:۳۶
دنا پلاس، صدرنشین شایسته این روزها و درمان دردش!
خودرونگاران - شکی نیست که صنعت خودروسازی ما از همتایان به نام آسیایی خود، از لحاظ تکنولوژی، طراحی، ساخت قطعات، تولید متریال باکیفیت و ... بسیار عقب است و توان رقابت با آن‌ها را ندارد. از این جهت در مق...
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۳:۲۲
راه حلی برای کاهش قیمت خودرو
خودرونگاران - نبود سیاست کلی در صنعت خودرو است، معتقد است که باتوجه به شرایط فعلی و اقتصادی، نیاز خودرویی کشور نهایت به ۷۰۰ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است؛ بنابراین چنانچه قیمت‌گذاری خودرو به خود شرکت...
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۳:۱۰
مزایای طرح مجلس برای ساماندهی بازار خودرو
خودرونگاران - محور اصلی طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو، عرضه خودرو در بورس کالاست و مزایای استفاده از این راهکار عبارتست از: از بین رفتن تقاضای سرمایه ای، جلوگیری از قیمت سازی، بسته شدن درب پشتی کار...
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۲:۲۵
تاثیر سی ان جی بر واردات بنزین چه بود؟
خودرونگاران - از سال ۱۳۹۱ که مصرف سی ان جی به بلوغ خود رسید تا سال ۱۳۹۸ که پایان واردات بنزین کشور بود، این صنعت توانست روزانه به طور متوسط از واردات ۲۰ میلیون لیتر بنزین به کشور جلوگیری کند. این در ح...
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۱:۱۵
جای شاهین خالی بود
خودرونگاران|صنعت خودرو طی سال های گذشته، فراز و نشیب های متعددی را تجربه کرده و در این دوره، سختی هایی که بر این بخش وارد شده، بی سابقه بوده است.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۱:۰۳
فراخوان فولکس در آمریکا
خودرونگاران - گروه خودروسازی فولکس‌واگن فراخوانی را برای محصولات پاسات مدل ۲۰۲۰ صادر کرده است تا کیسه‌های ایمنی هوای سمت شاگرد آنها را تعویض کند. نقص اصلی این کیسه‌های هوا به دلیل نصب نامناسب است و از...
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۱:۰۱
کسب رتبه ۲ و مقام پنجم برای شرکت خدمات پس از فروش ام وی ام
خودرونگاران - در آخرین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال ۹۸ شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو موفق به کسب رتبه ۲ و مقام پنجم گردید.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۰:۵۷
برگزاری نمایشگاه بین الملل خودروی پکن با وجود کرونا
خودرونگاران - فروش خودرو در بزرگترین بازار دنیا بعد از سقوط سهمگین ناشی از شیوع کوید-۱۹ در حال بازگشت به حالت عادی است و نمایشگاه بین الملل خودروی پکن هم برگزار می شود.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۰:۴۹
طرح «خودرودار شدن خانوارها از طریق سهام» در چکش کاری مرکز پژوهش‌ها
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:بومی‌سازی خودرو از راه قطعه‌سازی در داخل می‌گذرد و این روزها علت اینکه تولید خودرو تیراژش پایین آمده و نوسان قیمت دارد، وابستگی قطعاتش به خارج از کشور است.
۱۳۹۹/۷/۱ - ۱۲:۱۸
سوءاستفاده از کارت بازرگانی یک پیرزن برای واردات ۷۰۰ پورشه
خودرونگاران - مدیر سامانه اعتبارسنجی کارتهای بازرگانی سامانه جامع تجارت با بیان اینکه اتاق بازرگانی از فرایند صدور کارتهای بازرگانی حذف نشده است، گفت: استعلامهای کارت بازرگانی ذیل سامانه جامع تجارت به...
۱۳۹۹/۶/۲۹ - ۱۴:۱۳
حباب بي تدبيري اميدها را نا اميد كرد
هواي اين روزهاي بازارهاي موازي كاملا مساعد حال سوداگران و سفته بازهاست.
۱۳۹۹/۶/۲۹ - ۱۶:۰۰
در صنعت خودرو مدیر نداریم
خودرونگاران | سالهاست مساله خودرو در ایران به یک معضل لاینحل تبدیل شده است. فرقی نمی‌کند در دوران تحریم هستیم یا غیر تحریم، صنعت خودروی ایران هر دوره‌ای ساز خودش را می‌زند بی آنکه مردم از خودروی به ...
۱۳۹۹/۶/۳۰ - ۰۹:۰۰
عرضه محصولات ایران خودرو با گیربکس شش سرعته جدید
خودرونگاران - معاون تحقیقات، توسعه و نوآوری شرکت صنعتی نیرومحرکه با اعلام این خبر گفت: در مرحله نخست عرضه محصولات ایران خودرو با گیربکس شش سرعته جدید، این گیربکس بر روی خودروهای رانا پلاس با موتور EC...
۱۳۹۹/۶/۳۰ - ۱۳:۵۷
مجلس چگونه می‌تواند بازار خودرو را ساماندهی کند؟
خودرونگاران - یک کارشناس صنعت خودرو، با توجه به انتقادهای برخی نمایندگان مجلس به نبود وزیر در وزارتخانه صمت، چالش انتخاب وزیر بین دولت و مجلس را خاصیت دموکراسی دانست و تاکید کرد: تا زمانی که نگرش‌ نما...
۱۳۹۹/۶/۳۰ - ۱۵:۳۹
صدور مجوز فروش فوق‌العاده خودرو تا پایان سال
خودرونگاران - معاون امور صنایع وزارت صمت از صدور مجوز فروش فوق العاده ماهانه ۲۵ هزار خودرو به ایران خودرو و سایپا خبر داد.
۱۳۹۹/۶/۳۰ - ۱۰:۲۸
واردات خودرو در ازای صادرات قطعه!
خودرونگاران - دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خبر داد: براساس طرح جدیدی که مجلس ارائه داده ممکن است واردات خودرو به ازای صادرات قطعه خودرو به دیگر کشورها امکان‌پذیر شود.
۱۳۹۹/۶/۲۹ - ۰۹:۲۶
رانا پلاس مهرماه امسال به بازار می‌آید
خودرونگاران_ تمامی قطعات رانا پلاس تولید داخل است و تاکنون بیش از دو هزار دستگاه از این خودرو تولید شده و از مهر ماه امسال تحویل مشتریان خواهد شد.
۱۳۹۹/۷/۲ - ۱۲:۲۰
خزانه هم از خودرو سهم مي گيرد
خودرونگاران -حاشیه‌های بازار خودرو تمامی ندارد. بعد از طرح‌های عجیب مردان ساختمان سمیه برای ایجاد ثبات در بازار خودرو حالا از بهارستان نشین‌ها از طرح ۲۰ ماده ای می‌گویند که امیدوارند با اجرایی شدن آن...
۱۳۹۹/۷/۲ - ۱۰:۱۴
۲۷۵میلیون یورو صرفه جویی ارزی با انعقاد حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد ساخت داخل قطعات خودرو
خودرونگاران - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت گفت: ایدرو شالوده طرح های توسعه صنعتی را در مناطق محروم پی ریزی کرده و طرح های در دست اجرای این سازمان با شتاب مناسبی در حال انجام است که اشتغال مست...
۱۳۹۹/۷/۱ - ۱۰:۵۶
ساعات اجرای طرح ترافیک در پاییز بدون تغییر ماند
خودرونگاران - مدیر واحدساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران گفت: ساعات اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در پاییز مشابه تابستان و از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ است.
۱۳۹۹/۷/۲ - ۱۰:۱۱
طرح ساماندهی صنعت خودرو سوداگری و تقاضای کاذب را از بازار حذف می‌کند
خودرونگاران - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو سوداگری و تقاضای کاذب را از بازار خودرو حذف و از تبدیل خودرو به کالایی سرمایه‌ای جلوگیری می‌کند.