امروز: دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ -
وبسایت خبری
سرویس : اخبار
زمان : ۱۳۹۸/۲/۲۵ - ۱۶:۵۸
شناسه خبر: ۴۶۰۶۸۲
 
دست اندازها در مسیر قیمت‌گذاری خودرو
خودرونگاران - سیاست دولت در قیمت‌گذاری خودرو‌ها طی سال‌جاری و راهکارها برای تعادل بخشی به این بازار، از جمله مهم ترین موضوع هایی است که این روز‌ها ذهن مشتریان، فعالان صنعت خودرو و البته اهالی رسانه را به خود مشغول کرده است.

به گزارش خودرونگاران به نقل از ایرنا ، این روزها بازار خودرهای داخلی و خارجی رکود را تجربه می‌کند. خرید و فروش در حداقل و قیمت‌ها غیرواقعی است. عده‌ای در این میان موضوع واردات خودروهای کارکرده را به‌عنوان مسکنی برای تزریق آرامش به بازار مطرح می‌کنند، موضوعی که موافقان و مخالفان خود را دارد.

به گزارش گروه نشریات خبری؛ بررسی امروز 25 اردیبهشت ماه روزنامه ها، خبرگزاری ها و تارنماهای داخلی نشان می دهد که رسانه های نزدیک به طیف اصلاح طلب در واکاوی راهکار برای سامان دادن به بازار خوردو، بحث واردات خودروهای دست دوم و سیاست های قیمت گذاری در دولت را ارزیابی کرده اند.
در ادامه برخی محورهای مورد توجه در رسانه های نزدیک به اصلاح طلب را مرور می کنیم: واردات خودرو در شرایط حساس کنونی حرکت در مسیر مدّنظر دشمنان و بدخواهان کشور است؛ واردات خودروهای دست دوم در این شرایط، جز مصرف گرایی نتیجه ای ندارد؛ افزایش قیمت خودرو به‌دنبال سیاست آزاد‌سازی قیمت آن، خودروسازان را منتفع کرده است؛ سال‌هاست دولت‌ها در ایران برای جلب رضایت کاذب مشتریان، در قیمت‌گذاری خودروهای داخلی دخالت می‌کنند؛ صنعت خودروی کشور را مافیای دلالی که بخشی از خودروسازان نیز در آن دست دارند، ملتهب کرده است؛ مدیریتی در وزارتخانه صمت وجود ندارد و این وزارتخانه از ضعف و ناتوانی مدیریتی بالایی برخوردار است.
رسانه های اصولگرا نیز از نبود نظارت بر بازار خودرو و سیاست گذاری های دولت انتقاد کرده اند.
برخی محورهای به کار رفته از سوی رسانه ها و فعالان جریان اصولگرا نیز از این قرار است: دلالان و افرادی که خودرو برای فروش دارند همچنان در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت کرده و حاضر نیستند آن را با قیمت‌های پایین‌تر عرضه کنند؛ این روز‌ها تجمع‌های متعددی هر روز از سوی خریداران خودرو‌های مختلف مقابل در ساختمان اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود؛ نقش نظارتی و حاکمیتی وزارت «صمت»در تعیین قیمت خودرو چیست؟

رسانه های اصلاح طلب
...............................
**واردات خودرو
«خودروهای دست دوم وارداتی؛ آری یا خیر؟» مردم سالاری با طرح این پرسش می نویسد: برخی کارشناسان مطرح شدن بحث واردات خودرو در شرایط حساس کنونی را حرکت در مسیر مدّنظر دشمنان و بدخواهان کشور قلمداد می‌کنند.آنان معتقدند افزایش واردات در این شرایط به معنای افزایش نیاز به ارز، فشار بیشتر به دولت و در نتیجه افزایش مجدد نرخ ارز است. یعنی واردات همچون مسکّنی است که تب بازار را پایین می‌آورد، اما به اقتصاد ضربه می‌زند.به گفته این کارشناسان، باید بپذیریم که امروز وسط یک جنگ اقتصادی هستیم و مطرح کردن موضوعاتی نظیر واردات خودروهای دست دوم در این شرایط، جز مصرف گرایی نتیجه ای ندارد و مشکلی را حل نمی‌کند.حتی اعضای انجمن واردکنندگان خودرو در این زمینه می‌گویند: هیچ شاخصی برای قیمت‌گذاری این خودروها وجود ندارد، ضمن اینکه به دلیل سوء استفاده سودجویان به درهم آمیختگی بیشتر بازار می‌انجامد.

دنیای اقتصاد نوشت: در اولین ماه سال‌جاری شاهد هستیم که 335 دستگاه انواع خودروی سواری از گمرکات کشور ترخیص شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، در مجموع هزار و 26 دستگاه انواع خودروی سواری به کشور وارد شده بود. بنابراین در بخش واردات خودرو به کشور در اولین ماه سال‌جاری به نسبت مدت مشابه سال 97، شاهد افت 5/ 67 درصدی هستیم. دلیل اصلی این مساله ممنوعیت واردات خودرو به کشور است که از ابتدای تیرماه سال گذشته اعمال شده است.

**تبعات آزادسازی قیمت خودرو
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران سعید موتمنی   گفت: افزایش قیمت خودرو به‌دنبال سیاست آزاد‌سازی قیمت آن، فقط خودروسازان را منتفع نکرده است، بلکه ادامه چنین سیاستی موجب شده عده‌ای برای کسب سود یا حفظ ارزش پول‌شان در این شرایط اقتصادی که سایر بازارها از رونق چندانی برخوردار نیست، وارد چنین بازاری شوند؛ بازاری که اکنون برای سرمایه‌های سرگردان جذاب است، چرا که قیمت خودرو در کشور کف و سقف مشخصی ندارد و قیمت آن دنباله‌رو نرخ بازار آزاد است. در این میان متقاضیان واقعی خودرو که قربانی سیاست‌های غلط و سودجویی عده‌ای هستند، به ناچار در صف خرید خودروهایی قرار دارند که قیمت آنها در بازار بسیار بالا رفته است. نکته قابل تأمل‌ اما این است که چرا خودروهای پرتیراژ داخلی طی یکی، ‌دو سال اخیر بدون اینکه تغییری در فناوری ساخت آنها ایجاد شود و کیفیت‌شان بهبود یابد، باید حدود100 درصد گران شوند؛ خودروهایی که تولیدشان با توجه به سطح کیفی و ایمنی‌شان هنوز جای سوالات بسیاری دارد.

**سیاست های قیمت گذاری در دولت
روزنامه دنیای اقتصاد می نویسد: سال‌هاست دولت‌ها در ایران برای جلب رضایت کاذب مشتریان، در قیمت‌گذاری خودروهای داخلی دخالت می‌کنند و طی بیش از یک دهه گذشته هیچگاه جرات و جسارت اجرای کامل فرمول آزادسازی قیمت را در بازار خودرو نداشته‌اند. از دولت نهم و دهم که قیمت‌گذاری در حاشیه بازار را لغو و کار را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و شورای رقابت سپرد گرفته تا دولت یازدهم و دوازدهم که شورای رقابت را حذف و ستاد تنظیم بازار را جایگزین کرد، همه به نوعی سیاست سرکوب قیمت را در بازار خودرو اجرا کرده و فقط شدت و ضعف‌شان متفاوت بوده است. طبق این سیاست (که در دنیا تقریبا منسوخ شده)، دولت مستقیم وغیر مستقیم محدوده مجاز افزایش قیمت را تعیین و به خودروسازان که به هر حال دولتی محسوب می‌شوند، اجازه نمی‌دهد متناسب با نرخ بازار، قیمت محصولات‌شان را تعیین کنند. در نتیجه، قیمت‌ها در بازار خودرو دونرخی شده و هر فردی بتواند خودرو از در کارخانه تحویل بگیرد، با فروش آن در بازار آزاد کلی سود به جیب خواهد زد.این روند تبعات منفی زیادی به دنبال داشته و دارد، که رانت چند هزار میلیارد تومانی فقط یک مورد آن به شمار می‌رود.

**ورود مجلس به مساله خودرو
به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: بی‌ثباتی در بازار خودرو قابل قبول نبوده و در صورتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار اقدامی انجام ندهد مجلس وارد عمل می‌شود. درباره مشکلات صنعت خودرو و اقدامات فراکسیون امید مجلس در این زمینه گفت: فراکسیون امید با دعوت از وزرا، مسائل کشور را بررسی می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با ایسنا راهکارش برای حل نابسامانی‌های قیمت صنعت خودرویی کشور را اینگونه تشریح کرد: صنعت خودروی کشور را مافیای دلالی که بخشی از خودروسازان نیز در آن دست دارند، ملتهب کرده است. برخورد قاطع در سطح اعدام چهار نفر دانه‌درشت مافیای صنعت باعث می‌شود پراید به قیمت 20 میلیون تومان برگردد. مافیای دلالی خودرو باید متوجه شود که نظام با آنان شوخی ندارد.

**سهم دولتیان در آشفتگی بازار خودرو
روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت: آشفتگی بازار خودرو و واردات قطعات خودرو یکی از این موارد است که جدای از شرایط تحریمی، خودروساز به خودش اجازه می‌دهد با اعمال قیمت‌های غیرواقعی، خودروهای بی‌کیفیتش را با هر شرایطی که بخواهد به مردم تحمیل کند. این در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی امر و ناظر بر بازار خودرو، نه تنها نسبت به کنترل قیمت خودرو ورودی نداشته بلکه وزیر با اظهارنظرهای نسنجیده زمینه التهابات بیشتر بازار خودرو و افزایش بی‌حساب و کتاب خودرو را فراهم کرده؛ مسئله‌ای که مدتی است فریاد مردم را درآورده‌ ولی مجلس به جز چند تذکر و تشکیل جلسه با وزیر مربوطه ورود جدی به این مقوله نداشته است.
محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره عدم نظارت و کنترل قیمت و کیفیت خودرو به «ابتکار» گفت: «مدیریتی در وزارتخانه صمت وجود ندارد و این وزارتخانه از ضعف و ناتوانی مدیریتی بالایی برخوردار است که شرایط بدی را به کشور تحمیل کرده است.»
قاسم ساعدی، نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس هم دراین‌باره به «ابتکار» گفت: «کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس جلسات متعددی با وزیر صمت داشته است و کارگروهی را با حضور مدیرعامل شرکت‌های خودروساز تشکیل داد که قول‌ها و وعده‌هایی دادند ولی از روز بعد آن برخلاف وعده‌های‌شان عمل کردند.»

**احتمال کاهش قیمت خودرو با افزایش تولید در سایپا
به گزارش فرارو، ورود سایپا به محدوده تولید روزانه بیش از 2 هزار و 200 دستگاه، نشان می‌دهد که این خودروساز می‌تواند با رشد عرضه محصول به بازار، قیمت خودروهای خود را در هفته‌های آتی، بیش از گذشته، به کنترل درآورد و قادر خواهد بود علیرغم وجود مشکلات و موانع زیادی که بر سر راه تولید وجود دارد، شاخص فعالیت تولیدی و صنعتی خود را همچنان در حد قابل‌قبولی نگه دارد.

رسانه های اصولگرا
...........................
**مقاومت دلالان در برابر کاهش قیمت
به گزارش کیهان به نقل از خبرگزاری فارس، پس از آنکه شاهد رشد نجومی قیمت خودرو در کشور و درج این نرخ‌ها بر روی سایت‌های فروش خودرو بودیم،‌ اقداماتی برای حذف قیمت‌ها انجام شد که این مسئله تا حدی تاثیر روانی بر بازار داشت. اما با این وجود، دلالان و افرادی که خودرو برای فروش دارند همچنان در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت کرده و حاضر نیستند آن را با قیمت‌های پایین‌تر عرضه کنند.بررسی بازار نشان می‌‌دهد که با وجود کاهش قیمت برخی خودروها، همچنان نرخ‌ها در بازار غیرواقعی و حبابی هستند به طوری که پراید 131 با قیمت 51 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود اما خریدار چندانی برای این خودرو وجود ندارد و مردم به امید منطقی شدن قیمت‌ها دست نگه داشته‌اند.

**نبود نظارت بر بازار خودرو
کیهان نوشت: بازار خودرو در حالی همچنان بی‌سر و سامان است که نه از نظارت سازمان‌های مربوطه به ویژه سازمان حمایت خبری هست و نه از تحقق وعده‌های وزیر صمت برای افزایش تیراژ تولید خودرو.

**سیاست گذاری های اشتباه
وطن امروز نوشت: بازار خودرو بازاری است که اکنون برای سرمایه‌های سرگردان جذاب است، چرا که قیمت خودرو در کشور کف و سقف مشخصی ندارد و قیمت آن دنباله‌رو نرخ بازار آزاد است. در این میان متقاضیان واقعی خودرو که قربانی سیاست‌های غلط و سودجویی عده‌ای هستند، به ناچار در صف خرید خودروهایی قرار دارند که قیمت آنها در بازار بسیار بالا رفته است. نکته قابل تأمل‌ اما این است که چرا خودروهای پرتیراژ داخلی طی یکی، ‌دو سال اخیر بدون اینکه تغییری در فناوری ساخت آنها ایجاد شود و کیفیت‌شان بهبود یابد، باید حدود100 درصد گران شوند؛ خودروهایی که تولیدشان با توجه به سطح کیفی و ایمنی‌شان هنوز جای سوالات بسیاری دارد.

**بلاتکلیفی مشتریان
روزنامه جوان در گزارشی نوشت: مروری بر کارنامه خودروسازان در سال گذشته نشان می‌دهد که بسیاری از مشتریانی که سال گذشته برای تأمین نیاز خود یا سرمایه‌گذاری ناشی از نااطمینانی به شاخص‌های اقتصادی و به منظور حفظ سرمایه خود وارد بازار خودرو شده و اقدام به پیش‌خرید خودرو از خودروسازان کرده بودند، هنوز هم نتوانسته‌اند با گذشت ماه‌ها از سررسید موعد تحویل، خودروی خود را تحویل بگیرند. این روز‌ها تجمع‌های متعددی هر روز از سوی خریداران خودرو‌های مختلف مقابل در ساختمان اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود که حاضران در آن، خواستار تعیین‌تکلیف خودرو‌های ثبت‌نامی خود پس از گذشت ماه‌ها هستند. این در حالی است که مراجعات مکرر آن‌ها به نمایندگی‌های خودروسازان هم عمدتاً بدون نتیجه باقی مانده و تنها تماس‌هایی که با مشتریان در حوزه خودرو‌های ثبت نامی صورت می‌گیرد، در مورد تکمیل وجه است و کمترین پاسخگویی در این رابطه وجود ندارد.

**سؤال از وزیر 'صمت' درباره گرانی خودرو کلید خورد
 حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی  از طرح سوال از رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و‌ گفت: این سوال امروز به هیئت رئیسه مجلس ارجاع شده است. وی با بیان اینکه سوال از وزیر «صمت» در 4 محور تدوین شده است، در بیان این سوالات افزود: مبنای علمی و کارشناسی قیمت خودرو 5 درصد زیر قیمت بازار بود که این موضوع باعث افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو گردید؟ نقش نظارتی و حاکمیتی وزارت «صمت»در تعیین قیمت خودرو چیست؟ از جمله محور‌های سوال از وزیر «صمت» است.

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۱۴ + ۳
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

پربازدیدترین

۱۳۹۸/۲/۲۹ - ۱۶:۴۰
واردات خودروهای هیبریدی آزاد شد
خودرونگاران - عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ گفت: اگر قیمت یک دستگاه خودروی تویوتا کمری هیبریدی وارداتی در بازار ۲۰۰ میلیون تومان شود دیگر تقاضایی برای خودروی سمند و ساندرو ۲۰۰ میلیونی در بازار وجود...
۱۳۹۸/۲/۲۹ - ۱۶:۳۵
ممنوعیت واردات به سود تولیدکنندگان لنت بود
خودرونگاران - با توجه به شرایط کنونی کشور و باوجود تحریم‌ها باید به صنعت خودرو و قطعه کشور توجه ویژه‌ای شود. در این میان لنت ترمز نیز یکی از قطعاتی است که از اهمیت خاصی برخوردار است و باید به آن به‌عن...
۱۳۹۸/۲/۲۹ - ۱۶:۰۷
امکان ترخیص ۳ هزار و ۳۰۰ خودرو دپو شده در صورت تامین ارز
خودرونگاران - میر اشرفی گفت: ۳ هزار و ۳۰۰ دستگاه از ۱۳ هزار دستگاه خودروی وارداتی در صورتیکه تأمین ارز شده باشند ترخیص خواهند شد.
۱۳۹۸/۲/۲۹ - ۱۵:۳۳
مخالف ورود اتوبوس‌های دست‌ دوم هستیم
خودرونگاران - رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر مخالف ورود اتوبوس‌های دست‌ دوم هستم ضمن اینکه بسیاری از شرکت‌ها آمادگی دارند که در زمینه "اتوبوس‌های برقی" اقدامات لازم را ...
۱۳۹۸/۲/۲۹ - ۱۵:۳۰
آمار غیرواقعی خبرنگاران برای دریافت طرح ترافیک اصلاح شد
خودرونگاران - دبیر کارگروه بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه‌ خبرنگاری گفت: سعی کردیم از سال ۹۷ آمار را تعدیل و اسامی افرادی که خارج از چارچوب و قالب خبرنگاری بود، را مدیریت کنیم؛ بر...
۱۳۹۸/۲/۲۹ - ۱۵:۰۰
۷۰ درصد معاملات خودرو خارج از اتحادیه انجام می شود
خودرونگاران_ رئیس اتحادیه مشاوران اتومبیل بجنورد گفت: ۷۰ درصد از معاملات خودرو، خارج از اتحادیه و نظارت های نمایشگاه داران انجام می شود که این وضعیت مشکلاتی را در پی خواهد داشت.
۱۳۹۸/۲/۲۹ - ۱۴:۵۳
خودروهای خودران جدید می ترسند
خودرونگاران_ محققان مایکروسافت مشغول ابداع هوش مصنوعی برای سیستم هدایت خودرو خودران هستند که ترس را حس می کند و به این ترتیب هنگام رانندگی بهتر تصمیم می گیرد.
۱۳۹۸/۲/۲۹ - ۱۴:۳۵
فروش فوری سمند و پژو ۴۰۵ از سوی ایران‌خودرو
خودرونگاران - ایران‌خودرو از فروش ویژه پژو ۴۰۵ اس ال ایکس و سمند ال ایکس خبر داد.
۱۳۹۸/۲/۲۹ - ۱۴:۲۷
جزئیات توافق مراکز اسقاط با انجمن واردکنندگان خودرو
خودرونگاران_یک مقام مسئول از جزئیات توافق مراکز اسقاط با انجمن واردکنندگان خودرو خبر داد و گفت: پیشنهاد ما این بود که به ازای دریافت هر برگه اسقاط، یک خودروی فرسوده به مراکز تحویل داده شود.
۱۳۹۸/۲/۲۹ - ۱۴:۲۷
انتقاد خودروسازان به خرید فولاد از بورس کالا
خودرونگاران - دبیر انجمن خودروسازان از تصمیم جدید دولت مبنی بر خرید فولاد مورد نیاز خودروسازان از طریق بورس کالا انتقاد کرد و گفت: این اقدام منجر به افزایش قیمت خواهد شد.
۱۳۹۸/۲/۲۹ - ۱۳:۰۴
واگذاري بيش از 17 هزار ميليارد ريال سهام و املاك گروه صنعتي ايران خودرو
خودرونگاران_گروه صنعتي ايران خودرو از سال 92 تا پايان سال 97 سهام شركت هاي زيان ده و كم بازده خود را به ارزش 10 هزار و 942 ميليارد ريال به فروش رسانده و واگذاري سهام ساير شركتهاي زيان‌ده و كم بازده، ط...
۱۳۹۸/۲/۲۹ - ۱۲:۵۹
وزارت صنعت مکلف به همکاری با شرکت‌های معتبر خودروسازی جهان شد
خودرونگاران_ نمایندگان مجلس، وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف به ایجاد بسترهای لازم برای ورود فناوری‌های جدید تولید خودرو با همکاری شرکت‌های معتبر خودروسازی جهان کردند.
۱۳۹۸/۲/۲۹ - ۱۲:۵۷
۹۵ درصد واحدهای اسقاط تعطیل شدند
خودرونگاران - رئیس انجمن اسقاط خودروی کشور گفت: در حال حاضر کف خرید خودروی فرسوده ۶ میلیون تومان است وقتی قیمت پراید به ۴۰ میلیون رسیده، نمی‌شود اسقاط آن را ۲.۵ میلیون تومان محاسبه کرد.
۱۳۹۸/۲/۲۷ - ۱۴:۲۱
وزارت صمت به تداوم نابسامانی در بازارها پایان دهد
خودرونگاران_ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به وزرات صمت یک ماه فرصت داد تا انتصابات ناشایسته در پست‌های کلیدی وزارتخانه را اصلاح و بازار را ساماندهی کند.
۱۳۹۸/۲/۲۷ - ۱۲:۴۹
بررسی فنی بایک سنوا
خودرونگاران_ دیار خودرو از سال ۹۲ اقدام به معرفی سدان جدیدی با نام «سنوا» کرد و آن را در مدل ۲۰۱۴ به خیابان‌های کشورمان فرستاد.
۱۳۹۸/۲/۲۷ - ۱۲:۳۱
سواری لکسوس ۲۴ میلیاردی به مقصد نرسید
خودرونگاران_ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک دستگاه سواری لکسوس قاچاق به ارزش ۲۴ میلیارد ریال خبر داد.
۱۳۹۸/۲/۲۷ - ۱۱:۰۳
کاهش سهمیه پایه گازوئیل کامیون‌ها تا مرداد‌ امسال
خودرونگاران_عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تلاش می‌کنیم تا مردادماه امسال موضوع سهمیه پایه گازوئیل کامیون‌ها مدیریت شده و کاهش یابد و برای کامیون‌‌های کمتر فعال به سهمیه پایه کا...
۱۳۹۸/۲/۲۷ - ۱۱:۳۴
بنزین کارتی و سی.ان.جی راهکاری برای کنترل مصرف
خودرونگاران_ یک نماینده مجلس، استفاده از کارت را راهکاری موثر برای جلوگیری از قاچاق عنوان کرد و گفت: ایجاد مشوق برای استفاده از سی.ان.جی می‌تواند میزان مصرف بنزین را کاهش دهد.
۱۳۹۸/۲/۲۶ - ۱۲:۴۶
گواهی اسقاط نخرید!
خودرونگاران - دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران از شرکت های وارکننده خودرو خواست تا فعلا گواهی اسقاط نخرند.
۱۳۹۸/۲/۲۳ - ۰۹:۴۶
ورود قوه قضاییه به ساماندهی بازار خودرو
خودرونگاران - برخی از کارشناسان و نمایندگان مجلس معتقدند برخورد قوه قضاییه با اخلالگران اقتصادی تنها راه ساماندهی بازار خودرو است چراکه سوداگران با جوسازی و ارائه قیمت‌های غیرواقعی در فضای مجازی باعث...
۱۳۹۸/۲/۲۴ - ۰۹:۳۴
معامله خودرو به صفر رسید
خودرونگاران - رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: به مشتریان توصیه می‌کنیم برای خرید خودرو سراغ افراد صاحب پروانه کسب بروند چراکه با خرید از سایت‌های آگهی امکان بروز مشکل وجود دارد.
۱۳۹۸/۲/۲۷ - ۱۱:۰۰
واردات خودروهای دست دوم، دردی از بی‌خودرویی اقشار کم‌درآمد دوا نمی‌کند
خودرونگاران_یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات خودروهای دست دوم خارجی به کشور از نظر اقتصادی و اجتماعی دردی از بی‌خودرویی اقشار کم درآمد دوا نمی‌کند.
۱۳۹۸/۲/۲۳ - ۱۴:۴۷
واردات ۳۳۰ خودرو خارجی در فروردین
خودرونگاران_درحالیکه در فروردین ۹۷ بیش از ۱۰۰۰ خودروی خارجی وارد ایران شده بود، آمار گمرک نشان می‌دهد در فروردین امسال حدود ۳۳۰ خودرو از کره، امارات، بریتانیا، عمان، آلمان و چین وارد شده و در این میان...
۱۳۹۸/۲/۲۳ - ۱۰:۵۰
وعده وزیر صنعت برای کنترل قیمت خودرو تا ۳ ماه آینده
خودرونگاران - عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با نمایندگان مجلس نسبت به کنترل و مدیریت قیمت خودرو تا سه ماه آینده قول داده است.
۱۳۹۸/۲/۲۶ - ۱۳:۱۱
واردات لوازم یدکی و قطعات خودرو ممنوع نیست
خودرونگاران - مودودی گفت: واردات لوازم یدکی خودرو آزاد است و مشکلی در ثبت سفارش آن وجود ندارد.
۱۳۹۸/۲/۲۶ - ۱۴:۱۷
افت تولید وتجارت خودرو
خودرونگاران- این هفته اخبار خودرویی بیشتر حول محور افت چرخید، به نحوی که با اعلام آمارهای مختلف، مشخص شد واردات خودرو و قطعه و همچنین تیراژ خودروهای متعلق به بخش خصوصی و تجاری‌سازان، روندی نزولی در فر...