امروز: پنج شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ -
وبسایت خبری
سرویس : اخبار
زمان : ۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۰۹:۲۷
شناسه خبر: ۴۵۵۷۵۶
 
دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید
خودرونگاران- برند دی اس (DS Automobiles)، زیر مجموعه‌ی لوکس سیتروئن فرانسه است که به عنوان یک خودروساز در سال ۲۰۰۹ مطرح شد.

 به گزارش خودرونگاران به نقل از باشگاه خبرنگاران ، موفقیت یک برند تازه وارد و کم‌تر شناخته شده در بازار ایران، سخت و تاحدودی محال به نظر می‌رسد. از یک سو با تعرفه‌های سخت و ناجوانمردانه بر خودرو‌های وارداتی مواجه هستیم و از سویی دیگر، امکان حضور آزاد برای خودروسازان دنیا در بازار کشور، وجود ندارد. در چنین شرایطی، افتتاح یک نمایندگی جدید که اتفاقا نام‌آشنا و پرآوازه هم نیست، سخت و محکوم به شکست به نظر می‌رسد، اما می‌توان با مدیریت صحیح و بازاریابی دقیق یک محصول باکیفیت، حتی در بازار ایران هم به موفقیت رسید. این موضوع، تاحدودی برای شرکت آرین موتور تابان، نماینده‌ی رسمی دی‌اس؛ صدق می‌کند. درحالیکه حضور این برند، بر تهران تمرکز دارد و اثر خاصی از آن در دیگر شهر‌های ایران دیده نمی‌شود، محصولات گران‌قیمت و لوکس دی‌اس با استقبال نسبتا خوبی در پایتخت مواجه شده و موفق به جذب مخاطب شده است.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

برند دی اس (DS Automobiles)، زیر مجموعه‌ی لوکس سیتروئن فرانسه است که به عنوان یک خودروساز در سال ۲۰۰۹ مطرح شد. این شرکت، از سال ۲۰۱۴ به عنوان یک شرکت مستقل فعالیت خود را ادامه داد تا به عنوان یک عضو در گروه خودروسازی پژو – سیتروئن موسوم به PSA، شناخته شود. برای علاقه‌مندان مدل‌های کلاسیک، نام DS چندان جدید و کم‌سابقه نیست، چراکه یادآور یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات سیتروئن به نام دوشو (تلفظ فرانسوی DS) در سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ است. امروزه، ۷ مدل متنوع در سبد DS حضور دارند که با فروش بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه در سال، آمار خوبی برای یک برند تازه‌تاسیس محسوب می‌شوند. برند DS، شبیه به لکسوس؛ در تلاش است تا فراتر از شرکت مادر حرکت کند و با کیفیت بالاتر نسبت به سیتروئن، طیف مشتریان متمول را جذب کند.

کلاس کراس‌اور‌های لوکس، اصولا با برند‌های محبوب آلمانی و محصولاتی ساخت مرسدس بنز و بی‌ام‌و شناخته می‌شود. در سال‌های اخیر، شاهد حضور پررنگ نام‌های ژاپنی، نظیر لکسوس، اینفینیتی و آکورا در بازار جهانی بوده‌ایم، اما انتظار دیدن بازیگر جدیددر این کلاس، سخت به نظر می‌رسد، چراکه تولید خودرو‌های لوکس، نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین، کنترل کیفیت دقیق و پروسه‌ی ساخت زمان‌بر است که در مجموع، چالش‌برانگیز خواهد بود. فراموش نکنیم، جلب اعتماد خریدار متمول و کسب درآمد از فروش یک محصول گران‌قیمت هم، نیازمند بازاریابی و تبلیغات سنگین است.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

کراس‌اور دی‌اس ۷ کراس‌بک، جدیدترین مدل در سبد تولیدکننده محسوب می‌شود و در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۷، رونمایی شده است. این خودرو، بر اساس پلت‌فرم EMP ۲ تولید می‌شود که در ۱۲ محصول مختلف گروه پژو، سیتروئن و اوپل، از جمله ۳۰۰۸، ۵۰۰۸ و C. ۵ ایرکراس وجود دارد. فروش جهانی دی‌اس ۷، برای سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است، اما از هم‌اکنون با پویش‌های تبلیغاتی در سراسر دنیا، معرفی می‌شود. حتی نسخه‌ی خاصی از دی‌اس ۷ برای استفاده‌ی تشریفاتی رئیس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون؛ طراحی شده که تیزر رسمی معرفی آن؛ در ادامه‎ی مطلب قابل مشاهده است. خط تولید اصلی این خودرو در شرق فرانسه و شهر مولوز خواهد بود، اما هم‌زمان در چین و برای بازار این کشور نیز، ساخته خواهد شد.

طراحی ظاهری و بدنه

هرچند که برند خودروسازی دی‌اس، در سال ۲۰۰۹ شکل گرفت، با تولید محصولات مدرن از سال ۲۰۱۳ به شهرت رسید و خود را مستقل از سیتروئن مطرح کرد. نسل جدید خودرو‌های دی‌اس، با طراحی ساختارشکن و جذاب‌تر از گذشته، در مدل‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ عرضه شدند، درحالیکه می‌توان با مقایسه‌ی آن‌ها با دی‌اس ۷، نوعی بلوغ و پیش‌رفت در این برند فرانسوی را مشاهده کرد. زبان طراحی سازنده، با حالت شش‌ضلعی جلوپنجره و ادوات کروم جانبی، همراه چراغ‌های کشیده و کریستال‌های داخل آن، در دی‌اس ۷ ارتقا یافته است، ضمن اینکه در عین لوکس بودن، حسی اسپرت و انتقامجو ارائه می‌کند.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

در نمای روبرو، چهره‌ی تهاجمی دی‌اس ۷ با چراغ‌های نسبتا باریک و هالوژن‌های سه‌گانه ارائه می‌شود. کریستا‌ل‌های مربعی با قابلیت گردش دورانی حول محور عمودی، ابتکار جذابی در این کراس‌اور است که تا حدودی شبیه نمونه‌های به کار رفته در بوگاتی شیرون، عمل می‌کند. کاسه چراغ نیز، با دو بخش ارائه می‌شود و در گوشه‌ها، متفاوت است، درحالیکه با کمی تورفتگی نسبت به بدنه و ادوات کروم پیرامون خود، اسپرت‌تر عمل می‌کند. در مقایسه با دیگر شاسی‌بلند‌های دنیا، دی‌اس ۷ دارای قطعات براق بیشتری است، البته می‌توان حالت شمشیری این ادوات کروم را، شبیه به نسل جدید تویوتا لندکروزر (مدل ۲۰۱۷) دانست، اما با پیش‌روی در زیر چراغ و داخل سپر، نمایی منحصر به فرد برای کراس‌اور فرنسوی فراهم شده است.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

جلوپنجره‌ی ۶ ضلعی دی‌اس ۷، با کروم احاطه شده است و لوگوی درشت سازنده را در میان دارد. حالتی مشبک و چهارگوش در نمای داخلی جلوپنجره دیده می‌شود که در مدل‌های لوکس کلاسیک، مثل بنتلی ارئه می‌شود. سپر خودرو، پهنای نسبتا زیادی دارد و از زیر چراغ تا نزدیک زمین، فلزی و هم‌ر‌نگ بدنه است. البته بخش نسبتا کمی از پایین سپر، جنس پلاستیک و قطعه‌ای نقره‌ای رنگ دارد، اما حالت کراس‌اور‌های ارزان‌قیمت و معمولی را تداعی نمی‌کند. سنسور‌های مربوط به ترمز خودکار اضطراری و مجرای هدایت هوا به سمت پیشرانه، در پایین سپر هستند و به همین دلیل، فضایی برای پلاک خودرو باقی نمانده است. با این اوصاف، امیدواریم نمونه‌هایی که به ایران وارد می‌شوند، در بخش اختصاصی مربوط به پلاک؛ سایز دقیق پلاک‌های داخلی را رعایت کنند.

از نمای جانبی، فرم یکنواخت و فضایی دی‌اس ۷، حالت سه‌بعدی خودرو‌های مفهومی را فراهم می‌کند و آینده‌نگر به نظر می‌رسد. خطوط حجم‌دهنده، با ظرافت و گزیده انتخاب شده‌اند تا از شلوغی در بدنه، اجتناب شود. خطی عمیق و تقریبا موازی با زمین، سرتاسر این بخش را فراگرفته است و چراغ‌های اصلی در جلو و عقب را پیوند می‌دهد، درحالیکه عمقی متغییر دارد. پایین در‌ها و نزدیک رکاب هم، حالتی منحنی به بدنه داده شده است تا یک‌نواخت و آزاردهنده نباشد. فریم پنجره‌ها، دارای قاب کروم است و در بخش‌های داخلی، دارای پلاستیک سیاه‌رنگ است.

آینه بغل هم، نیمی سیاه و نیمی هم‌رنگ بدنه طراحی شده است. هرچند که سرتاسر نمای جانبی و بین سپرها، از پلاستیک سیاه استفاده شده و حس لوکس DS ۷، آسیب دیده است، اما رینگ‌های آلومینیوم با طرح اختصاصی ۵پر، همراه با فرم جذاب سقف که هماهنگ با طرح شیشه‌ها، دارای انحنا و ریل باربند نقره‌ای رنگ است، جلوه‌ای جذاب و سرشار از خلاقیت برای DS ۷ فراهم می‌کنند.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

از نکات مثبت در طراحی پشت DS ۷، می‌توان به حالت حاص بدنه در قسمت مخصوص پلاک و اسپویلر عقب اشاره کرد، اما نمی‌توان رضایت بالایی از حجم پلاستیک سیاه‌رنگ در پایین سپر و چراغ‌های ناخوشایند قرمز در این بخش، داشت. در مجموع، حس خوبی به بیننده‌ی نمای عقب DS ۷ القا می‌شود و ابتکاراتی نظیر جایگاه نقره‌ای رنگ برای اگزوز‌های دوگانه، جذابیت خاص خود دارند.

ابعاد خودرو، شامل طول ۴،۵۷۳میلی‌متر با عرض ۱،۸۹۱میلی‌متر در ارتفاع استاندارد ۱،۶۲۵میلی‌متر است که فاصله محور‌های ۲۷۳۸ میلی‌متر دارد. یا این حساب، بزرگی جثه‌ی DS ۷، بین هیوندای سانتافه و هیوندای توسان قرار می‌گیرد.

فضای داخلی و کابین

حضور در DS ۷، بدون شک تاثیرگزار است و حتی مشکل‌پسندترین افراد را، تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. شاید صفت‌هایی مثل زیبا و جذاب، کاملا سلیقه‌ای محسوب شوند و نتوان از آن‌ها با قاطعیت برای کابین DS ۷ استفاده کرد، اما می‌توان اطمینان داشت که طراحی خلاقانه‌ی این خودرو، متفاوت از هر محصول دیگری برای سرنشینان عمل کند.

شاید تاثیرگزارترین المان در فضای داخلی DS ۷، نمایشگر بزرگ ۱۲ اینچی باشد که می‌تواند بنا به سلیقه‌ی کاربر، ظاهر متفاوتی فراهم کند. البته، تمامی سطح نمایشگر کابرد سرگرمی یا ارتباط با سیستم ناوبری ماهواره‌ای ندارد، بلکه گوشه‌های آن با اطلاعتی نظیر ساعت، تقویم و درجه حرارت تهویه مطبوع، تزئین شده است. کلید‌های براق و سیاه‌رنگ، در حاشیه‌ی پایین هستند و می‌توانند مستقل از فرامین لمسی روی نمایشگر، دسترسی سریع کاربر به سیستم سرگرمی‌های چندرسانه‌ای، تماس تلفنی و تهویه مطبوع را فراهم کنند.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

با نگاهی عمیق‌تر به جزئیات در فضای داخلی DS ۷، تاکید بر خطوط مشبک و مثلثی، به خوبی دیده می‌شوند. علاوه بر تغییردهنده‌ها در مجرای تهویه مطبوع، کلید‌های روی کنسول هم حالت کریستالی و هرم‌مانند دارند که لوکس و شبیه به الماس طراحی شده‌اند. دیگر اجزا در کابین خودرو، نظیر دست‌گیره‌ی در‌ها و ساعت ارزشمند روی داشبورد از برند BRM نیز، با هدف افزایش حس اشرافی DS ۷ در این خودرو، وجود دارند.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

پشت فرمان، پنل مدرن با فریم فلزی دیده می‌شود که نمایشگری مشابه نمونه‌ی میان داشبورد دارد. در این بخش هم، قسمت میانی قابلیت پخش چند رسانه‌ای دارد و می‌تواند تصاویری نظیر دوربین دید در شب یا رهیاب ماهواره‌ای را نمایش دهد، درحالیکه اطلاعات جانبی مثل سرعت لحظه‌ای و میزان سوخت در طرفین آن هستند. این تجهیزات مدرن، همراه با طرح فرمان استخوانی تمام چرم، کلید‌های گردان فلزی و پدال‌های تعویض دنده‌ی پشت فرمان، حس اسپرت و لوکس DS ۷ را افزایش می‌دهند.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

راحتی صندلی‌های تمام چرم، خصوصا برای سرنشینان ردیف جلو؛ رضایت بخش است، اما فضایی فراتر از انتظار برای ردیف دوم فراهم نیست. در واقع، ابعاد DS ۷ اجازه نمی‌دهد تا فردی با قد بیش از ۱۸۰ سانتیمتر، زانو‌هایی راحت روی صندلی عقب داشته باشد. البته، نباید فراموش کرد که به لطف سبک طراحی خودرو، ارتفاع خوبی برای سقف در نظر گرفته شده استف ضمن اینکه صندوق بار ۵۵۵ لیتر در حالت استاندارد، کافی به نظر می‌رسد.

پیشرانه و شرایط فنی

قرار است نسخه‌های متنوعی از DS ۷ با قوای محرک بنزینی، دیزل و هیبرید در آینده‌ی نزدیک عرضه شوند، اما در حال حاضر، تنها گزینه‌ی قابل عرضه‌ی این خودرو در ایران، دارای پیشرانه‌ی بنزینی خواهد بود. انواع DS ۷ با پیشرانه‌های دیزلی ۱.۵ لیتر با قدرت ۱۳۰ اسب بخار و ۲ لیتر با قدرت ۱۸۰ اسب بخار هم تولید می‌شوند و البته قیمت پایین‌تری نسبت به نسخه‌ی بنزینی دارند، اما با توجه به کیفیت تاسف‌بار گازوئیل ایران، شانسی برای واردات به کشور ندارد.

 

پرقدرت‌ترین نمونه‌ی DS ۷ دارای پیشرانه‌ی بنزینی ۴ سیلندر به حجم ۱.۶ لیتر است که به لطف استفاده از توربوشارژر، قدرت ۲۲۵ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه فراهم می‌کند. این محصول، دارای گشتاور قابل توجه ۳۰۰ نیوتن‌متر از دور موتور ۱۹۰۰ دور بر دقیقه است که نقش زیادی در رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ظرف ۸.۳ ثانیه دارد. نهایت سرعت DS ۷، ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود، ضمن اینکه میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارائه می‌دهد. این مدل در ترافیک شهری، حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و با سرعت ثابت بزرگراه، ۵.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، مصرف بنزین خواهد داشت.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

انتظار‌ها از تجهیزات جانبی یک محصول لوکس، بیش از خودرو‌های معمولی است و هنگامی که برندی تازه وارد، نظیر دی‌اس؛ مدلی جدید عرضه می‌کند، مجبور به فراهم کردن امکانات رفاهی و فناوری‌های مدرن در محصول خود خواهد بود. این شرایط، تا حد زیادی در DS ۷ وجود دارد و بسیاری از آپشن‌های این خودرو، تاکنون در یک کراس‌اور سایز متوسط، دیده نشده‌اند.

حسگر‌های متنوعی در DS ۷ دیده می‌شوند که جنبه‌ی رفاهی و ایمنی دارند. به عنوان مثال، دوربین خاصی در سپر جلو استفاده شده است که دست‌انداز‌های جاده را تحلیل و سیستم تعلیق را با توجه به شرایط رانندگی در مسیر، تنظیم می‌کند. چراغ‌های تمام LED خودرو هم، ۶ حالت پخش نور متفاوت دارند که در زمان گردش فرمان، به سمت داخل پیچ متمایل می‌شوند و مستقل از یکدیگر در طرفین، عمل می‌کنند. این فناوری در فیلم کوتاه ادامه‌ی مطلب، توضیح داده شده است.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

در نمای خارجی، رینگ‌های اسپرت متنوعی برای DS ۷ وجود دارد که طرح ۵پر نسبتا مشابهی دارند، اما در سایز‌های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اینچ قابل سفارش هستند. چراغ‌های LED با کریستال‌های گردان در جلو و طرح مشبک در عقب همراه با سانروف فلزی، آپشن استاندارد خودرو هستند، در حالیکه ۹ رنگ برای بدنه، شامل ۲ نوع سفید، سیاه، نوک مدادی، قهوه‌ای، آبی تیره، نارنجی و قرمز وجود دارد.

در فضای داخلی، همراه با نمایشگر ۱۲ اینچ و ساعت طرح کلاسیک BRM، می‌توان طرح‌های متنوعی روی داشبورد داشت که شامل پوشش چرم، مخمل یا پلاستیک نرم است. طرح صندلی‌ها با چرم براق یا مخمل، در همه‌ی نسخه‌های ثابت است، اما با رنگ‌های مشکی، طلایی و نارنجی ارائه می‌شود. این خودرو، دارای نورپردازی اختصاصی در فضای داخلی و حتی پوشش در‌ها است، به طوری که می‌توان هارمونی رنگ سفید، قرمز یا آبی را از طریق نمایشگر انتخاب کرد.

تست تصادف و آپشن‌های ایمنی

در تست تصادف DS ۷ که توسط بنیاد رسمی آزمایش ایمنی خودرو‌های اروپا (Euro NCAP) انجام شده است، نتایج بسیار خوبی مشاهده می‌شود که شامل ۵ ستاره (امتیاز کامل) است. این محصول، در خارج از اروپا و آسیا، عرضه نخواهد شد و به همین دلیل، توسط دیگر موسسات معتبر جهانی نظیر IIHS امریکا، بررسی نشده است. 

بر اساس گزارش بنیاد ایمنی خودرو‌های اروپا (Euro NCAP)، کراس‌اور DS ۷ برای سرنشین بالغ، ایمنی ۹۱ درصد در انواع برخورد‌ها به همراه خواهد داشت؛ درحالی‌که این میزان برای کودکان و سرنشین ردیف دوم ۸۷ درصد خواهد بود. عابران پیاده در صورت تصادف با این خودرو، ۷۳ درصد احتمال زنده ماندن خواهند داشت؛ با توجه به اینکه بسیاری از فناوری‌های مدرن ایمنی، مثل ترمز خودکار، در نمونه‌ی استاندارد DS ۷ وجود دارد؛ امتیاز مربوط به آپشن‌های حفاظتی این محصول، ۷۶ درصد محاسبه شده است.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، سطح فناوری‌های ایمنی در DS ۷، بسیار بالا و در این کلاس بدنه، کم‌نظیر است. کروز کنترل هوشمند با قابلیت کاهش و افزایش سرعت در ترافیک، ترمز اضطراری (AEB) با فناوری تشخیص عابر پیاده، سیستم هشدار خروج از خط و بازگرداننده‌ی خودکار خودرو بین خطوط، دوربین دید در شب همراه با نشان‌دهنده‌ی موجودات زنده، هشدار نزدیک شدن اجسام در نقطه‌ی کور، دوربین عقب و سنسور‌های پیرامون خودرو، از جمله آپشن‌های ایمنی DS ۷ هستند.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

این محصول لوکس دی‌اس، از معدود خودور‌های دنیا در کلاسکراس‌اور است که با فناوری تشخیص خوابالودگی راننده عرضه می‌شود. حسگر مربوط به این سیستم با مادون قرمز کار می‌کند و پشت فرمان قرار گرفته است تا سه نشانه‌ی کاهش هوشیاری راننده، شامل ثابت شدن چشم‌ها، افتادن پلک‌ها و خم شدن گردن راننده را تشخیص دهد.

فضای داخلی DS ۷، به لطف طراحی عالی و مهندسی دقیق، راحتی بسیار خوبی برای سرنشیان جلو فراهم می‌کند. سبک لوکس کابین، همراه با چرم باکیفیت صندلی‌ها و متریال داشبورد، کاربران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این خودرو دارای ترفند‌های جالبی برای جذب مخاطب است. به عنوان مثال، از نمایشگر ۱۲ اینچی استفاده می‌کند. دکمه‌ی روشن و خاموش پیشرانه، زیر ساعت قرار دارد و با فشردن آن، ساعت لوکس عقربه‌ای از میان داشبورد، خارج و داخل می‌شود. کلید‌های کریستالی و پنل دیجیتال پشت فرمان هم، شاید هزینه‌ی تولید هنگفتی برای سازنده نداشته باشند، اما آنچنان با ظرافت و هنرمندانه طراحی شده‌اند که ارزش DS ۷ را بالا می‌برند. حتی در طراحی سوئیچ خودرو نیز، دقت زیادی شده است تا جذاب و لوکس باشد.

این محصول، صندوق ۵۵۵ لیتری دارد که البته هم‌سطح لبه‌ی سپر نیست و برای بلندکردن بار‌های سنگین از این قسمت، کاربر مجبور به تحمل فشار بیشتری خواهد بود. از سویی دیگر، برای سرنشین عقب، فضای چندان خوبی فراهم نمی‌کند و افراد بلند قدر در سفر‌های طولانی، راحتی زیادی نخواهند داشت. از نکات مثبت در این بخش، می‌توان به قابلیت تنظیم پشتی صندلی عقب بین زاویه‌های ۲۳ درجه و ۳۲ درجه اشاره کرد. فرم صندلی‌ها، کاملا هماهنگ با بدن انسان و دارای ارگونومی عالی ارزیابی می‌شود.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

رانندگی با DS ۷، تمرکز زیادی بر آرامش و راحتی سرنشینان دارد. به همین دلیل می‌توان از حالت رانندگی کامفورت (راحت: Comfort) لذت برد. البته مود اسپرت نیز در دسترس راننده است، اما انتخاب آن، تاثیر بیشتری بر صدای پیشرانه خواهد داشت و شتابی فراتر از انتظار فراهم نمی‌کند. این محصول، فعلا فاقد سیستم دو دیفرانسیل در تمامی نسخه‌ها است و همین موضوع، مسلما با کاهش وزن خالص، تاثیری مثبت در شتاب‌گیری DS ۷ و رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زمانی حدود ۸ ثانیه دارد. جالب است بدانید که مدل بنزینی با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربوشارژ به قدرت ۲۲۵ اسب بخار، نزدیک به ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل‌های دیزلی عرضه می‌شود. بنا به ادعای کارشناسان، مانور و حرکت مارپیچ با DS ۷، تا سرعت‌های ۸۰ کیلومتر بر ساعت، بسیار عالی است و دست‌انداز‌های جاده به لطف سیستم بررسی مسیر و فنربندی فعال (DS ACTIVE SCAN SUSPENSION)، به خوبی کنترل می‌شوند. البته با توجه به سبک طراحی صندلی‌ها، خصوصا در ردیف عقب؛ حفظ بدن سرنشینان، هنگام مانور‌های ناگهانی با تنش‌هایی روبرو خواهد بود.

در مجموع، می‌توان نمره‌ی بسیار خوبی به کیفیت رانندگی و سطح تجهیزات رفاهی در DS ۷ داد. این خودرو در کلاس لوکس قرار دارد و البته در همان نگاه اول، موفق به جذب مخاطب می‌شود. از سویی دیگر، سطح بالای آپشن‌ها و فناوری‌های خودرو، کاملا راضی کننده به نظر می‌رسد و می‌تواند خریدار متمول را به پرداخت مبلغ چندصد میلیون تومانی DS ۷، ترغیب کند.

ارسال به شبکه های اجتماعی
کلید واژه های مطلب:
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۱۴ + ۶
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

پربازدیدترین

۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۱۶:۴۳
لایحه CFT هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
خودرونگاران_ نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی می‌کنند.
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۱۵:۵۶
طرحی جالب در ایتالیا؛ با دوچرخه سرکار بروید و حقوق بگیرید !
خودرونگاران_مسئولان در یکی از شهرهای ایتالیا طرح جالبی برای مقابله با آلودگی هوا ارائه داده‌اند؛ «با دوچرخه به سرکار بروید و حقوق بگیرید».
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۱۵:۰۵
معاینه فنی خودروها در بیرجند با تخفیف ویژه انجام می شود
خودرونگاران_مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: به مناسبت گرامیداشت روز ملی هوای پاک معاینه خودروهای سبک دولتی و عمومی و شخصی در بیرجند با تخفیف ویژه انجام خواهد شد.
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۱۴:۵۹
بنز یا ب‌ام‌و؟
خودرونگاران_در رقابت داغ و قدیمی برای کسب عنوان پرفروش‌ترین خودروساز لوکس جهان، بنز برای سومین سال پیاپی رقیب خود ب‌ام‌و را شکست داد و با فروش دو میلیون و ۳۱۰ هزار ماشین، برترین خودروساز لوکس جهان در ...
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۱۴:۴۴
هوندا اوربن در نمایشگاه ژنو معرفی می‌شود
خودرونگاران_مراحل نهایی آزمایش مدل اوربن هاچبک کوچک الکتریکی هوندا انجام شده و این خودروی جعبه‌ای کوچک به صورت کانسپت در نمایشگاه ژنو معرفی خواهد شد.
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۱۴:۱۵
پرداخت 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی
خودرونگاران_وزیر صنعت، معدن و تجارت از پرداخت 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی خبر داد.
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۱۳:۵۴
قیمت خودروهای داخلی افزایش یافت+جدول
خودرونگاران_روند معاملات بازار خودرو در پایان هفته حکایت از افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی دارد.
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۱۳:۲۵
خودرویی‌ها پیشتاز معاملات شدند
خودرونگاران_در هفته پایانی دی ماه برخی خبر‌ها در مورد گروه خودرویی همانند افزایش نرخ محصولات سایپا موجب شد تا شاهد بازار بهتری برای اکثر نماد‌ها در این گروه بودیم.
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۱۲:۲۱
استقبال خوب مردم از محصولات سايپا
خودرونگاران_معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري استان مركزي با حضور در غرفه گروه خودروسازي سايپا در نمايشگاه خودرو استان مركزي گفت: تنوع، كيفيت و قيمت مناسب باعث شده تا مردم از محصولات گروه سايپا است...
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۱۲:۱۳
خودروی مرموز IMs نیسان (+عکس)
خودرونگاران_نیسان در روزهای گذشته مدل مفهومی جدید الکتریکی IMs خود را در نمایشگاه بین‌المللی خودرویی آمریکای شمالی به نمایش گذاشت.
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۱۱:۵۷
نمایشگاه دائمی خودکفایی قطعات درساپکو
خودرونگاران_گروه صنعتي ايران خودرو در فراخواني از تمامی قطعه سازان كشور دعوت كرد تا درداخلي سازي قطعات پيشرفته خودرو (هاي تك)، اين خودروساز را در مسير خودكفايي كامل توليد خودرو ياري كنند.
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۱۱:۵۵
تولد نخستین هان تنگ در خطوط تولید ایران
خودرونگاران - نخستین خودرو تولیدی «هان تنگ» از خط تولید شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو خارج شد.
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۱۱:۲۲
چه خودروهایی ارزان شدند؟
خودرونگاران_رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو مدعی شد: قیمت خودرو‌های خارجی اندکی کاهش یافته و زمان بیشتری نیاز است تا قیمت‌ها ریزش بیشتری داشته باشد.
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۰۹:۴۵
واردات خودرو بدون انتقال ارز ممنوع
خودرونگاران_رئیس کل بانک مرکزی با ثبت سفارش و ترخیص خودروهای وارداتی که بعد از ۱۶ مرداد ۹۷ قبض انبار دریافت کرده اند، بدون انتقال ارز مخالفت کرده است.
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۱۱:۰۳
خودروهای مانده در گمرک اجازه ترخیص دارند
خودرونگاران - - علیرغم مخالفت امروز همتی با ترخیص خودروهای وارداتی بدون انتقال ارز، وزیر صنعت معدن و تجارت با اعلام اینکه خودروهای مانده در گمرک اجازه ترخیص دارند، گفت: ثبت سفارش‌های قبلی خودرو "کن لم...
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۱۲:۰۸
۹ میلیاردی که از مردم گرفته می‌شود، به کجا می‌رود؟
خودرونگاران_شرکت پست در قبال این‌که کارت‌های سوخت جامانده در این شرکت را به مالکان ارائه می‌کند، به ازای هر کارت سوخت ۱۰ هزار تومان از مالک خودرو دریافت می‌کند و با توجه به این‌که ۹۲۴ هزار کارت سوخت د...
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۱۶:۲۵
ساز و کار ارائه تسهیلات جدید مشخص نیست
خودرونگاران - در حالی که تابش رییس سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده اعلام کرده است که از هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطای به خودروسازان هزار میلیارد تومان آن سهم قطعه سازان است اما دبیر انجم...
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۲:۳۰
خودروساز داخلی محکوم به جمع آوری تولیدیهای معیوبش شد
خودرونگاران_مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از صدور رای برای یک شرکت خودروساز داخلی به جمع آوری خودروهای تولیدی ناقص خود خبر داد.
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۴:۰۳
قیمت خودرو باید با شرایط بازار متناسب باشد
خودرونگاران_رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور ضمن اعلام زیان حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی خودروسازان در ۹ ماهه امسال گفت: ضرورت دارد تا قیمت ها متناسب با بازار باشد و در دوره ها...
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۶:۲۹
دلایل اصلی گرانی خودرو
خودرونگاران - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز یکی از عمده دلایل گرانی خودرو در بازار است، گفت: با توجه به اینکه بهانه قطعه سازان افزایش نرخ ارز بوده اکنون باید شاهد کاهش ...
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۴:۱۴
شرایط فروش و فرمول محاسبه قیمت به خودروسازان ابلاغ شده است
خودرونگاران_رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: اطلاعی از قیمت اعلام شده از طرف شرکت خودروساز ندارم، اما شرایط فروش را ابلاغ کردیم.
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۴:۳۷
نمایشگاه سوم در قبضه جاده مخصوصی ها
خودرونگاران - روز گذشته سومین نمایشگاه خودرو تهران ، که روزی برای برگزار شدنش سر و صداهای زیادی را به پا کرده بود به کار خود پایان داد تا پرونده سومین نمایشگاه سرنوشتی متفاوت تر از دو نمایشگاه قبلی د...
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۱۱:۴۴
اختصاص ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به قطعه سازان
خودرونگاران_ رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: از مبلغ ۱۵ هزارمیلیارد تومان تسهیلات بانک مرکزی ۱۱ هزار میلیارد تومان به صنعت قطعه سازی تخصیص می یابد
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۳:۰۰
ترخیص ۱۳ هزار خودرو از گمرک تعیین تکلیف شد
خودرونگاران_وزیر صنعت، معدن و تجارت از تعیین تکلیف ترخیص ۱۳ هزار خودرو از گمرک با مصوبه دولت خبرداد.
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۴:۱۲
استانداردهای پراید برای ۱۷ سال گذشته است
خودرونگاران - گلپایگانی اظهار داشت: این را باید در نظر گرفت که پلت‌فرم بیشتر خودروها برای ۲۰ سال پیش است. پس دشوار است که برای این خودروها استانداردهای ۸۵گانه و جدید تعریف شود. اما اکنون سازمان استاند...
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۶:۵۹
واکنش منفی بازار به افزایش قیمت‌ها
خودرونگاران - گزارش امروز قیمت خودرو حکایت از واکنش منفی بازار نسبت به افزایش قیمت محصولات ایران خودرو دارد.