امروز: پنج شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ -
وبسایت خبری
سرویس : اخبار
زمان : ۱۳۹۷/۹/۱۵ - ۱۰:۰۱
شناسه خبر: ۴۵۴۰۴۱
 
دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید
خودرونگاران_برند دی اس (DS Automobiles)، زیر مجموعه‌ی لوکس سیتروئن فرانسه است که به عنوان یک خودروساز در سال ۲۰۰۹ مطرح شد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از خبرنگاران جوان، موفقیت یک برند تازه وارد و کم‌تر شناخته شده در بازار ایران، سخت و تاحدودی محال به نظر می‌رسد. از یک سو با تعرفه‌های سخت و ناجوانمردانه بر خودرو‌های وارداتی مواجه هستیم و از سویی دیگر، امکان حضور آزاد برای خودروسازان دنیا در بازار کشور، وجود ندارد. در چنین شرایطی، افتتاح یک نمایندگی جدید که اتفاقا نام‌آشنا و پرآوازه هم نیست، سخت و محکوم به شکست به نظر می‌رسد، اما می‌توان با مدیریت صحیح و بازاریابی دقیق یک محصول باکیفیت، حتی در بازار ایران هم به موفقیت رسید. این موضوع، تاحدودی برای شرکت آرین موتور تابان، نماینده‌ی رسمی دی‌اس؛ صدق می‌کند. درحالیکه حضور این برند، بر تهران تمرکز دارد و اثر خاصی از آن در دیگر شهر‌های ایران دیده نمی‌شود، محصولات گران‌قیمت و لوکس دی‌اس با استقبال نسبتا خوبی در پایتخت مواجه شده و موفق به جذب مخاطب شده است.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

برند دی اس (DS Automobiles)، زیر مجموعه‌ی لوکس سیتروئن فرانسه است که به عنوان یک خودروساز در سال ۲۰۰۹ مطرح شد. این شرکت، از سال ۲۰۱۴ به عنوان یک شرکت مستقل فعالیت خود را ادامه داد تا به عنوان یک عضو در گروه خودروسازی پژو – سیتروئن موسوم به PSA، شناخته شود. برای علاقه‌مندان مدل‌های کلاسیک، نام DS چندان جدید و کم‌سابقه نیست، چراکه یادآور یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات سیتروئن به نام دوشو (تلفظ فرانسوی DS) در سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ است. امروزه، ۷ مدل متنوع در سبد DS حضور دارند که با فروش بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه در سال، آمار خوبی برای یک برند تازه‌تاسیس محسوب می‌شوند. برند DS، شبیه به لکسوس؛ در تلاش است تا فراتر از شرکت مادر حرکت کند و با کیفیت بالاتر نسبت به سیتروئن، طیف مشتریان متمول را جذب کند.

کلاس کراس‌اور‌های لوکس، اصولا با برند‌های محبوب آلمانی و محصولاتی ساخت مرسدس بنز و بی‌ام‌و شناخته می‌شود. در سال‌های اخیر، شاهد حضور پررنگ نام‌های ژاپنی، نظیر لکسوس، اینفینیتی و آکورا در بازار جهانی بوده‌ایم، اما انتظار دیدن بازیگر جدیددر این کلاس، سخت به نظر می‌رسد، چراکه تولید خودرو‌های لوکس، نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین، کنترل کیفیت دقیق و پروسه‌ی ساخت زمان‌بر است که در مجموع، چالش‌برانگیز خواهد بود. فراموش نکنیم، جلب اعتماد خریدار متمول و کسب درآمد از فروش یک محصول گران‌قیمت هم، نیازمند بازاریابی و تبلیغات سنگین است.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

کراس‌اور دی‌اس ۷ کراس‌بک، جدیدترین مدل در سبد تولیدکننده محسوب می‌شود و در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۷، رونمایی شده است. این خودرو، بر اساس پلت‌فرم EMP۲ تولید می‌شود که در ۱۲ محصول مختلف گروه پژو، سیتروئن و اوپل، از جمله ۳۰۰۸، ۵۰۰۸ و C۵ ایرکراس وجود دارد. فروش جهانی دی‌اس ۷، برای سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است، اما از هم‌اکنون با پویش‌های تبلیغاتی در سراسر دنیا، معرفی می‌شود. حتی نسخه‌ی خاصی از دی‌اس ۷ برای استفاده‌ی تشریفاتی رئیس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون؛ طراحی شده که تیزر رسمی معرفی آن؛ در ادامه‎ی مطلب قابل مشاهده است. خط تولید اصلی این خودرو در شرق فرانسه و شهر مولوز خواهد بود، اما هم‌زمان در چین و برای بازار این کشور نیز، ساخته خواهد شد.

طراحی ظاهری و بدنه

هرچند که برند خودروسازی دی‌اس، در سال ۲۰۰۹ شکل گرفت، با تولید محصولات مدرن از سال ۲۰۱۳ به شهرت رسید و خود را مستقل از سیتروئن مطرح کرد. نسل جدید خودرو‌های دی‌اس، با طراحی ساختارشکن و جذاب‌تر از گذشته، در مدل‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ عرضه شدند، درحالیکه می‌توان با مقایسه‌ی آن‌ها با دی‌اس ۷، نوعی بلوغ و پیش‌رفت در این برند فرانسوی را مشاهده کرد. زبان طراحی سازنده، با حالت شش‌ضلعی جلوپنجره و ادوات کروم جانبی، همراه چراغ‌های کشیده و کریستال‌های داخل آن، در دی‌اس ۷ ارتقا یافته است، ضمن اینکه در عین لوکس بودن، حسی اسپرت و انتقامجو ارائه می‌کند.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

در نمای روبرو، چهره‌ی تهاجمی دی‌اس ۷ با چراغ‌های نسبتا باریک و هالوژن‌های سه‌گانه ارائه می‌شود. کریستا‌ل‌های مربعی با قابلیت گردش دورانی حول محور عمودی، ابتکار جذابی در این کراس‌اور است که تا حدودی شبیه نمونه‌های به کار رفته در بوگاتی شیرون، عمل می‌کند. کاسه چراغ نیز، با دو بخش ارائه می‌شود و در گوشه‌ها، متفاوت است، درحالیکه با کمی تورفتگی نسبت به بدنه و ادوات کروم پیرامون خود، اسپرت‌تر عمل می‌کند. در مقایسه با دیگر شاسی‌بلند‌های دنیا، دی‌اس ۷ دارای قطعات براق بیشتری است، البته می‌توان حالت شمشیری این ادوات کروم را، شبیه به نسل جدید تویوتا لندکروزر (مدل ۲۰۱۷) دانست، اما با پیش‌روی در زیر چراغ و داخل سپر، نمایی منحصر به فرد برای کراس‌اور فرنسوی فراهم شده است.

جلوپنجره‌ی ۶ ضلعی دی‌اس ۷، با کروم احاطه شده است و لوگوی درشت سازنده را در میان دارد. حالتی مشبک و چهارگوش در نمای داخلی جلوپنجره دیده می‌شود که در مدل‌های لوکس کلاسیک، مثل بنتلی ارئه می‌شود. سپر خودرو، پهنای نسبتا زیادی دارد و از زیر چراغ تا نزدیک زمین، فلزی و هم‌ر‌نگ بدنه است. البته بخش نسبتا کمی از پایین سپر، جنس پلاستیک و قطعه‌ای نقره‌ای رنگ دارد، اما حالت کراس‌اور‌های ارزان‌قیمت و معمولی را تداعی نمی‌کند. سنسور‌های مربوط به ترمز خودکار اضطراری و مجرای هدایت هوا به سمت پیشرانه، در پایین سپر هستند و به همین دلیل، فضایی برای پلاک خودرو باقی نمانده است. با این اوصاف، امیدواریم نمونه‌هایی که به ایران وارد می‌شوند، در بخش اختصاصی مربوط به پلاک؛ سایز دقیق پلاک‌های داخلی را رعایت کنند.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

از نمای جانبی، فرم یکنواخت و فضایی دی‌اس ۷، حالت سه‌بعدی خودرو‌های مفهومی را فراهم می‌کند و آینده‌نگر به نظر می‌رسد. خطوط حجم‌دهنده، با ظرافت و گزیده انتخاب شده‌اند تا از شلوغی در بدنه، اجتناب شود. خطی عمیق و تقریبا موازی با زمین، سرتاسر این بخش را فراگرفته است و چراغ‌های اصلی در جلو و عقب را پیوند می‌دهد، درحالیکه عمقی متغییر دارد. پایین در‌ها و نزدیک رکاب هم، حالتی منحنی به بدنه داده شده است تا یک‌نواخت و آزاردهنده نباشد. فریم پنجره‌ها، دارای قاب کروم است و در بخش‌های داخلی، دارای پلاستیک سیاه‌رنگ است.

آینه بغل هم، نیمی سیاه و نیمی هم‌رنگ بدنه طراحی شده است. هرچند که سرتاسر نمای جانبی و بین سپرها، از پلاستیک سیاه استفاده شده و حس لوکس DS۷، آسیب دیده است، اما رینگ‌های آلومینیوم با طرح اختصاصی ۵پر، همراه با فرم جذاب سقف که هماهنگ با طرح شیشه‌ها، دارای انحنا و ریل باربند نقره‌ای رنگ است، جلوه‌ای جذاب و سرشار از خلاقیت برای DS۷ فراهم می‌کنند.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

از نکات مثبت در طراحی پشت DS۷، می‌توان به حالت حاص بدنه در قسمت مخصوص پلاک و اسپویلر عقب اشاره کرد، اما نمی‌توان رضایت بالایی از حجم پلاستیک سیاه‌رنگ در پایین سپر و چراغ‌های ناخوشایند قرمز در این بخش، داشت. در مجموع، حس خوبی به بیننده‌ی نمای عقب DS۷ القا می‌شود و ابتکاراتی نظیر جایگاه نقره‌ای رنگ برای اگزوز‌های دوگانه، جذابیت خاص خود دارند.

ابعاد خودرو، شامل طول ۴،۵۷۳میلی‌متر با عرض ۱،۸۹۱میلی‌متر در ارتفاع استاندارد ۱،۶۲۵میلی‌متر است که فاصله محور‌های ۲۷۳۸ میلی‌متر دارد. یا این حساب، بزرگی جثه‌ی DS۷، بین هیوندای سانتافه و هیوندای توسان قرار می‌گیرد.

فضای داخلی و کابین

حضور در DS۷، بدون شک تاثیرگزار است و حتی مشکل‌پسندترین افراد را، تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. شاید صفت‌هایی مثل زیبا و جذاب، کاملا سلیقه‌ای محسوب شوند و نتوان از آن‌ها با قاطعیت برای کابین DS۷ استفاده کرد، اما می‌توان اطمینان داشت که طراحی خلاقانه‌ی این خودرو، متفاوت از هر محصول دیگری برای سرنشینان عمل کند.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

شاید تاثیرگزارترین المان در فضای داخلی DS۷، نمایشگر بزرگ ۱۲ اینچی باشد که می‌تواند بنا به سلیقه‌ی کاربر، ظاهر متفاوتی فراهم کند. البته، تمامی سطح نمایشگر کابرد سرگرمی یا ارتباط با سیستم ناوبری ماهواره‌ای ندارد، بلکه گوشه‌های آن با اطلاعتی نظیر ساعت، تقویم و درجه حرارت تهویه مطبوع، تزئین شده است. کلید‌های براق و سیاه‌رنگ، در حاشیه‌ی پایین هستند و می‌توانند مستقل از فرامین لمسی روی نمایشگر، دسترسی سریع کاربر به سیستم سرگرمی‌های چندرسانه‌ای، تماس تلفنی و تهویه مطبوع را فراهم کنند.

با نگاهی عمیق‌تر به جزئیات در فضای داخلی DS۷، تاکید بر خطوط مشبک و مثلثی، به خوبی دیده می‌شوند. علاوه بر تغییردهنده‌ها در مجرای تهویه مطبوع، کلید‌های روی کنسول هم حالت کریستالی و هرم‌مانند دارند که لوکس و شبیه به الماس طراحی شده‌اند. دیگر اجزا در کابین خودرو، نظیر دست‌گیره‌ی در‌ها و ساعت ارزشمند روی داشبورد از برند BRM نیز، با هدف افزایش حس اشرافی DS۷ در این خودرو، وجود دارند.

پشت فرمان، پنل مدرن با فریم فلزی دیده می‌شود که نمایشگری مشابه نمونه‌ی میان داشبورد دارد. در این بخش هم، قسمت میانی قابلیت پخش چند رسانه‌ای دارد و می‌تواند تصاویری نظیر دوربین دید در شب یا رهیاب ماهواره‌ای را نمایش دهد، درحالیکه اطلاعات جانبی مثل سرعت لحظه‌ای و میزان سوخت در طرفین آن هستند. این تجهیزات مدرن، همراه با طرح فرمان استخوانی تمام چرم، کلید‌های گردان فلزی و پدال‌های تعویض دنده‌ی پشت فرمان، حس اسپرت و لوکس DS۷ را افزایش می‌دهند.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

راحتی صندلی‌های تمام چرم، خصوصا برای سرنشینان ردیف جلو؛ رضایت بخش است، اما فضایی فراتر از انتظار برای ردیف دوم فراهم نیست. در واقع، ابعاد DS۷ اجازه نمی‌دهد تا فردی با قد بیش از ۱۸۰ سانتیمتر، زانو‌هایی راحت روی صندلی عقب داشته باشد. البته، نباید فراموش کرد که به لطف سبک طراحی خودرو، ارتفاع خوبی برای سقف در نظر گرفته شده استف ضمن اینکه صندوق بار ۵۵۵ لیتر در حالت استاندارد، کافی به نظر می‌رسد.

پیشرانه و شرایط فنی

قرار است نسخه‌های متنوعی از DS۷ با قوای محرک بنزینی، دیزل و هیبرید در آینده‌ی نزدیک عرضه شوند، اما در حال حاضر، تنها گزینه‌ی قابل عرضه‌ی این خودرو در ایران، دارای پیشرانه‌ی بنزینی خواهد بود. انواع DS۷ با پیشرانه‌های دیزلی ۱.۵ لیتر با قدرت ۱۳۰ اسب بخار و ۲ لیتر با قدرت ۱۸۰ اسب بخار هم تولید می‌شوند و البته قیمت پایین‌تری نسبت به نسخه‌ی بنزینی دارند، اما با توجه به کیفیت تاسف‌بار گازوئیل ایران، شانسی برای واردات به کشور ندارد.

پرقدرت‌ترین نمونه‌ی DS۷ دارای پیشرانه‌ی بنزینی ۴ سیلندر به حجم ۱.۶ لیتر است که به لطف استفاده از توربوشارژر، قدرت ۲۲۵ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه فراهم می‌کند. این محصول، دارای گشتاور قابل توجه ۳۰۰ نیوتن‌متر از دور موتور ۱۹۰۰ دور بر دقیقه است که نقش زیادی در رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ظرف ۸.۳ ثانیه دارد. نهایت سرعت DS۷، ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود، ضمن اینکه میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارائه می‌دهد. این مدل در ترافیک شهری، حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و با سرعت ثابت بزرگراه، ۵.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، مصرف بنزین خواهد داشت.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

انتظار‌ها از تجهیزات جانبی یک محصول لوکس، بیش از خودرو‌های معمولی است و هنگامی که برندی تازه وارد، نظیر دی‌اس؛ مدلی جدید عرضه می‌کند، مجبور به فراهم کردن امکانات رفاهی و فناوری‌های مدرن در محصول خود خواهد بود. این شرایط، تا حد زیادی در DS۷ وجود دارد و بسیاری از آپشن‌های این خودرو، تاکنون در یک کراس‌اور سایز متوسط، دیده نشده‌اند.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

حسگر‌های متنوعی در DS۷ دیده می‌شوند که جنبه‌ی رفاهی و ایمنی دارند. به عنوان مثال، دوربین خاصی در سپر جلو استفاده شده است که دست‌انداز‌های جاده را تحلیل و سیستم تعلیق را با توجه به شرایط رانندگی در مسیر، تنظیم می‌کند. چراغ‌های تمام LED خودرو هم، ۶ حالت پخش نور متفاوت دارند که در زمان گردش فرمان، به سمت داخل پیچ متمایل می‌شوند و مستقل از یکدیگر در طرفین، عمل می‌کنند. این فناوری در فیلم کوتاه ادامه‌ی مطلب، توضیح داده شده است.

در نمای خارجی، رینگ‌های اسپرت متنوعی برای DS۷ وجود دارد که طرح ۵پر نسبتا مشابهی دارند، اما در سایز‌های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اینچ قابل سفارش هستند. چراغ‌های LED با کریستال‌های گردان در جلو و طرح مشبک در عقب همراه با سانروف فلزی، آپشن استاندارد خودرو هستند، در حالیکه ۹ رنگ برای بدنه، شامل ۲ نوع سفید، سیاه، نوک مدادی، قهوه‌ای، آبی تیره، نارنجی و قرمز وجود دارد.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

در فضای داخلی، همراه با نمایشگر ۱۲ اینچ و ساعت طرح کلاسیک BRM، می‌توان طرح‌های متنوعی روی داشبورد داشت که شامل پوشش چرم، مخمل یا پلاستیک نرم است. طرح صندلی‌ها با چرم براق یا مخمل، در همه‌ی نسخه‌های ثابت است، اما با رنگ‌های مشکی، طلایی و نارنجی ارائه می‌شود. این خودرو، دارای نورپردازی اختصاصی در فضای داخلی و حتی پوشش در‌ها است، به طوری که می‌توان هارمونی رنگ سفید، قرمز یا آبی را از طریق نمایشگر انتخاب کرد.

تست تصادف و آپشن‌های ایمنی

در تست تصادف DS۷ که توسط بنیاد رسمی آزمایش ایمنی خودرو‌های اروپا (Euro NCAP) انجام شده است، نتایج بسیار خوبی مشاهده می‌شود که شامل ۵ ستاره (امتیاز کامل) است. این محصول، در خارج از اروپا و آسیا، عرضه نخواهد شد و به همین دلیل، توسط دیگر موسسات معتبر جهانی نظیر IIHS امریکا، بررسی نشده است. در ادامه‌ی مطلب می‌توانید بیننده‌ی فیلم کوتاهی از تست‌های تصادف و فناوری‌های ایمنی DS۷ کراس‌بک باشید.

بر اساس گزارش بنیاد ایمنی خودرو‌های اروپا (Euro NCAP)، کراس‌اور DS۷ برای سرنشین بالغ، ایمنی ۹۱ درصد در انواع برخورد‌ها به همراه خواهد داشت؛ درحالی‌که این میزان برای کودکان و سرنشین ردیف دوم ۸۷ درصد خواهد بود. عابران پیاده در صورت تصادف با این خودرو، ۷۳ درصد احتمال زنده ماندن خواهند داشت؛ با توجه به اینکه بسیاری از فناوری‌های مدرن ایمنی، مثل ترمز خودکار، در نمونه‌ی استاندارد DS۷ وجود دارد؛ امتیاز مربوط به آپشن‌های حفاظتی این محصول، ۷۶ درصد محاسبه شده است.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، سطح فناوری‌های ایمنی در DS۷، بسیار بالا و در این کلاس بدنه، کم‌نظیر است. کروز کنترل هوشمند با قابلیت کاهش و افزایش سرعت در ترافیک، ترمز اضطراری (AEB) با فناوری تشخیص عابر پیاده، سیستم هشدار خروج از خط و بازگرداننده‌ی خودکار خودرو بین خطوط، دوربین دید در شب همراه با نشان‌دهنده‌ی موجودات زنده، هشدار نزدیک شدن اجسام در نقطه‌ی کور، دوربین عقب و سنسور‌های پیرامون خودرو، از جمله آپشن‌های ایمنی DS۷ هستند.

این محصول لوکس دی‌اس، از معدود خودور‌های دنیا در کلاسکراس‌اور است که با فناوری تشخیص خوابالودگی راننده عرضه می‌شود. حسگر مربوط به این سیستم با مادون قرمز کار می‌کند و پشت فرمان قرار گرفته است تا سه نشانه‌ی کاهش هوشیاری راننده، شامل ثابت شدن چشم‌ها، افتادن پلک‌ها و خم شدن گردن راننده را تشخیص دهد.

فضای داخلی DS۷، به لطف طراحی عالی و مهندسی دقیق، راحتی بسیار خوبی برای سرنشیان جلو فراهم می‌کند. سبک لوکس کابین، همراه با چرم باکیفیت صندلی‌ها و متریال داشبورد، کاربران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این خودرو دارای ترفند‌های جالبی برای جذب مخاطب است. به عنوان مثال، از نمایشگر ۱۲ اینچی استفاده می‌کند. دکمه‌ی روشن و خاموش پیشرانه، زیر ساعت قرار دارد و با فشردن آن، ساعت لوکس عقربه‌ای از میان داشبورد، خارج و داخل می‌شود. کلید‌های کریستالی و پنل دیجیتال پشت فرمان هم، شاید هزینه‌ی تولید هنگفتی برای سازنده نداشته باشند، اما آنچنان با ظرافت و هنرمندانه طراحی شده‌اند که ارزش DS۷ را بالا می‌برند. حتی در طراحی سوئیچ خودرو نیز، دقت زیادی شده است تا جذاب و لوکس باشد.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

این محصول، صندوق ۵۵۵ لیتری دارد که البته هم‌سطح لبه‌ی سپر نیست و برای بلندکردن بار‌های سنگین از این قسمت، کاربر مجبور به تحمل فشار بیشتری خواهد بود. از سویی دیگر، برای سرنشین عقب، فضای چندان خوبی فراهم نمی‌کند و افراد بلند قدر در سفر‌های طولانی، راحتی زیادی نخواهند داشت. از نکات مثبت در این بخش، می‌توان به قابلیت تنظیم پشتی صندلی عقب بین زاویه‌های ۲۳ درجه و ۳۲ درجه اشاره کرد. فرم صندلی‌ها، کاملا هماهنگ با بدن انسان و دارای ارگونومی عالی ارزیابی می‌شود.

رانندگی با DS۷، تمرکز زیادی بر آرامش و راحتی سرنشینان دارد. به همین دلیل می‌توان از حالت رانندگی کامفورت (راحت: Comfort) لذت برد. البته مود اسپرت نیز در دسترس راننده است، اما انتخاب آن، تاثیر بیشتری بر صدای پیشرانه خواهد داشت و شتابی فراتر از انتظار فراهم نمی‌کند. این محصول، فعلا فاقد سیستم دو دیفرانسیل در تمامی نسخه‌ها است و همین موضوع، مسلما با کاهش وزن خالص، تاثیری مثبت در شتاب‌گیری DS۷ و رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زمانی حدود ۸ ثانیه دارد. جالب است بدانید که مدل بنزینی با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربوشارژ به قدرت ۲۲۵ اسب بخار، نزدیک به ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل‌های دیزلی عرضه می‌شود. بنا به ادعای کارشناسان، مانور و حرکت مارپیچ با DS۷، تا سرعت‌های ۸۰ کیلومتر بر ساعت، بسیار عالی است و دست‌انداز‌های جاده به لطف سیستم بررسی مسیر و فنربندی فعال (DS ACTIVE SCAN SUSPENSION)، به خوبی کنترل می‌شوند. البته با توجه به سبک طراحی صندلی‌ها، خصوصا در ردیف عقب؛ حفظ بدن سرنشینان، هنگام مانور‌های ناگهانی با تنش‌هایی روبرو خواهد بود.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

در مجموع، می‌توان نمره‌ی بسیار خوبی به کیفیت رانندگی و سطح تجهیزات رفاهی در DS۷ داد. این خودرو در کلاس لوکس قرار دارد و البته در همان نگاه اول، موفق به جذب مخاطب می‌شود. از سویی دیگر، سطح بالای آپشن‌ها و فناوری‌های خودرو، کاملا راضی کننده به نظر می‌رسد و می‌تواند خریدار متمول را به پرداخت مبلغ چندصد میلیون تومانی DS۷، ترغیب کند.

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۹ + ۱
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

پربازدیدترین

۱۳۹۷/۹/۲۱ - ۱۶:۵۳
تجمع در مقابل فروشگاه داتیس صحت ندارد
خودرونگاران - فیلم منتشر شده در خصوص تجمع مالباختگان شرکت داتیس خودرو در مقابل نمایشگاه مرکزی این شرکت به هیچ وجه صحت نداشته چراکه این افراد در صف گوشت در طرح عرضه گوشت یخ زاده با کارت ملی جنب فروشگاه...
۱۳۹۷/۹/۲۱ - ۱۵:۵۹
سرمایه‌گذاری چندمیلیارد دلاری هیوندای در خودروهای پاک
خودرونگاران - هیوندای موتورز روز سه شنبه اعلام کرد که قصد دارد به منظور توسعه وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست ۶.۷ میلیارد دلار در تولید خودروهای الکتریکی پیل سوختی هیدروژنی (FCEV) سرمایه گذاری کن...
۱۳۹۷/۹/۲۱ - ۱۵:۴۸
تست بازار برای خودروسازان جواب نداد
خودرونگاران_براساس استدلال خودروسازان قرار بود با اعمال قیمت‌های جدید در ۴ محصول ایران خودرو قیمت این خودروها در بازار تغییر کند و به سمت کاهش برود اما تاکنون واکنش بازار نسبت به این قیمت ها معکوس بود...
۱۳۹۷/۹/۲۱ - ۱۵:۴۵
آغاز طرح جدید پیش فروش محصولات سایپا ویژه آذرماه ۹۷ از فردا
خودرونگاران_شرکت سایپا مرحله جدید پیش فروش محصولات خود را ویژه آذرماه ۹۷ از فردا آغاز خواهد کرد.
۱۳۹۷/۹/۲۱ - ۱۵:۲۲
چرا باید قیمت خودرو بالا رود؟
خودرونگاران_ادله فوق به خوبی وضعیت بغرنج دومین صنعت بزرگ ایران را نشان می‌دهد. صنعتی که رگ و ریشه‌ای بیش از نیم قرن دارد امروزه حال خوشی ندارد و با زیان‌ ۳۰ هزار میلیارد تومانی دست و پنجه نرم می‌کند.
۱۳۹۷/۹/۲۱ - ۱۴:۲۵
دولت مصمم است قیمت خودرو را متعادل کند تا از خودرو سازان حمایت شود
خودرونگاران_ محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد:امروز با توجه به رهنمودی که مقام معظم رهبری در خصوص لایحه بودجه ۹۸ داشتند، آقای رئیس جمهور بحث مفصلی را راجع به این موضو...
۱۳۹۷/۹/۲۱ - ۱۴:۲۲
امکان پرداخت قسطی بدهی طرح ترافیک
خودرونگاران_مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تلاش می‌کند تا جایی که ممکن است از جریمه شدن مردم جلوگیری کند، از امکان پرداخت قسطی بدهی عوارض تردد در محدوده طرح تر...
۱۳۹۷/۹/۲۱ - ۱۴:۰۶
سهمیه بنزین اعتباری شود
خودرونگاران_کریمی گفت: باید برای مردم کشور سهمیه تعیین کنیم نه برای خودرو، چون در کل کشور ۶۰ درصد مردم خودرو ندارند. سهمیه بنزین اعتباری شود نسخه قابل چاپ
۱۳۹۷/۹/۲۱ - ۱۴:۰۲
بازي نوستالژي ها در ايده هاي جديد خودرويي
خودرونگاران - در اینجا نگاهی به 10 مورد از قسمت های مختلف خودروهای امروزی می اندازیم که از سبک کلاسیک قدیمی برخوردار هستند.
۱۳۹۷/۹/۲۱ - ۱۳:۵۸
سبقت از راست تاکسی های اینترنتی از حمل و نقل عمومی
خودرونگاران_گفته می شود ظهور تاکسی های اینترنتی در دنیا، افزایش حجم سفر، آلایندگی و کسب شش درصد از سهم بخش حمل ونقل عمومی را به دنبال داشته، اما برخی فعالان این حوزه تعمیم نتایج این تحقیق به ایران را ...
۱۳۹۷/۹/۲۱ - ۱۲:۵۰
ورود خودروی وحشی تویوتا به صحنه مسابقات
خودرونگاران - به راستی که تویوتا می داند چگونه کنجکاوی مردم را برانگیزد. با اینکه، هنوز زمان زیادی به رونمایی محصول نهایی سوپرا باقی مانده است، تویوتا به جای افشای گوشه ای از جزئیات تولید خودرو، تصمیم...
۱۳۹۷/۹/۲۱ - ۱۲:۱۹
برای ثبت‌نام کارت سوخت المثنی تنها سه روز دیگر فرصت دارید
خودرونگاران_ فرآیند ثبت‌نام کارت سوخت المثنی که از سوم آذرماه آغاز شده بود، طبق زمان‌بندی اعلام شده از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در روز شنبه، ۲۴ آذرماه به پایان می‌رسد.
۱۳۹۷/۹/۲۱ - ۱۲:۰۲
قیمت جدید انواع خودرو تویوتا در بازار تهران +جدول
خودرونگاران_آنچه در زیر می‌آید قیمت روز انواع خودرو تویوتا در سطح بازار پایتخت طی آذر ماه ۹۷ است که ممکن است تا ۵ درصد در مناطق مختلف تهران دارای نوسان باشد.
۱۳۹۷/۹/۲۰ - ۱۳:۲۰
خبر خوش وزير براي وارداتي ها
خودرونگاران - رحمانی، از ترخیص برخی از خودروهای مانده در گمرکات که دارای موانع قانونی نیستند بعد از تصویب هیأت دولت خبر داد
۱۳۹۷/۹/۱۶ - ۱۳:۵۸
قیمت خودرو با چند شرط افزایش می‌یابد
خودرونگاران_رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شرط‌های که بر اساس آن قیمت خودروها افزایش می‌یابد را تشریح کرد.
۱۳۹۷/۹/۱۷ - ۱۷:۲۶
جذابترین خودروهای برقی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰
خودرونگاران- در اینجا نگاهی می اندازیم به جدیدترین خودروهای برقی که از سال 2019 تا 2020 میلادی قرار است عرضه شوند.
۱۳۹۷/۹/۱۸ - ۱۰:۰۸
اینها هستند که نمی گذارند ماشین ارزان شود
خودرونگاران - رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران اتومبیل از علل عدم کاهش قیمت در بازار خودرو سخن گفت.
۱۳۹۷/۹/۱۵ - ۱۰:۲۲
وقت‌کشی در اصلاح قیمت‌ها
خودرونگاران_ صنعت خودرو این روزها با حاشیه‌های متعددی روبه‌رو شده است. حاشیه‌هایی که نشأت گرفته از بی‌توجهی خودروسازان نسبت به داخلی‌سازی و وابستگی قطعات است.
۱۳۹۷/۹/۱۴ - ۱۴:۱۴
خداحافظی جگوار لندروور با نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹
خودرونگاران - اخیرا جگوار لندروور اعلام کرده است که در نمایشگاه خودرو ژنو 2019، که در ماه مارس برگزار می شود، شرکت نخواهد کرد. این شرکت، دلیل صرفه نظر از حضورش در این نمایشگاه راکاهش هزینه های خود...
۱۳۹۷/۹/۱۸ - ۰۹:۵۲
بنگاه‌داری خودروسازان نوعی هزینه کردن از جیب مردم است
خودرونگاران -نماینده خودروسازان در یک برنامه تلویزیونی گفت: قیمت بازار موهوم نیست، اول ظرفیت خودروسازان حدود ۲ برابر تقاضای بازار است . به این ترتیب خودرو سازها می توانند بالای تقاضا، عرضه کنند و محصو...
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۱۰:۱۱
ترخیص خودروها منتظر تصمیم سران سه قوه است
خودرونگاران - دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: واردات خودرو علاوه بر بالا بردن کیفیت خودروهای مصرفی در کشور و کاهش آلودگی‌ها باعث می‌شود که دولت درآمد قابل ملاحظه‌ای از این محل کسب کند به طور مثال ف...
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۱۵:۵۲
خودروی کارکرده از افغانستان وارد کنیم!
خودرونگاران_ یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هم اکنون با وجود اعمال تحریم ها و عدم امکان واردات خودروی صفر کیلومترمی توان خودروهای کم کارکرد را از کشورهایی مانند افغانستان وارد کرد.
۱۳۹۷/۹/۱۵ - ۱۳:۴۶
مخالفت"پورسیدآقایی" با خودروهای نمایندگان مجلس به خطوط ویژه
خودرونگاران_دستیار ویژه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به برنامه ریزی نمایندگان مجلس برای ورود خودروهایشان به خطوط ویژه اتوبوس گفت: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با این طرح ک...
۱۳۹۷/۹/۱۴ - ۱۴:۱۰
سومین سری ساوانا راهی خیابانها شد
خودرونگاران - شرکت عظیم خودرو به عنوان یکی از تولید کنندگان جوان صنعت خودرو که در حال حاضر خودروی ساوانا را برروی خط تولید خود دارد سومین سری محصولات تولیدی خود را به مشتریان تحویل نمود .
۱۳۹۷/۹/۱۷ - ۱۴:۰۳
جزئیات جلسه خودروسازان و قطعه‌سازان با لاریجانی
خودرونگاران_در جلسه‌ای که از سوی خودروسازان و قطعه‌سازان با رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، مقرر گردید تا خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان با رعایت کردن ضوابط قیمتگذاری، افزایش قیمت بدهند.
۱۳۹۷/۹/۱۵ - ۱۰:۰۱
دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید
خودرونگاران_برند دی اس (DS Automobiles)، زیر مجموعه‌ی لوکس سیتروئن فرانسه است که به عنوان یک خودروساز در سال ۲۰۰۹ مطرح شد.