امروز: دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ -
وبسایت خبری
سرویس : اخبار
زمان : ۱۳۹۷/۷/۲۸ - ۱۱:۵۰
شناسه خبر: ۴۵۱۹۴۲
 
ابوالفضل ابوترابی از جزئیات نصب سیم‌کارت در خودروها می گوید:
رصد پلیسی رانندگان
خودرونگاران - گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد سالانه بیش از ۲۵ میلیون نفر در تصادفات رانندگی در سراسر جهان جان خود را از دست می‌دهند. همین گزارش‌ها تأکید می‌کند که تصادفات رانندگی نهمین عامل مرگ و میر در جهان محسوب می‌شوند که متأسفانه بیشترین مرگ و میر ناشی از تصادفات در کشورهای کم درآمد صورت می‌گیرد.

به گزارش خودرونگاران ،  در این رده‌بندی، کشورمان ایران در جایگاه خاصی قرار گرفته و اعلام شده است که در ایران حوادث رانندگی پس از آلودگی هوا بیشترین قربانیان را می‌گیرد.

 اگرچه این روال در سال‌های گذشته موجب شد تا برنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعددی برای کاهش تعداد تصادفات رانندگی و تلفات رانندگی تدوین و اجرا شود اما با وجود افزایش ایمنی و روند رو به کاهش آمار تلفات رانندگی در ایران، این تصادفات همچنان مهم‌ترین عامل مرگ و میر در کشور به‌حساب می‌آیند. به‌گونه‌ای که فرمانده پلیس راهور ناجا در یکی از سخنرانی‌های خود در  همایش یادبود قربانیان حوادث رانندگی، از کشته شدن روزانه ۴۳ نفر در تصادفات رانندگی در ایران صحبت کرده و با اشاره به آمار رسمی که در این زمینه به ثبت رسیده اعلام کرده بود: «تا پایان سال ۹۵، ۴ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۰۷ نفر بر اثر حوادث رانندگی مجروح، مصدوم و معلول شده‌اند در همین بازه زمانی، ۱۶هزار نفر جان خود را در این حوادث از دست داده‌اند.»

  از واژگونی اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان در اردوهای مدارس و اردوهای راهیان نور تا تصادفات خودروهای شخصی در تعطیلات و تصادفات شهری،  هر بار و همیشه خطای انسانی مهم‌ترین عامل تصادفات رانندگی اعلام می‌شود. این خطاها مواردی چون عدم توجه راننده به فاصله خودروی جلویی، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، خستگی و خواب‌آلودگی و سرعت بالا را شامل می‌شود که همه بر بستر عدم فرهنگ‌سازی صحیح بنا شده است. گو اینکه کارشناسان علاوه بر عامل انسانی، امنیت جاده‌ها و کیفیت خودروهایی نظیر پراید در ایران را نیز از مؤلفه‌های مهم حوادث جاده‌ای برمی‌شمرند. از نظر کارشناسان پس از آموزش رانندگان و فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت مقررات رانندگی، باید کیفیت ایمنی جاده‌ها و خودروها را بالا برد تا هر تصادف جاده‌ای ساده‌ای منجر به کشته شدن سرنشینان خودرو نشود.

 موضوعاتی كه اگرچه در مقاطعی به آنها توجه شد اما درنهایت بازخورد آن‌چنانی نداشته است و شاید این دلیلی شده تا هر بار شاهد پیاده‌سازی طرحی جدید برای كاهش آمار تلفات جاده‌ای باشیم. به‌تازگی ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس در مصاحبه‌ای درباره استفاده نقطه‌یاب‌های بومی در خودروها به‌عنوان طرحی برای جلوگیری از تصادفات بیشتر و تلفات رانندگی خبر داده است؛ طرحی که برمبنای استفاده از سیم‌کارت در سیستم خودرو طراحی و اجرا می‌شود و می‌تواند هر نوع تخلف رانندگی را در کسری از زمان به اطلاع سامانه پلیس راهنمایی و رانندگی رسانده و برای راننده متخلف جریمه‌ای را لحاظ کند.

 طرحی که اگرچه برمبنای اعمال جریمه به‌عنوان عامل بازدارنده در فرهنگ رانندگی استفاده خواهد شد؛ اما طبق گفته طراحان آن می‌تواند به سیستمی آنلاین برای اطلاع‌رسانی از وضعیت خودرو در جاده‌ها مبدل شود و علاوه بر اینکه می‌تواند تخلفات رانندگی را به‌صورت آنلاین گزارش دهد، نیاز به کمک، وقوع تصادف یا مشکل را هم می‌تواند اطلاع‌رسانی کرده و امدادرسان‌ها را به محل خودرو راهنمایی کند.

 این سیستم اگرچه نمونه‌های مشابهی در سایر نقاط دنیا دارد اما به‌تازگی در قالب طرح پیشگیری از جرائم مجرمانه در دستور کار مجلس قرار گرفته و با تصویب آن روال اجرایی شدنش آغاز خواهد شد. بر همین اساس با ابوالفضل ترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس و نماینده مردم نجف‌آباد به‌عنوان کسی که نخستین بار از این طرح صحبت کرده است گفتگویی داشته‌ایم تا جزئیات بیشتری از نحوه اجرای این طرح را جویا شویم.

 

 

   به‌تازگی از اجرای طرحی صحبت کرده‌اید كه ظاهرا با كمك از سامانه اپراتورهای داخلی خودروهای تردد کننده در داخل کشور اعم از خودروهای ایرانی و وارداتی‌ها به سیم‌کارت‌هایی مجهز خواهند شد که می‌توانند اطلاعات مربوط به تردد خودرو، تخلفات و... را ثبت و به سامانه پلیس ارجاع می‌دهد، كمی بیشتر در مورد دلایل اجرای  این طرح و هدف از اجرای آن می‌فرمایید. این طرح در حال حاضر در چه وضعیتی است؟
طی سال‌های گذشته، آمارهای جهانی که از میزان کشته‌های تصادفات رانندگی در ایران به ثبت رسیده بود؛ نشان می‌داد که هر سال بیش از ۲۷ هزار نفر از هم‌وطنانمان بر اثر تصادفات رانندگی در کشور جان خود را از دست می‌دهند.

 

 

این آمار اگرچه با اقدامات فرهنگی انجام شده از سوی سازمان‌های مختلف هم چون وزارت راه‌وشهرسازی، راهداری، نیروی انتظامی و... كاهش یافته اما آمارهای جدید نشان می‌دهد سالانه ١٦هزار نفر در جاده‌های كشور بر اثر تصادفات رانندگی و با عاملیت‌های مختلف جان خود را از دست می‌دهند كه باز هم این آمار بالا بود و نیازمند فرهنگ‌سازی در جهت  کاهش این تلفات بودیم.  

 


بر همین اساس باید به فکر اقدامات جدید و عاجلی می‌بودیم تا این آمار را کاهش دهیم. این امر با علم بر این بود که می‌دانستیم آمار فعلی نسبت به آمارهای ثبت شده در سال‌های گذشته كاهش داشته است اما هنوز هم زنگ خطری است كه نشان می‌دهد باید اقدامات جدی‌تری برای كاهش هرچه بیشتر این آمار انجام دهیم، گو اینکه حتی  برخی آمارها نشان می‌داد تعداد کشته‌های تصادفات رانندگی با تعداد کشته‌های یك سال جنگ تحمیلی برابری می‌کند.


یعنی طرح این موضوع  جدید در راستای بی‌تأثیر بودن طرح‌های اجرا شده قبلی است؟
خیر،  ثابت ماندن آمار تلفات و تصادفات جاده‌ای نشان داد كه اقدامات پیشگیرانه پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده‌های كشور ضمانت اجرایی خود را از دست داده یا از میزان بازدارندگی آنها كاسته شده است. برای مثال در سال‌های گذشته اقدامات مختلفی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی برای كنترل جرائم راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها انجام شده است که در حال حاضر میزان رضایتمندی اجرای آنها کاهش یافته است؛

 

 

اقداماتی از قبیل افزایش دوربین‌های کنترل سرعت توسط راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها، نصب و استفاده از ماكت ماشین و مأمور پلیس مخصوصا در ایام نوروز و تعطیلات، کمین‌های پلیسی، افزایش جرایم نقدی و حتی هدایت خودرو به پاركینگ که طی سال‌های گذشته هر چند توانسته بودند کمی از بار تخلفات رانندگی بکاهند اما به مرور زمان میزان بازدارندگی آنها کم شده است. از سوی دیگر این اقدامات نشان داد كه پلیس راهنمایی و رانندگی آنچه را در توان خود داشته است اجرایی كرده اما بازدارندگی آنها كاهش یافته است. به همین منظور راهكارهای جدیدی را مورد توجه قرار دادیم.

 

 

یعنی استفاده از سیستم سیم‌کارت و اطلاع‌رسانی آنلاین به‌عنوان آخرین راهکار مورد توجه قرار گرفته است؟
خیر، با در نظر گرفتن اینکه بهترین و مؤثرترین راه، آموزش است، نخستین راهكار ما از دل آموزش در مهدکودک‌ها بود و معتقد بودیم که باید باب پیشگیری از وقوع تخلف را از مهدکودک‌ها آغاز کرده و به كودكان آموزش داده شود. حتی مهم‌ترین انتقاد ما به سیستم آموزشی و وزارت آموزش‌وپرورش نیز از همین موضوع نشأت می‌گیرد.

 


 گویا دوستان وزارتخانه هیچ دغدغه‌ای در این مورد ندارند و نمی‌خواهند موضوع فرهنگ‌سازی از داخل مهدکودک‌ها و دبستان‌ها را جدی بگیرند. به اعتقاد من آموزش برای جلوگیری از تخلفات باید از مهدکودک و دبستان آغاز شود و بچه را از همان دوران كودكی تربیت كرد تا در بزرگسالی تخلف نكند یا جلوی تخلف والدین خود را نیز بگیرد. این امر کمابیش در حال اجراشدن است اما سرعت مناسبی را كه موردنظر ماست، ندارد.

 

 

راهکار دیگر چه بود؟
راهكار دیگر تجهیز خودروها به نقطه‌یاب بومی است كه از طریق نصب یك سیم‌کارت در سیستم خودرو انجام می‌شود و  شرایطی را ایجاد می‌کند که تمام اطلاعات مربوط به خودرو در اختیار نیروی انتظامی قرار خواهد گرفت.  از این طریق سرعت خودرو، مكان تردد، لایی‌کشی‌های خودرو

و....همه در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار خواهد گرفت و براساس آن جرایم لازم هم برای راننده خودرو لحاظ می‌شود. از این طریق بحث‌های مربوط که رانندگان متخلف برای فرار از دست پلیس انجام می‌دادند نیز امکان‌پذیر نیست. یعنی راننده در تمام مسیر مجبور به رعایت حق تقدم، سرعت مجاز و... خواهد بود.
 

 


سامانه اصلی  این سیستم در مراكز نیروی انتظامی است؟
بله، سامانه اصلی در مركز پلیس مستقر خواهد شد و در حقیقت گویا سرنشینان همیشه پلیس را در خودروی خود حمل می‌کنند. این سامانه هرگونه حركت خلاف خودرو را در سامانه‌های پلیس ثبت می‌كند كه می‌تواند شامل سرعت غیرمجاز، لایی کشیدن‌های متعدد و...باشد و درعین‌حال این مزیت را دارد كه با توجه به این، محل تردد خودرو را نشان می‌دهد در شرایط وقوع حادثه، پلیس فورا مطلع شده و حضور یابد.

 

 

چه زمانی اجرایی خواهد شد؟
این طرح در قالب طرح پیشگیری از جرائم مجرمانه است كه به‌زودی آیین‌نامه این طرح تدوین خواهد شد و با همکاری وزارت راه‌وشهرسازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیروی انتظامی اجرایی می‌شود.

برنامه زمانی خاصی برای اجرا در نظر ندارید؟
نهایتا تا دو سه ماه آینده اجرایی خواهد شد. بستگی به تصویب در مجلس دارد ولی زمان‌بر نخواهد بود.

 

 

این امر نقص حریم خصوصی افراد نیست؟
خیر، امروز بحث از حریم خصوصی افراد گذشته است. باید به سمتی حركت كنیم كه از تكنولوژی در جهت رفع مشكلاتمان بهره ببریم و بهتر است آسایشمان را با استفاده از تکنولوژی‌های جدید ارتقا دهیم برای مثال از این تكنولوژی می‌توانیم در یافتن خودروهای سرقتی استفاده كنیم؛ زمانی كه خودرویی به سرقت می‌رود یا تصادفی در یكی از جاده‌های كشور روی می‌دهد كه به دلیل حجم خسارت خود راننده‌ها امكان تماس ندارند از این طریق و اطلاع‌رسانی که به مراکز پلیس می‌شود می‌توان سریع‌تر امدادرسانی كرد.
در زندگی اجتماعی فعلی معنای حریم خصوصی تغییر كرده است و مردم وقتی در اجتماع زندگی می‌کنند باید از الزامات اجتماعی بهره‌مند شوند. زندگی اجتماعی محدودیت‌های خاص خود را دارد و اشخاص باید این موضوع را در نظر بگیرند.

فكر می‌کنید میزان استقبال مردم از این طرح چقدر باشد؟
موضوع انتخاب نیست، الزام و اجبار است. اگر آئین‌نامه‌های این طرح تدوین و تصویب شود به‌صورت اجباری در سراسر كشور اجرا خواهد شد و همه خودروها باید از این سیستم استفاده كنند. حتی خودروها از همان ابتدا به این سیستم مجهز می‌شوند.

مجری این طرح اپراتورها هستند؟
اجرا توسط اپراتورها و شرکت‌های دانش‌بنیان وزارت دفاع طراحی و انجام می‌شود.

 

 

استفاده از این سیستم هزینه‌بر نیست؟
این سیستم بر بستر پیام‌رسان‌ها فعالیت می‌کند و هزینه‌ای را به خودروسواران تحمیل نمی‌کند. برمبنای همان هزینه‌های معمول پیام‌های داخلی است و بستر آن اینترنت است.

با توجه به آنتن‌دهی اپراتورهای همراه و اینکه برخی نقاط كشور نقاط كور هستند سیستم چطور عمل می‌کند؟
این سیستم به‌گونه‌ای است كه اطلاعات مربوط به خودرو زمانی كه ارتباط با سیستم برقرار شود ارسال می‌گردد یعنی هر زمان كه آنتن باشد اطلاعات قبلی كه در زمان عدم آنتن‌دهی ثبت شده ارسال می‌شود.

نویسنده *نرگس رسولی
 

 

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۱۳ + ۱۲
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

پربازدیدترین

۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۵:۵۱
چک به نام شخص هم به شرایط فروش فوق‌العاده خودرو اضافه شد
خودرونگاران_ علاوه بر شرایط جدید اعلام شده برای ثبت نام خودروها در طرح فروش فوق العاده دو خودروساز بزرگ، حال شرط ارائه چک به نام فرد متقاضی نیز به شرایط اضافه شده است.
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۴:۳۱
متقاضیان محترم برای ثبت‌نام عجله نکنند
خودرونگاران_مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل گروه خودروسازی سایپا با صدور چهارمین اطلاعیه خود از متقاضیان ثبت نام در طرح فروش فوق العاده خودرو خواست برای ورود اطلاعات به سامانه فروش عجله نکنند و با توجه...
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۴:۲۸
پرداخت بیمه بیکاری به تاکسیران‌ها منتفی شد
خودرونگاران_ مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: سازمان تأمین اجتماعی معذوریت‌هایی برای پرداخت بیمه بیکاری به تاکسیران‌ها دارد اما در حال توافق با وزارت رفاه برای کمک تاکسیران‌ها هستیم.
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۴:۲۱
طرح رایگان گازسوز کردن خودروهای عمومی کلید خورد
خودرونگاران_قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: طرح رایگان گازسوز کردن خودروهای عمومی با گازسوز کردن ۶۰۰ دستگاه وانت‌بار کلید خورده است.
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۴:۱۶
متقاضیان خرید خودرو تا چهارشنبه ۱۴ خرداد برای ثبت‌نام در سامانه‌های فروش خودروسازان فرصت دارند
خودرونگاران_ وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی متقاضیان شرکت در طرح جدید فروش خودروها به مناسبت عید سعید فطر، تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۴ خردادماه (به مدت ده روز) فرصت دارند تا با مرا...
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۲:۴۹
تشریح ویژگی‌های یازده‌گانه طرح فروش فوق‌العاده سایپا
خودرونگاران_مرکز ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با انتشار سومین اطلاعیه خود، ویژگی‌های طرح فروش فوق‌العاده این گروه را تشریح کرد.
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۲:۳۸
احتمال انباشت مجدد خودروهای ناقص در کارخانه ها
خودرونگاران_- در پی زمزمه احتمال انباشت مجدد خودروهای ناقص در پارکینگ‌ خودروسازان، یک کارشناس با بیان اینکه ۹۲ درصد کمبود قطعات خودروها مربوط به کاتالیست است، نصب کاتالیست را یک الزام زیست محیطی دانست...
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۲:۳۳
دردسرهای عدم اصلاح نرخ ارز در قراردادهای قطعه‌سازان
خودرونگاران_به گفته دبیر انجمن همگن قطعه‌سازی، با وجود افزایش نرخ ارز، هنوز نرخ آن در قراردادهای مالی قطعه‌سازان با خودروسازان به دلیل مشکلاتی که پیش از صلاح قیمت‌ها وجود داشته‌، اصلاح نشده است که این...
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۲:۲۸
بازار خودرو در انتظار سرانجام ثبت نام خودروسازان
خودرونگاران_در حالی بازار خودرو از جنب و جوش افتاده است که همه در انتظار سرنوشت ثبت نام خودروسازان هستند تا بازار بر اساس آن خود را وفق دهد.
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۱:۳۳
تاثیر خودرو‌های مکشوفه فاقد پلاک بر قیمت آن ها در بازار
خودرونگاران_اسفنانی در خصوص بررسی تعزیرات حکومتی بر روی پرونده پارکینگ‌های خودور‌های بدون پلاک توضیحاتی داد.
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۱:۲۶
اعلام ۱۰ شرط خرید خودرو از سایپا
خودرونگاران_ستاد تنظیم بازار در راستای مقابله با دلالان و واسطه‌ها و ایجاد آرامش در بازار خودرو از طریق فروش خودرو به مصرف‌کننده واقعی، بسته جدیدی برای خرید خودرو مصوب کرده است و اگر فردی می خواهد از ...
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۰:۵۲
محدودیت یا محرومیت؟
خودرونگاران_بالاخره ماراتن فروش ویژه عید از سوی هر دو خودروساز بزرگ کشور عملیاتی شد تا مسکنی باشد بر بازار خودرو این روزهای کشور و چند هزار دستگاه خودرو از طریق این برنامه فروش ، طی سه ماه آینده به خر...
۱۳۹۹/۳/۴ - ۱۰:۳۰
خریداران خودرو در ثبت اطلاعات دقت کنند
خودرونگاران_ رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل در فروش‌های خودرو، گفت: ​بنا بر هر علتی، ​هر یک از شروط نام‌نویسی در هر مرحله نقض شود، خرید منتفی و نام‌نویسی منقضی می‌شو...
۱۳۹۹/۲/۲۹ - ۰۹:۵۵
صنعت خودرو ۳ میلیارد دلار ارز می‌خواهد
خودرونگاران_دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان گفت: واردات بدون انتقال ارز و بدون اعلام صریح منشأ می‌تواند با به جریان انداختن ارزهای در دست اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و تزریق به چرخه اقتصا...
۱۳۹۹/۲/۲۹ - ۱۱:۴۰
دست آقایان(!) و دلالان خودرو در یک کاسه است
خودرونگاران - نماینده ادوار مجلس با انتقاد از نبود هیچ حمایت دولتی از شورای رقابت و مخالفت های پیاپی با این شورا، گفت:آقایان عرضه را کم و بازار را تشنه می کنند تا سود حاصله نصیب دلالان خودشان شود.
۱۳۹۹/۲/۲۹ - ۱۴:۵۵
وانت جدید فورد به انگلستان می رود
خودرونگاران| شرکت خودروسازی فورد تازه ترین محصول خود از خانواده وانت های اروپایی را با نام Ranger Thunder معرفی کرد .
۱۳۹۹/۲/۲۹ - ۱۰:۱۹
مافیا خودرو را معرفی کنید!
رئیس سابق تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، فاصله قیمت کارخانه و بازار را ساختگی دانست و گفت: این روند، بازی با صنعت خودرو است و باید سریعا یک دستگاه نظارتی دست های پشت پرده را رو کند.
۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۱۰:۵۱
استیگر کیا به پیست نوربرگینگ رفت
خودرونگاران - مدیران کره ای کیا تازه ترین خودروی فیس لیفت شده شان رابرای تست سرعت به نوربرگینگ بردند تا جدیدترین خوردوی کره ای های مورد شدیدترین تست های سرعت قرار گیرد .
۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۱۰:۲۹
آغاز به کار فروشگاه آنلاین لوازم خودرو، اکسسوری و لایف استایل پرشیاخودرو
خودرونگاران - فروشگاه آنلاین پرشیا خودرو با هدف فروش لوازم جانبی خودرو، اکسسوری و لایف استایل با تخفیف های ویژه آغاز به کار کرد.
۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۱۰:۰۸
۹۲ درصد كمبود قطعه خودروها مربوط به كاتاليست است/ در حال تکمیل و تحویل خودروها به مشتریان هستیم
خودرونگاران_معاون برنامه‌ريزي جامع توليد گروه خودروسازي سايپا گفت: خودروهایي كه در پاركينگ‌هاي سايپا پارك شده و تصاوير آن منتشر شده، كمبود قطعه دارند و امکان تجاري‌سازي و تحویل آنها به مشتریان وجود ند...
۱۳۹۹/۲/۲۹ - ۱۶:۴۱
۱۰ سدان لوکس راحت با قیمتی در حدود ۱۰ هزار دلار
خودرونگاران_ امروزه خودرو‌های لوکس سطح بالا عمدتاً شاسی‌بلند هستند و بالاترین سطح تجمل در خودرو‌هایی مثل رولزرویس کولینان و بنتلی بنتایگا و یا حتی مدل‌های ارزان‌تری همچون ب‌ام‌و X ۷ و مرسدس بنز GLS ار...
۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۱۳:۵۸
رخ نمایی جدیدترین SUV، بی ام و
خودرونگاران - بی ام و به تازگی خودروی Alpina را که از خانواده XB7 و پرچمدار SUV هایش است را روانه بازار خواهد کرد.
۱۳۹۹/۲/۳۰ - ۱۰:۲۸
نحوه تعیین قیمت خودرو و مواد اولیه آن همسان‌سازی شود
خودرونگاران - دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان گفت: تعیین قیمت خودرو به عنوان محصول نهایی به صورت دستوری و ریالی و در مقابل، قیمت‌گذاری مواد اولیه تولید آن بر مبنای نرخ ارز اشتباه است و خ...
۱۳۹۹/۲/۳۰ - ۱۵:۴۱
۱۲ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان می شود
خودرونگاران - مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خبر از عرضه ۱۲ هزاردستگاه از محصولات این خودرو ساز درراستای تامین نیاز واقعی مردم به خودرو و متعادل سازی قیمت ها دربازار، طی روزهای آینده داد.
۱۳۹۹/۲/۲۸ - ۱۲:۱۰
اعمال محدودیت های جدید برای جلوگیری ازحضور سوداگران در بازار خودرو
خودرونگاران - معاون امور صنایع وزارت صمت در حاشیه نشست اخیر کمیته خودرو اعلام کرد: مدیریت عرضه خودرو با هدف حذف بسترهای سوداگری مورد بررسی قرار گرفت و علاوه بر افزایش عرضه خودرو توسط خودروسازان، محدود...
۱۳۹۹/۲/۲۸ - ۰۹:۳۱
راهکار جالب بریتانیا در فروش خودرو
خودرونگاران - طبق برنامه جدید دولت بریتانیا نمایندگی‌های فروش این کشور با سیستم جدیدی به نام «سفارش و دریافت» کار خود را آغاز می‌کنند.