امروز: چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ -
وبسایت خبری
سرویس : اخبار
زمان : ۱۳۹۷/۹/۱۰ - ۱۲:۴۰
شناسه خبر: ۴۵۳۸۸۹
 
انحصار طلبیِ علت اصلی ممنوعیت واردات خودرو
ورشکستگی شرکت‎های واردکننده خودرو تا پایان سال
خودرونگاران_در شرايطي كه بر اساس نيازهاي داخلي طي يك سال اخير بين 6841 دستگاه خودرو وارداتي ثبت سفارش شده است اما هنوز 1841 دستگاه خودرو وارداتي ثبت سفارش شده در گمرگات جنوب ترخيص نشده است و موجبات ضرر و زيان خواب سرمايه و همچنين بيكاري بسياري از فعالان اين حوزه مهم اقتصادي را به وجود آورده است.

به گزارش خودرونگاران به نقل از شمانیوز ، طي چند ماه اخير انتشار خبر تسهیل ترخیص کالاهای ضروری از گمرک به استثنا خودرو، این سوال را در ذهن ایجاد كرد که مشکل مراجع مربوط با مبحث واردات خودرو به کشور چیست و اگرچه خودرو در زمره کالاهای اساسی به شمار نمی آید اما ترخیص آن ها از گمرک در تعدیل قیمت بازار خودرو کمک شایانی می کند.

 واردات خودرو به کشور حدود دو سالی است به یکی از اصلی ترین دغدغه های صنعت خودرو کشور بدل شده است. باز و بسته شدن سایت ثبت سفارش، وضع تعرفه واردات گزاف، اعمال ممنوعیت های گاه و بی گاه و ... ضربه سختی به گوشه و کنار تنه اقتصاد کشور زده اما هنوز هم  مشکلات باقی است.

در شرايطي كه گفته می شود چیزی در حدود 20 هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور خاک می خورد و مشکلات متنوع اقتصادی و سیاسی اخیر صنعت خودروسازی اجازه ترخیص و ورود آن ها به کشور را نمی دهد. هرچند به عقیده برخی کارشناسان ورود این خودروها به بازار مشکل چندانی از حباب بزرگ قیمت خودروها کم نمی کند اما خاک خوردن آن ها در گمرکات کشور هم چیزی جز ضررهای انباشته به همراه ندارد.

همه این موارد پیش از آن است که بخواهیم به مبحث بسیار مهم تر واردات خودرو پیله کنیم و زیر و بم چرایی منع آن را بیابیم. با این اوصاف همچنان این پرسش مطرح است که مشکل مراجع مربوط به صنعت خودروسازی با مقوله واردات خودرو در کجاست؟

 

رویکرد دولت نسبت به مقوله واردات خودرو

وارد كنندگان خودرو معتقدند هنوز در جزئیات کار مانده اند و هنوز نمی دانند که چرا دولت چنین سیاستی را پیش گرفته است. اما یکی از دلایل آن برداشت های اشتباه از تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا بر صنعت خودروسازی کشور است و برخی افراد خاص تصور می کنند واردات خودرو به کشور همسو با تحریم های خودرویی آمریکا، به صنعت خودروسازی کشور لطمه وارد و آمریکا را به هدفش نزدیک تر می کند.

این تفکر در تضاد کامل با حقیقت است. منع واردات خودرو باعث ایجاد زخمی بزرگ بر پیکره صنعت خودرو کشور شد که یکی از مهم ترین آن ها تخریب بازار رقابتی و ایجاد انحصار در خودروسازی است.

 کسانی که در بخش خودروسازی فعالیت می کنند ادعا می کنند که آمریکا صنعت خودرو کشور را به این دلیل در اولویت اول قرار داد چون ایران از دیدگاه خودروسازی بسیار موفق است و پرسنل بسیار زیادی در صنایع وابسته آن مشغول هستند پس از این رو می توانند این صنعت را زمین گیر کنند. در نتیجه ما نباید با واردات خودرو بر این تحریم ها دامن بزنیم. این استدلالی است که آن را درست نمی دانم چراکه تولید و خودروسازی ما با مقوله واردات هیچ نسبتی ندارد و اگر این صنعت بتواند محصول خوب تولید کند واردات نمی تواند جای آن را بگیرد

 

دست های پشت پرده منع واردات خودرو

صنعت خودروسازی در این میان می خواهد آنچه خود در ذهن دارد را پیاده کند و در این مسیر هم تا کنون بسیار موفق عمل کرده است.

 مافیاي خودروسازی کشور تا به این اندازه قدرتمند است که بتواند سلیقه و خواست شخصی خود را بر صنعت تحمیل کند زيرا خودروسازی به اندازه ای قدرتمند است که در اولین روز حضور وزیر جدید صمت بر صندلی این وزارت، قانون مصوب اسقاط توسط خودروسازان با دستور وزیر ملغی اثر شد و در نتیجه آن خودروسازان از مقوله اسقاط حذف شدند. هر چند این مهم پیش تر نیز بارها مطرح شد و در حقیقت فشار اسقاط بر دوش وارد کنندگان بود اما بهانه تصویب این قانون در آن زمان عدم افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی عنوان شد اما چرا موضوع افزایش قیمت چشمگیر خودروهای تولید داخل در این روزها دگر همچون سابق اهمیت ندارد و به آن پرداخته نمی شود؟ و بايد توجه داشت كه وضع قوانین این چنین به بهانه حمایت از تولید داخل و اشتغال به نفع عده ای خاص در صنعت خودروسازی تمام شد.

اين در شرايطي است كه قطعه سازان نفوذ سیاسی و توان مالی بسیار زیادی دارند و هرچه بخواهد سد راه آن ها شود و در ذهن مردم پرسش به وجود آورند را با جدیت حذف می کنند. به این معنا که قیاسی که نمیخواهند قیاس همیشگی عوام میان قیمت و کیفیت خودروهای وارداتی و تولید داخل را پاسخگو باشند. مردم چندین سال است این پرسش را مطرح می کنند اما هنوز هم پاسخی نگرفته اند اما این قیاس ها یک روزی نتیجه خواهد داد.

البته بايد توجه داشت كه نباید کشور را به هرشکل به دست واردات سپرد و. منظور آن است که نباید گول برخی شعار های خوش سیما و مطبوع را خورد و تصور کنیم که در راستای صلاح مردم کار می کنیم و مردم باید از یک کالا خوب و باکیفیت با قیمت رقابتی استفاده کنند و واردات نیز باید در تطبیق با میزان تولید انجام شود. اما حدود یک سال و نیم است که دولت از واردات خودرو جلوگیری می کند.

در نیمه اول امسال چیزی در حدود 12 هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شد که در مقایسه با سال گذشته حدود 62 درصد افت داشته است و اگر تا پایان سال با همین روند پیش برویم بعید است به رقم 20 هزار دستگاهی دست یابیم. نکته قابل توجه آن که با وجود افت قابل توجه حدود 70 درصدی واردات در مقایسه با سال گذشته مالیات حاصل از واردات خودرو 833 درصد رشد داشته است که از افزایش درصد مالیات ریالی و افزایش تعرفه ها نصیب دولت شده است. از این رو دولت توانسته است 58.7 درصد از درآمد خود در حوزه مالیات را تامین کند. پیش بینی دولت برای تامین درآمد از مالیات این حوزه برابر با 14 هزار و 300 میلیارد ریال بوده است که حدود 7 هزار میلیارد ریال تا این هدف گذاری فاصله دارند که برای تامین آن کافی است حدود 10 هزار دستگاه خودرو دیگر به کشور وارد شود تا درآمد دولت از حوزه واردات خودرو تکمیل شود.

طی ماههاي گذشته خبرهای ناگواری به گوش رسیده است و حاكي از آن است كه یکی از شرکت های واردکننده از برندهای معروف بین المللی تا پایان شهریور ماه با تعدیل همه نیروهای انسانی خود به طور کامل تعطیل خواهد شد. شرکت دیگری در هفته گذشته 170 نفر تعدیل نیرو انسانی داشت و نزدیک به 280 مرکز اسقاط خودروهای فرسوده و از رده خارجی که به موازات واردات خودرو می کردند در حرکت به سمت تعطیلی کامل هستند.

كارشناسان معتقدند: کشور در سه ماهه چهارم سال جاری با حجم عظیمی بالغ بر 4 تا 5 هزار نفر از نیروهای کاری تعدیل شده در حوزه تجارت خودرو مواجه خواهد بود. پرسنلی که سال های سال در زمینه های مختلف فروش، تعمیرات، بازاریابی، خدمات پس از فروش و غیره آموزش دیده اند. این حجم نیرو تعدیل شده صنایع وابسته به صنعت خودرو نظیر حمل و نقل و بیمه را نیز در بر می گیرد. شاید برخی بگویند این موضوع بهتر از بیکار شدن کارمندهای خودروسازان داخلی است. بله به نسبت آن اتفاق آسیب کمتری به همراه دارد اما آیا بنا بر آن بوده است که پرسنل خودروسازان داخلی نیز از کار بیکار شوند؟

در راستاي مصوبه مصوبه 21 شهریورماه كه در تاریخ 21 شهریور ماه صادر شد  قرار شد کالاهای گروه چهار به غیر از خودرو اجازه واردات یافتند.

ضریب نفوذ زوایای خاص خودروسازی و قطعه سازی در دولت بسیار بالا است. آن ها با ارائه طرح های توجیحی دولت را در صنعت خودرو هدایت می کنند و می توان گفت که تا کنون تقریبا به هدف خود دست یافته اند و موضوع مطرح شده کاملا بر خلاف آن چیزی است که پیش تر در خصوص قطعه سازان بیان می شد

در رابطه با اینکه قطعه سازان با این همه مشکلات، فشار مالی و درآمدهای معوقعه چگونه چنین نفوذ عمیقی مالی و سیاسی در صنعت خودرو دارند  بايد توجه داشت كه داشتن طلب معوقه و فشارهای ناشی از آن در همه صنایع برای همه وجود دارد. اما آنچه قطعه سازان می خواهند آن است که مسیر تولیدی چندین و چند ساله خود را بدون اعمال تغییرات اجباری و به روز رسانی ادامه دهند چرا که اعمال تغییرات در خودروهای تولیدی و قطعات وابسته به آن ها هزینه و دشواری های زیاد به همراه دارد که قطعه سازان زیر بار آن نمی روند. در غیر این صورت اگر دریافتی ها تا این اندازه معوقه است چرا هیچ یک از آن ها از این صنعت پا پس نکشیده اند؟ قطعه سازان نیز مانند سایر فعالان در صنایع دیگر در تحریم و گرفتاری هستند اما این موضوعی نیست که از آن گلایه دارند.

این رویه ای است که دولت در رابطه با صنعت خودرو کشور در پیش گرفته است و باید دید که به کجا ختم می شود. اما آنچه از نتیجه این سیاست گذاری ها دیده می شود بیشتر به خود تحریمی زیر سایه چتر توجیحی حمایت از تولید داخل شباهت دارد که در کنار آن تنها سود عده ای محدود تامین می شود و بیشتری ضرر را در این میان مشتری نهایی یا همان مردم می پردازند.

 

ورشکستگی 90درصد شرکت‎های واردکننده خودرو

در شرایطی که بازار خودروهای وارداتی همچنان آشفته است و رکود و تورم در این بازار و عدم ترخیص خودروها از گمرکات، بسیاری از نمایندگی‎ها و شرکت‌های واردکننده را در آستانه تعطیلی قرار داده، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر از آغاز کار کارشناسی برای حل مشکل خودروهای وارداتی مانده در گمرک داده است.

وعده‌هایی درخصوص ترخیص خودروهای مانده در گمرک و عمل‎نکردن به آن‌‎ها به‎رغم شرایط نامساعد و وضعیت نامطلوب واردکنندگان، به تاکتیکی برای جلوگیری کامل از فعالیت واردکنندگان خودرو در کشور تبدیل شده است. در شرایطی که بازار خودروهای وارداتی همچنان آشفته است و رکود و تورم در این بازار و عدم ترخیص خودروها از گمرکات، بسیاری از نمایندگی‎ها و شرکت‌های واردکننده را در آستانه تعطیلی قرار داده، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر از آغاز کار کارشناسی برای حل مشکل خودروهای وارداتی مانده در گمرک داده است. در حالی که به‌گفته رئیس انجمن واردکنندگان خودرو تاکنون هیچ خودرویی از گمرکات ترخیص نشده است.

 

  توقف برخی خودروها در گمرک به یک‌سال‌ونیم رسید

در خصوص ممانعت از ورود خودروهای مانده در گمرک بايد توجه داشت كه درشرایطی‌که دولت تمام هم‌وغم خود را برای ترخیص کالاهای موجود در گمرکات می‌گذارد، این سوال مطرح می‌شودکه چرا باید یک سازمان واردات و ترخیص یک کالا را مستثنی کند و با ممانعت 1.5ساله از واردات این خودروها نظم بازار را برهم بزند؟

باید کالایی که پول آن پرداخته و ارز آن خارج شده است، به‌دلیل برخی تصمیمات ناآگاهانه همچنان در گمرک متوقف باشد؟ به‌رغم‌آنکه اخیرا معاون وزیر صمت وعده ترخیص خودروهای متوقف‌شده در گمرک را داده که متاسفانه تاکنون به آن عمل نشده است.

درخصوص عملی‎نشدن وعده‌های ترخیص خودروهای رسوب‎کرده در گمرکات جنوب هم بايد گفت: رویه وعده‎دادن و عمل‎نکردن درباره ترخیص خودروهای مانده در گمرک آن‎قدر تکرار شده که به نظر می‎رسد هدفی جز در استیصال نگه‎داشتن شرکت‎های واردکننده تا از هم پاشیدگی آن‎ها در کار نیست.

 

  موج بیکاری 14هزارنفری در بخش واردات خودرو

هم اكنون ضربات بسیار مهلکی به واردکنندگان وارد شده است و این‌که چه زمانی ممنوعیت واردات برداشته می‎شود، دیگر برای آن‎ها اهمیتی ندارد. چراکه تا اسفندماه امسال، 80 تا 90درصد شرکت‌ها و نمایندگی‌های واردکننده خودرو تعطیل و ورشکست می‌شوند و بالغ‌بر 14هزار نفر در نتیجه تعطیلی‌ها بیکار خواهند شد.

با توجه به تعطیلی 30درصد نمایندگی‌های واردکننده خودرو در كشور بايد توجه داشت كه تاکنون سه برند خودرو وارداتی در کشور به‌طور کامل تعطیل و نیروهای مشغول به کار در این نمایندگی‌ها اخراج شده‌اند. این سرنوشت تا پایان امسال در انتظار مابقی نمایندگی‌ها نیز خواهد بود ودرصورتی که تا پایان امسال ممنوعیت واردات خودرو برداشته شود، بعید است سرمایه‎گذارانی که در این حوزه سرمایه‎گذاری کردند، تمایل به بازگشت به این حوزه و سرمایه‎گذاری مجدد را داشته باشند. چراکه موضوع واردات و سرمایه‌گذاری نمایندگی‌های برندهای خارجی امری تخصصی و هزینه‎بردار است و نمی‌تواند یک‎باره متوقف و پس از مدتی بازگشایی شود.

 

 معرفی 2500 نفر از بیکارشدگان به سازمان تامین اجتماعی

این تعطیلی‌ها و بیکاری‌ها موجب سرازیر شدن حدود 2هزار تا 2500 نفر از شاغلان بیکار در حوزه واردات خودرو به صندوق‌های بیمه تامین‌اجتماعی برای دریافت بیمه بیکاری شده است. براساس آخرین آمارها، از میان خودروهای متوقف‎شده در گمرکات کشور حدود ۴هزار دستگاه خودرو وارداتی به‌دلیل مشکل مابه‌التفاوت ارزی زمین‌گیر شده‌اند.

در طی چهار سال ٩٣تا ٩٦واردات 298  هزار خودرو انجام شده است و بارها اعلام شده است كه کشش بازار بیشتر از این نیست و بر حسب شرایط کمی تغییر می‌کند اما کلاً بازار در همین حد هست و بیشتر نمی شود.

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۱۴ + ۱۱
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

پربازدیدترین

۱۳۹۸/۳/۱ - ۱۱:۰۲
سايپا مدل موفق بهره‌وري در صنايع كشور است
خودرونگاران - رئيس سازمان ملي بهره‌وري ايران باحضور در شركت سايپا ضمن ديدار با مديرعامل گروه خودروسازي سايپا، از نمايشگاه دستاوردهاي بهره‌وري كه باحضور شركت‌هاي گروه و واحدهاي مختلف سايپا برپا شده، ب...
۱۳۹۸/۳/۱ - ۱۰:۵۳
عمده‌ترین دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو + راه‌حل
خودرونگاران - یکی از مشکلات رایجی که ممکن است در هر خودرویی ایجاد شود روشن شدن چراغ چک است. این اتفاق می‌تواند دلایل متفوتی داشته باشد و نباید آن را نادیده بگیرید.
۱۳۹۸/۳/۱ - ۱۰:۴۹
ورود شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو، بازگشت به عقب است
خودرونگاران - مجلس روز یکشنبه در مصوبه جدیدی قیمتگذاری خودروها را دوباره به شورای رقابت سپرد، این تصمیم اما از سوی کارشناسان با انتقادهای زیادی همراه و به نوعی بازگشت به شیوه غلط گذشته ارزیابی شد.
۱۳۹۸/۳/۱ - ۱۰:۰۱
تردد خودروهای فرسوده محدود شد
خودرونگاران - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مجوز کمیسیون متبوعش برای محدود شدن تردد خودروهای فرسوده به شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر خبر داد.
۱۳۹۸/۳/۱ - ۰۹:۵۹
اما و اگرهای طرح ساماندهی صنعت خودرو از زبان ملکی
خودرونگاران - عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با اشاره به احتمالات مطرح شده پیرامون اجرا نشدن ماده یا موادی از طرح ساماندهی صنعت خودرو پس از تصویب نهایی در شورای نگهبان، گفت: قرار داشتن کشور در وضعیت جنگ...
۱۳۹۸/۳/۱ - ۰۹:۳۱
انقلاب در ساختار فورد
خودرونگاران - بنابر گزارش رویترز جیم هکت، مدیرعامل شرکت خودروسازی فورد در ایمیلی به کارکنان، از برنامه خود برای حذف ۷ هزار فرصت شغلی برابر با ۱۰ درصد از نیروی کار جهانی این خودروساز خبر داده است.
۱۳۹۸/۳/۱ - ۰۹:۲۹
برنامه دایملر برای کاهش هزینه‌های مدیریتی
خودرونگاران - اولا کالنیوس که به‌زودی قرار است بر صندلی ریاست دایملر تکیه بزند از برنامه خود برای اجرای برنامه کاهش هزینه‌ها در این شرکت خودروسازی آلمانی خبر داده است.
۱۳۹۸/۳/۱ - ۰۹:۲۷
به‌دنبال متهم در بازار خودرو
خودرونگاران - خرید و فروش خودرو در فضای مجازی هم‌اکنون به دردسر جدید بازار خودرو تبدیل شده است؛ به‌طوری‌که برخی قیمت‌گذاری در سایت‌های خرید و فروش آنلاین را منشا دلالی بازار می‌خوانند و برخی دیگر حضور...
۱۳۹۸/۳/۱ - ۰۹:۲۱
چرایی التهاب بازار خودرو از نگاه سازمان حمایت
خودرونگاران - سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این روزها ازسوی برخی رسانه‌ها به‌عنوان مقصر اصلی آشفتگی بازار خودرو معرفی می‌شود. از دید منتقدان، عدم‌نظارت صحیح سازمان حمایت بر بازار و پروسه قی...
۱۳۹۸/۳/۱ - ۰۹:۰۹
فروش فوری محصولات ایران خودرو آغاز شد
خودرونگاران - ایران‌خودرو از فروش ویژه پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ خبر داد.
۱۳۹۸/۲/۳۱ - ۱۶:۳۵
ناگفته‎های شیوا از ابهامات قیمت‎گذاری خودرو
خودرونگاران - رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه در حال حاضر بازار خودرو وضعیت آشفته‌ای دارد، گفت: باید برای ساماندهی بازار خودرو نخست تکلیف شورای رقابت و اشتباه وزیر وقت صنعت در برداشت غلط از یک مصوبه م...
۱۳۹۸/۲/۳۱ - ۱۶:۳۰
نرم افزار خودروهای جنرال موتورز آپدیت می شوند
خودرونگاران - جنرال موتورز سیستم الکترونیکی جدید خودروهایش را رونمایی کرده است. با کمک این سیستم آپدیت های نرم افزاری خودرو به طور بی سیم و مانند موبایل انجام می شود.
۱۳۹۸/۲/۳۱ - ۱۵:۵۵
کاهش لحظه‌ای قیمت خودرو در بازار
خودرونگاران_مصوبه اخیر مجلس برای سپردن قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت و همچنین سیر نزولی نرخ ارز باعث کاهش قیمت خودرو در بازار شد. این روند نزولی طوری است که برای خودروها نرخ لحظه‌ای تعیین می‌شود و ا...
۱۳۹۸/۲/۲۷ - ۱۴:۲۱
وزارت صمت به تداوم نابسامانی در بازارها پایان دهد
خودرونگاران_ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به وزرات صمت یک ماه فرصت داد تا انتصابات ناشایسته در پست‌های کلیدی وزارتخانه را اصلاح و بازار را ساماندهی کند.
۱۳۹۸/۲/۲۷ - ۱۲:۴۹
بررسی فنی بایک سنوا
خودرونگاران_ دیار خودرو از سال ۹۲ اقدام به معرفی سدان جدیدی با نام «سنوا» کرد و آن را در مدل ۲۰۱۴ به خیابان‌های کشورمان فرستاد.
۱۳۹۸/۲/۲۷ - ۱۲:۳۱
سواری لکسوس ۲۴ میلیاردی به مقصد نرسید
خودرونگاران_ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک دستگاه سواری لکسوس قاچاق به ارزش ۲۴ میلیارد ریال خبر داد.
۱۳۹۸/۲/۲۷ - ۱۱:۰۳
کاهش سهمیه پایه گازوئیل کامیون‌ها تا مرداد‌ امسال
خودرونگاران_عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تلاش می‌کنیم تا مردادماه امسال موضوع سهمیه پایه گازوئیل کامیون‌ها مدیریت شده و کاهش یابد و برای کامیون‌‌های کمتر فعال به سهمیه پایه کا...
۱۳۹۸/۲/۲۷ - ۱۱:۳۴
بنزین کارتی و سی.ان.جی راهکاری برای کنترل مصرف
خودرونگاران_ یک نماینده مجلس، استفاده از کارت را راهکاری موثر برای جلوگیری از قاچاق عنوان کرد و گفت: ایجاد مشوق برای استفاده از سی.ان.جی می‌تواند میزان مصرف بنزین را کاهش دهد.
۱۳۹۸/۲/۲۶ - ۱۲:۴۶
گواهی اسقاط نخرید!
خودرونگاران - دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران از شرکت های وارکننده خودرو خواست تا فعلا گواهی اسقاط نخرند.
۱۳۹۸/۲/۲۴ - ۰۹:۳۴
معامله خودرو به صفر رسید
خودرونگاران - رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: به مشتریان توصیه می‌کنیم برای خرید خودرو سراغ افراد صاحب پروانه کسب بروند چراکه با خرید از سایت‌های آگهی امکان بروز مشکل وجود دارد.
۱۳۹۸/۲/۲۷ - ۱۱:۰۰
واردات خودروهای دست دوم، دردی از بی‌خودرویی اقشار کم‌درآمد دوا نمی‌کند
خودرونگاران_یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات خودروهای دست دوم خارجی به کشور از نظر اقتصادی و اجتماعی دردی از بی‌خودرویی اقشار کم درآمد دوا نمی‌کند.
۱۳۹۸/۲/۲۶ - ۱۳:۱۱
واردات لوازم یدکی و قطعات خودرو ممنوع نیست
خودرونگاران - مودودی گفت: واردات لوازم یدکی خودرو آزاد است و مشکلی در ثبت سفارش آن وجود ندارد.
۱۳۹۸/۲/۲۶ - ۱۴:۱۷
افت تولید وتجارت خودرو
خودرونگاران- این هفته اخبار خودرویی بیشتر حول محور افت چرخید، به نحوی که با اعلام آمارهای مختلف، مشخص شد واردات خودرو و قطعه و همچنین تیراژ خودروهای متعلق به بخش خصوصی و تجاری‌سازان، روندی نزولی در فر...
۱۳۹۸/۲/۲۶ - ۱۰:۰۸
تعهدات معوق ایران خودرو تا زمستان امسال به روز می شود
خودرونگاران - معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو از اجرای تمامی تعهدات معوق تا پایان امسال و حتی تا زمستان خبر داد.
۱۳۹۸/۲/۲۵ - ۱۷:۰۲
بزرگراهی که خودروها را شارژ می‌کند
خودرونگاران - آلمان به تازگی از راه اندازی یک بزرگراه جدید در این کشور خبر داده که قادر است کامیون‌های برقی را در حین حرکت شارژ کند.
۱۳۹۸/۲/۲۶ - ۱۰:۲۶
جزئیات تخصیص وام ۲.۵ میلیون تومانی به خودروها
خودرونگاران - یکی از سیاست‌های دولت طی سال‌های گذشته دوگانه سوز کردن خودروها بوده که برای این مهم نیز اقدامات متعددی انجام شد. اخیرا مدیر سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اختصاص وام ۲.۵ میلی...