امروز: یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ -
وبسایت خبری
سرویس : اخبار
زمان : ۱۳۹۷/۸/۲۴ - ۱۰:۱۵
شناسه خبر: ۴۵۲۵۳۹
 
نارضایتی مردم از عدم تحویل خودروها؛ پیدا کنید پرتقال فروش را!
خودرونگاران - این روزها متاسفانه تعدد شکایات مردم از فعالان خودرویی کشور همانند شیب قیمت ارز در تابستان، رو به افزایش است و حتی دیده شده که بعضی مردم اقدام به خودزنی در شوروم‌های واردکنندگان نیز کرده‌اند و بی‌چون و چرا خودرویشان را می‌خواهند! و فعلاً یک توپ سرگردان مسئول این وضعیت بی‌صاحب است که در زمین واردکنندگان افتاده و اخیراً از زبان اژه‌ای شنیدیم که دو مدیرعامل دیگر نیز به نوشیدن آب خنک دعوت شده‌اند! مردمی که پول پیش‌فروش را ماه‌ها قبل به تولیدکننده و واردکننده دادند و حال پس از مدت‌ها تاخیر، با نگاهی به وضعیت گرانی‌های همه‌گیر، خودرویشان را هر چه زودتر می‌خواهند و نه حاضر به انصراف پس از طی این مسیر طولانی هستند و نه حاضر به صبوری بیشتر، که البته حق هم دارند

به گزارش خودرونگاران به نقل از خودرو بانک ، اما به راستی مسبب این بی‌نظمی کم‌نظیر در بازار خودروی کشور در طول دهه‌های گذشته کیست؟ آیا تحریم‌های آقای مغرور ایالات متحده چنین کرده یا قاتلان خاشقچی؟ براستی این موضوع برای همه مبرهن و آشکارا شده که تمام این آشفتگی‌ها، به دستان طلایی مدیران لایق داخلی صورت گرفته! مدیرانی که صبح زود (شاید هم شب هنگام!)، قوانین خلق‌الساعه‌ای را به سرعت ابلاغ می‌کنند که حتی قانون وزارت خود در همان چند روز پیش را هم نقض می‌کند! قانونی که اجازه داده بود واردکننده‌ای که تنها 5 درصد از سهم بازار خودروی کشور را دارد، اقدام به پیش فروش قانونی طبق ضوابط وزارت کند و حال یک شبه به زیر میز می‌زنند و خودرویی که قانونی به گمرک کشور وارد شده و قرار بود به دست مشتری برسد، حال ماه‌ها است که از خورشید سوزان گمرک لذت می‌برد! جالب است مستحضر شوید که عوارض گرفته شده از همین 5 درصد کل خودروهای کشور توسط دولت، چنان زیاد است که به اندازه نصف یارانه کل کشور در یک سال است! در این بین اما تولیدکنندگان نیز شرایط بهتری ندارند و قطعات منفصله آن‌ها ابتدا با ارز دولتی، خندان و در نهایت با ارز نیمایی، گریان شدند! چطور می‌شود یک وزارت به شرکت‌هایی اجازه واردات طبق قوانین پیش‌فروش بدهد و حال که کالا به گمرک رسیده، اجازه ترخیص ندهد؟ و این وسط تنها مردم بی چاره که دستشان به هیچ جا هم نمی‌رسد، نه خودرویی تحویل بگیرند و در صورت تحویل نیز با قیمت‌های نجومی مواجه شوند؟ درست است که بعضی از مدیران خصوصی در این بین، کارهای ناشایستی کردند که این روزها از آن به قاچاق خودرو یاد می‌شود، که صدالبته جرم است و باید به شدت با آن‌ها برخورد شود، اما گناه حدود 20 هزار نفری که در این شرکت‌های خودرویی و در مجموعه‌های خدمات پس از فروش آن‌ها کار می‌کنند چیست که در همین چند ماه اخیر نزدیک به 10 هزار نفر از آن‌ها بیکار شده‌اند؟ با عقل خدادادی خود می‌گوییم که اگر شرکتی در این وسعت و با چنین تعداد کارمندی تخلف کرده، نه‌تنها باید گوش مدیر را پیچاند، بلکه باید جریمه سنگینی نیز برای او در نظر گرفت، اما متوقف کردن کل پروسه و به آتش کشیدن خشک و تر با هم، و همچنین باعث شدن بیکاری چند هزار نفر، قطعاً بی‌تدبیری دولتی است که شعار آن اشتغالزایی است!
ختم کلام، بی‌شک شرکت‌های متخلف باید جریمه سنگینی پرداخت کنند، اما این جرایم بازخورد تغییرات قوانین یک‌شبه مسئولین است و شاید باید بعضی از مسئولین نیز به عنوان مسبب اصلی این نابسامانی، به همان‌هایی پاسخگو باشند که این روزها در شوروم‌ها داد و فریاد می‌کنند و عاجزانه حق خود را می خواهند، که البته این پاسخگویی را مجلس با رای بالا به وزیری که سبقه درخشانی در وزارت قبلی خود داشت و بارها بحث استیضاح آن به گوش می‌رسید، با خود به گور برد!

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۶ + ۵
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

پربازدیدترین

۱۳۹۹/۳/۱۱ - ۱۳:۵۴
قرعه کشی خودرو مانع فرصت ویژه برای دارندگان امکانات بهتر اینترنتی
خودرونگاران - معاون وزیر صمت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت واگذاری خودرو با روش قرعه کشی در راستای برخورداری همه متقاضیان از شانس یکسان و حمایت از حقوق مصرف کنندگان واقعی است و عملاً ا...
۱۳۹۹/۳/۱۱ - ۱۳:۱۱
خودروهای احتکاری کشف شده چگونه به فروش می‌رسد؟
خودرونگاران - رئیس سازمان حمایت در خصوص شیوه فروش خودروهای احتکاری کشف شده توضیحاتی ارائه کرد.
۱۳۹۹/۳/۱۱ - ۱۳:۰۸
شنبه قرعه کشی خودرو‌های فروش فوق العاده انجام می‌شود
خودرونگاران - مقیمی گفت: ثبت نام پیش فروش ایران خودرو تا ۱۴ خرداد ادامه دارد و شنبه هفته بعد، قرعه کشی انجام خواهد شد.
۱۳۹۹/۳/۱۱ - ۱۳:۰۶
ابلاغ دستورالعمل قیمتی ۸ خودروی دیگر ایران خودرو؛ افزایش قیمت از ۴ تا ۴۸ درصد
خودرونگاران - رئیس شورای رقابت از ابلاغ دستورالعمل قیمت گذاری ۸ محصول دیگر ایران خودرو خبر داد که بر این اساس، خودروهای پژو پارس اتوماتیک تیوفایو، هایما S۵ و S۷، سورن بنزینی، پژو ۲۰۷ دنده ای و اتومات...
۱۳۹۹/۳/۱۱ - ۱۲:۴۶
خودروسازها تولیداتشان را از نظر کیفی به‌روز کنند
خودرونگاران - نماینده مردم ورزقان در مجلس خواستار به‌روزرسانی تولیدات خودروسازی‌ها از نظر کیفی شد
۱۳۹۹/۳/۱۱ - ۱۱:۵۷
طرح ترافیک از ۱۷ خرداد در تهران اجرا می شود
خودرونگاران - عضو شورای شهر تهران از اجرای طرح ترافیک از ۱۷ خرداد در پایتخت خبر داد.
۱۳۹۹/۳/۱۱ - ۱۱:۵۵
فعال شدن تقاضاهای خاموش با شرط تحویل خودرو به‌صورت قرعه‌کشی
خودرونگاران - به اعتقاد یک کارشناس صنعت خودرو، استفاده از شرط قرعه‌کشی برای تحویل خودرو به متقاضیان با توجه به اینکه شرط واریز اولیه پیش از قرعه‌کشی هم برداشته است، تقاضاهای خفته را بیدار می‌کند و افر...
۱۳۹۹/۳/۱۱ - ۱۱:۴۲
چه کسانی قیمت پراید را تا سقف ۹۰ میلیون تومان بالا بردند؟
خودرونگاران - رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه روند کاهشی قیمت خودرو آغاز شده و تقاضای واقعی برای خرید خودرو وجود ندارد، گفت: کاهش ۴۲ میلیون تومانی پژو ۲۰۶ و ۲۰ میلیون تومانی پراید رخ ...
۱۳۹۹/۳/۱۱ - ۱۰:۵۱
کارت سوخت‌مان گم شد، چه کنیم؟
خودرونگاران - سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: افرادی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند می‌بایست برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی در سریع‌ترین زمان ممکن به پلیس+ ۱۰ اطلاع دهند.
۱۳۹۹/۳/۱۱ - ۱۰:۴۳
تغییر تخصیص ارز موجب ایجاد اخلال در بازار لاستیک می‌شود
خودرونگاران - سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت:‌ با توجه به آنکه حدود ۴۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز این صنعت به لحاظ ارزشی وارداتی است قیمت این محصول در این ۴۰ درصد با افزایش ۳ برابری روبه‌رو می‌ش...
۱۳۹۹/۳/۱۱ - ۱۰:۴۱
جریمه واریز نکردن مبلغ بعد از قرعه کشی مشخص شد
خودرونگاران - یک منبع آگاه در یکی ازخودروسازی‌ها از ثبت نام بیش از ۵ میلیون نفر در طرح فروش فوق العاده دو خودروسازی بزرگ خبر داد.
۱۳۹۹/۳/۱۱ - ۰۹:۳۲
آغاز فروش اولین ولووی برقی
خودرونگاران - ولوو دریافت سفارش برای اولین خودروی برقی خود یعنی XC۴۰ Recharge Pure Electric P۸ را آغاز کرد.
۱۳۹۹/۳/۱۱ - ۰۹:۲۹
فراخوان شرکت های فناور برای تولید اجزای لاستیکی خودرو اعلام شد
خودرونگاران - معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فراخوان طرح های دانش‌بنیانی برای «تولید اجزای لاستیکی و پلاستیکی صنایع خودرو» را منتشر کرد.
۱۳۹۹/۳/۵ - ۱۴:۰۸
آخرین آمار از خودروهای مانده در گمرک
خودرونگاران - دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: همچنان نزدیک به ۳۰۰۰ خودرو در گمرکات کشور باقی مانده و ما درخواست تمدید مصوبه ترخیص خودروها را داده‌ایم. لازم به ذکر است که امسال احتمال آزادسازی واردا...
۱۳۹۹/۳/۳ - ۱۴:۱۱
«شفافیتِ فرآیندها» و «عدالت در عرضه و توزیع» محور اصلی طرح جدید فروش خودرو در گروه سایپا است
خودرونگاران - قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و بازاریابی با اشاره به تلاش های انجام شده برای کاهش التهاب در بازار خودرو گفت: در سه ماه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار خودرو به مشتریان تحوی...
۱۳۹۹/۳/۵ - ۱۴:۱۴
تکلیف ۱۱۰۰ دستگاه خودروی فاقد ثبت سفارش چیست؟
خودرونگاران - با اتمام مهلت ترخیص خودروهای دپو شده، اگر زمان تمدید شود ولی وزارت صمت تصمیمی در رابطه با بازکردن ثبت سفارش برای خودروهایی که فاقد ثبت سفارش نگیرد، حدود ۱۱۰۰ دستگاه متروکه خواهد شد.
۱۳۹۹/۳/۳ - ۱۰:۰۳
خودروسازان مکلف به ایفای تعهدات قبلی همزمان باپذیرش تعهدجدید شدند
خودرونگاران - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان تکلیف کرد تا نسبت به ایفای تعهدات قبلی فروش خود همزمان با پذیرش تعهدات جدید اقدام لازم را انجام دهند.
۱۳۹۹/۳/۳ - ۱۴:۱۹
قیمت جدید خودروها تا ساعاتی دیگر اعلام می‌شود
خودرونگاران - مدیر کل صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صمت از برگزاری جلسه تصمیم گیری برای قیمت گذاری نهایی خودروها خبر داد.
۱۳۹۹/۳/۵ - ۱۲:۰۴
ساز وکار کاهش رانت در بازار خودرو
خودرونگاران - تقسیم مجدد منافع ناشی از شکاف قیمت بازاری و رسمی در بخش خودرو بین تعداد زیادی از افراد با استفاده از سازوکار بورس کالا می‌تواند سهم رانت‌جویان را از رانت ایجاد شده کاهش دهد.
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۲:۲۸
بازار خودرو در انتظار سرانجام ثبت نام خودروسازان
خودرونگاران_در حالی بازار خودرو از جنب و جوش افتاده است که همه در انتظار سرنوشت ثبت نام خودروسازان هستند تا بازار بر اساس آن خود را وفق دهد.
۱۳۹۹/۳/۸ - ۱۲:۵۵
پلتفرم های پراید و پژو بسیار قدیمی است
خودرونگاران - مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد گفت: پلتفرم های پراید و پژو بسیار قدیمی است بنابراین اجرای استانداردهای جدید یا بر روی آنها امکان پذیر نیست.
۱۳۹۹/۳/۷ - ۱۰:۴۸
کمک ۸.۸ میلیارد دلاری دولت فرانسه به صنعت خودرو
خودرونگاران - دولت فرانسه از اعطای ۸.۸ میلیارد دلار به منظور نجات و احیای صنعت خودرو در این کشور خبر داده است.
۱۳۹۹/۳/۷ - ۰۹:۳۹
رانت‌خواران بزرگ بازار خودرو
خودرونگاران - در شرایطی که با اعلام قیمت جدید خودروها، فضا برای توزیع رانت و واسطه‌گری همچنان فراخ است، رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازی (در دوره دهم مجلس شورای اسلامی) می‌گوید سود همزمان مصرف‌کنن...
۱۳۹۹/۳/۸ - ۱۲:۴۹
مصوبه توقف تولید پراید لازم‌الاجراست
خودرونگاران - معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تاکنون مصوبه جدیدی برای ادامه تولید پراید و پژو ۴۰۵ صادر نشده و مصوبه قبلی مبنی بر توقف تولید این دو نوع خودرو لازم‌الاجراس...
۱۳۹۹/۳/۷ - ۱۶:۴۷
نوبت دهی اینترنتی از طریق تهران من افزایش ۱۶ درصدی معاینه فنی در پایتخت
خودرونگاران - مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از افزایش ۱۶ درصدی معاینه فنی در اردیبهشت خبر داد.
۱۳۹۹/۳/۸ - ۱۶:۴۵
دلالان با پیش‌فروش خودرو چگونه کاسبی می‌کنند؟
خودرونگاران - ‏دلالان برای ثبت نام پیش فروش خودروسازان پس از حذف الزام به پرداخت ۵۰ درصد قیمت در هنگام نام نویسی هجوم آورده و تا ۱۰ میلیون تومان برای استفاده از اطلاعات هویتی و گواهینامه در نام نویسی ...