امروز: یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ -
وبسایت خبری
سرویس : اخبار
زمان : ۱۳۹۹/۵/۲۱ - ۰۹:۵۴
شناسه خبر: ۴۷۱۵۲۵
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
تحقیق‌ و تفحص از خودروسازان باید در کمیسیون صنایع بررسی شود
خودرونگاران - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان می‌گویند افزایش تولید داشته‌اند اما به دلیل آن‌که خودرو در بازار دلالی قرار می‌گیرد، به دست مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از ایلنا، حجت‌الله فیروزی درباره تحقیق و تفحص از خودروسازان که توسط برخی از نمایندگان مجلس مطرح شده است، گفت: تحقیق و تفحص از خودروسازان تاکنون چندین مرتبه مطرح شده است و ما در این زمینه از گذشته تحقیق و تفحص‌های متعددی را داریم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یک تیم مستقل در مجالس قبلی وقت زیادی برای تحقیق و تفحص از خودروسازان گذاشت و نتایجی را هم به دست آورد؛ بنابراین اگر قرار باشد تحقیق و تفحصی مجددا صورت گیرد، اول عقل حکم می‌کند کسانی که خواهان این کار هستند به موارد قبلی مراجعه کنند و ببینند نتیجه آن چیست، اگر لازم است مواردی دیگر باید اضافه شود یا اصلاح شود و یا اینکه پرونده به دادگاه برده شود.

وی تأکید کرد: اینکه بدون مطالعه موارد گذشته بیاییم و دوباره تحقیق و تفحص از خودروسازان را مطرح کنیم، در واقع موازی‌کاری انجام داده‌ایم که این کار نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت. بنابراین توصیه من به دوستانی که می‌خواهند از خودروسازی حال به دلیل موارد و مشکلاتی که وجود دارد تحقیق و تفحص انجام دهند، این است که تحقیق و تفحص‌های گذشته را به طور دقیق مورد مطالعه قرار دهند.

فیروزی خاطرنشان کرد: در خصوص تحقیق و تفحص از خودروسازان گفته می‌شود امضاهایی جمع شده که البته هنوز به صحن نیامده است، اگر به صحن بیاید طبیعتاً هیئت رئیسه آن را به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع می‌دهد و ما در آنجا مشاهده می‌کنیم طرحشان چیست، چه محورهایی مدنظرشان است، آیا این تحقیق و تفحص با آنچه که در گذشته بوده تفاوت دارد یا خیر و باید بگویم کسانی که خواهان تحقیق و تفحص می‌شوند، وظیفه سنگینی را بر عهده می‌گیرند.

وی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن از ایران خودرو گفت: کمیسیون صنایع و معادن مرتبط‌ترین کمیسیون مجلس با صنعت، معدن و خودروسازی است. بنابراین ما نیاز داریم اطلاعاتمان را در این زمینه کامل کنیم لذا از همان زمانی که کمیسیون شکل گرفت، جلسات متعددی را با خودروسازان، معدن‌کاران و مسئولان ذیربط برگزار کردیم که بازدید از ایران‌خودرو نیز در راستای همین اهداف بود.

نماینده فسا افزود: بسیاری از همکاران ما شاید به دلیل مسئولیت‌هایی که داشتند با خودروسازی آشنا بودند بسیاری دیگر نیز نیاز بود آشنا شوند؛ چراکه مطالب زیادی در این باره نهفته است و هر نماینده باید نسبت به آن آگاهی پیدا کند. می‌توان گفت باید گاهی از هر مجموعه صنعتی بازدید کرد تا دید واقعی به اعضای کمیسیون بدهد.

وی ادامه داد: در این بازدید نمایندگان با ظرفیت‌ها، ایرادات و مشکلات آشنا می‌شوند به هرحال مطالبی در آنجا نهفته بود و با رصد می‌توانستیم آنها را بیابیم. به نظر بازدید خوبی بود و اطلاعاتی را به نمایندگان داد چرا که هنگامی که شما یک بازدید میدانی دارید، واقعیت‌ها را متوجه می‌شوید در کل باید گفت بازدید از ایران خودرو بازدید خوبی بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امروز جامعه مطرح می‌کند چرا خودروسازان به رغم اینکه به تعهدات قبلی خودشان عمل نکرده‌اند بازهم خودروهایی را پیش فروش می‌کنند و دست به ثبت نام می‌زنند، گفت: این مسئله همیشه مطرح بوده است که امیدواریم در آینده کمتر شود یا اصلاً نباشد، سرپرست وزارت صمت و مدیرعامل خودروسازان مواردی را مطرح کردند، آنان می‌گویند تولید را افزایش دادیم که به تقاضا نزدیک‌تر شود شاید این حرف درستی باشد اما مهم‌تر از افزایش تولید بحث توزیع است که مردم از آن گله‌مند هستند.

وی ادامه داد: زمانی خودروساز هزار خودرو تولید می‌کند اما چیزی که به مصرف‌کننده می‌رسد،  200 دستگاه است، 800 دستگاه دیگر در جایی نگهداری می‌شود که بیش از قیمت واقعی به مردم داده می‌شود. من نمی‌خواهم آدرس جای خاصی را بگویم، کلیات قضیه را مطرح می‌کنم، بسیاری از نمایندگان این موضوع را بررسی کردند که بله تولید بالا رفته است اما چرخه توزیع با مشکل مواجه هست.

فیروزی با اشاره به اینکه خودروهای تولید شده به دست مصرف‌کننده واقعی که همان مردم باشند نمی‌رسد و در پروسه دلالی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: هنگامی که خودرو در پروسه دلالی قرار می‌گیرد قیمت بالا می‌رود لذا به هر میزانی که خودروساز خودرو تولید کند، اما به دست مصرف‌کننده واقعی نرسد، نارضایتی به وجود می‌آید. بنابراین خودرو از یک کالای مصرفی به یک کالای سرمایه‌ای و تجاری برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌شود که همین امر بازار کاذبی را به وجود می‌آورد.

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۲ + ۱۲
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

پربازدیدترین

۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۶:۵۴
یازده سال در صدر خدمات پس از فروش خودرو کشور
خودرونگاران - مشتریان بازار در کنار انتخاب یک خودرو به دنبال خدمات پس از فروش مناسب هستند. خدمات پس از فروش استاندارد و مناسب نه تنها روی انتخاب افراد تاثیرگذار است بلکه در طول مالکیت خودرو موجب اطمی...
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۶:۳۴
پرنده های هوایی و چند متولی
خودرونگاران | مرداد ماه بود که فتح الله امی رئیس پژوهشگاه هوافضا از اتمام طراحی ساخت هواپیمای 8 نفره به عنوان تاکسی های هوایی خبر داد و آن را در راستای اهداف سند جامع توسعه هوافضای کشور خواند، و حال...
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۶:۲۴
تفاوت بین گیربگس CVT و VVT در چیست؟
خودرونگاران - گیربکس اتوماتیک CVT و VVT تفاوت‌هایی دارند که در این گزارش آن را بررسی می کنیم.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۴:۵۶
مزایا و معایب خودروهای دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب چیست؟
خودرونگاران - دیفرانسیل یک قطعه مکانیکی است که نیروی موتور را به چرخ‌های محرک خودرو منتقل کرده و به هر کدام از چرخ‌های محور محرک خودرو اجازه می‌دهد تا در صورت نیاز با دور متفاوتی نسبت به سایر چرخ‌ها ...
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۴:۳۶
دنا پلاس، صدرنشین شایسته این روزها و درمان دردش!
خودرونگاران - شکی نیست که صنعت خودروسازی ما از همتایان به نام آسیایی خود، از لحاظ تکنولوژی، طراحی، ساخت قطعات، تولید متریال باکیفیت و ... بسیار عقب است و توان رقابت با آن‌ها را ندارد. از این جهت در مق...
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۳:۲۲
راه حلی برای کاهش قیمت خودرو
خودرونگاران - نبود سیاست کلی در صنعت خودرو است، معتقد است که باتوجه به شرایط فعلی و اقتصادی، نیاز خودرویی کشور نهایت به ۷۰۰ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است؛ بنابراین چنانچه قیمت‌گذاری خودرو به خود شرکت...
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۳:۱۰
مزایای طرح مجلس برای ساماندهی بازار خودرو
خودرونگاران - محور اصلی طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو، عرضه خودرو در بورس کالاست و مزایای استفاده از این راهکار عبارتست از: از بین رفتن تقاضای سرمایه ای، جلوگیری از قیمت سازی، بسته شدن درب پشتی کار...
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۲:۲۵
تاثیر سی ان جی بر واردات بنزین چه بود؟
خودرونگاران - از سال ۱۳۹۱ که مصرف سی ان جی به بلوغ خود رسید تا سال ۱۳۹۸ که پایان واردات بنزین کشور بود، این صنعت توانست روزانه به طور متوسط از واردات ۲۰ میلیون لیتر بنزین به کشور جلوگیری کند. این در ح...
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۱:۱۵
جای شاهین خالی بود
خودرونگاران|صنعت خودرو طی سال های گذشته، فراز و نشیب های متعددی را تجربه کرده و در این دوره، سختی هایی که بر این بخش وارد شده، بی سابقه بوده است.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۱:۰۳
فراخوان فولکس در آمریکا
خودرونگاران - گروه خودروسازی فولکس‌واگن فراخوانی را برای محصولات پاسات مدل ۲۰۲۰ صادر کرده است تا کیسه‌های ایمنی هوای سمت شاگرد آنها را تعویض کند. نقص اصلی این کیسه‌های هوا به دلیل نصب نامناسب است و از...
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۱:۰۱
کسب رتبه ۲ و مقام پنجم برای شرکت خدمات پس از فروش ام وی ام
خودرونگاران - در آخرین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال ۹۸ شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو موفق به کسب رتبه ۲ و مقام پنجم گردید.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۰:۵۷
برگزاری نمایشگاه بین الملل خودروی پکن با وجود کرونا
خودرونگاران - فروش خودرو در بزرگترین بازار دنیا بعد از سقوط سهمگین ناشی از شیوع کوید-۱۹ در حال بازگشت به حالت عادی است و نمایشگاه بین الملل خودروی پکن هم برگزار می شود.
۱۳۹۹/۷/۵ - ۱۰:۴۹
طرح «خودرودار شدن خانوارها از طریق سهام» در چکش کاری مرکز پژوهش‌ها
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:بومی‌سازی خودرو از راه قطعه‌سازی در داخل می‌گذرد و این روزها علت اینکه تولید خودرو تیراژش پایین آمده و نوسان قیمت دارد، وابستگی قطعاتش به خارج از کشور است.
۱۳۹۹/۷/۱ - ۱۲:۱۸
سوءاستفاده از کارت بازرگانی یک پیرزن برای واردات ۷۰۰ پورشه
خودرونگاران - مدیر سامانه اعتبارسنجی کارتهای بازرگانی سامانه جامع تجارت با بیان اینکه اتاق بازرگانی از فرایند صدور کارتهای بازرگانی حذف نشده است، گفت: استعلامهای کارت بازرگانی ذیل سامانه جامع تجارت به...
۱۳۹۹/۶/۲۹ - ۱۴:۱۳
حباب بي تدبيري اميدها را نا اميد كرد
هواي اين روزهاي بازارهاي موازي كاملا مساعد حال سوداگران و سفته بازهاست.
۱۳۹۹/۶/۲۹ - ۱۶:۰۰
در صنعت خودرو مدیر نداریم
خودرونگاران | سالهاست مساله خودرو در ایران به یک معضل لاینحل تبدیل شده است. فرقی نمی‌کند در دوران تحریم هستیم یا غیر تحریم، صنعت خودروی ایران هر دوره‌ای ساز خودش را می‌زند بی آنکه مردم از خودروی به ...
۱۳۹۹/۶/۳۰ - ۰۹:۰۰
عرضه محصولات ایران خودرو با گیربکس شش سرعته جدید
خودرونگاران - معاون تحقیقات، توسعه و نوآوری شرکت صنعتی نیرومحرکه با اعلام این خبر گفت: در مرحله نخست عرضه محصولات ایران خودرو با گیربکس شش سرعته جدید، این گیربکس بر روی خودروهای رانا پلاس با موتور EC...
۱۳۹۹/۶/۳۰ - ۱۳:۵۷
مجلس چگونه می‌تواند بازار خودرو را ساماندهی کند؟
خودرونگاران - یک کارشناس صنعت خودرو، با توجه به انتقادهای برخی نمایندگان مجلس به نبود وزیر در وزارتخانه صمت، چالش انتخاب وزیر بین دولت و مجلس را خاصیت دموکراسی دانست و تاکید کرد: تا زمانی که نگرش‌ نما...
۱۳۹۹/۶/۳۰ - ۱۵:۳۹
صدور مجوز فروش فوق‌العاده خودرو تا پایان سال
خودرونگاران - معاون امور صنایع وزارت صمت از صدور مجوز فروش فوق العاده ماهانه ۲۵ هزار خودرو به ایران خودرو و سایپا خبر داد.
۱۳۹۹/۶/۳۰ - ۱۰:۲۸
واردات خودرو در ازای صادرات قطعه!
خودرونگاران - دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خبر داد: براساس طرح جدیدی که مجلس ارائه داده ممکن است واردات خودرو به ازای صادرات قطعه خودرو به دیگر کشورها امکان‌پذیر شود.
۱۳۹۹/۶/۲۹ - ۰۹:۲۶
رانا پلاس مهرماه امسال به بازار می‌آید
خودرونگاران_ تمامی قطعات رانا پلاس تولید داخل است و تاکنون بیش از دو هزار دستگاه از این خودرو تولید شده و از مهر ماه امسال تحویل مشتریان خواهد شد.
۱۳۹۹/۷/۲ - ۱۲:۲۰
خزانه هم از خودرو سهم مي گيرد
خودرونگاران -حاشیه‌های بازار خودرو تمامی ندارد. بعد از طرح‌های عجیب مردان ساختمان سمیه برای ایجاد ثبات در بازار خودرو حالا از بهارستان نشین‌ها از طرح ۲۰ ماده ای می‌گویند که امیدوارند با اجرایی شدن آن...
۱۳۹۹/۷/۲ - ۱۰:۱۴
۲۷۵میلیون یورو صرفه جویی ارزی با انعقاد حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد ساخت داخل قطعات خودرو
خودرونگاران - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت گفت: ایدرو شالوده طرح های توسعه صنعتی را در مناطق محروم پی ریزی کرده و طرح های در دست اجرای این سازمان با شتاب مناسبی در حال انجام است که اشتغال مست...
۱۳۹۹/۷/۱ - ۱۰:۵۶
ساعات اجرای طرح ترافیک در پاییز بدون تغییر ماند
خودرونگاران - مدیر واحدساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران گفت: ساعات اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در پاییز مشابه تابستان و از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ است.
۱۳۹۹/۷/۲ - ۱۰:۱۱
طرح ساماندهی صنعت خودرو سوداگری و تقاضای کاذب را از بازار حذف می‌کند
خودرونگاران - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو سوداگری و تقاضای کاذب را از بازار خودرو حذف و از تبدیل خودرو به کالایی سرمایه‌ای جلوگیری می‌کند.