امروز: جمعه ۱ آذر ۱۳۹۸ -
وبسایت خبری
سرویس : اخبار
زمان : ۱۳۹۷/۷/۲۸ - ۱۱:۵۰
شناسه خبر: ۴۵۱۹۴۲
 
ابوالفضل ابوترابی از جزئیات نصب سیم‌کارت در خودروها می گوید:
رصد پلیسی رانندگان
خودرونگاران - گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد سالانه بیش از ۲۵ میلیون نفر در تصادفات رانندگی در سراسر جهان جان خود را از دست می‌دهند. همین گزارش‌ها تأکید می‌کند که تصادفات رانندگی نهمین عامل مرگ و میر در جهان محسوب می‌شوند که متأسفانه بیشترین مرگ و میر ناشی از تصادفات در کشورهای کم درآمد صورت می‌گیرد.

به گزارش خودرونگاران ،  در این رده‌بندی، کشورمان ایران در جایگاه خاصی قرار گرفته و اعلام شده است که در ایران حوادث رانندگی پس از آلودگی هوا بیشترین قربانیان را می‌گیرد.

 اگرچه این روال در سال‌های گذشته موجب شد تا برنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعددی برای کاهش تعداد تصادفات رانندگی و تلفات رانندگی تدوین و اجرا شود اما با وجود افزایش ایمنی و روند رو به کاهش آمار تلفات رانندگی در ایران، این تصادفات همچنان مهم‌ترین عامل مرگ و میر در کشور به‌حساب می‌آیند. به‌گونه‌ای که فرمانده پلیس راهور ناجا در یکی از سخنرانی‌های خود در  همایش یادبود قربانیان حوادث رانندگی، از کشته شدن روزانه ۴۳ نفر در تصادفات رانندگی در ایران صحبت کرده و با اشاره به آمار رسمی که در این زمینه به ثبت رسیده اعلام کرده بود: «تا پایان سال ۹۵، ۴ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۰۷ نفر بر اثر حوادث رانندگی مجروح، مصدوم و معلول شده‌اند در همین بازه زمانی، ۱۶هزار نفر جان خود را در این حوادث از دست داده‌اند.»

  از واژگونی اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان در اردوهای مدارس و اردوهای راهیان نور تا تصادفات خودروهای شخصی در تعطیلات و تصادفات شهری،  هر بار و همیشه خطای انسانی مهم‌ترین عامل تصادفات رانندگی اعلام می‌شود. این خطاها مواردی چون عدم توجه راننده به فاصله خودروی جلویی، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، خستگی و خواب‌آلودگی و سرعت بالا را شامل می‌شود که همه بر بستر عدم فرهنگ‌سازی صحیح بنا شده است. گو اینکه کارشناسان علاوه بر عامل انسانی، امنیت جاده‌ها و کیفیت خودروهایی نظیر پراید در ایران را نیز از مؤلفه‌های مهم حوادث جاده‌ای برمی‌شمرند. از نظر کارشناسان پس از آموزش رانندگان و فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت مقررات رانندگی، باید کیفیت ایمنی جاده‌ها و خودروها را بالا برد تا هر تصادف جاده‌ای ساده‌ای منجر به کشته شدن سرنشینان خودرو نشود.

 موضوعاتی كه اگرچه در مقاطعی به آنها توجه شد اما درنهایت بازخورد آن‌چنانی نداشته است و شاید این دلیلی شده تا هر بار شاهد پیاده‌سازی طرحی جدید برای كاهش آمار تلفات جاده‌ای باشیم. به‌تازگی ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس در مصاحبه‌ای درباره استفاده نقطه‌یاب‌های بومی در خودروها به‌عنوان طرحی برای جلوگیری از تصادفات بیشتر و تلفات رانندگی خبر داده است؛ طرحی که برمبنای استفاده از سیم‌کارت در سیستم خودرو طراحی و اجرا می‌شود و می‌تواند هر نوع تخلف رانندگی را در کسری از زمان به اطلاع سامانه پلیس راهنمایی و رانندگی رسانده و برای راننده متخلف جریمه‌ای را لحاظ کند.

 طرحی که اگرچه برمبنای اعمال جریمه به‌عنوان عامل بازدارنده در فرهنگ رانندگی استفاده خواهد شد؛ اما طبق گفته طراحان آن می‌تواند به سیستمی آنلاین برای اطلاع‌رسانی از وضعیت خودرو در جاده‌ها مبدل شود و علاوه بر اینکه می‌تواند تخلفات رانندگی را به‌صورت آنلاین گزارش دهد، نیاز به کمک، وقوع تصادف یا مشکل را هم می‌تواند اطلاع‌رسانی کرده و امدادرسان‌ها را به محل خودرو راهنمایی کند.

 این سیستم اگرچه نمونه‌های مشابهی در سایر نقاط دنیا دارد اما به‌تازگی در قالب طرح پیشگیری از جرائم مجرمانه در دستور کار مجلس قرار گرفته و با تصویب آن روال اجرایی شدنش آغاز خواهد شد. بر همین اساس با ابوالفضل ترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس و نماینده مردم نجف‌آباد به‌عنوان کسی که نخستین بار از این طرح صحبت کرده است گفتگویی داشته‌ایم تا جزئیات بیشتری از نحوه اجرای این طرح را جویا شویم.

 

 

   به‌تازگی از اجرای طرحی صحبت کرده‌اید كه ظاهرا با كمك از سامانه اپراتورهای داخلی خودروهای تردد کننده در داخل کشور اعم از خودروهای ایرانی و وارداتی‌ها به سیم‌کارت‌هایی مجهز خواهند شد که می‌توانند اطلاعات مربوط به تردد خودرو، تخلفات و... را ثبت و به سامانه پلیس ارجاع می‌دهد، كمی بیشتر در مورد دلایل اجرای  این طرح و هدف از اجرای آن می‌فرمایید. این طرح در حال حاضر در چه وضعیتی است؟
طی سال‌های گذشته، آمارهای جهانی که از میزان کشته‌های تصادفات رانندگی در ایران به ثبت رسیده بود؛ نشان می‌داد که هر سال بیش از ۲۷ هزار نفر از هم‌وطنانمان بر اثر تصادفات رانندگی در کشور جان خود را از دست می‌دهند.

 

 

این آمار اگرچه با اقدامات فرهنگی انجام شده از سوی سازمان‌های مختلف هم چون وزارت راه‌وشهرسازی، راهداری، نیروی انتظامی و... كاهش یافته اما آمارهای جدید نشان می‌دهد سالانه ١٦هزار نفر در جاده‌های كشور بر اثر تصادفات رانندگی و با عاملیت‌های مختلف جان خود را از دست می‌دهند كه باز هم این آمار بالا بود و نیازمند فرهنگ‌سازی در جهت  کاهش این تلفات بودیم.  

 


بر همین اساس باید به فکر اقدامات جدید و عاجلی می‌بودیم تا این آمار را کاهش دهیم. این امر با علم بر این بود که می‌دانستیم آمار فعلی نسبت به آمارهای ثبت شده در سال‌های گذشته كاهش داشته است اما هنوز هم زنگ خطری است كه نشان می‌دهد باید اقدامات جدی‌تری برای كاهش هرچه بیشتر این آمار انجام دهیم، گو اینکه حتی  برخی آمارها نشان می‌داد تعداد کشته‌های تصادفات رانندگی با تعداد کشته‌های یك سال جنگ تحمیلی برابری می‌کند.


یعنی طرح این موضوع  جدید در راستای بی‌تأثیر بودن طرح‌های اجرا شده قبلی است؟
خیر،  ثابت ماندن آمار تلفات و تصادفات جاده‌ای نشان داد كه اقدامات پیشگیرانه پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده‌های كشور ضمانت اجرایی خود را از دست داده یا از میزان بازدارندگی آنها كاسته شده است. برای مثال در سال‌های گذشته اقدامات مختلفی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی برای كنترل جرائم راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها انجام شده است که در حال حاضر میزان رضایتمندی اجرای آنها کاهش یافته است؛

 

 

اقداماتی از قبیل افزایش دوربین‌های کنترل سرعت توسط راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها، نصب و استفاده از ماكت ماشین و مأمور پلیس مخصوصا در ایام نوروز و تعطیلات، کمین‌های پلیسی، افزایش جرایم نقدی و حتی هدایت خودرو به پاركینگ که طی سال‌های گذشته هر چند توانسته بودند کمی از بار تخلفات رانندگی بکاهند اما به مرور زمان میزان بازدارندگی آنها کم شده است. از سوی دیگر این اقدامات نشان داد كه پلیس راهنمایی و رانندگی آنچه را در توان خود داشته است اجرایی كرده اما بازدارندگی آنها كاهش یافته است. به همین منظور راهكارهای جدیدی را مورد توجه قرار دادیم.

 

 

یعنی استفاده از سیستم سیم‌کارت و اطلاع‌رسانی آنلاین به‌عنوان آخرین راهکار مورد توجه قرار گرفته است؟
خیر، با در نظر گرفتن اینکه بهترین و مؤثرترین راه، آموزش است، نخستین راهكار ما از دل آموزش در مهدکودک‌ها بود و معتقد بودیم که باید باب پیشگیری از وقوع تخلف را از مهدکودک‌ها آغاز کرده و به كودكان آموزش داده شود. حتی مهم‌ترین انتقاد ما به سیستم آموزشی و وزارت آموزش‌وپرورش نیز از همین موضوع نشأت می‌گیرد.

 


 گویا دوستان وزارتخانه هیچ دغدغه‌ای در این مورد ندارند و نمی‌خواهند موضوع فرهنگ‌سازی از داخل مهدکودک‌ها و دبستان‌ها را جدی بگیرند. به اعتقاد من آموزش برای جلوگیری از تخلفات باید از مهدکودک و دبستان آغاز شود و بچه را از همان دوران كودكی تربیت كرد تا در بزرگسالی تخلف نكند یا جلوی تخلف والدین خود را نیز بگیرد. این امر کمابیش در حال اجراشدن است اما سرعت مناسبی را كه موردنظر ماست، ندارد.

 

 

راهکار دیگر چه بود؟
راهكار دیگر تجهیز خودروها به نقطه‌یاب بومی است كه از طریق نصب یك سیم‌کارت در سیستم خودرو انجام می‌شود و  شرایطی را ایجاد می‌کند که تمام اطلاعات مربوط به خودرو در اختیار نیروی انتظامی قرار خواهد گرفت.  از این طریق سرعت خودرو، مكان تردد، لایی‌کشی‌های خودرو

و....همه در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار خواهد گرفت و براساس آن جرایم لازم هم برای راننده خودرو لحاظ می‌شود. از این طریق بحث‌های مربوط که رانندگان متخلف برای فرار از دست پلیس انجام می‌دادند نیز امکان‌پذیر نیست. یعنی راننده در تمام مسیر مجبور به رعایت حق تقدم، سرعت مجاز و... خواهد بود.
 

 


سامانه اصلی  این سیستم در مراكز نیروی انتظامی است؟
بله، سامانه اصلی در مركز پلیس مستقر خواهد شد و در حقیقت گویا سرنشینان همیشه پلیس را در خودروی خود حمل می‌کنند. این سامانه هرگونه حركت خلاف خودرو را در سامانه‌های پلیس ثبت می‌كند كه می‌تواند شامل سرعت غیرمجاز، لایی کشیدن‌های متعدد و...باشد و درعین‌حال این مزیت را دارد كه با توجه به این، محل تردد خودرو را نشان می‌دهد در شرایط وقوع حادثه، پلیس فورا مطلع شده و حضور یابد.

 

 

چه زمانی اجرایی خواهد شد؟
این طرح در قالب طرح پیشگیری از جرائم مجرمانه است كه به‌زودی آیین‌نامه این طرح تدوین خواهد شد و با همکاری وزارت راه‌وشهرسازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیروی انتظامی اجرایی می‌شود.

برنامه زمانی خاصی برای اجرا در نظر ندارید؟
نهایتا تا دو سه ماه آینده اجرایی خواهد شد. بستگی به تصویب در مجلس دارد ولی زمان‌بر نخواهد بود.

 

 

این امر نقص حریم خصوصی افراد نیست؟
خیر، امروز بحث از حریم خصوصی افراد گذشته است. باید به سمتی حركت كنیم كه از تكنولوژی در جهت رفع مشكلاتمان بهره ببریم و بهتر است آسایشمان را با استفاده از تکنولوژی‌های جدید ارتقا دهیم برای مثال از این تكنولوژی می‌توانیم در یافتن خودروهای سرقتی استفاده كنیم؛ زمانی كه خودرویی به سرقت می‌رود یا تصادفی در یكی از جاده‌های كشور روی می‌دهد كه به دلیل حجم خسارت خود راننده‌ها امكان تماس ندارند از این طریق و اطلاع‌رسانی که به مراکز پلیس می‌شود می‌توان سریع‌تر امدادرسانی كرد.
در زندگی اجتماعی فعلی معنای حریم خصوصی تغییر كرده است و مردم وقتی در اجتماع زندگی می‌کنند باید از الزامات اجتماعی بهره‌مند شوند. زندگی اجتماعی محدودیت‌های خاص خود را دارد و اشخاص باید این موضوع را در نظر بگیرند.

فكر می‌کنید میزان استقبال مردم از این طرح چقدر باشد؟
موضوع انتخاب نیست، الزام و اجبار است. اگر آئین‌نامه‌های این طرح تدوین و تصویب شود به‌صورت اجباری در سراسر كشور اجرا خواهد شد و همه خودروها باید از این سیستم استفاده كنند. حتی خودروها از همان ابتدا به این سیستم مجهز می‌شوند.

مجری این طرح اپراتورها هستند؟
اجرا توسط اپراتورها و شرکت‌های دانش‌بنیان وزارت دفاع طراحی و انجام می‌شود.

 

 

استفاده از این سیستم هزینه‌بر نیست؟
این سیستم بر بستر پیام‌رسان‌ها فعالیت می‌کند و هزینه‌ای را به خودروسواران تحمیل نمی‌کند. برمبنای همان هزینه‌های معمول پیام‌های داخلی است و بستر آن اینترنت است.

با توجه به آنتن‌دهی اپراتورهای همراه و اینکه برخی نقاط كشور نقاط كور هستند سیستم چطور عمل می‌کند؟
این سیستم به‌گونه‌ای است كه اطلاعات مربوط به خودرو زمانی كه ارتباط با سیستم برقرار شود ارسال می‌گردد یعنی هر زمان كه آنتن باشد اطلاعات قبلی كه در زمان عدم آنتن‌دهی ثبت شده ارسال می‌شود.

نویسنده *نرگس رسولی
 

 

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۱۱ + ۱۲
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

پربازدیدترین

۱۳۹۸/۹/۱ - ۱۰:۵۱
ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی ۲۰۱۹
با توجه به استقبال بی‌نظیر مشتریان در کشورهای مختلف جهان از خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که قیمت بالای این محصولات مانع استقبال بیشتر مردم از خودروهای الکتریکی ش...
۱۳۹۸/۹/۱ - ۱۰:۵۰
چگونه کارت سوخت خود را تحویل بگیریم؟
در پی تغییرات رسمی در استفاده از کارت سوخت به هنگام سوخت گیری متقاضیان زیادی هستند که هنوز کارت خود را از باجه‌های پستی تحویل نگرفته اند.
۱۳۹۸/۹/۱ - ۱۰:۴۸
بررسی جیپ چروکی ۲۰۱۹ + تصاویر
قدیمی‌ترین سازنده‌ی خودرو‌های آف‌رود جهان چهره‌ای نسبتا متفاوت برای محصول سال ۲۰۱۹ خود طراحی کرده است.
۱۳۹۸/۸/۳۰ - ۱۴:۱۰
فعالیت ۱۰۷۲ دفتر خدمات الکترونیک پلیس +۱۰ در روز جمعه/ ارائه خدمات به متقاضیان دریافت کارت سوخت (المثنی)
سیدهاشمی از فعال بودن ۱۰۷۲ دفتر خدمات الکترونیک پلیس +۱۰ در روز جمعه (یکم آذر ماه) خبر داد.
۱۳۹۸/۸/۳۰ - ۱۴:۰۷
هزینه گازسوز کردن خودرو‌ها چقدر است؟
رئیس اتحادیه سوخت های جایگزین گفت:هزینه تبدیل خودرو‌ها به دوگانه‌سوز را بسته به کیفیت کیت و نوع خودرو متفاوت است.
۱۳۹۸/۸/۳۰ - ۱۳:۵۵
برسی فنی پورشه ۹۱۱ توربو S جدید + مشخصات
توربو S جدید حداقل بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور نسل قبلی نشان می‌دهد.
۱۳۹۸/۸/۳۰ - ۱۳:۵۴
قیمت روز خودرو در ۳۰ آبان
در بازار روز خودر‌و، پژو ۲۰۷ اتوماتیک با ۳ میلیون تومان کاهش به قیمت ۱۷۲ میلیون تومان رسید و هیوندای النترا ۲۰۱۸ با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۷۶۵ میلیون تومان معامله شد.
۱۳۹۸/۸/۳۰ - ۱۳:۵۰
سهمیه سوخت کسانی که هنوز کارت سوخت نگرفته‌اند محفوظ است
خودرونگاران- شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام کرد: "سهمیه سوخت هر خودرو تا شش ماه در کارت سوخت هر خودرو قابل ذخیره سازی است."
۱۳۹۸/۸/۳۰ - ۱۲:۵۷
زیان ۵ هزار میلیاردی خودروسازان در ۶ ماهه اول ۹۸
خودرونگاران- دبیر انجمن خودروسازان گفت: در ۶ ماهه اول امسال هر خودروساز ۵ هزار میلیارد تومان زیان کرد.
۱۳۹۸/۸/۳۰ - ۱۲:۵۴
استفاده از خودرو‌های گازسوز، بهترین راه برای کاهش مصرف بنزین
خودرونگاران- یک کارشناس صنعت خودرو گفت: استفاده از خودرو‌های گازسوز بهترین راه برای کاهش مصرف بنزین است.
۱۳۹۸/۸/۳۰ - ۱۲:۵۲
تکلیف عوارض میلیاردی رانندگان چه می‌شود؟
خودرونگاران- در شرایطی که معاون وزیر راه از ارسال پیامک به رانندگان ماشین‌های عمومی و سنگین برای پرداخت عوارض الکترونیکی هشت ماهه گذشته آزادراه‌ها خبر داد و رییس‌اتحادیه سواری‌ کرایه گفته است که رانند...
۱۳۹۸/۸/۳۰ - ۱۲:۵۰
برای اجرای بهتر طرح افزایش قیمت بنزین از سودمان کم کنیم
خودرونگاران- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین اثرات ناچیزی بر قیمت تمام شده کالا و خدمات دارد، گفت: انتظار داریم به خاطر همدیگر از سودمان کم کنیم و یک مقدار از منافع‌مان بگذریم.
۱۳۹۸/۸/۳۰ - ۱۲:۴۷
دوپینگ قیمت خودرو با نرخ ارز
خودرونگاران- بازار خودرو طی هفته جاری تحت تاثیر سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین قرار داشت. با افزایش ناگهانی نرخ بنزین که از بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه از سوی دولت اعلام شد، بازار ارز در اولین روز کاری رون...
۱۳۹۸/۸/۲۴ - ۱۱:۱۵
قیمت تیبا متناسب با توان مالی اقشار کم‌درآمد شود
خودرونگاران - عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید خودروی جایگزین پراید باید از نظر قیمتی متناسب با توان مالی اقشار کم درآمد شود تا تمام جامعه بتوانند صاحب خودروی شخصی شوند.
۱۳۹۸/۸/۲۴ - ۱۳:۳۲
سهمیه بنزین ۶۰ لیتر آبان‌ تا ۶ ماه ذخیره می‌شود
خودرونگاران - مردم نگران سوختن سهمیه آبان ماه خود نباشند؛ اینطور نیست که با پایان هرماه، سهمیه باقی مانده در کارت‌های سوخت شخصی بسوزد.
۱۳۹۸/۸/۲۴ - ۱۰:۲۷
ایران خودرو تولید ۱۷ قطعه با فناوری پیشرفته را به صنعتگران داخلی سپرد
خودرونگاران - وقتی قرارداد ۷ هزار و ۲۹۷ میلیارد ریالی تولید قطعات پیشرفته ایران خودرو توسط تولیدکنندگان داخلی در حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، معاون وزیر صمت و مقامات استانی امضاء شد، یعنی ردی تا...
۱۳۹۸/۸/۲۷ - ۱۲:۱۹
رفتار بازار خودرو پس از ماجرای بنزین
خودرونگاران - با سهمیه‌بندی بنزین و افزایش (اصلاح) قیمت این سوخت از بامداد جمعه، حالا این پرسش در ذهن افکار عمومی شکل گرفته که آینده بازار خودروی کشور چه می‌شود. آیا کاهش قیمت در خودروهای پر مصرف رخ م...
۱۳۹۸/۸/۲۴ - ۱۴:۲۵
آزادسازی واردات خودرو در دستور کار نیست
خودرونگاران - مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات می‌گوید: سال آینده قرار نیست خودرو خارجی به کشور وارد شود و این موضوع در دستور کار نیست. همچنین برنامه‌ای در رابطه با واردات خودرو دست دوم وجود ندارد.
۱۳۹۸/۸/۲۷ - ۱۲:۳۹
تداوم تولید همراه با افت
خودرونگاران - بررسی آمارهای مونتاژ خودروهای چینی در خودروسازی‌های کشور، گویای آن است که تولید این خودروها طی ۷ ماه سال ۹۸ به‌رغم تداوم، با افت ۸۰ درصدی همراه بوده است.
۱۳۹۸/۸/۲۷ - ۱۳:۴۰
قیمت خودروهای هیبریدی تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
خودرونگاران - بررسی قیمت خودروهای داخلی و خارجی در نخستین روزهای پس از سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین، حاکی از افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی خودروهای هیبریدی در بازار است.
۱۳۹۸/۸/۲۳ - ۱۳:۵۱
جزئیات جدید خودروهای ترخیص شده و موجود در گمرک
خودرونگاران - طبق اعلام گمرک ایران، از مجموع ۱۲ هزار و ۲۶۱ دستگاه خودروی سواری دپو شده، تعداد ۷۱۵۳ دستگاه ترخیص شده و تعداد ۵۱۰۸ دستگاه ترخیص نشده‌اند و گمر پیگیری‌های لازم را از طریق مراجع ذیربط انجا...
۱۳۹۸/۸/۲۵ - ۱۲:۲۸
احتمال برگزاری نشست مشترک روحانی با مجلس درباره افزایش قیمت بنزین
خودرونگاران - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: فردا جلسه غیرعلنی در مجلس شورای اسلامی با تیم اقتصادی دولت خواهیم داشت و احتمالا روز دوشنبه نشست مشترک مجلس با رییس جمهور برگزار شود ت...
۱۳۹۸/۸/۲۴ - ۱۱:۲۰
سایپا ۱۴ قطعه دیگر محصولات خود را بومی‌سازی کرد
خودرونگاران - گروه خودروسازی سایپا با انعقاد قرارداد داخلی‌سازی محصولات خود در میز سوم تعمیق ساخت داخل، تولید ۱۴ قطعه دیگر از محصولات خود را به شرکت‌های ایرانی واگذار کرد.
۱۳۹۸/۸/۲۳ - ۱۵:۳۶
رونمایی از نخستین خودروی برقی لکسوس
خودرونگاران - قرار است لکسوس در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی چین ۲۰۱۹ از نخستین خودروی برقی خود رونمایی کند.
۱۳۹۸/۸/۳۰ - ۱۲:۵۴
استفاده از خودرو‌های گازسوز، بهترین راه برای کاهش مصرف بنزین
خودرونگاران- یک کارشناس صنعت خودرو گفت: استفاده از خودرو‌های گازسوز بهترین راه برای کاهش مصرف بنزین است.
۱۳۹۸/۸/۲۴ - ۱۱:۳۱
چالش پیش روی خودرو‌های جایگزین پراید و پژو ۴۰۵
خودرونگاران - در حالی که طبق اعلام مسئولان طی ماه‌های آینده تولید پراید و پژو ۴۰۵ متوقف می‌شود، اما به گفته کارشناسان خودرو‌های جایگزین برای پر کردن این خلا با چالش مواجه هستند.