امروز: دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ -
وبسایت خبری
سرویس : اخبار
زمان : ۱۳۹۸/۲/۲۵ - ۱۶:۵۸
شناسه خبر: ۴۶۰۶۸۲
 
دست اندازها در مسیر قیمت‌گذاری خودرو
خودرونگاران - سیاست دولت در قیمت‌گذاری خودرو‌ها طی سال‌جاری و راهکارها برای تعادل بخشی به این بازار، از جمله مهم ترین موضوع هایی است که این روز‌ها ذهن مشتریان، فعالان صنعت خودرو و البته اهالی رسانه را به خود مشغول کرده است.

به گزارش خودرونگاران به نقل از ایرنا ، این روزها بازار خودرهای داخلی و خارجی رکود را تجربه می‌کند. خرید و فروش در حداقل و قیمت‌ها غیرواقعی است. عده‌ای در این میان موضوع واردات خودروهای کارکرده را به‌عنوان مسکنی برای تزریق آرامش به بازار مطرح می‌کنند، موضوعی که موافقان و مخالفان خود را دارد.

به گزارش گروه نشریات خبری؛ بررسی امروز 25 اردیبهشت ماه روزنامه ها، خبرگزاری ها و تارنماهای داخلی نشان می دهد که رسانه های نزدیک به طیف اصلاح طلب در واکاوی راهکار برای سامان دادن به بازار خوردو، بحث واردات خودروهای دست دوم و سیاست های قیمت گذاری در دولت را ارزیابی کرده اند.
در ادامه برخی محورهای مورد توجه در رسانه های نزدیک به اصلاح طلب را مرور می کنیم: واردات خودرو در شرایط حساس کنونی حرکت در مسیر مدّنظر دشمنان و بدخواهان کشور است؛ واردات خودروهای دست دوم در این شرایط، جز مصرف گرایی نتیجه ای ندارد؛ افزایش قیمت خودرو به‌دنبال سیاست آزاد‌سازی قیمت آن، خودروسازان را منتفع کرده است؛ سال‌هاست دولت‌ها در ایران برای جلب رضایت کاذب مشتریان، در قیمت‌گذاری خودروهای داخلی دخالت می‌کنند؛ صنعت خودروی کشور را مافیای دلالی که بخشی از خودروسازان نیز در آن دست دارند، ملتهب کرده است؛ مدیریتی در وزارتخانه صمت وجود ندارد و این وزارتخانه از ضعف و ناتوانی مدیریتی بالایی برخوردار است.
رسانه های اصولگرا نیز از نبود نظارت بر بازار خودرو و سیاست گذاری های دولت انتقاد کرده اند.
برخی محورهای به کار رفته از سوی رسانه ها و فعالان جریان اصولگرا نیز از این قرار است: دلالان و افرادی که خودرو برای فروش دارند همچنان در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت کرده و حاضر نیستند آن را با قیمت‌های پایین‌تر عرضه کنند؛ این روز‌ها تجمع‌های متعددی هر روز از سوی خریداران خودرو‌های مختلف مقابل در ساختمان اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود؛ نقش نظارتی و حاکمیتی وزارت «صمت»در تعیین قیمت خودرو چیست؟

رسانه های اصلاح طلب
...............................
**واردات خودرو
«خودروهای دست دوم وارداتی؛ آری یا خیر؟» مردم سالاری با طرح این پرسش می نویسد: برخی کارشناسان مطرح شدن بحث واردات خودرو در شرایط حساس کنونی را حرکت در مسیر مدّنظر دشمنان و بدخواهان کشور قلمداد می‌کنند.آنان معتقدند افزایش واردات در این شرایط به معنای افزایش نیاز به ارز، فشار بیشتر به دولت و در نتیجه افزایش مجدد نرخ ارز است. یعنی واردات همچون مسکّنی است که تب بازار را پایین می‌آورد، اما به اقتصاد ضربه می‌زند.به گفته این کارشناسان، باید بپذیریم که امروز وسط یک جنگ اقتصادی هستیم و مطرح کردن موضوعاتی نظیر واردات خودروهای دست دوم در این شرایط، جز مصرف گرایی نتیجه ای ندارد و مشکلی را حل نمی‌کند.حتی اعضای انجمن واردکنندگان خودرو در این زمینه می‌گویند: هیچ شاخصی برای قیمت‌گذاری این خودروها وجود ندارد، ضمن اینکه به دلیل سوء استفاده سودجویان به درهم آمیختگی بیشتر بازار می‌انجامد.

دنیای اقتصاد نوشت: در اولین ماه سال‌جاری شاهد هستیم که 335 دستگاه انواع خودروی سواری از گمرکات کشور ترخیص شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، در مجموع هزار و 26 دستگاه انواع خودروی سواری به کشور وارد شده بود. بنابراین در بخش واردات خودرو به کشور در اولین ماه سال‌جاری به نسبت مدت مشابه سال 97، شاهد افت 5/ 67 درصدی هستیم. دلیل اصلی این مساله ممنوعیت واردات خودرو به کشور است که از ابتدای تیرماه سال گذشته اعمال شده است.

**تبعات آزادسازی قیمت خودرو
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران سعید موتمنی   گفت: افزایش قیمت خودرو به‌دنبال سیاست آزاد‌سازی قیمت آن، فقط خودروسازان را منتفع نکرده است، بلکه ادامه چنین سیاستی موجب شده عده‌ای برای کسب سود یا حفظ ارزش پول‌شان در این شرایط اقتصادی که سایر بازارها از رونق چندانی برخوردار نیست، وارد چنین بازاری شوند؛ بازاری که اکنون برای سرمایه‌های سرگردان جذاب است، چرا که قیمت خودرو در کشور کف و سقف مشخصی ندارد و قیمت آن دنباله‌رو نرخ بازار آزاد است. در این میان متقاضیان واقعی خودرو که قربانی سیاست‌های غلط و سودجویی عده‌ای هستند، به ناچار در صف خرید خودروهایی قرار دارند که قیمت آنها در بازار بسیار بالا رفته است. نکته قابل تأمل‌ اما این است که چرا خودروهای پرتیراژ داخلی طی یکی، ‌دو سال اخیر بدون اینکه تغییری در فناوری ساخت آنها ایجاد شود و کیفیت‌شان بهبود یابد، باید حدود100 درصد گران شوند؛ خودروهایی که تولیدشان با توجه به سطح کیفی و ایمنی‌شان هنوز جای سوالات بسیاری دارد.

**سیاست های قیمت گذاری در دولت
روزنامه دنیای اقتصاد می نویسد: سال‌هاست دولت‌ها در ایران برای جلب رضایت کاذب مشتریان، در قیمت‌گذاری خودروهای داخلی دخالت می‌کنند و طی بیش از یک دهه گذشته هیچگاه جرات و جسارت اجرای کامل فرمول آزادسازی قیمت را در بازار خودرو نداشته‌اند. از دولت نهم و دهم که قیمت‌گذاری در حاشیه بازار را لغو و کار را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و شورای رقابت سپرد گرفته تا دولت یازدهم و دوازدهم که شورای رقابت را حذف و ستاد تنظیم بازار را جایگزین کرد، همه به نوعی سیاست سرکوب قیمت را در بازار خودرو اجرا کرده و فقط شدت و ضعف‌شان متفاوت بوده است. طبق این سیاست (که در دنیا تقریبا منسوخ شده)، دولت مستقیم وغیر مستقیم محدوده مجاز افزایش قیمت را تعیین و به خودروسازان که به هر حال دولتی محسوب می‌شوند، اجازه نمی‌دهد متناسب با نرخ بازار، قیمت محصولات‌شان را تعیین کنند. در نتیجه، قیمت‌ها در بازار خودرو دونرخی شده و هر فردی بتواند خودرو از در کارخانه تحویل بگیرد، با فروش آن در بازار آزاد کلی سود به جیب خواهد زد.این روند تبعات منفی زیادی به دنبال داشته و دارد، که رانت چند هزار میلیارد تومانی فقط یک مورد آن به شمار می‌رود.

**ورود مجلس به مساله خودرو
به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: بی‌ثباتی در بازار خودرو قابل قبول نبوده و در صورتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار اقدامی انجام ندهد مجلس وارد عمل می‌شود. درباره مشکلات صنعت خودرو و اقدامات فراکسیون امید مجلس در این زمینه گفت: فراکسیون امید با دعوت از وزرا، مسائل کشور را بررسی می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با ایسنا راهکارش برای حل نابسامانی‌های قیمت صنعت خودرویی کشور را اینگونه تشریح کرد: صنعت خودروی کشور را مافیای دلالی که بخشی از خودروسازان نیز در آن دست دارند، ملتهب کرده است. برخورد قاطع در سطح اعدام چهار نفر دانه‌درشت مافیای صنعت باعث می‌شود پراید به قیمت 20 میلیون تومان برگردد. مافیای دلالی خودرو باید متوجه شود که نظام با آنان شوخی ندارد.

**سهم دولتیان در آشفتگی بازار خودرو
روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت: آشفتگی بازار خودرو و واردات قطعات خودرو یکی از این موارد است که جدای از شرایط تحریمی، خودروساز به خودش اجازه می‌دهد با اعمال قیمت‌های غیرواقعی، خودروهای بی‌کیفیتش را با هر شرایطی که بخواهد به مردم تحمیل کند. این در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی امر و ناظر بر بازار خودرو، نه تنها نسبت به کنترل قیمت خودرو ورودی نداشته بلکه وزیر با اظهارنظرهای نسنجیده زمینه التهابات بیشتر بازار خودرو و افزایش بی‌حساب و کتاب خودرو را فراهم کرده؛ مسئله‌ای که مدتی است فریاد مردم را درآورده‌ ولی مجلس به جز چند تذکر و تشکیل جلسه با وزیر مربوطه ورود جدی به این مقوله نداشته است.
محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره عدم نظارت و کنترل قیمت و کیفیت خودرو به «ابتکار» گفت: «مدیریتی در وزارتخانه صمت وجود ندارد و این وزارتخانه از ضعف و ناتوانی مدیریتی بالایی برخوردار است که شرایط بدی را به کشور تحمیل کرده است.»
قاسم ساعدی، نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس هم دراین‌باره به «ابتکار» گفت: «کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس جلسات متعددی با وزیر صمت داشته است و کارگروهی را با حضور مدیرعامل شرکت‌های خودروساز تشکیل داد که قول‌ها و وعده‌هایی دادند ولی از روز بعد آن برخلاف وعده‌های‌شان عمل کردند.»

**احتمال کاهش قیمت خودرو با افزایش تولید در سایپا
به گزارش فرارو، ورود سایپا به محدوده تولید روزانه بیش از 2 هزار و 200 دستگاه، نشان می‌دهد که این خودروساز می‌تواند با رشد عرضه محصول به بازار، قیمت خودروهای خود را در هفته‌های آتی، بیش از گذشته، به کنترل درآورد و قادر خواهد بود علیرغم وجود مشکلات و موانع زیادی که بر سر راه تولید وجود دارد، شاخص فعالیت تولیدی و صنعتی خود را همچنان در حد قابل‌قبولی نگه دارد.

رسانه های اصولگرا
...........................
**مقاومت دلالان در برابر کاهش قیمت
به گزارش کیهان به نقل از خبرگزاری فارس، پس از آنکه شاهد رشد نجومی قیمت خودرو در کشور و درج این نرخ‌ها بر روی سایت‌های فروش خودرو بودیم،‌ اقداماتی برای حذف قیمت‌ها انجام شد که این مسئله تا حدی تاثیر روانی بر بازار داشت. اما با این وجود، دلالان و افرادی که خودرو برای فروش دارند همچنان در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت کرده و حاضر نیستند آن را با قیمت‌های پایین‌تر عرضه کنند.بررسی بازار نشان می‌‌دهد که با وجود کاهش قیمت برخی خودروها، همچنان نرخ‌ها در بازار غیرواقعی و حبابی هستند به طوری که پراید 131 با قیمت 51 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود اما خریدار چندانی برای این خودرو وجود ندارد و مردم به امید منطقی شدن قیمت‌ها دست نگه داشته‌اند.

**نبود نظارت بر بازار خودرو
کیهان نوشت: بازار خودرو در حالی همچنان بی‌سر و سامان است که نه از نظارت سازمان‌های مربوطه به ویژه سازمان حمایت خبری هست و نه از تحقق وعده‌های وزیر صمت برای افزایش تیراژ تولید خودرو.

**سیاست گذاری های اشتباه
وطن امروز نوشت: بازار خودرو بازاری است که اکنون برای سرمایه‌های سرگردان جذاب است، چرا که قیمت خودرو در کشور کف و سقف مشخصی ندارد و قیمت آن دنباله‌رو نرخ بازار آزاد است. در این میان متقاضیان واقعی خودرو که قربانی سیاست‌های غلط و سودجویی عده‌ای هستند، به ناچار در صف خرید خودروهایی قرار دارند که قیمت آنها در بازار بسیار بالا رفته است. نکته قابل تأمل‌ اما این است که چرا خودروهای پرتیراژ داخلی طی یکی، ‌دو سال اخیر بدون اینکه تغییری در فناوری ساخت آنها ایجاد شود و کیفیت‌شان بهبود یابد، باید حدود100 درصد گران شوند؛ خودروهایی که تولیدشان با توجه به سطح کیفی و ایمنی‌شان هنوز جای سوالات بسیاری دارد.

**بلاتکلیفی مشتریان
روزنامه جوان در گزارشی نوشت: مروری بر کارنامه خودروسازان در سال گذشته نشان می‌دهد که بسیاری از مشتریانی که سال گذشته برای تأمین نیاز خود یا سرمایه‌گذاری ناشی از نااطمینانی به شاخص‌های اقتصادی و به منظور حفظ سرمایه خود وارد بازار خودرو شده و اقدام به پیش‌خرید خودرو از خودروسازان کرده بودند، هنوز هم نتوانسته‌اند با گذشت ماه‌ها از سررسید موعد تحویل، خودروی خود را تحویل بگیرند. این روز‌ها تجمع‌های متعددی هر روز از سوی خریداران خودرو‌های مختلف مقابل در ساختمان اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود که حاضران در آن، خواستار تعیین‌تکلیف خودرو‌های ثبت‌نامی خود پس از گذشت ماه‌ها هستند. این در حالی است که مراجعات مکرر آن‌ها به نمایندگی‌های خودروسازان هم عمدتاً بدون نتیجه باقی مانده و تنها تماس‌هایی که با مشتریان در حوزه خودرو‌های ثبت نامی صورت می‌گیرد، در مورد تکمیل وجه است و کمترین پاسخگویی در این رابطه وجود ندارد.

**سؤال از وزیر 'صمت' درباره گرانی خودرو کلید خورد
 حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی  از طرح سوال از رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و‌ گفت: این سوال امروز به هیئت رئیسه مجلس ارجاع شده است. وی با بیان اینکه سوال از وزیر «صمت» در 4 محور تدوین شده است، در بیان این سوالات افزود: مبنای علمی و کارشناسی قیمت خودرو 5 درصد زیر قیمت بازار بود که این موضوع باعث افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو گردید؟ نقش نظارتی و حاکمیتی وزارت «صمت»در تعیین قیمت خودرو چیست؟ از جمله محور‌های سوال از وزیر «صمت» است.

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۱۲ + ۴
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

پربازدیدترین

۱۳۹۸/۴/۳۱ - ۰۹:۵۵
رتبه‌بندی بازیگران خدمات پس‌از فروش خودرو
خودرونگاران - جدیدترین گزارش مربوط به نتایج ارزیابی خدمات پس از فروش عرضه‌کنندگان خودرو کشور که به سال ۹۷ مربوط می‌شود، نشان می‌دهد امتیاز نهایی این خدمات در مقایسه با سال قبل از آن افزایش یافته است.
۱۳۹۸/۴/۳۰ - ۱۷:۱۱
داخلی سازی ۱۰ میلیارد دلار قطعات وارداتی بین شرکت های قطعه ساز توزیع شد
خودرونگاران - به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، تولید در حوزه خودرو جان گرفته و تعداد خودروهای کف پارکینگ نیز کنترل شده است و با ثبات نسبی رو به رو هستیم.
۱۳۹۸/۴/۳۰ - ۱۶:۲۷
قول داده‌اند مهلت ترخیص خودروها تمدید شود
خودرونگاران - طبق اعلام دبیرانجمن واردکنندگان خودرو، با ترخیص ۶۶۵۳ دستگاه خودرو از گمرک، حدود ۷۵۰۰ دستگاه دیگر باقی مانده که با توجه به اتمام مهلت ترخیص، فعلا تکلیف‌شان مشخص نیست؛ لذا انجمن واردکنندگ...
۱۳۹۸/۴/۳۰ - ۱۶:۱۹
ممانعت از بیمه شدن خودروهای سایپا، خود تحریمی است
خودرونگاران_نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید بیمه مرکزی فشار بر خودروسازان را چند برابر کند، گفت: ممانعت از بیمه شدن خودروهای سایپا، نوعی خود تحریمی است.
۱۳۹۸/۴/۳۰ - ۱۵:۲۱
قیمت خودرو به کف رسید؟
خودرونگاران - گزارش امروز قیمت خودرو حکایت از کاهش روند نزولی قیمت ها دارد.
۱۳۹۸/۴/۳۰ - ۱۴:۳۵
صنعت خودرو و قطعات از توان داخل استفاده کند
خورونگاران - معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: حضور خودروسازان در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان داخلی زمینه رشد بومی‌سازی را در کشور فراهم می‌کند.
۱۳۹۸/۴/۳۰ - ۱۴:۱۱
وزیر صنعت برای ساماندهی بازار خودرو تذکر گرفت
خودرونگاران - نماینده مردم همدان به وزیر صنعت، معدن و تجارت، لزوم ساماندهی بازار خودرو و جلوگیری از افزایش لجام‌گسیخته قیمت خودروها را متذکر شد.
۱۳۹۸/۴/۳۰ - ۱۴:۰۹
جلوگیری از خروج ۸۵ میلیون یورو از صنعت خودرو
خودرونگاران - وزیر صمت اظهار داشت: قرارداد بین خودرو‌سازان و قطعه‌سازان از خروج ۸۵ میلیون یورو ارز جلوگیری می‌کند و بازه تامین و ساخت این قطعات بر اساس نوع قطعه از تیر امسال تا سال آینده خواهد بود.
۱۳۹۸/۴/۳۰ - ۱۲:۵۶
قطعات استراتژیک خودرو در داخل تولید خواهد شد
خودرونگاران - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امکان و قابلیت تولید بیشتر قطعات مورد نیاز خودروها در داخل وجود دارد.
۱۳۹۸/۴/۳۰ - ۱۲:۱۰
قیمت روز محصولات پارس خودرو در بازار
خودرونگاران_براساس مشاهدات میدانی، محصولات پارس خودرو امروز (یکشنبه، ۳۰ تیر) با کاهش متوسط یک میلیون تومانی در قیمت همراه بود.
۱۳۹۸/۴/۳۰ - ۱۲:۰۷
ایساکو با گذر از تحریم‌ها، برای دهمین سال متوالی در ارائه خدمات پس از فروش اول شد
خودرونگاران_شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در سال «رونق تولید ملی» با کسب بالاترین امتیاز در بین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات، برای دهمین سال متوالی مقام اول این حوزه را از آن خود کرد.
۱۳۹۸/۴/۳۰ - ۱۱:۵۸
سایپا در داخلی‌سازی قطعات خودرو موفق بوده است
خودرونگاران_ رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان گفت: سایپا تاکنون موفق به بومی‌سازی برخی قطعات شده که این روند باید توسط این خودروساز ادامه یابد.
۱۳۹۸/۴/۳۰ - ۱۱:۴۴
نشست هم اندیشی مدیران ارشد بانک ملت و گروه خودروسازی ایران خودرو
خودرونگاران_مدیران ارشد بانک ملت و گروه خودروسازی ایران خودرو، در نشستی علاوه بر بررسی راه های تقویت همکاری ها، موانع و مشکلات فراروی این همکاری ها را به بحث گذاشتند.
۱۳۹۸/۴/۲۴ - ۱۶:۴۳
سهام "ایران خودرو" و "سایپا" قابل واگذاری نیست
خودرونگاران_عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است سهام دولت در "ایران خودرو" و "سایپا" وثیقه بوده و قابل واگذاری نیست.
۱۳۹۸/۴/۲۳ - ۱۵:۴۱
سهام ایران خودرو و سایپا در وثیقه است
خودرونگاران_ معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه ایدرو مسئول فک وثیقه سهام دو شرکت ایران خودرو و سایپا است، گفت: در حال حاضر اطلاعی از اینکه سهام این دو شرکت در وثیقه چه کسانی است ندارم و زمان فروش ۲۰...
۱۳۹۸/۴/۲۵ - ۱۳:۱۴
۲ مشکل مهم صنعت خودرو
خودرونگاران_عضو کمیسیون صنایع مجلس، گفت: دلال بازی، گرانی مواد اولیه، کاهش ارزش پول ملی، درج قیمت در سایت های فروش و تبدیل خودرو به کالای سرمایه ای ازجمله دلایل افزایش قیمت خودرو بوده و نیز نوسانات ار...
۱۳۹۸/۴/۲۵ - ۱۶:۱۹
هزینه تولید خودرو در کشور به‌شدت افزایش یافته است
خودرونگاران_عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باتوجه به افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی، هزینه تمام‌شده تولید خودرو در کشور به‌شدت افزایش یافته که این موضوع نیازمند بررسی و قانون‌گذاری بیشتر است...
۱۳۹۸/۴/۲۳ - ۱۳:۵۴
تزلزل در انجمن قطعه‌سازان
خودرونگاران - روز گذشته شرکت سازه گستر سایپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عضویت خود در انجمن قطعه‌سازان (انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌‌های خودرو) را در اعتراض به اعلام آمارهای نادرست از سوی این ا...
۱۳۹۸/۴/۲۴ - ۱۴:۰۰
ورود صنايع دفاعي به بازار قطعه با قرار داد ١/٥ميليارد توماني
خودرونگاران_وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد بین صنایع دفاعی و خودروسازها برای تامین قطعات حساسی که توسط خودروسازان قابل تولید نبوده منعقد شده تا این قطعات...
۱۳۹۸/۴/۲۴ - ۱۴:۱۳
برخورد جدي با تغيير خودسرانه در قيمت و زمان تحويل
خودرونگاران_رئیس قوه قضائیه با تاکید بر ضرورت رعایت تعهدات از سوی شرکت‌ها و خودداری از نقض یکطرفه توافق با مشتریان، به برخی شرکت‌ها از جمله خودروسازان هشدار داد که در صورت تغییر قیمت و زمان تحویل کالا...
۱۳۹۸/۴/۲۴ - ۱۲:۳۵
باید بتوانیم محصولات کاملا ایرانی تولید کنیم
خودرونگاران_ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما باید بتوانیم محصولاتی را در صنعت خودروسازی تولید کنیم که کاملا ایرانی هستند.
۱۳۹۸/۴/۲۳ - ۱۷:۰۴
افزایش نجومی قیمت لوازم یدکی خودرو ناشی از سوءاستفاده از فضای موجود است
خودرونگاران - عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن معتقد است برخی قطعه‌سازان از شرایط تحریمی سوءاستفاده کرده و قیمت لوازم یدکی را بدون ضابطه افزایش می‌دهند.
۱۳۹۸/۴/۲۴ - ۱۴:۳۷
نهضت ساخت داخل در نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید
خودرونگاران- معاون وزیر صمت و رییس هیأت عامل ایدرو با اشاره به راه اندازی نهضت ساخت داخل توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، تاکید بر نهضت ساخت داخل را یکی از جلوه‌های مهم نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رون...
۱۳۹۸/۴/۳۰ - ۱۰:۵۴
سازمان حمایت پیش‌فروش خودرو بعد از ممنوعیت واردات را تکذیب کرد
خودرونگاران_ معاون کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که در حوزه فروش خودروهای وارداتی، پیش‌فروشی پس از ممنوعیت واردات خودرو در تیر ماه سال گذشته صورت نگرفته ...
۱۳۹۸/۴/۲۴ - ۱۲:۲۴
ساخت پژو ۳۰۱، اولین پروژه با بیشترین سطح خودکفایی است
خودرونگاران_دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: این پروژه از نظر تکنیکی خاصیت‌های مهمی دارد و نخستین پروژه با بیشترین سطح خودکفایی است. نوع پیگیری این پروژه خاص بود و جلسات مختلفی در خصو...
۱۳۹۸/۴/۳۰ - ۱۰:۵۰
توضیحات معاون وزیر صنعت درباره ماجرای سهام در وثیقه خودروسازان
خودرونگاران_فرشاد مقیمی گفت: شرکت‌های دولتی به طور معمول دارایی‌های خود را در بانک‌ها به وثیقه می‌گذارند تا بتوانند تسهیلات بگیرند.