امروز: پنج شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ -
وبسایت خبری
سرویس : اخبار
زمان : ۱۳۹۸/۲/۲۵ - ۱۶:۵۸
شناسه خبر: ۴۶۰۶۸۲
 
دست اندازها در مسیر قیمت‌گذاری خودرو
خودرونگاران - سیاست دولت در قیمت‌گذاری خودرو‌ها طی سال‌جاری و راهکارها برای تعادل بخشی به این بازار، از جمله مهم ترین موضوع هایی است که این روز‌ها ذهن مشتریان، فعالان صنعت خودرو و البته اهالی رسانه را به خود مشغول کرده است.

به گزارش خودرونگاران به نقل از ایرنا ، این روزها بازار خودرهای داخلی و خارجی رکود را تجربه می‌کند. خرید و فروش در حداقل و قیمت‌ها غیرواقعی است. عده‌ای در این میان موضوع واردات خودروهای کارکرده را به‌عنوان مسکنی برای تزریق آرامش به بازار مطرح می‌کنند، موضوعی که موافقان و مخالفان خود را دارد.

به گزارش گروه نشریات خبری؛ بررسی امروز 25 اردیبهشت ماه روزنامه ها، خبرگزاری ها و تارنماهای داخلی نشان می دهد که رسانه های نزدیک به طیف اصلاح طلب در واکاوی راهکار برای سامان دادن به بازار خوردو، بحث واردات خودروهای دست دوم و سیاست های قیمت گذاری در دولت را ارزیابی کرده اند.
در ادامه برخی محورهای مورد توجه در رسانه های نزدیک به اصلاح طلب را مرور می کنیم: واردات خودرو در شرایط حساس کنونی حرکت در مسیر مدّنظر دشمنان و بدخواهان کشور است؛ واردات خودروهای دست دوم در این شرایط، جز مصرف گرایی نتیجه ای ندارد؛ افزایش قیمت خودرو به‌دنبال سیاست آزاد‌سازی قیمت آن، خودروسازان را منتفع کرده است؛ سال‌هاست دولت‌ها در ایران برای جلب رضایت کاذب مشتریان، در قیمت‌گذاری خودروهای داخلی دخالت می‌کنند؛ صنعت خودروی کشور را مافیای دلالی که بخشی از خودروسازان نیز در آن دست دارند، ملتهب کرده است؛ مدیریتی در وزارتخانه صمت وجود ندارد و این وزارتخانه از ضعف و ناتوانی مدیریتی بالایی برخوردار است.
رسانه های اصولگرا نیز از نبود نظارت بر بازار خودرو و سیاست گذاری های دولت انتقاد کرده اند.
برخی محورهای به کار رفته از سوی رسانه ها و فعالان جریان اصولگرا نیز از این قرار است: دلالان و افرادی که خودرو برای فروش دارند همچنان در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت کرده و حاضر نیستند آن را با قیمت‌های پایین‌تر عرضه کنند؛ این روز‌ها تجمع‌های متعددی هر روز از سوی خریداران خودرو‌های مختلف مقابل در ساختمان اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود؛ نقش نظارتی و حاکمیتی وزارت «صمت»در تعیین قیمت خودرو چیست؟

رسانه های اصلاح طلب
...............................
**واردات خودرو
«خودروهای دست دوم وارداتی؛ آری یا خیر؟» مردم سالاری با طرح این پرسش می نویسد: برخی کارشناسان مطرح شدن بحث واردات خودرو در شرایط حساس کنونی را حرکت در مسیر مدّنظر دشمنان و بدخواهان کشور قلمداد می‌کنند.آنان معتقدند افزایش واردات در این شرایط به معنای افزایش نیاز به ارز، فشار بیشتر به دولت و در نتیجه افزایش مجدد نرخ ارز است. یعنی واردات همچون مسکّنی است که تب بازار را پایین می‌آورد، اما به اقتصاد ضربه می‌زند.به گفته این کارشناسان، باید بپذیریم که امروز وسط یک جنگ اقتصادی هستیم و مطرح کردن موضوعاتی نظیر واردات خودروهای دست دوم در این شرایط، جز مصرف گرایی نتیجه ای ندارد و مشکلی را حل نمی‌کند.حتی اعضای انجمن واردکنندگان خودرو در این زمینه می‌گویند: هیچ شاخصی برای قیمت‌گذاری این خودروها وجود ندارد، ضمن اینکه به دلیل سوء استفاده سودجویان به درهم آمیختگی بیشتر بازار می‌انجامد.

دنیای اقتصاد نوشت: در اولین ماه سال‌جاری شاهد هستیم که 335 دستگاه انواع خودروی سواری از گمرکات کشور ترخیص شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، در مجموع هزار و 26 دستگاه انواع خودروی سواری به کشور وارد شده بود. بنابراین در بخش واردات خودرو به کشور در اولین ماه سال‌جاری به نسبت مدت مشابه سال 97، شاهد افت 5/ 67 درصدی هستیم. دلیل اصلی این مساله ممنوعیت واردات خودرو به کشور است که از ابتدای تیرماه سال گذشته اعمال شده است.

**تبعات آزادسازی قیمت خودرو
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران سعید موتمنی   گفت: افزایش قیمت خودرو به‌دنبال سیاست آزاد‌سازی قیمت آن، فقط خودروسازان را منتفع نکرده است، بلکه ادامه چنین سیاستی موجب شده عده‌ای برای کسب سود یا حفظ ارزش پول‌شان در این شرایط اقتصادی که سایر بازارها از رونق چندانی برخوردار نیست، وارد چنین بازاری شوند؛ بازاری که اکنون برای سرمایه‌های سرگردان جذاب است، چرا که قیمت خودرو در کشور کف و سقف مشخصی ندارد و قیمت آن دنباله‌رو نرخ بازار آزاد است. در این میان متقاضیان واقعی خودرو که قربانی سیاست‌های غلط و سودجویی عده‌ای هستند، به ناچار در صف خرید خودروهایی قرار دارند که قیمت آنها در بازار بسیار بالا رفته است. نکته قابل تأمل‌ اما این است که چرا خودروهای پرتیراژ داخلی طی یکی، ‌دو سال اخیر بدون اینکه تغییری در فناوری ساخت آنها ایجاد شود و کیفیت‌شان بهبود یابد، باید حدود100 درصد گران شوند؛ خودروهایی که تولیدشان با توجه به سطح کیفی و ایمنی‌شان هنوز جای سوالات بسیاری دارد.

**سیاست های قیمت گذاری در دولت
روزنامه دنیای اقتصاد می نویسد: سال‌هاست دولت‌ها در ایران برای جلب رضایت کاذب مشتریان، در قیمت‌گذاری خودروهای داخلی دخالت می‌کنند و طی بیش از یک دهه گذشته هیچگاه جرات و جسارت اجرای کامل فرمول آزادسازی قیمت را در بازار خودرو نداشته‌اند. از دولت نهم و دهم که قیمت‌گذاری در حاشیه بازار را لغو و کار را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و شورای رقابت سپرد گرفته تا دولت یازدهم و دوازدهم که شورای رقابت را حذف و ستاد تنظیم بازار را جایگزین کرد، همه به نوعی سیاست سرکوب قیمت را در بازار خودرو اجرا کرده و فقط شدت و ضعف‌شان متفاوت بوده است. طبق این سیاست (که در دنیا تقریبا منسوخ شده)، دولت مستقیم وغیر مستقیم محدوده مجاز افزایش قیمت را تعیین و به خودروسازان که به هر حال دولتی محسوب می‌شوند، اجازه نمی‌دهد متناسب با نرخ بازار، قیمت محصولات‌شان را تعیین کنند. در نتیجه، قیمت‌ها در بازار خودرو دونرخی شده و هر فردی بتواند خودرو از در کارخانه تحویل بگیرد، با فروش آن در بازار آزاد کلی سود به جیب خواهد زد.این روند تبعات منفی زیادی به دنبال داشته و دارد، که رانت چند هزار میلیارد تومانی فقط یک مورد آن به شمار می‌رود.

**ورود مجلس به مساله خودرو
به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: بی‌ثباتی در بازار خودرو قابل قبول نبوده و در صورتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار اقدامی انجام ندهد مجلس وارد عمل می‌شود. درباره مشکلات صنعت خودرو و اقدامات فراکسیون امید مجلس در این زمینه گفت: فراکسیون امید با دعوت از وزرا، مسائل کشور را بررسی می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با ایسنا راهکارش برای حل نابسامانی‌های قیمت صنعت خودرویی کشور را اینگونه تشریح کرد: صنعت خودروی کشور را مافیای دلالی که بخشی از خودروسازان نیز در آن دست دارند، ملتهب کرده است. برخورد قاطع در سطح اعدام چهار نفر دانه‌درشت مافیای صنعت باعث می‌شود پراید به قیمت 20 میلیون تومان برگردد. مافیای دلالی خودرو باید متوجه شود که نظام با آنان شوخی ندارد.

**سهم دولتیان در آشفتگی بازار خودرو
روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت: آشفتگی بازار خودرو و واردات قطعات خودرو یکی از این موارد است که جدای از شرایط تحریمی، خودروساز به خودش اجازه می‌دهد با اعمال قیمت‌های غیرواقعی، خودروهای بی‌کیفیتش را با هر شرایطی که بخواهد به مردم تحمیل کند. این در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی امر و ناظر بر بازار خودرو، نه تنها نسبت به کنترل قیمت خودرو ورودی نداشته بلکه وزیر با اظهارنظرهای نسنجیده زمینه التهابات بیشتر بازار خودرو و افزایش بی‌حساب و کتاب خودرو را فراهم کرده؛ مسئله‌ای که مدتی است فریاد مردم را درآورده‌ ولی مجلس به جز چند تذکر و تشکیل جلسه با وزیر مربوطه ورود جدی به این مقوله نداشته است.
محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره عدم نظارت و کنترل قیمت و کیفیت خودرو به «ابتکار» گفت: «مدیریتی در وزارتخانه صمت وجود ندارد و این وزارتخانه از ضعف و ناتوانی مدیریتی بالایی برخوردار است که شرایط بدی را به کشور تحمیل کرده است.»
قاسم ساعدی، نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس هم دراین‌باره به «ابتکار» گفت: «کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس جلسات متعددی با وزیر صمت داشته است و کارگروهی را با حضور مدیرعامل شرکت‌های خودروساز تشکیل داد که قول‌ها و وعده‌هایی دادند ولی از روز بعد آن برخلاف وعده‌های‌شان عمل کردند.»

**احتمال کاهش قیمت خودرو با افزایش تولید در سایپا
به گزارش فرارو، ورود سایپا به محدوده تولید روزانه بیش از 2 هزار و 200 دستگاه، نشان می‌دهد که این خودروساز می‌تواند با رشد عرضه محصول به بازار، قیمت خودروهای خود را در هفته‌های آتی، بیش از گذشته، به کنترل درآورد و قادر خواهد بود علیرغم وجود مشکلات و موانع زیادی که بر سر راه تولید وجود دارد، شاخص فعالیت تولیدی و صنعتی خود را همچنان در حد قابل‌قبولی نگه دارد.

رسانه های اصولگرا
...........................
**مقاومت دلالان در برابر کاهش قیمت
به گزارش کیهان به نقل از خبرگزاری فارس، پس از آنکه شاهد رشد نجومی قیمت خودرو در کشور و درج این نرخ‌ها بر روی سایت‌های فروش خودرو بودیم،‌ اقداماتی برای حذف قیمت‌ها انجام شد که این مسئله تا حدی تاثیر روانی بر بازار داشت. اما با این وجود، دلالان و افرادی که خودرو برای فروش دارند همچنان در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت کرده و حاضر نیستند آن را با قیمت‌های پایین‌تر عرضه کنند.بررسی بازار نشان می‌‌دهد که با وجود کاهش قیمت برخی خودروها، همچنان نرخ‌ها در بازار غیرواقعی و حبابی هستند به طوری که پراید 131 با قیمت 51 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود اما خریدار چندانی برای این خودرو وجود ندارد و مردم به امید منطقی شدن قیمت‌ها دست نگه داشته‌اند.

**نبود نظارت بر بازار خودرو
کیهان نوشت: بازار خودرو در حالی همچنان بی‌سر و سامان است که نه از نظارت سازمان‌های مربوطه به ویژه سازمان حمایت خبری هست و نه از تحقق وعده‌های وزیر صمت برای افزایش تیراژ تولید خودرو.

**سیاست گذاری های اشتباه
وطن امروز نوشت: بازار خودرو بازاری است که اکنون برای سرمایه‌های سرگردان جذاب است، چرا که قیمت خودرو در کشور کف و سقف مشخصی ندارد و قیمت آن دنباله‌رو نرخ بازار آزاد است. در این میان متقاضیان واقعی خودرو که قربانی سیاست‌های غلط و سودجویی عده‌ای هستند، به ناچار در صف خرید خودروهایی قرار دارند که قیمت آنها در بازار بسیار بالا رفته است. نکته قابل تأمل‌ اما این است که چرا خودروهای پرتیراژ داخلی طی یکی، ‌دو سال اخیر بدون اینکه تغییری در فناوری ساخت آنها ایجاد شود و کیفیت‌شان بهبود یابد، باید حدود100 درصد گران شوند؛ خودروهایی که تولیدشان با توجه به سطح کیفی و ایمنی‌شان هنوز جای سوالات بسیاری دارد.

**بلاتکلیفی مشتریان
روزنامه جوان در گزارشی نوشت: مروری بر کارنامه خودروسازان در سال گذشته نشان می‌دهد که بسیاری از مشتریانی که سال گذشته برای تأمین نیاز خود یا سرمایه‌گذاری ناشی از نااطمینانی به شاخص‌های اقتصادی و به منظور حفظ سرمایه خود وارد بازار خودرو شده و اقدام به پیش‌خرید خودرو از خودروسازان کرده بودند، هنوز هم نتوانسته‌اند با گذشت ماه‌ها از سررسید موعد تحویل، خودروی خود را تحویل بگیرند. این روز‌ها تجمع‌های متعددی هر روز از سوی خریداران خودرو‌های مختلف مقابل در ساختمان اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود که حاضران در آن، خواستار تعیین‌تکلیف خودرو‌های ثبت‌نامی خود پس از گذشت ماه‌ها هستند. این در حالی است که مراجعات مکرر آن‌ها به نمایندگی‌های خودروسازان هم عمدتاً بدون نتیجه باقی مانده و تنها تماس‌هایی که با مشتریان در حوزه خودرو‌های ثبت نامی صورت می‌گیرد، در مورد تکمیل وجه است و کمترین پاسخگویی در این رابطه وجود ندارد.

**سؤال از وزیر 'صمت' درباره گرانی خودرو کلید خورد
 حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی  از طرح سوال از رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و‌ گفت: این سوال امروز به هیئت رئیسه مجلس ارجاع شده است. وی با بیان اینکه سوال از وزیر «صمت» در 4 محور تدوین شده است، در بیان این سوالات افزود: مبنای علمی و کارشناسی قیمت خودرو 5 درصد زیر قیمت بازار بود که این موضوع باعث افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو گردید؟ نقش نظارتی و حاکمیتی وزارت «صمت»در تعیین قیمت خودرو چیست؟ از جمله محور‌های سوال از وزیر «صمت» است.

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۵ + ۱۳
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

پربازدیدترین

۱۳۹۹/۳/۸ - ۱۶:۴۵
دلالان با پیش‌فروش خودرو چگونه کاسبی می‌کنند؟
خودرونگاران - ‏دلالان برای ثبت نام پیش فروش خودروسازان پس از حذف الزام به پرداخت ۵۰ درصد قیمت در هنگام نام نویسی هجوم آورده و تا ۱۰ میلیون تومان برای استفاده از اطلاعات هویتی و گواهینامه در نام نویسی ...
۱۳۹۹/۳/۸ - ۱۵:۳۱
کرونا ۶.۲ میلیارد دلار به شرکت نیسان ژاپن ضرر زد
خودرونگاران - شرکت خودروساز نیسان ژاپن که با کاهش تقاضا و شرایط اقتصادی ویروس کرونا رو به‌رو است، روز پنجشنبه از ضرر۶.۲ میلیارد دلاری خبر داد.
۱۳۹۹/۳/۸ - ۱۴:۵۲
در تمام کشورها خودرو کالایی مصرفی است
خودرونگاران - عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: برای اینکه التهاب در بازار خودرو از بین برود و خودروها در شرایط عادلانه توزیع شود، دولت می‌تواند به صورت موقتی قوانین سختگیرانه وضع کند.
۱۳۹۹/۳/۸ - ۱۲:۵۵
پلتفرم های پراید و پژو بسیار قدیمی است
خودرونگاران - مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد گفت: پلتفرم های پراید و پژو بسیار قدیمی است بنابراین اجرای استانداردهای جدید یا بر روی آنها امکان پذیر نیست.
۱۳۹۹/۳/۸ - ۱۲:۴۹
مصوبه توقف تولید پراید لازم‌الاجراست
خودرونگاران - معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تاکنون مصوبه جدیدی برای ادامه تولید پراید و پژو ۴۰۵ صادر نشده و مصوبه قبلی مبنی بر توقف تولید این دو نوع خودرو لازم‌الاجراس...
۱۳۹۹/۳/۸ - ۱۱:۵۱
تمام خودروهای احتکارشده فاقد شماره‌گذاری و پلاک بوده‌اند
خودرونگارن - رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: تمام خودروهایی که در این چند روز توسط پلیس تهران بزرگ کشف شده، بیش از یک ماه در انبارهای مذکور دپو شده و فاقد هرگونه شماره‌گذاری و پلاک بودند.
۱۳۹۹/۳/۸ - ۱۱:۱۴
افت محسوس معاملات خودرو
خودرونگاران - با آغاز طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو و سایپا، بازار خودرو در رکودی سنگین‌تر فرو رفت، ضمن آنکه منحنی قیمت‌ها هم نزولی شد.
۱۳۹۹/۳/۸ - ۱۰:۳۷
آزمون و خطا در اولین فروش فوق‌العاده
خودرونگاران - سرپرست وزارت صمت شرط پرداخت ۵۰ درصد قیمت‌های اعلامی برای خودروهای موجود در طرح فروش فوق‌العاده را بامداد روزی که قرار بود ثبت‌نام متقاضیان انجام شود، حذف کرد.
۱۳۹۹/۳/۸ - ۱۰:۲۶
ازسرگیری فروش خودرو در بریتانیا
خودرونگاران - بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که نمایندگی‌های فروش خودرو در بریتانیا از اول ژوئن اجازه آغاز کار را خواهند داشت.
۱۳۹۹/۳/۸ - ۱۰:۲۴
پاسخ به سوالات متداول مشتریان در طرح فروش فوق العاده
خودرونگاران - با توجه به طرح سوالات مختلف از سوی متقاضیان ثبت نام در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو در فضای مجازی، این خودروساز پاسخ هر یک از سئوالات را اعلام کرد.
۱۳۹۹/۳/۷ - ۱۶:۴۷
نوبت دهی اینترنتی از طریق تهران من افزایش ۱۶ درصدی معاینه فنی در پایتخت
خودرونگاران - مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از افزایش ۱۶ درصدی معاینه فنی در اردیبهشت خبر داد.
۱۳۹۹/۳/۷ - ۱۵:۵۷
فروش نقدی محصولات مدیران خودرو + قیمت و شرایط
خودرونگاران - از ابتدای اردیبهشت ماه، شرکت مدیران خودرو نرخ جدید محصولات مختلف "چری" را اعلام کرد و لازم شد که مشتریان با نرخ جدید نسبت به ثبت نام خودروی مد نظر خود اقدام کنند. لازم به ذکر است که شرای...
۱۳۹۹/۳/۷ - ۱۵:۵۲
کشف بیش از ۴۰۰ خودروی احتکار شده، این‌بار در چیتگر
خودرونگاران - ماموران پلیس در ادامه برخورد با احتکار خودرو این‌بار ۴۰۲ دستگاه خودروی احتکار شده را در دو پارکینگ در محدوده چیتگر کشف و توقیف کردند.
۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۱۳:۵۸
رخ نمایی جدیدترین SUV، بی ام و
خودرونگاران - بی ام و به تازگی خودروی Alpina را که از خانواده XB7 و پرچمدار SUV هایش است را روانه بازار خواهد کرد.
۱۳۹۹/۳/۵ - ۱۴:۰۸
آخرین آمار از خودروهای مانده در گمرک
خودرونگاران - دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: همچنان نزدیک به ۳۰۰۰ خودرو در گمرکات کشور باقی مانده و ما درخواست تمدید مصوبه ترخیص خودروها را داده‌ایم. لازم به ذکر است که امسال احتمال آزادسازی واردا...
۱۳۹۹/۳/۱ - ۱۶:۳۸
مخالفت صریح وزارت بهداشت با اجرای طرح ترافیک
خودرونگاران_سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام مخالفت با اجرای طرح ترافیک، گفت: تعداد مناطق با وضعیت سفید کرونا رو به افزایش است اما هیچ جای کشور منطقه سبز وجود ندارد.
۱۳۹۹/۳/۲ - ۱۰:۵۶
بهترین شاسی‌بلندهای ۲۰۲۰ را بشناسید + تصاویر
خودرونگاران_در حال حاضر در بازار آمریکا یکی از کراس‌اوورهایی که به شدت مورد توجه قرار دارد هوندا cr-v است.
۱۳۹۹/۳/۳ - ۱۴:۱۱
«شفافیتِ فرآیندها» و «عدالت در عرضه و توزیع» محور اصلی طرح جدید فروش خودرو در گروه سایپا است
خودرونگاران - قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و بازاریابی با اشاره به تلاش های انجام شده برای کاهش التهاب در بازار خودرو گفت: در سه ماه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار خودرو به مشتریان تحوی...
۱۳۹۹/۳/۳ - ۱۴:۱۹
قیمت جدید خودروها تا ساعاتی دیگر اعلام می‌شود
خودرونگاران - مدیر کل صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صمت از برگزاری جلسه تصمیم گیری برای قیمت گذاری نهایی خودروها خبر داد.
۱۳۹۹/۳/۳ - ۱۰:۰۳
خودروسازان مکلف به ایفای تعهدات قبلی همزمان باپذیرش تعهدجدید شدند
خودرونگاران - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان تکلیف کرد تا نسبت به ایفای تعهدات قبلی فروش خود همزمان با پذیرش تعهدات جدید اقدام لازم را انجام دهند.
۱۳۹۹/۳/۵ - ۱۴:۱۴
تکلیف ۱۱۰۰ دستگاه خودروی فاقد ثبت سفارش چیست؟
خودرونگاران - با اتمام مهلت ترخیص خودروهای دپو شده، اگر زمان تمدید شود ولی وزارت صمت تصمیمی در رابطه با بازکردن ثبت سفارش برای خودروهایی که فاقد ثبت سفارش نگیرد، حدود ۱۱۰۰ دستگاه متروکه خواهد شد.
۱۳۹۹/۳/۲ - ۱۶:۲۳
قیمت‌های شورای رقابت به خودروسازان ابلاغ شد
خودرونگاران_قیمت‌های تعیین شده توسط شورای رقابت به ایران خودرو و سایپا ابلاغ شد. بر این اساس قیمت هر دستگاه سایپا ۱۳۱ معادل ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و هر دستگاه پژو ۴۰۵ بنزینی ۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار ت...
۱۳۹۹/۳/۵ - ۱۲:۰۴
ساز وکار کاهش رانت در بازار خودرو
خودرونگاران - تقسیم مجدد منافع ناشی از شکاف قیمت بازاری و رسمی در بخش خودرو بین تعداد زیادی از افراد با استفاده از سازوکار بورس کالا می‌تواند سهم رانت‌جویان را از رانت ایجاد شده کاهش دهد.
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۲:۲۸
بازار خودرو در انتظار سرانجام ثبت نام خودروسازان
خودرونگاران_در حالی بازار خودرو از جنب و جوش افتاده است که همه در انتظار سرنوشت ثبت نام خودروسازان هستند تا بازار بر اساس آن خود را وفق دهد.
۱۳۹۹/۳/۱ - ۱۳:۳۲
شکست رکورد تولید ایران خودرو در اردیبهشت ۹۹
خودرونگاران_ گروه صنعتی ایران خودرو در دومین ماه سال ۹۹ موفق شد با تولید ۵۱ هزار و ۴۵۵ دستگاه خودرو از عدد تولید اردیبهشت سال گذشته عبور کند.
۱۳۹۹/۳/۷ - ۰۹:۳۹
رانت‌خواران بزرگ بازار خودرو
خودرونگاران - در شرایطی که با اعلام قیمت جدید خودروها، فضا برای توزیع رانت و واسطه‌گری همچنان فراخ است، رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازی (در دوره دهم مجلس شورای اسلامی) می‌گوید سود همزمان مصرف‌کنن...