امروز: چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ -
وبسایت خبری
سرویس : اخبار
زمان : ۱۳۹۸/۹/۱۴ - ۱۲:۲۹
شناسه خبر: ۴۶۶۲۰۲
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد
احتمال باز شدن یک لاین زیرگذر گیشا در پیک ترافیک
خودرونگاران_معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از افتتاح زیرگذر استاد معین در دهه فجر و افتتاح زیرگذر گیشا تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از  ایسنا، صبح امروز معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به همراه رئیس مرکز ارتباطات از پروژه گیشا و استادمعین بازدید کردند و در این بازدید صبحگاهی که از ساعت 7 صبح امروز (پنج‌شنبه) انجام شد، صفا صبوری دیلمی - معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به تشریح پروژه گیشا پرداخت و گفت: در بررسی پروژه گیشا مشخص شد که اگر بخواهیم پروژه زیرگذر گیشا را بر اساس همان طراحی‌های اولیه‌ای که در دوره مدیریت قبلی انجام شده، بسازیم قطعا با مشکلات ترافیکی عدیده‌ای مواجه خواهیم شد و کیفیت زندگی در گیشا قطعا کاهش خواهد یافت.

صبوری دیلمی گفت: اگر می‌خواستیم که پروژه زیرگذر گیشا را به همان شیوه قدیمی تکمیل کنیم می‌بایست یک خندق به عمق 20 متر ایجاد می‌کردیم تا به عنوان دهانه خروجی و ورودی تونل از آن استفاده می‌شد و این در حالی بود که دو لاین از بزرگراه چمران و همچنین دو لاین از زیرگذر به خیابان گیشا وارد می‌شد و این در حالی است که در خیابان گیشا تنها دو لاین حرکت وجود دارد و اگر این پروژه را تغییر نمی‌دادیم شاهد ترافیک شدید در ورودی به گیشا بودیم؛ به گونه‌ای که ترافیک آن حتی تا پس از تونل نیز پس می‌زد و کیفیت زندگی در منطقه گیشا را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کرد.

وی با بیان اینکه 10 مشکل تداخل دسترسی‌ها در محدوده گیشا احصا شد، گفت: فقدان ایمنی عابران پیاده برای عبور از عرض جلال آل احمد، مقابل خیابان کاردان و کوی نصر از جمله این مشکلات بود و این در حالی بود که تداخل حرکت وسایل نقلیه برای حرکت گردش به چپ، تلاقی سه مسیر راست‌گرد زیرگذر، راست گرد هم سطح و دوربرگردان ابتدایی کوی نصر و همچنین شیب زیاد رمپ غربی زیرگذر جلال آل احمد، حذف فضای سبز به علت امتداد زیرگذر، کاهش عرض عبوری مسیر شرق به غرب، ایجاد قوس مضاعف جزیره میانی، تخریب منظر شهر و نارضایتی شهروندان و همچنین سربار هزینه‌ها و افزایش زمان اجرا از جمله 10 مشکل احصا شده طرح قبلی بود که بر همین اساس سعی کردیم نسبت به اصلاح پروژه زیرگذر گیشا اقدام کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: به جای ورود خودروها از پنج خط عبوری به خیابان گیشا که تنها دو خط عبوری دارد سعی کردیم ورود زیرگذر به گیشا را قطع کنیم، اما به جای آن دوربرگردان غیرهم سطح مقابل بوستان گفت‌وگو ایجاد کنیم تا علاوه بر اینکه افرادی که می‌خواهند به گیشا شمال دسترسی پیدا کنند نیز بتوانند از این دوربرگردان استفاده کنند. همچنین خروجی تقاطع غیرهم‌سطح بر روی خیابان گیشا ترافیک مضاعفی ایجاد نمی‌کند و این مسئله سبب افزایش رضایت مردم می‌شود که در حال حاضر تجهیز کارگاه ساخت تقاطع غیرهم سطح گیشا در حال انجام است.

صبوری دیلمی با تأکید بر اینکه در مهندسی ارزش پروژه، پروژه را 60 میلیارد تومان ارزان‌تر کردیم، گفت: بر همین اساس پروژه گیشا با مبلغ ارزان‌تری ساخته خواهد شد. هر چند که متأسفانه برخی‌ها عنوان کردند که شهرداری سعی دارد با کوچک کردن حجم پروژه کار را زودتر تمام کند تا به انتخابات مجلس برسد، اما باید این موضوع را رد کنم و بگویم که تغییر پروژه گیشا به شدت مورد موافقت پلیس راهور نیز قرار گرفته است؛ چرا که قطعا اجرای اصلاحات انجام شده سبب افزایش کیفیت زندگی در گیشا می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: پس از ایجاد تغییرات در پروژه زیرگذر گیشا ایده‌ای ارائه شده مبنی بر اینکه یک پلازا در ابتدای گیشا ایجاد شود تا بتوانیم با ایجاد مسیرهای دوچرخه و پیاده زندگی را در گیشا تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه ایده‌ای مطرح شده است که باند غربی گیشا را به پیاده‌راه به شرطی که اتصال از بالای گیشا وصل شود، ایجاد کنیم، گفت: همچنین از آنجایی که در مسیر غرب به شرق ترافیک شدیدی در حال حاضر وجود دارد پیشنهاد شده است از آنجایی که مسیر غرب به شرق زیرگذر گیشا آماده است و حتی آسفالت هم شده این مسیر در ساعات پیک ترافیک به صورت موقت و تنها برای سه الی چهار ساعت باز شود تا مردم از این مسیر استفاده کنند که در صورت باز شدن مسیر غرب به شرق زیرگذر گیشا علاوه بر حل مشکلات ترافیکی، مردم می‌توانند هر روز شاهد فعالیت شهرداری نیز باشند؛ هر چند که قطعا در مواقع بارندگی و یا در مواقعی که پیک ترافیک وجود ندارد، این دسترسی بسته خواهد شد تا کارگران بتوانند بهتر فعالیت خود را ادامه دهند.

صبوری دیلمی با بیان اینکه یک لوله آب 1200 و یک لوله 1850 که لوله آب مرکزی بود و همچنین قنات دانشگاه تهران در مسیر ساخت پل گیشا قرار داشت، گفت: به دلیل آنکه بتوانیم این مشکلات را پشت سر بگذاریم، نسبت به تغییرات مهندسی اقدام کردیم؛ به گونه‌ای که با فاصله پنج الی شش متر از روی لوله آب و قنات دانشگاه تهران عبور کردیم و حتی برای محافظت از لوله آب 1850 یک روکش بتنی نیز برای آن ایجاد کردیم و این در حالی است که اگر می‌خواستیم این لوله‌های آب یا مسیر قنات را تغییر دهیم، برآورد شده بود که می‌بایست 40 میلیارد تومان هزینه می‌کردیم که این مسئله نیز مرتفع شد.

وی در پاسخ به این سوال که با راه‌اندازی زیرگذر گیشا چند درصد ترافیک کاهش می‌یابد، گفت: بیش از 30 سال پل گیشا فعال بود و دو لاین عبوری داشت که حالا با برداشتن پل و ایجاد زیرگذر، لاین عبوری به سه لاین رسیده است و افتتاح گیشا در بهبود این نقطه ترافیکی موثر است و ترافیک را سرعت می‌دهد، اما معضل ترافیک را حل نمی‌کند؛ بلکه گره ترافیکی یک نقطه را حل می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه ما آمار پیک ترافیک عصرگاهی محدوده گیشا را احصا کردیم و قطعا بعد از افتتاح زیرگذر نیز مجددا آمارگیری در این زمینه انجام می‌شود، گفت: خاکبرداری پروژه گیشا انجام شده و حتی یک لاین نیز آسفالت شده است و قولی داده بودیم که این زیرگذر را تا آخر سال افتتاح کنیم و با توجه به اقدامات انجام شده این پروژه مهم تا پایان سال اجرایی می‌شود و پل سبز زندگی نیز در سال 99 مجددا به محل خود بازمی‌گردد.

صبوری دیلمی درباره گلایه اهالی گیشا از حذف دسترسی زیرگذر به این محله گفت: گیشا یک محله بن‌بست بود که انتهای آن به تپه‌های شمال تهران متصل می‌شد و یک منطقه مسکونی ارزشمند بود، اما کم کم با ساخت بزرگراه حکیم و شیخ فضل‌الله به گیشا ورودی‌هایی داده شد و کلا سبک منطقه عوض شد و می‌بینیم که متأسفانه در زمان‌هایی که ترافیک در بزرگراه‌های اطراف گیشا تشدید می‌شود، این منطقه به محل عبور ترافیک تبدیل می‌شود و کلا کیفیت زندگی در این محله به دلیل ورودی و خروجی‌های مختلف تغییر کرده است و ما سعی داریم وضع گیشا را به شرایط قبلی بازگردانیم و طراحی پروژه‌ها به گونه‌ای باشد که کیفیت زندگی در گیشا را افزایش دهد و تلاش می‌کنیم حداقل از پایین ورودی به گیشا کمتر باشد و به همین دلیل پل سبز زندگی و پلازای گیشا را طراحی کردیم تا کیفیت زندگی به گیشا بازگردد.

وی با بیان اینکه اگر دسترسی زیرگذر به گیشا ایجاد می‌شد دقیقا مشکل ترافیکی ورودی نیایش به پاک‌نژاد هم ایجاد می‌شد، گفت: در مورد ورودی نیایش به پاک‌نژاد که این پروژه ساخته شده است ما نمی‌توانستیم کاری کنیم، اما حالا که می‌توانیم نسبت به اصلاح پروژه‌هایی که می‌سازیم بازنگری داشته باشیم و ما در جریان نگرانی و دغدغه اهالی گیشا هستیم و قرار است طی سلسله گفت‌وگوهایی که با آن‌ها خواهیم داشت، علاوه بر تشریح ابعاد مختلف این پروژه به آن‌ها توضیح دهیم که چرا این پروژه تغییر کرده است.

در ادامه معاونین شهردار تهران از پروژه زیرگذر استادمعین نیز بازدید کردند و معاون فنی و عمرانی در تشریح ویژگی‌های این پروژه گفت: پروژه زیرگذر استادمعین از نظر مهندسی برای ما بسیار ارزشمند است؛ چرا که در حالی زیرگذر استادمعین را ساختیم که از زیر خیابان آزادی به فاصله چهار متر و با فاصله نیم متر از روی مترو آزادی رد شدیم واز نظر فنی و مهندسی این پروژه بسیار پیچیده بود چرا که از روی مترو در حال حرکت و از زیر خیابان شلوغ آزادی پروژه را عبور دادیم.

وی با بیان اینکه زیرگذر استادمعین از سال 94 آغاز شد، اما از سال 94 تا 96 تنها 16.7 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، گفت: زمانی که این پروژه را به ما تحویل دادند، پروژه استادمعین تعطیل شده بود و ما به صورت شبانه‌روزی آن را انجام داده‌ایم؛ به گونه‌ای که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه 85 درصد است و همان طور که قول داده بودیم این پروژه در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در این پروژه ارزیابی‌ها نشان داد که حرکت خودروها به سمت شمال زیرگذر کیفیت زندگی مردم را خدشه‌دار می‌کند، گفت: به همین دلیل تغییراتی در این پروژه ایجاد کردیم و احتمالا یک طرف از این پروژه را برای عبور عابران و دوچرخه‌ها اختصاص می‌دهیم و یک لاین را نیز به عبور خودروها اختصاص خواهیم داد.

وی گفت: طرشت یک محله مسکونی خلوت است که اگر مسیر شمال به جنوب زیرگذر نیز به خودروها اختصاص داده شود، موقعی که در بزرگراه یادگار و سعیدی ترافیک باشد مردم از محله طرشت به عنوان راه فرار استفاده می‌کنند و کیفیت زندگی مردم کاهش می‌یابد. به همین دلیل بهتر می‌شود اگر ماشین‌ها در زیرگذر استادمعین به سمت شمال حرکت نکنند و این مسیر به تردد عابران و دوچرخه‌ها اختصاص یابد و این در حالی است که سعی داریم بر روی پروژه استادمعین، پلازای فرهنگی ایجاد کنیم تا این پلازا با باغ‌های اطراف طرشت یادآور باغ‌های گذشته طرشت باشد.

به گفته وی، 50 میلیارد تومان هزینه احداث زیرگذر استادمعین بوده است.

ارسال به شبکه های اجتماعی
کلید واژه های مطلب:
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۱۴ + ۱۲
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

پربازدیدترین

۱۳۹۹/۵/۲۲ - ۱۶:۴۰
حضور سازمان فاوای شهرداری تهران در نهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۰)
خودرونگاران - در نهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس) که از ۲۲ تا ۲۵ مرداد به صورت مجازی برگزار می‌گردد، سازمان فاوای شهرداری تهران در قالب ۵ غرفه حضور دارد.
۱۳۹۹/۵/۲۲ - ۱۵:۵۲
لغو طرح ترافیک تا پایان مرداد ادامه دارد
خودرونگاران - رییس کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: لغو طرح ترافیک و کاهش حضور کارمندان تا یک سوم تا پایان مردادماه تمدید شد.
۱۳۹۹/۵/۲۲ - ۱۴:۴۵
تعویض روغن در محل؛ خدمت نوین امداد
خودرونگاران - امدادخودرو ایران با هدف حفظ سلامت مشتریان، کاهش تردد و صرفه‌جویی در وقت آنان و تسریع در خدمت‏رسانی، از طرح جدید "تعویض پکیج روغن در محل" رونمایی کرد.
۱۳۹۹/۵/۲۲ - ۱۳:۵۵
پیگرد قانونی مدیران آئودی
خودرونگاران - مقامات قضایی آلمان چهار مدیر آئودی را به دلیل اطلاع از نصب نرم‌‌افزار‌های تقلب در آزمایش آلایندگی خودروهای این برند تحت پیگرد قانونی قرار دادند.
۱۳۹۹/۵/۲۲ - ۱۳:۴۶
چرا جرایم‌ رانندگی اشتباهی ثبت می‌شوند؟
خودرونگاران - رئیس پلیس راهور ناجا توضیحاتی درباره پرداخت جرائم رانندگی و چرایی ثبت جریمه‌های اشتباهی ارائه کرد.
۱۳۹۹/۵/۲۲ - ۱۲:۰۳
مقیمی : خودروها پس از ابلاغ قیمت، تحویل مشتریان می شود
خودرونگاران - مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از آمادگی تحویل خودرو دنا پلاس توربواتوماتیک به مشتریان خبرداد و گفت : ارسال دعوتنامه به مشتریان منوط به تصویب قیمت نهایی این محصول توسط نهادهای ذیربط اس...
۱۳۹۹/۵/۲۲ - ۱۲:۰۰
اتصال خودروها در استرالیا
خودرونگاران - قرار است در برنامه آزمایشی خودروهای متصل، از زیر ساخت‌های ارتباطی در ایالت کوئینزلند استرالیا شامل حسگر‌های نصب شده در ۲۹ تقاطع مختلف، برای ایجاد ارتباط میان وسایل نقلیه استفاده شود.
۱۳۹۹/۵/۲۲ - ۱۱:۴۳
سهام خودروسازی‌ها به کدام سمت می‌رود؟
خودرونگاران - روند شاخص صنعت خودرو ، صعودی قوی برآورد می‌شود. در چهار هفته گذشته شاخص این صنعت با حدود ۹۰ درصد افزایش از ۳۳۲ هزار و ۲۲۴ واحد به عدد ۶۲۹ هزار و ۸۶۷ هزار واحد رسید.
۱۳۹۹/۵/۲۲ - ۱۰:۳۲
اثرات کاهش قیمت دلار بر نرخ خودرو
خودرونگاران - عمده‌ترین سوال جامعه در افزایش و کاهش نرخ‌ها، تغییر نکردن نرخ‌ها پس از کاهش قیمت دلار است.
۱۳۹۹/۵/۲۲ - ۱۰:۲۸
تولید قطعات پراید هم متوقف شد
خودرونگاران - رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید: به طور طبیعی پس از توقف تولید پراید تولید قطعات (فابریک) پراید هم متوقف شد اما قطعات یدکی که نیاز بازار یدکی باشد فعلا تولید می‌شود.
۱۳۹۹/۵/۲۲ - ۱۰:۲۵
کسانی که برای گرانی خودرو تلاش داشتند نمی خواهند به خیابانی رای دهیم
خودرونگاران - رییس فراکسیون کارگری مجلس ضمن موافقت با مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی وزارت صمت تاکید کرد: کسانی که تا دیروز در حوزه صنعت خودرو در جهت گرانی تلاش داشته امروز قصد دارند ما را مدیریت کنند که ...
۱۳۹۹/۵/۲۲ - ۰۹:۴۳
چالشی برای بهبود کیفیت تایرهای تولید داخل با استفاده از فناوری‌نانو
خودرونگاران - به منظور بهبود کیفیت تایر خودروها و کاهش مشکلات زیست محیطی چالش نوآوری با موضوع دستیابی به مقاومت غلتشی رده A توام با چنگ‌زنی خیس رده A و حفظ حداکثری مقاومت سایش رویه تایر TBR با استفاد...
۱۳۹۹/۵/۲۲ - ۰۹:۲۹
فروش خودروهای دست دوم در انگلیس به نصف رسید
خودرونگاران - در حالی که تعطیلی های ناشی از شیوع ویروس کرونا به بازار خودروی انگلیس ضربه سختی وارد کرده، در طول سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ فروش خودروهای دست دوم تقریباً به نصف رسیده است.
۱۳۹۹/۵/۱۹ - ۱۱:۰۵
ابرواردكنندگان خودرو پشت ميز محاكمه
خودرونگاران - نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ابر واردکننده خودرو خارجی در شعبه دوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی و به ریاست قاضی زرگر آغاز شد.
۱۳۹۹/۵/۱۵ - ۱۱:۰۴
سه مدل پراید و یک مدل پژو ۴۰۵ از رده خارج شدند
خودرونگاران - رییس پلیس راهور ناجا از رده خارج شدن سه مدل خودروی پراید و یک مدل از خودرو پژو ۴۰۵ خبر داد و گفت: خودروهای فاقد استاندارد یورو۵ شماره‌گذاری نمی‌شوند.
۱۳۹۹/۵/۱۵ - ۱۰:۵۲
لاستیک خودرو مشمول قوانین تعزیری است
خودرونگاران - مدیرکل نظارت برکالاهای غیر فلزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: انواع لاستیک خودرو اعم از سنگین و سبک در زمره کالاهای اولویت دار و مشمول قوانین تعزیری شامل احتکار، گرانف...
۱۳۹۹/۵/۱۵ - ۱۵:۲۶
T.50 ابرخودرو گوردون موری +گزارش تصویری
خودرونگاران - بازار رونمایی از خودروهای خاص گرم است و روز گذشته گوردون موری از ابرخوردو خود با نام T.50 رونمایی کرده است که می تواند در تیم خودروهای سرعتی گوی سبقت را از رقبا بدزدد.
۱۳۹۹/۵/۱۵ - ۱۲:۵۰
حمل و نقل بی کلاه از وام کرونایی
خودرونگاران - با وجود تصویب و ابلاغ تسهیلات حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومانی ستاد مقابله با کرونا برای بخش‌های مختلف حمل و نقل ، هنوز این تسهیلات پرداخت نشده و در پیچ و خم بانک‌ها گیر کرده است.
۱۳۹۹/۵/۱۶ - ۱۶:۵۴
فتح مرزهای جدید قیمت در بازار خودرو
خودرونگاران - روند صعودی قیمت خودرو در بازار این روزها همچنان ادامه دارد و مرزهای جدید قیمتی پی در پی فتح می‌شوند، این در حالی است که انتظار می‌رفت با توجه به آرامش نسبی در بازار ارز (حداقل طی روزهای ...
۱۳۹۹/۵/۱۶ - ۱۶:۲۷
۶۶۶ میلیون یورو زیان در ب ام و
خودرونگاران - زیانی که امسال گروه خودروسازی ب ام و دید در یک دهه گذشته بی سابقه بود.
۱۳۹۹/۵/۱۵ - ۱۵:۰۹
ایران‌خودرو و سایپا در حاشیه زیان هستند
خودرونگاران - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه «هنوز خودروسازان ما در حاشیه زیان هستند و قیمت فروش هر دو خودرو ساز بزرگ ما کمتر از هزینه های اولیه‌شان است»، خاطر نشان کرد: به همین دلیل ز...
۱۳۹۹/۵/۲۲ - ۱۰:۳۲
اثرات کاهش قیمت دلار بر نرخ خودرو
خودرونگاران - عمده‌ترین سوال جامعه در افزایش و کاهش نرخ‌ها، تغییر نکردن نرخ‌ها پس از کاهش قیمت دلار است.
۱۳۹۹/۵/۲۱ - ۱۲:۴۳
تجهیز ۱۰۰هزار خودرو تاکسی اینترنتی به جداکننده فضای خودرو
خودرونگاران - با افزایش آمار مبتلایان و شیوع مجدد کرونا، اسنپ تصمیم گرفت راهکارهای عملی را برای افزایش کیفیت بهداشت سفرهای خود در دستور کار قرار دهد.
۱۳۹۹/۵/۲۱ - ۱۱:۳۹
دستهای دولتی عامل تولید ناقص خودرو
خودرونگاران - دبیر انجمن سازندگان قطعه عدم همکاری بانک مرکزی و تخصیص ارز قطعه‌سازان که ترخیص نشدن قطعات از گمرک و در نتیجه کمبود قطعات را موجب شده است، را عامل افزایش خودروهای ناقص در دو خودروسازی دان...
۱۳۹۹/۵/۱۷ - ۱۳:۴۵
تمدید مهلت واریز وجه خودروهای فروش فوق العاده ایران‌خودرو تا بیستم مرداد
خودرونگاران - معاون بازاریابی و فروش محصولات گروه صنعتی ایران خودرو از تمدید مهلت برای واریز وجه خودروهای طرح فروش فوق العاده تا دوشنبه بیستم مردادماه خبر داد.
۱۳۹۹/۵/۱۵ - ۰۹:۳۱
تولید خودرو پس از دو سال از رشد منفی خارج شد
خودرونگاران - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ در چهار ماهه امسال در همسنجی با پارسال تولید خودرو رشد ۱۹ درصدی داشت و این صنعت پس از دو سال از رشد منفی خارج شد.