امروز: دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ -
وبسایت خبری
سرویس : اخبار
زمان : ۱۳۹۸/۷/۱۳ - ۱۲:۴۲
شناسه خبر: ۴۶۵۰۲۵
 
در جریان دادگاه دوم ایروانی مطرح شد؛
ماجرای کارگذاشتن ابزار جاسوسی در کامپیوتر خودرو مسئولان از زبان بزرگترین قطعه ساز کشور
خودرونگاران - دومین جلسه رسیدگی به پرونده گروه عظام به اتهام قاچاق سازمان یافته قطعات خودرو در شعبه چهار دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی برگزار شد.

به گزارش خودرونگاران  به نقل از باشگاه خبرنگاران ، دومین جلسه رسیدگی به پرونده گروه عظام به اتهام قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو در شعبه چهار دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

 این پرونده دارای 7 متهم به نام‌های عباس ایروانی، امیر رضا رفیعی، مرتضی روغنی‌ها، حامد خاتمی پور، علی کرم نیا، حسن صفریان و  مهدی شهابی است.

متهمان این پرونده به اتهام قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو و پرداخت رشوه تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

همچنین جعل اسناد متعدد و پرداخت رشوه برای گاز سوز نشان دادن قطعات بنزین سوز از دیگر اقدامات خلاف این گروه بود.

در ابتدای جلسه دادگاه متهم ردیف اول عباس ایروانی برای بیان دفاعیات خود در جایگاه قرار گرفت و گفت: بنده مسئول هلدینگ عظام هستم و هیچ سابقه کیفری ندارم.

قاضی صلواتی بیان کرد: در سال 66 به اتهام ارتشاء و اختلاس بازداشت شدید؛ چگونه می‌گویید سابقه کیفری ندارید؟

متهم ایروانی گفت: در آن موضوع فردی مبلغ 50 هزار تومان به شخص دیگری داده بود و من بعد از چند روز تبرئه شدم.

وی با بیان اینکه طی ٣۰ سال فعالیت سبب ایجاد رونق اقتصادی شدم، افزود: خداوند شاهد است که در این سال‌ها برای دور زدن تحریم‌ها چه رشادت‌هایی انجام داده‌ام و در مدت ٩ ماه بازداشت مشکلات زیادی را متحمل شدم.

متهم ایرانی گفت: بنده به هیچ وجه اتهامات وارده را قبول ندارم، چون پرونده بدون کارشناسی به دادگاه آمده است و کاش اجازه می‌دادید در جلسه پیش و پس از کیفرخواست از خود دفاع کنم و حتما این موضوع صلاح بوده است.

قاضی صلواتی اظهار کرد: این کار طبق روال قانونی دادگاه است و مواظب اظهارات خود باشید.

متهم ایروانی بیان کرد: برای 4 هزار نفر به طور مستقیم و 30 هزار نفر به طور غیر مستقیم اشتغالزایی کردیم و از خروج 350 میلیون دلار کشور جلوگیری کردیم، همچنین ساخت مجموعه‌های گردشگری و رفاهی از جمله اقدامات ما بود که البته برخی از رسانه‌ها کار‌های خیر ما را پوششی برای اقدامات خلاف دانسته‌اند.

وی با بیان اینکه در کیفرخواست ناهمخوانی‌هایی وجود دارد، گفت: از شما می‌خواهم تا شاکیان پرونده را معرفی کنید؛ نماینده گمرک جلسه پیش غیر از یک مورد هیچ خلاف و شکایت دیگری را بیان نکرد و تنها شاکی ما معاونت اقتصادی اطلاعات سپاه از حدود 10 سال پیش بود و نهاد مذکور در دفتر ما وارد شد و تمام اسناد را ضبط کرد.

متهم ایروانی ادامه داد: من تقاضای استرداد اموال خود از نهاد مذکور را کردم و البته هر بار این نهاد اتهامات جدیدی را به من منصوب کرد و سرانجام طی یک نامه‌ای به این نهاد بیان کردم که عباس ایروانی حاضر است کلیه اموال منقول و غیر منقول خود را به جمهوری اسلامی ایران بدهد.

وی با بیان اینکه سال 96 پرونده علیه من درست شد، گفت: در اظهارانی که در کیفرخواست آمده است گفتند قطعات وارداتی خودرو را برای تعرفه کمتر گازسوز معرفی کردیم، در حالی که تعرفه‌های گاز و بنزین سوز هر دو 5 درصد شده بودند.

متهم ایروانی با اشاره به ارز دولتی اظهار کرد: من از بانک مرکزی هیچ ارز دولتی دریافت نکردم و واردات ما به میزان 650 میلیون دلار بوده است که آن را به عنوان قاچاق اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که به من منتسب کردند آن است که گفتند در قطعات EUC برای مسئولان ابزار جاسوسی قرار دادیم، اما هزار قطعه وارد کشور می‌شود و از کجا معلوم قطعه EUC که ابزار جاسوسی دارد در خودرو مسئولان قرار می‌گیرد.

متهم ایروانی گفت: با توجه به تحریم‌ها بانک صادرات و ملی در امارات تحریم بودند و توانایی پرداخت نداشتیم و تیغه‌های بسیار زیادی را در بانک‌ها قرار دادیم که تمام آن‌ها جوابگوی تسهیلات و بدهی‌ها هستند.

متهم ایروانی اظهار کرد:  با توجه به وضع و جو موجود و نبود امکانات، فعالیت‌های عادی برای مدیران مجموعه نظام مهیا نیست و درخواست مساعدت دارم.

قاصی صلواتی بیان کرد: درباره تک تک اتهامات توضیح دهید. وطیفه شما دفاع است نه اینکه من دوبار تک تک اتهامات را قرائت کنم. درباره اتهام افساد فی الارض از طریق اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به صورت عمده و کلان توضیح دهید.

متهم ایروانی با بیان اینکه هیچ قاچاقچی انجام نشده است، گفت: تنها درباره قاچاق یک مورد صحبت شده که نماینده گمرک درباره آن صحبت کرده است و البته آن هم قاچاق نبود، بلکه قراردادی با شرکت بیرونی داریم و مدارک آن‌ها را تحویل دادیم و هیچ خطایی در قاچاق انجام نداده‌ایم.

وی با اشاره به اتهامش درباره رهبری گروه مجرمانه سازمان یافته قاچاق قطعات خودرو گفت: به کارمندان من که مانند برادرانم هستند گفته بودند که اگر بنویسید فلانی دستور داده در مجازاتتان تخفیف می‌دهیم، اما اقرار در زندان درست نیست.

قاضی صلواتی اظهار کرد: شما باید تشخیص دهید که اقرار صحیح است یا خیر؟ نمی‌توانید برای دادگاه تعیین تکلیف کنید؟ مراقب اظهارات خود باشید.

متهم ایروانی تصریح کرد: مرام‌نامه‌ای در سازمان وجود دارد و بر اساس آن اگر اتفاقی رخ دهد، مسئولیت آن برعهده مدیران است، اما دستور از طرف من نبود. اگر کسی برخلاف مقررات عمل کند، مسئولیتش برعهده خود شخص است.

وی با اشاره به اتهام معاونت در استفاده از اسناد مجعول بیان کرد: من چیزی درباره این موضوع ندیده‌ام و اگر یک مورد پیدا کردید، آن را قبول می‌کنم. مجموعه من 4 هزار نفر نیرو دارد، امکان اینکه در بین تمام مجموعه‌ها بروم وجود ندارد.

متهم ایروانی ادامه داد: آیا کسی گفته بنده رشوه می‌دادم؟

قاصی صلواتی گفت: متهمان دیگر گفته‌اند.

متهم ایروانی با بیان اینکه به هیچ عنوان مسئولیت با من نیست، گفت: هزاران کار در مجموعه‌ها رخ می‌دهد که من از آن‌ها بی خبر هستم، نمی‌شود در مجموعه بزرگ خطایی وجود نداشته باشد. بنده نه در جریان رشوه‌ام و نه از جعل اسناد خبری دارم.

وی تصریح کرد: درباره اتهام فراری دادن متهم حامد خاتمی باید بگویم من وی را ندیده‌ام.

ارسال به شبکه های اجتماعی
کلید واژه های مطلب:
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۶ + ۱۳
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

پربازدیدترین

۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۵:۵۱
چک به نام شخص هم به شرایط فروش فوق‌العاده خودرو اضافه شد
خودرونگاران_ علاوه بر شرایط جدید اعلام شده برای ثبت نام خودروها در طرح فروش فوق العاده دو خودروساز بزرگ، حال شرط ارائه چک به نام فرد متقاضی نیز به شرایط اضافه شده است.
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۴:۳۱
متقاضیان محترم برای ثبت‌نام عجله نکنند
خودرونگاران_مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل گروه خودروسازی سایپا با صدور چهارمین اطلاعیه خود از متقاضیان ثبت نام در طرح فروش فوق العاده خودرو خواست برای ورود اطلاعات به سامانه فروش عجله نکنند و با توجه...
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۴:۲۸
پرداخت بیمه بیکاری به تاکسیران‌ها منتفی شد
خودرونگاران_ مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: سازمان تأمین اجتماعی معذوریت‌هایی برای پرداخت بیمه بیکاری به تاکسیران‌ها دارد اما در حال توافق با وزارت رفاه برای کمک تاکسیران‌ها هستیم.
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۴:۲۱
طرح رایگان گازسوز کردن خودروهای عمومی کلید خورد
خودرونگاران_قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: طرح رایگان گازسوز کردن خودروهای عمومی با گازسوز کردن ۶۰۰ دستگاه وانت‌بار کلید خورده است.
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۴:۱۶
متقاضیان خرید خودرو تا چهارشنبه ۱۴ خرداد برای ثبت‌نام در سامانه‌های فروش خودروسازان فرصت دارند
خودرونگاران_ وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی متقاضیان شرکت در طرح جدید فروش خودروها به مناسبت عید سعید فطر، تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۴ خردادماه (به مدت ده روز) فرصت دارند تا با مرا...
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۲:۴۹
تشریح ویژگی‌های یازده‌گانه طرح فروش فوق‌العاده سایپا
خودرونگاران_مرکز ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با انتشار سومین اطلاعیه خود، ویژگی‌های طرح فروش فوق‌العاده این گروه را تشریح کرد.
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۲:۳۸
احتمال انباشت مجدد خودروهای ناقص در کارخانه ها
خودرونگاران_- در پی زمزمه احتمال انباشت مجدد خودروهای ناقص در پارکینگ‌ خودروسازان، یک کارشناس با بیان اینکه ۹۲ درصد کمبود قطعات خودروها مربوط به کاتالیست است، نصب کاتالیست را یک الزام زیست محیطی دانست...
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۲:۳۳
دردسرهای عدم اصلاح نرخ ارز در قراردادهای قطعه‌سازان
خودرونگاران_به گفته دبیر انجمن همگن قطعه‌سازی، با وجود افزایش نرخ ارز، هنوز نرخ آن در قراردادهای مالی قطعه‌سازان با خودروسازان به دلیل مشکلاتی که پیش از صلاح قیمت‌ها وجود داشته‌، اصلاح نشده است که این...
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۲:۲۸
بازار خودرو در انتظار سرانجام ثبت نام خودروسازان
خودرونگاران_در حالی بازار خودرو از جنب و جوش افتاده است که همه در انتظار سرنوشت ثبت نام خودروسازان هستند تا بازار بر اساس آن خود را وفق دهد.
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۱:۳۳
تاثیر خودرو‌های مکشوفه فاقد پلاک بر قیمت آن ها در بازار
خودرونگاران_اسفنانی در خصوص بررسی تعزیرات حکومتی بر روی پرونده پارکینگ‌های خودور‌های بدون پلاک توضیحاتی داد.
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۱:۲۶
اعلام ۱۰ شرط خرید خودرو از سایپا
خودرونگاران_ستاد تنظیم بازار در راستای مقابله با دلالان و واسطه‌ها و ایجاد آرامش در بازار خودرو از طریق فروش خودرو به مصرف‌کننده واقعی، بسته جدیدی برای خرید خودرو مصوب کرده است و اگر فردی می خواهد از ...
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۰:۵۲
محدودیت یا محرومیت؟
خودرونگاران_بالاخره ماراتن فروش ویژه عید از سوی هر دو خودروساز بزرگ کشور عملیاتی شد تا مسکنی باشد بر بازار خودرو این روزهای کشور و چند هزار دستگاه خودرو از طریق این برنامه فروش ، طی سه ماه آینده به خر...
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۰:۳۰
خریداران خودرو در ثبت اطلاعات دقت کنند
خودرونگاران_ رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل در فروش‌های خودرو، گفت: ​بنا بر هر علتی، ​هر یک از شروط نام‌نویسی در هر مرحله نقض شود، خرید منتفی و نام‌نویسی منقضی می‌شو...
۱۳۹۹/۲/۲۹ - ۰۹:۵۵
صنعت خودرو ۳ میلیارد دلار ارز می‌خواهد
خودرونگاران_دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان گفت: واردات بدون انتقال ارز و بدون اعلام صریح منشأ می‌تواند با به جریان انداختن ارزهای در دست اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و تزریق به چرخه اقتصا...
۱۳۹۹/۲/۲۹ - ۱۱:۴۰
دست آقایان(!) و دلالان خودرو در یک کاسه است
خودرونگاران - نماینده ادوار مجلس با انتقاد از نبود هیچ حمایت دولتی از شورای رقابت و مخالفت های پیاپی با این شورا، گفت:آقایان عرضه را کم و بازار را تشنه می کنند تا سود حاصله نصیب دلالان خودشان شود.
۱۳۹۹/۲/۲۹ - ۱۴:۵۵
وانت جدید فورد به انگلستان می رود
خودرونگاران| شرکت خودروسازی فورد تازه ترین محصول خود از خانواده وانت های اروپایی را با نام Ranger Thunder معرفی کرد .
۱۳۹۹/۲/۲۹ - ۱۰:۱۹
مافیا خودرو را معرفی کنید!
رئیس سابق تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، فاصله قیمت کارخانه و بازار را ساختگی دانست و گفت: این روند، بازی با صنعت خودرو است و باید سریعا یک دستگاه نظارتی دست های پشت پرده را رو کند.
۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۱۰:۵۱
استیگر کیا به پیست نوربرگینگ رفت
خودرونگاران - مدیران کره ای کیا تازه ترین خودروی فیس لیفت شده شان رابرای تست سرعت به نوربرگینگ بردند تا جدیدترین خوردوی کره ای های مورد شدیدترین تست های سرعت قرار گیرد .
۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۱۰:۲۹
آغاز به کار فروشگاه آنلاین لوازم خودرو، اکسسوری و لایف استایل پرشیاخودرو
خودرونگاران - فروشگاه آنلاین پرشیا خودرو با هدف فروش لوازم جانبی خودرو، اکسسوری و لایف استایل با تخفیف های ویژه آغاز به کار کرد.
۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۱۰:۰۸
۹۲ درصد كمبود قطعه خودروها مربوط به كاتاليست است/ در حال تکمیل و تحویل خودروها به مشتریان هستیم
خودرونگاران_معاون برنامه‌ريزي جامع توليد گروه خودروسازي سايپا گفت: خودروهایي كه در پاركينگ‌هاي سايپا پارك شده و تصاوير آن منتشر شده، كمبود قطعه دارند و امکان تجاري‌سازي و تحویل آنها به مشتریان وجود ند...
۱۳۹۹/۲/۲۹ - ۱۶:۴۱
۱۰ سدان لوکس راحت با قیمتی در حدود ۱۰ هزار دلار
خودرونگاران_ امروزه خودرو‌های لوکس سطح بالا عمدتاً شاسی‌بلند هستند و بالاترین سطح تجمل در خودرو‌هایی مثل رولزرویس کولینان و بنتلی بنتایگا و یا حتی مدل‌های ارزان‌تری همچون ب‌ام‌و X ۷ و مرسدس بنز GLS ار...
۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۱۳:۵۸
رخ نمایی جدیدترین SUV، بی ام و
خودرونگاران - بی ام و به تازگی خودروی Alpina را که از خانواده XB7 و پرچمدار SUV هایش است را روانه بازار خواهد کرد.
۱۳۹۹/۲/۳۰ - ۱۰:۲۸
نحوه تعیین قیمت خودرو و مواد اولیه آن همسان‌سازی شود
خودرونگاران - دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان گفت: تعیین قیمت خودرو به عنوان محصول نهایی به صورت دستوری و ریالی و در مقابل، قیمت‌گذاری مواد اولیه تولید آن بر مبنای نرخ ارز اشتباه است و خ...
۱۳۹۹/۲/۳۰ - ۱۵:۴۱
۱۲ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان می شود
خودرونگاران - مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خبر از عرضه ۱۲ هزاردستگاه از محصولات این خودرو ساز درراستای تامین نیاز واقعی مردم به خودرو و متعادل سازی قیمت ها دربازار، طی روزهای آینده داد.
۱۳۹۹/۲/۲۸ - ۱۲:۱۰
اعمال محدودیت های جدید برای جلوگیری ازحضور سوداگران در بازار خودرو
خودرونگاران - معاون امور صنایع وزارت صمت در حاشیه نشست اخیر کمیته خودرو اعلام کرد: مدیریت عرضه خودرو با هدف حذف بسترهای سوداگری مورد بررسی قرار گرفت و علاوه بر افزایش عرضه خودرو توسط خودروسازان، محدود...
۱۳۹۹/۲/۲۸ - ۰۹:۳۱
راهکار جالب بریتانیا در فروش خودرو
خودرونگاران - طبق برنامه جدید دولت بریتانیا نمایندگی‌های فروش این کشور با سیستم جدیدی به نام «سفارش و دریافت» کار خود را آغاز می‌کنند.