امروز: دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ -
وبسایت خبری
سرویس : اخبار
زمان : ۱۳۹۸/۷/۱۷ - ۱۰:۵۶
شناسه خبر: ۴۶۵۱۳۷
 
رانت خودروهای دپویی در گمرک
خودرونگاران_۱۵۰۰ دستگاه خودروی دپویی در گمرک به‌زودی به سازمان اموال تملیکی سپرده خواهد شد، حال این سوال مطرح است که اولا چرا وزارت صمت از ارائه درخواست دیگری به هیات دولت مبنی بر ترخیص خودروهای دپویی امتناع می‌کند، و سوال دوم اینکه با متروکه اعلام شدن این خودروها، ذی‌نفعان اصلی چگونه شناسایی خواهند شد؟

به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، موضوع ترخیص خودروهایی که به دلیل اتمام مهلت تعیین شده از سوی دولت، امکان خروج از گمرک را پیدا نکرده و بر اساس قانون در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی قرار خواهند گرفت، این روزها بیش از پیش داغ شده است.
هیات دولت در اواسط دی سال گذشته، طی مصوبه‌ای امکان ترخیص را برای خودروهایی که به دلیل ممنوعیت ناگهانی واردات در تیرماه 97، امکان ترخیص از گمرک را پیدا نکرده بودند، فراهم کرد. اعضای هیات دولت برای این مصوبه مهلت 4 ماهه‌ای در نظر گرفتند. بر این اساس شرکت‌های وارد‌کننده تا اواسط اردیبهشت سال‌جاری براساس روند تعیین شده در این مصوبه، نسبت به ترخیص خودروهای خود از گمرک اقدام کردند اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و همچنین عدم‌هماهنگی میان سازمان‌ها و ارگان‌های درگیر در این قضیه، در مدت یاد شده بخش اندکی از این خودروها ترخیص شدند. بنابراین هیات دولت به پیشنهاد وزارت صمت، امکان ترخیص خودروهای مشمول این مصوبه را برای دو ماه دیگر تمدید کرد. به این ترتیب در فاصله اردیبهشت تا تیر امسال نزدیک به 7 هزار و 500 دستگاه از گمرکات خارج شدند. در حالی که همچنان هزار و 500 دستگاه خودرو در گمرک معطل مانده بود. از هزار و 500 دستگاه خودروی مانده در گمرک، هزار و 48 دستگاه توانسته بودند پروانه گمرکی اخذ کنند. الباقی این خودروها تا هزار و 500 دستگاه، تنها به گمرک اظهار شده و هیچ اقدامی برای ترخیص آنها اتفاق نیفتاده بود. با اتمام مهلت تعیین شده در اواسط تیر  این احتمال قریب به یقین بود که با درخواست دیگر وزارت صنعت، دولت باردیگر زمان ترخیص را تمدید کند. از این رو شرکت‌های واردکننده و همچنین مشتریانی که پیش‌تر این خودروها را خریداری کرده بودند، منتظر تمدید مهلت برای ترخیص بودند، اما هیات دولت دیگر قدمی برای تمدید این مصوبه برنداشت.

در این زمینه بهانه‌هایی برای تمدید نشدن مجوز دولت شنیده می‌شد از جمله اینکه خودروهای مانده در گمرک امکان پاس کردن استانداردهای مدنظر سازمان استاندارد را برای ترخیص از گمرک نمی‌توانند کسب کنند. همچنین این ذهنیت به وجود آمده بود که از آنجا که این خودروها در دو مدت زمان تعیین شده نتوانسته‌اند ترخیص شوند، چنانچه این زمان تمدید شود باز هم نمی‌توانند از درهای گمرک خارج شوند، بنابراین هیات دولت دلیلی برای تمدید زمان مصوبه خود در این ارتباط ندیده است. پیگیر نبودن صاحبان این خودروها به دلیل هزینه‌های بالا برای ترخیص و همچنین نوسازی آنها در میان بهانه‌های مطرح شده دیده می‌شد. البته نکته حائز اهمیت این است که این هزار و 500 خودرو مربوط به شرکت‌های غیرنمایندگی (اصطلاحا گری مارکت) است و شرکت‌های نمایندگی توانسته بودند در مهلت تعیین شده نسبت به ترخیص خودروهای خود از گمرک اقدام کنند.
بنابراین با توجه به تعلل دولت در این زمینه و عدم تمدید مهلت ترخیص خودروها، این سوال مطرح می‌شود که تکلیف گمرک با این خودروها چیست و چه سرانجامی در انتظار آنها خواهد بود؟ از سوی دیگر عدم ترخیص این خودروها از گمرک به نفع چه کسانی خواهد بود؟
اما در ارتباط با اینکه این خودروها بر اساس قانون چه مسیری باید طی کنند، قانون به صراحت اعلام نظر کرده است. چنانچه خودرو یا هر کالای دیگری تمام مراحل گمرکی را طی کرده و به مرحله دریافت پروانه گمرکی رسیده باشد، اما صاحب کالا به هر دلیل اقدام به ترخیص کالای خود از گمرک ظرف یک ماه نکند، گمرک موظف است آن کالا را متروکه اعلام کند و لیست آن را در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی قرار داده و این سازمان بر اساس ضوابط خود عمل می‌کند.
اما در ارتباط با سوال دوم، کارشناسان معتقدند آنچه درباره خودروهای مانده در گمرک از همان ابتدا اتفاق افتاد اشتباه بود. آنها می‌گویند دولت با اتخاذ روش اشتباه و ایجاد ممنوعیت برای واردات خودرو بدون هیچ گونه اعلام قبلی، شرکت‌های وارد‌کننده و مشتریان آنها را در بلاتکلیفی قرار داد. همچنین کارشناسان روی رانتی که در این ارتباط برای عده‌ای به‌وجود خواهد آمد، تاکید دارند. آنها می‌گویند در نهایت برای دولت تفاوتی ندارد که هزینه‌های مرتبط با ترخیص را چه کسی پرداخت می‌کند، زیرا درآمد دولت از این ناحیه ثابت است. اما عده‌ای به دنبال این هستند که مجوز ترخیص برای خودروهایی که در گمرک مانده‌اند، صادر نشود. این افراد به دنبال این هستند که با متروکه اعلام شدن این خودروها و ورود آنها به چرخه فروش از طریق سازمان اموال تملیکی، در مزایده‌های برگزار شده به این منظور شرکت کنند و با خریداری این خودروها، از سود فروش آنها در بازار بهره‌مند شوند.
ذی‌نفعان خودروهای دپویی

گمرک در شرایطی که تنها نقش اجرایی دارد و به‌عنوان مجری باید سیاست‌های ابلاغ شده را اجرا کند، با این حال در ارتباط با خودروهای دپوشده در گمرک، دو پیشنهاد را مطرح کرد. پیشنهاد اول این بود که دوره زمانی ترخیص برای مدتی دیگری تمدید شود. تمدید زمان ترخیص کمک می‌کند تا خودروهای دپویی بعد از طی مراحل قانونی، امکان ترخیص پیدا کنند. پیشنهاد دوم گمرک نیز این بود که از هزار و 500 دستگاه خودروی مانده در گمرک، آن تعداد( هزار و 48 دستگاه خودرو) که پروانه الکترونیکی را از گمرک دریافت کرده‌اند، با توجه به مصوبه پیشین اجازه ترخیص یابند.
تاکنون دولت واکنشی به این دو پیشنهاد نداده است. نه این پیشنهاد‌ها را رد کرده، نه با آنها موافقت کرده است.
با توجه به انفعال دولت و امکان متروکه شدن این خودروها، این مساله چه منفعتی برای دولت ایجاد خواهد کرد؟
بررسی روند ترخیص این خودروها طی مصوبه دولت و همچنین تحویل آنها به سازمان اموال تملیکی برای طی شدن پروسه فروش، هر دو به یک میزان برای دولت منفعت به دنبال دارد. در واقع دولت در هر دو مسیر به یک میزان درآمد کسب خواهد کرد. بنابراین برای دولت تفاوتی ندارد چه از مسیر ترخیص و چه واگذاری به سازمان اموال تملیکی تکلیف این خودروها مشخص شود.حال این سوال مطرح است که به چه دلیل مانند دوره گذشته وزارت صمت پیشنهادی در این ارتباط به هیات دولت ارائه نمی‌دهد تا باردیگر مجوز تمدید شده و این خودروها از گمرک صادر شود؟

برای پاسخ به این سوال برخی از کارشناسان و فعالان بازار خودروهای وارداتی به رانتی که در پروسه ترخیص نشدن این خودروها وجود دارد، اشاره می‌کنند. قطعا ترخیص نشدن این خودروها و ورود آنها به چرخه فروش از طریق سازمان اموال تملیکی سبب می‌شود که عده‌ای برای خرید این خودروها در مزایده‌هایی که به احتمال زیاد برگزار خواهد شد، شرکت و از منافع خرید این خودروها استفاده کنند. در این زمینه فربد زاوه به «دنیای اقتصاد» می‌گوید ریشه تمام چالش‌ها در اتخاذ یک تصمیم اشتباه در تیرماه سال گذشته از سوی دولت بوده است. زاوه می‌گوید دولت می‌توانست مصوبه‌ای مانند آنچه در دی ماه تهیه کرد را در تیرماه سال گذشته تهیه و از این همه بلاتکلیفی و درگیری میان شرکت‌های واردکننده و مشتریان جلوگیری کند.
اتفاقی که نیفتاد و بنا به گفته زاوه شاهد تشکیل پرونده‌های گوناگون قضایی در این زمینه بودیم.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو نیز ضمن تایید نظرات زاوه در ارتباط با تصمیم اشتباه دولت، به خبرنگار ما می‌گوید: به نظر می‌رسد آنچه بیش از همه در تمدید نشدن مصوبه دولت در ارتباط با ترخیص خودروهای دپویی می‌تواند مورد توجه باشد، بحث ایجاد رانت برای عده‌ای است. این فعال واردکننده تاکید می‌کند: فرستادن خودروهای مانده در گمرک به‌عنوان کالای متروک به سازمان اموال تملیکی سبب می‌شود که شرکت‌های وارد‌کننده این خودروها و همچنین مشتریان آنها دستشان از این خودروها کوتاه مانده و در مقابل برای عده‌ای رانت ایجاد شود. دادفر تاکید کرد بخش عمده‌ای از این خودروها با توجه به دریافت پروانه الکترونیکی گمرک هیچ مشکلی برای ترخیص ندارند و در حال حاضر پشت درهای گمرک مانده‌اند.

تکلیف خودروهای دپویی پس از واگذاری به اموال تملیکی

  آنچه از ظواهر امر پیداست دولت تصمیم به تمدید مجوز ترخیص باقی خودروهای دپویی ندارد، این در شرایطی است که بی تصمیمی دولت در این زمینه، خودروها را در آستانه متروکه شدن قرار خواهد داد. حال این سوال مطرح است که با اعلام متروکه شدن چه اتفاقی برای خودروهای دپویی خواهد افتاد؟ در این زمینه  با سید حسین میرمعینی، عضو هیات‌مدیره و معاون فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی به گفت‌وگو نشستیم.
جناب معینی دو ماه از پایان زمان تعیین شده برای ترخیص خودروهای دپو شده گذشته است، حال آنکه به نظر می‌رسد دولت تصمیمی مبنی بر تمدید مجوزترخیص این خودروها ندارد. به این ترتیب طبق اظهارات مسوولان گمرک، خودروهای دپویی به زودی به سازمان اموال تملیکی سپرده خواهند شد حال این سوال مطرح است که سازمان با خودروهای متروکه چه خواهد کرد؟
در این زمینه ماده (24) قانون امور گمرکی تاکید دارد که مدت زمان مجاز نگهداری کالا در اماکن گمرکی از تاریخ تحویل کالا به این اماکن سه ماه است و به تقاضای صاحب کالا یا شرکت حمل و نقل و وجود علل موجه به تشخیص گمرک با پرداخت هزینه انبارداری حداکثر تا دو ماه قابل تمدید است. در صورتی که ظرف مدت مقرر صاحب کالا برای انجام تشریفات گمرکی اقدام نکند کالا مشمول مقررات متروکه می‌شود. به این ترتیب در صورتی که خودرو یا هر کالایی از طریق گمرک به عنوان کالای متروکه به سازمان اموال تملیکی معرفی شود، این سازمان موظف به دریافت مجوزهای لازم جهت تعیین تکلیف کالا یا خودروهای مانده در گمرکات است.
با این مجوزها، کالاهای متروکه چه سرنوشتی پیدا می‌کنند؟
براساس ماده (35) مربوط به کالاهای متروکه، ضبطی و واگذار شده به گمرک، این کالاها توسط سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به‌عنوان مسوول فروش کالاهای متروکه و ثبتی با رعایت قوانین مربوطه به فروش می‌رسد.به‌عنوان نمونه در مورد خودرو، در صورت نداشتن منع قانونی فروش به داخل کشور ( مانند خودروهای 2500 سی سی به پایین) و پس از آن دریافت مجوز استاندارد و بهداشت (برای کالاهایی که نیاز دارند) سازمان اموال تملیکی اقدام به فروش کالای مذکور به داخل کشور می‌کند.
ظاهرا در این زمینه هم شروطی در نظر گرفته شده است؟
بله، کالاهایی که نمونه تولید داخلی دارند یا امکان دریافت مجوز شماره‌گذاری (خودروهای 2500 سی سی به بالا) را ندارند به‌صورت اوراقی یا به شرط صادرات به فروش می‌رسند.
به فروش این کالاها اشاره کردید، حال این سوال مطرح می‌شود که پول حاصل از فروش این خودروها چه می‌شود؟

سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی دارای وظایف حاکمیتی مهمی است و سود حاصل از فروش اموال تحت تملک را مستقیما به خزانه دولت واریز می‌کند.

با توجه به اظهارات این مقام مسوول در سازمان اموال تملیکی اگر دولت تصمیمی در مورد خودروهای دپویی که مشکل قضایی ندارند، اتخاذ نکند ممکن است این خودروها به زودی از سوی گمرکات به‌عنوان کالای متروکه اعلام شده و مشمول ضوابط مربوطه شوند که کار را برای صاحبان آنها مشکل‌تر می‌کند.

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۱۴ + ۱
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

پربازدیدترین

۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۵:۵۱
چک به نام شخص هم به شرایط فروش فوق‌العاده خودرو اضافه شد
خودرونگاران_ علاوه بر شرایط جدید اعلام شده برای ثبت نام خودروها در طرح فروش فوق العاده دو خودروساز بزرگ، حال شرط ارائه چک به نام فرد متقاضی نیز به شرایط اضافه شده است.
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۴:۳۱
متقاضیان محترم برای ثبت‌نام عجله نکنند
خودرونگاران_مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل گروه خودروسازی سایپا با صدور چهارمین اطلاعیه خود از متقاضیان ثبت نام در طرح فروش فوق العاده خودرو خواست برای ورود اطلاعات به سامانه فروش عجله نکنند و با توجه...
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۴:۲۸
پرداخت بیمه بیکاری به تاکسیران‌ها منتفی شد
خودرونگاران_ مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: سازمان تأمین اجتماعی معذوریت‌هایی برای پرداخت بیمه بیکاری به تاکسیران‌ها دارد اما در حال توافق با وزارت رفاه برای کمک تاکسیران‌ها هستیم.
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۴:۲۱
طرح رایگان گازسوز کردن خودروهای عمومی کلید خورد
خودرونگاران_قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: طرح رایگان گازسوز کردن خودروهای عمومی با گازسوز کردن ۶۰۰ دستگاه وانت‌بار کلید خورده است.
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۴:۱۶
متقاضیان خرید خودرو تا چهارشنبه ۱۴ خرداد برای ثبت‌نام در سامانه‌های فروش خودروسازان فرصت دارند
خودرونگاران_ وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی متقاضیان شرکت در طرح جدید فروش خودروها به مناسبت عید سعید فطر، تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۴ خردادماه (به مدت ده روز) فرصت دارند تا با مرا...
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۲:۴۹
تشریح ویژگی‌های یازده‌گانه طرح فروش فوق‌العاده سایپا
خودرونگاران_مرکز ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با انتشار سومین اطلاعیه خود، ویژگی‌های طرح فروش فوق‌العاده این گروه را تشریح کرد.
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۲:۳۸
احتمال انباشت مجدد خودروهای ناقص در کارخانه ها
خودرونگاران_- در پی زمزمه احتمال انباشت مجدد خودروهای ناقص در پارکینگ‌ خودروسازان، یک کارشناس با بیان اینکه ۹۲ درصد کمبود قطعات خودروها مربوط به کاتالیست است، نصب کاتالیست را یک الزام زیست محیطی دانست...
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۲:۳۳
دردسرهای عدم اصلاح نرخ ارز در قراردادهای قطعه‌سازان
خودرونگاران_به گفته دبیر انجمن همگن قطعه‌سازی، با وجود افزایش نرخ ارز، هنوز نرخ آن در قراردادهای مالی قطعه‌سازان با خودروسازان به دلیل مشکلاتی که پیش از صلاح قیمت‌ها وجود داشته‌، اصلاح نشده است که این...
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۲:۲۸
بازار خودرو در انتظار سرانجام ثبت نام خودروسازان
خودرونگاران_در حالی بازار خودرو از جنب و جوش افتاده است که همه در انتظار سرنوشت ثبت نام خودروسازان هستند تا بازار بر اساس آن خود را وفق دهد.
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۱:۳۳
تاثیر خودرو‌های مکشوفه فاقد پلاک بر قیمت آن ها در بازار
خودرونگاران_اسفنانی در خصوص بررسی تعزیرات حکومتی بر روی پرونده پارکینگ‌های خودور‌های بدون پلاک توضیحاتی داد.
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۱:۲۶
اعلام ۱۰ شرط خرید خودرو از سایپا
خودرونگاران_ستاد تنظیم بازار در راستای مقابله با دلالان و واسطه‌ها و ایجاد آرامش در بازار خودرو از طریق فروش خودرو به مصرف‌کننده واقعی، بسته جدیدی برای خرید خودرو مصوب کرده است و اگر فردی می خواهد از ...
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۰:۵۲
محدودیت یا محرومیت؟
خودرونگاران_بالاخره ماراتن فروش ویژه عید از سوی هر دو خودروساز بزرگ کشور عملیاتی شد تا مسکنی باشد بر بازار خودرو این روزهای کشور و چند هزار دستگاه خودرو از طریق این برنامه فروش ، طی سه ماه آینده به خر...
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۰:۳۰
خریداران خودرو در ثبت اطلاعات دقت کنند
خودرونگاران_ رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل در فروش‌های خودرو، گفت: ​بنا بر هر علتی، ​هر یک از شروط نام‌نویسی در هر مرحله نقض شود، خرید منتفی و نام‌نویسی منقضی می‌شو...
۱۳۹۹/۲/۲۹ - ۰۹:۵۵
صنعت خودرو ۳ میلیارد دلار ارز می‌خواهد
خودرونگاران_دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان گفت: واردات بدون انتقال ارز و بدون اعلام صریح منشأ می‌تواند با به جریان انداختن ارزهای در دست اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و تزریق به چرخه اقتصا...
۱۳۹۹/۲/۲۹ - ۱۱:۴۰
دست آقایان(!) و دلالان خودرو در یک کاسه است
خودرونگاران - نماینده ادوار مجلس با انتقاد از نبود هیچ حمایت دولتی از شورای رقابت و مخالفت های پیاپی با این شورا، گفت:آقایان عرضه را کم و بازار را تشنه می کنند تا سود حاصله نصیب دلالان خودشان شود.
۱۳۹۹/۲/۲۹ - ۱۴:۵۵
وانت جدید فورد به انگلستان می رود
خودرونگاران| شرکت خودروسازی فورد تازه ترین محصول خود از خانواده وانت های اروپایی را با نام Ranger Thunder معرفی کرد .
۱۳۹۹/۲/۲۹ - ۱۰:۱۹
مافیا خودرو را معرفی کنید!
رئیس سابق تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، فاصله قیمت کارخانه و بازار را ساختگی دانست و گفت: این روند، بازی با صنعت خودرو است و باید سریعا یک دستگاه نظارتی دست های پشت پرده را رو کند.
۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۱۰:۵۱
استیگر کیا به پیست نوربرگینگ رفت
خودرونگاران - مدیران کره ای کیا تازه ترین خودروی فیس لیفت شده شان رابرای تست سرعت به نوربرگینگ بردند تا جدیدترین خوردوی کره ای های مورد شدیدترین تست های سرعت قرار گیرد .
۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۱۰:۲۹
آغاز به کار فروشگاه آنلاین لوازم خودرو، اکسسوری و لایف استایل پرشیاخودرو
خودرونگاران - فروشگاه آنلاین پرشیا خودرو با هدف فروش لوازم جانبی خودرو، اکسسوری و لایف استایل با تخفیف های ویژه آغاز به کار کرد.
۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۱۰:۰۸
۹۲ درصد كمبود قطعه خودروها مربوط به كاتاليست است/ در حال تکمیل و تحویل خودروها به مشتریان هستیم
خودرونگاران_معاون برنامه‌ريزي جامع توليد گروه خودروسازي سايپا گفت: خودروهایي كه در پاركينگ‌هاي سايپا پارك شده و تصاوير آن منتشر شده، كمبود قطعه دارند و امکان تجاري‌سازي و تحویل آنها به مشتریان وجود ند...
۱۳۹۹/۲/۲۹ - ۱۶:۴۱
۱۰ سدان لوکس راحت با قیمتی در حدود ۱۰ هزار دلار
خودرونگاران_ امروزه خودرو‌های لوکس سطح بالا عمدتاً شاسی‌بلند هستند و بالاترین سطح تجمل در خودرو‌هایی مثل رولزرویس کولینان و بنتلی بنتایگا و یا حتی مدل‌های ارزان‌تری همچون ب‌ام‌و X ۷ و مرسدس بنز GLS ار...
۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۱۳:۵۸
رخ نمایی جدیدترین SUV، بی ام و
خودرونگاران - بی ام و به تازگی خودروی Alpina را که از خانواده XB7 و پرچمدار SUV هایش است را روانه بازار خواهد کرد.
۱۳۹۹/۲/۳۰ - ۱۰:۲۸
نحوه تعیین قیمت خودرو و مواد اولیه آن همسان‌سازی شود
خودرونگاران - دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان گفت: تعیین قیمت خودرو به عنوان محصول نهایی به صورت دستوری و ریالی و در مقابل، قیمت‌گذاری مواد اولیه تولید آن بر مبنای نرخ ارز اشتباه است و خ...
۱۳۹۹/۲/۳۰ - ۱۵:۴۱
۱۲ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان می شود
خودرونگاران - مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خبر از عرضه ۱۲ هزاردستگاه از محصولات این خودرو ساز درراستای تامین نیاز واقعی مردم به خودرو و متعادل سازی قیمت ها دربازار، طی روزهای آینده داد.
۱۳۹۹/۲/۲۸ - ۱۲:۱۰
اعمال محدودیت های جدید برای جلوگیری ازحضور سوداگران در بازار خودرو
خودرونگاران - معاون امور صنایع وزارت صمت در حاشیه نشست اخیر کمیته خودرو اعلام کرد: مدیریت عرضه خودرو با هدف حذف بسترهای سوداگری مورد بررسی قرار گرفت و علاوه بر افزایش عرضه خودرو توسط خودروسازان، محدود...
۱۳۹۹/۲/۲۸ - ۰۹:۳۱
راهکار جالب بریتانیا در فروش خودرو
خودرونگاران - طبق برنامه جدید دولت بریتانیا نمایندگی‌های فروش این کشور با سیستم جدیدی به نام «سفارش و دریافت» کار خود را آغاز می‌کنند.