امروز: یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ -
وبسایت خبری
سرویس : اخبار
زمان : ۱۳۹۷/۷/۲۸ - ۱۱:۵۰
شناسه خبر: ۴۵۱۹۴۲
 
ابوالفضل ابوترابی از جزئیات نصب سیم‌کارت در خودروها می گوید:
رصد پلیسی رانندگان
خودرونگاران - گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد سالانه بیش از ۲۵ میلیون نفر در تصادفات رانندگی در سراسر جهان جان خود را از دست می‌دهند. همین گزارش‌ها تأکید می‌کند که تصادفات رانندگی نهمین عامل مرگ و میر در جهان محسوب می‌شوند که متأسفانه بیشترین مرگ و میر ناشی از تصادفات در کشورهای کم درآمد صورت می‌گیرد.

به گزارش خودرونگاران ،  در این رده‌بندی، کشورمان ایران در جایگاه خاصی قرار گرفته و اعلام شده است که در ایران حوادث رانندگی پس از آلودگی هوا بیشترین قربانیان را می‌گیرد.

 اگرچه این روال در سال‌های گذشته موجب شد تا برنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعددی برای کاهش تعداد تصادفات رانندگی و تلفات رانندگی تدوین و اجرا شود اما با وجود افزایش ایمنی و روند رو به کاهش آمار تلفات رانندگی در ایران، این تصادفات همچنان مهم‌ترین عامل مرگ و میر در کشور به‌حساب می‌آیند. به‌گونه‌ای که فرمانده پلیس راهور ناجا در یکی از سخنرانی‌های خود در  همایش یادبود قربانیان حوادث رانندگی، از کشته شدن روزانه ۴۳ نفر در تصادفات رانندگی در ایران صحبت کرده و با اشاره به آمار رسمی که در این زمینه به ثبت رسیده اعلام کرده بود: «تا پایان سال ۹۵، ۴ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۰۷ نفر بر اثر حوادث رانندگی مجروح، مصدوم و معلول شده‌اند در همین بازه زمانی، ۱۶هزار نفر جان خود را در این حوادث از دست داده‌اند.»

  از واژگونی اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان در اردوهای مدارس و اردوهای راهیان نور تا تصادفات خودروهای شخصی در تعطیلات و تصادفات شهری،  هر بار و همیشه خطای انسانی مهم‌ترین عامل تصادفات رانندگی اعلام می‌شود. این خطاها مواردی چون عدم توجه راننده به فاصله خودروی جلویی، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، خستگی و خواب‌آلودگی و سرعت بالا را شامل می‌شود که همه بر بستر عدم فرهنگ‌سازی صحیح بنا شده است. گو اینکه کارشناسان علاوه بر عامل انسانی، امنیت جاده‌ها و کیفیت خودروهایی نظیر پراید در ایران را نیز از مؤلفه‌های مهم حوادث جاده‌ای برمی‌شمرند. از نظر کارشناسان پس از آموزش رانندگان و فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت مقررات رانندگی، باید کیفیت ایمنی جاده‌ها و خودروها را بالا برد تا هر تصادف جاده‌ای ساده‌ای منجر به کشته شدن سرنشینان خودرو نشود.

 موضوعاتی كه اگرچه در مقاطعی به آنها توجه شد اما درنهایت بازخورد آن‌چنانی نداشته است و شاید این دلیلی شده تا هر بار شاهد پیاده‌سازی طرحی جدید برای كاهش آمار تلفات جاده‌ای باشیم. به‌تازگی ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس در مصاحبه‌ای درباره استفاده نقطه‌یاب‌های بومی در خودروها به‌عنوان طرحی برای جلوگیری از تصادفات بیشتر و تلفات رانندگی خبر داده است؛ طرحی که برمبنای استفاده از سیم‌کارت در سیستم خودرو طراحی و اجرا می‌شود و می‌تواند هر نوع تخلف رانندگی را در کسری از زمان به اطلاع سامانه پلیس راهنمایی و رانندگی رسانده و برای راننده متخلف جریمه‌ای را لحاظ کند.

 طرحی که اگرچه برمبنای اعمال جریمه به‌عنوان عامل بازدارنده در فرهنگ رانندگی استفاده خواهد شد؛ اما طبق گفته طراحان آن می‌تواند به سیستمی آنلاین برای اطلاع‌رسانی از وضعیت خودرو در جاده‌ها مبدل شود و علاوه بر اینکه می‌تواند تخلفات رانندگی را به‌صورت آنلاین گزارش دهد، نیاز به کمک، وقوع تصادف یا مشکل را هم می‌تواند اطلاع‌رسانی کرده و امدادرسان‌ها را به محل خودرو راهنمایی کند.

 این سیستم اگرچه نمونه‌های مشابهی در سایر نقاط دنیا دارد اما به‌تازگی در قالب طرح پیشگیری از جرائم مجرمانه در دستور کار مجلس قرار گرفته و با تصویب آن روال اجرایی شدنش آغاز خواهد شد. بر همین اساس با ابوالفضل ترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس و نماینده مردم نجف‌آباد به‌عنوان کسی که نخستین بار از این طرح صحبت کرده است گفتگویی داشته‌ایم تا جزئیات بیشتری از نحوه اجرای این طرح را جویا شویم.

 

 

   به‌تازگی از اجرای طرحی صحبت کرده‌اید كه ظاهرا با كمك از سامانه اپراتورهای داخلی خودروهای تردد کننده در داخل کشور اعم از خودروهای ایرانی و وارداتی‌ها به سیم‌کارت‌هایی مجهز خواهند شد که می‌توانند اطلاعات مربوط به تردد خودرو، تخلفات و... را ثبت و به سامانه پلیس ارجاع می‌دهد، كمی بیشتر در مورد دلایل اجرای  این طرح و هدف از اجرای آن می‌فرمایید. این طرح در حال حاضر در چه وضعیتی است؟
طی سال‌های گذشته، آمارهای جهانی که از میزان کشته‌های تصادفات رانندگی در ایران به ثبت رسیده بود؛ نشان می‌داد که هر سال بیش از ۲۷ هزار نفر از هم‌وطنانمان بر اثر تصادفات رانندگی در کشور جان خود را از دست می‌دهند.

 

 

این آمار اگرچه با اقدامات فرهنگی انجام شده از سوی سازمان‌های مختلف هم چون وزارت راه‌وشهرسازی، راهداری، نیروی انتظامی و... كاهش یافته اما آمارهای جدید نشان می‌دهد سالانه ١٦هزار نفر در جاده‌های كشور بر اثر تصادفات رانندگی و با عاملیت‌های مختلف جان خود را از دست می‌دهند كه باز هم این آمار بالا بود و نیازمند فرهنگ‌سازی در جهت  کاهش این تلفات بودیم.  

 


بر همین اساس باید به فکر اقدامات جدید و عاجلی می‌بودیم تا این آمار را کاهش دهیم. این امر با علم بر این بود که می‌دانستیم آمار فعلی نسبت به آمارهای ثبت شده در سال‌های گذشته كاهش داشته است اما هنوز هم زنگ خطری است كه نشان می‌دهد باید اقدامات جدی‌تری برای كاهش هرچه بیشتر این آمار انجام دهیم، گو اینکه حتی  برخی آمارها نشان می‌داد تعداد کشته‌های تصادفات رانندگی با تعداد کشته‌های یك سال جنگ تحمیلی برابری می‌کند.


یعنی طرح این موضوع  جدید در راستای بی‌تأثیر بودن طرح‌های اجرا شده قبلی است؟
خیر،  ثابت ماندن آمار تلفات و تصادفات جاده‌ای نشان داد كه اقدامات پیشگیرانه پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده‌های كشور ضمانت اجرایی خود را از دست داده یا از میزان بازدارندگی آنها كاسته شده است. برای مثال در سال‌های گذشته اقدامات مختلفی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی برای كنترل جرائم راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها انجام شده است که در حال حاضر میزان رضایتمندی اجرای آنها کاهش یافته است؛

 

 

اقداماتی از قبیل افزایش دوربین‌های کنترل سرعت توسط راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها، نصب و استفاده از ماكت ماشین و مأمور پلیس مخصوصا در ایام نوروز و تعطیلات، کمین‌های پلیسی، افزایش جرایم نقدی و حتی هدایت خودرو به پاركینگ که طی سال‌های گذشته هر چند توانسته بودند کمی از بار تخلفات رانندگی بکاهند اما به مرور زمان میزان بازدارندگی آنها کم شده است. از سوی دیگر این اقدامات نشان داد كه پلیس راهنمایی و رانندگی آنچه را در توان خود داشته است اجرایی كرده اما بازدارندگی آنها كاهش یافته است. به همین منظور راهكارهای جدیدی را مورد توجه قرار دادیم.

 

 

یعنی استفاده از سیستم سیم‌کارت و اطلاع‌رسانی آنلاین به‌عنوان آخرین راهکار مورد توجه قرار گرفته است؟
خیر، با در نظر گرفتن اینکه بهترین و مؤثرترین راه، آموزش است، نخستین راهكار ما از دل آموزش در مهدکودک‌ها بود و معتقد بودیم که باید باب پیشگیری از وقوع تخلف را از مهدکودک‌ها آغاز کرده و به كودكان آموزش داده شود. حتی مهم‌ترین انتقاد ما به سیستم آموزشی و وزارت آموزش‌وپرورش نیز از همین موضوع نشأت می‌گیرد.

 


 گویا دوستان وزارتخانه هیچ دغدغه‌ای در این مورد ندارند و نمی‌خواهند موضوع فرهنگ‌سازی از داخل مهدکودک‌ها و دبستان‌ها را جدی بگیرند. به اعتقاد من آموزش برای جلوگیری از تخلفات باید از مهدکودک و دبستان آغاز شود و بچه را از همان دوران كودكی تربیت كرد تا در بزرگسالی تخلف نكند یا جلوی تخلف والدین خود را نیز بگیرد. این امر کمابیش در حال اجراشدن است اما سرعت مناسبی را كه موردنظر ماست، ندارد.

 

 

راهکار دیگر چه بود؟
راهكار دیگر تجهیز خودروها به نقطه‌یاب بومی است كه از طریق نصب یك سیم‌کارت در سیستم خودرو انجام می‌شود و  شرایطی را ایجاد می‌کند که تمام اطلاعات مربوط به خودرو در اختیار نیروی انتظامی قرار خواهد گرفت.  از این طریق سرعت خودرو، مكان تردد، لایی‌کشی‌های خودرو

و....همه در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار خواهد گرفت و براساس آن جرایم لازم هم برای راننده خودرو لحاظ می‌شود. از این طریق بحث‌های مربوط که رانندگان متخلف برای فرار از دست پلیس انجام می‌دادند نیز امکان‌پذیر نیست. یعنی راننده در تمام مسیر مجبور به رعایت حق تقدم، سرعت مجاز و... خواهد بود.
 

 


سامانه اصلی  این سیستم در مراكز نیروی انتظامی است؟
بله، سامانه اصلی در مركز پلیس مستقر خواهد شد و در حقیقت گویا سرنشینان همیشه پلیس را در خودروی خود حمل می‌کنند. این سامانه هرگونه حركت خلاف خودرو را در سامانه‌های پلیس ثبت می‌كند كه می‌تواند شامل سرعت غیرمجاز، لایی کشیدن‌های متعدد و...باشد و درعین‌حال این مزیت را دارد كه با توجه به این، محل تردد خودرو را نشان می‌دهد در شرایط وقوع حادثه، پلیس فورا مطلع شده و حضور یابد.

 

 

چه زمانی اجرایی خواهد شد؟
این طرح در قالب طرح پیشگیری از جرائم مجرمانه است كه به‌زودی آیین‌نامه این طرح تدوین خواهد شد و با همکاری وزارت راه‌وشهرسازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیروی انتظامی اجرایی می‌شود.

برنامه زمانی خاصی برای اجرا در نظر ندارید؟
نهایتا تا دو سه ماه آینده اجرایی خواهد شد. بستگی به تصویب در مجلس دارد ولی زمان‌بر نخواهد بود.

 

 

این امر نقص حریم خصوصی افراد نیست؟
خیر، امروز بحث از حریم خصوصی افراد گذشته است. باید به سمتی حركت كنیم كه از تكنولوژی در جهت رفع مشكلاتمان بهره ببریم و بهتر است آسایشمان را با استفاده از تکنولوژی‌های جدید ارتقا دهیم برای مثال از این تكنولوژی می‌توانیم در یافتن خودروهای سرقتی استفاده كنیم؛ زمانی كه خودرویی به سرقت می‌رود یا تصادفی در یكی از جاده‌های كشور روی می‌دهد كه به دلیل حجم خسارت خود راننده‌ها امكان تماس ندارند از این طریق و اطلاع‌رسانی که به مراکز پلیس می‌شود می‌توان سریع‌تر امدادرسانی كرد.
در زندگی اجتماعی فعلی معنای حریم خصوصی تغییر كرده است و مردم وقتی در اجتماع زندگی می‌کنند باید از الزامات اجتماعی بهره‌مند شوند. زندگی اجتماعی محدودیت‌های خاص خود را دارد و اشخاص باید این موضوع را در نظر بگیرند.

فكر می‌کنید میزان استقبال مردم از این طرح چقدر باشد؟
موضوع انتخاب نیست، الزام و اجبار است. اگر آئین‌نامه‌های این طرح تدوین و تصویب شود به‌صورت اجباری در سراسر كشور اجرا خواهد شد و همه خودروها باید از این سیستم استفاده كنند. حتی خودروها از همان ابتدا به این سیستم مجهز می‌شوند.

مجری این طرح اپراتورها هستند؟
اجرا توسط اپراتورها و شرکت‌های دانش‌بنیان وزارت دفاع طراحی و انجام می‌شود.

 

 

استفاده از این سیستم هزینه‌بر نیست؟
این سیستم بر بستر پیام‌رسان‌ها فعالیت می‌کند و هزینه‌ای را به خودروسواران تحمیل نمی‌کند. برمبنای همان هزینه‌های معمول پیام‌های داخلی است و بستر آن اینترنت است.

با توجه به آنتن‌دهی اپراتورهای همراه و اینکه برخی نقاط كشور نقاط كور هستند سیستم چطور عمل می‌کند؟
این سیستم به‌گونه‌ای است كه اطلاعات مربوط به خودرو زمانی كه ارتباط با سیستم برقرار شود ارسال می‌گردد یعنی هر زمان كه آنتن باشد اطلاعات قبلی كه در زمان عدم آنتن‌دهی ثبت شده ارسال می‌شود.

نویسنده *نرگس رسولی
 

 

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۷ + ۱۰
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

پربازدیدترین

۱۳۹۸/۶/۲۴ - ۱۶:۲۳
حذف پراید از جاده‌ها و توقف شماره‌گذاری تدبیر مسئولان را می‌طلبد
خودرونگاران - رئیس پلیس راه کشور گفت: حذف از جاده و توقف شماره‌گذاری پراید در سال ۹۹ در کشور نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مربوط و تدبیر مسئولان است.
۱۳۹۸/۶/۲۴ - ۱۶:۱۲
شرایط تبدیل خودرو پژو ۴۰۵ دوگانه سوز اعلام شد+ جدول
خودرونگاران - شرایط تبدیل خودرو پژو ۴۰۵ دوگانه سوز به صورت اختیاری برای مشتریان این خودرو اعلام شد.
۱۳۹۸/۶/۲۴ - ۱۵:۳۰
ثبات قیمت محصولات ایران خودرو
خودرونگاران - برخی محصولات ایران خودرو امروز (۹۸/۶/۲۴) در بازار آزاد با ثبات نسبی در قیمت همراه است.
۱۳۹۸/۶/۲۴ - ۱۵:۱۹
دستور العمل اعزام اتوبوس زائران اربعین حسینی (ع) به کشور عراق ابلاغ شد
خودرونگاران - معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور طی دستورالعملی نحوه فعالیت، اعزام سرویس و ارائه خدمات شرکت های مسافربری فعال در خطوط برون مرزی دارای قرارداد حمل و نقل منظم مسافر ...
۱۳۹۸/۶/۲۴ - ۱۵:۱۵
کاهش دوباره قیمت خودرو
خودرونگاران - ریزش قیمت خودرو در بازار امروز نیز تداوم یافت.
۱۳۹۸/۶/۲۴ - ۱۵:۱۲
فروش فوری به چاه جدیدی برای خودروسازان تبدیل شده است
خودرونگاران - عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید در صورتی که فروش فوری خودروسازان کنترل نشود و خودروسازان بدون ضابطه اقدام به فروش کنند، فروش فوری به چاه جدیدی برای آن ها تبدیل خواهد شد...
۱۳۹۸/۶/۲۴ - ۱۵:۰۸
خودروی خورشیدی جدید تویوتا می تواند تا ابد حرکت کند
خودرونگاران - شرکت تویوتا قصد دارد با همکاری چند شرکت دیگر خودروی خورشیدی تولید کند که هرگز نیاز به شارژ ندارد و بدون توقف به طور دائمی قادر به حرکت است.
۱۳۹۸/۶/۲۴ - ۱۴:۱۲
این ۵ خودرو، پرطرفدارترین در اینستاگرام هستند + تصاویر
خودرونگاران - این روزها استفاده از اینستاگرام به شدت افزایش پیدا کرده است. علاقه‌مندان به خودرو نیز در این نرم‌افزار کم نیستند و تصاویر خودروهای مختلف را به اشتراک می‌گذارند.
۱۳۹۸/۶/۲۴ - ۱۴:۰۹
قیمت خودرو به کجا می‌رود؟
خودرونگاران - رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: فروشنده در بازار خودرو زیاد و خریدار کم است در نتیجه احتمال دارد افراد خودروهای خود را زیر قیمت به فروش برسانند، افرادی که می‌خواهند خ...
۱۳۹۸/۶/۲۴ - ۱۳:۳۳
پیش‌بینی بحران تقاضا در بازار خودرو تا سال بعد
خودرونگاران - با وجود اینکه گمان می‌رفت پس از افزایش قیمت‌ها تقاضا برای خودرو به شدت افت کند اما این اتفاق روی نداد و پیش‌بینی می‌شود بازار خودرو در سال آینده به سمت بحرانی جدی در تقاضا برود و خودروس...
۱۳۹۸/۶/۲۴ - ۱۳:۳۰
احتمال تمدید مهلت برای توقف خطوط تولید خودرو‌های غیراستاندارد
خودرونگاران - خبر توقف شماره گذاری پراید از سال آینده و همچنین توقف خط تولید پژو ۴۰۵ که از سال‌های گذشته و همزمان با الزام اعمال استاندارد‌های هشتادو پنج گانه در صنعت خودرو مطرح شد، از سال آینده وارد ...
۱۳۹۸/۶/۲۴ - ۱۳:۲۷
خودروی تولید ۱۹۰۱ مرسدس با فناوریهای جدید احیا شد
خودرونگاران - یک شرکت خودروسازی با الهام از خودرویی که در سال ۱۹۰۱ ساخته شده ، طرح اولیه از اتومبیلی را ارائه کرده که همان ظاهر قدیمی را دارد اما مجهز به فناوری های نوین است.
۱۳۹۸/۶/۲۴ - ۱۲:۴۳
خصوصی‌سازی قانونی است که کسی نمی‌تواند مانع آن شود
خودرونگاران - یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به قانونی شدن طرح خصوصی‌سازی شرکت‌های خودروسازی گفت: صنعت خودروی ما به زودی خصوصی خواهد شد چراکه این موضوع قانون است و لازم الاجرا.
۱۳۹۸/۶/۲۲ - ۱۲:۰۰
واردات قطعات خودرو در اختیار افراد محدودی است
خودرونگاران_عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید واردات قطعات خودرو در اختیار افراد محدودی است که این امر فساد و انحصار ایجاد می‌کند.
۱۳۹۸/۶/۱۶ - ۱۰:۳۵
لیست خودروهای جدیدی که تا آخر ۹۸ به بازار می‌آیند + عکس
خودرونگاران - دو کراس اوور و سه سدان کاملا جدید در کنار اصلاح محدود تعدادی از خودروهای مونتاژ داخل. این فهرست جدیدترین محصولاتی است که در گیر و دار تحریم و مشکلات ناشی از آن قرار است رنگ و لعابی تازه ...
۱۳۹۸/۶/۱۶ - ۱۰:۴۰
تعهدات معوق خودروسازان به ۴۱۰ هزار خودرو رسید
خودرونگاران - رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تعداد تعهدات معوق خودروسازان ۴۱۰ هزار دستگاه است که تا پایان سال تحویل مشتریان می‌رسد و این رقم صفر خواهد شد.
۱۳۹۸/۶/۱۷ - ۱۱:۲۴
خودروسازان از فرصت تجدید ارزیابی دارایی استفاده کنند
خودرونگاران - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واحدهای صنعتی و خودروسازان باید از فرصت تجدید ارزیابی دارایی استفاده کنند، گفت: مجوزی صادر شده که تمام واحدهای صنعتی از فرصت تجدید ارزیابی دارایی‌ها...
۱۳۹۸/۶/۱۶ - ۱۲:۵۲
واردات خودرو از مناطق آزاد اتفاق نخواهد افتاد
خودرونگاران - دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: واردات خودرو از مناطق آزاد اتفاق نخواهد افتاد و تفاوتی بین واردات از این مناطق با سایر مناطق وجود ندارد.
۱۳۹۸/۶/۱۷ - ۱۲:۱۴
لابی خودروسازان برای ابتر ماندن طرح ساماندهی صنعت خودرو
خودرونگاران - سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس می‌گوید طرح "ساماندهی صنعت خودرو" یک شبه به تصویب نرسیده و حتی بیشتر از زمان قانونی در کمیسیون صنایع و معادن مانده و مورد بررسی قرار گرفته است.
۱۳۹۸/۶/۱۷ - ۱۴:۰۲
تحویل ندادن خودروهای پیش فروش شده جرم است
خودرونگاران - سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس می‌گوید براساس تحویل ندادن خودروهای پیش فروش شده جرم است و مجازات خاص خود را دارد.
۱۳۹۸/۶/۱۶ - ۱۳:۱۰
سیگنالی برای ادامه کاهش نرخ خودرو دریافت نمی‌شود!
خودرونگاران - بازار خودرو به‌ظاهر درمسیر کاهش نرخ حرکت می‌کند و میزان تولید خودروسازان نیز شکلی صعودی به‌خود گرفته، اما همچنان میزان تولید و عرضه خودرو متناسب با نیاز بازار نیست.
۱۳۹۸/۶/۱۷ - ۱۶:۲۲
جزییات فروش نقدی و اقساطی محصولات سایپا ویژه ۲۰ و ۲۱ شهریور
خودرونگاران - طرح فروش نقدی و اعتباری ویژه تنظیم بازار ۴ محصول شرکت سایپا ویژه روزهای ۲۰ و ۲۱ شهریورماه ادامه خواهد داشت.
۱۳۹۸/۶/۲۲ - ۱۵:۱۶
رایزنی‌های بی‌نتیجه برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک
خودرونگاران_ بعد از پایان مهلت ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک با وجود رایزنی‌ها و ارائه پیشنهادات در رابطه با ایجاد راهکاری برای خودروهای باقی مانده، هنوز هیات دولت تصمیمی در این باره نگرفته و صاحبان ...
۱۳۹۸/۶/۱۷ - ۱۶:۱۷
طرح جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو ویژه ۲۰ شهریور ۹۸
خودرونگاران - طرح جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو ویژه تنظیم بازار مجددا از روز چهارشنبه این هفته آغاز خواهد شد.
۱۳۹۸/۶/۲۰ - ۱۲:۰۷
عوامل سه گانه ای که می تواند باعث رشد سایپا شود
خودرونگاران - سایپا با انتشار گزارش مرداد ماه سبب شد تا بازار، تحول فروش را در این شرکت شاهد باشد. این تحول در فروش سبب اقبال به سهام شرکت و رشد قیمتی از یک سو و افزایش کف حمایتی در سهم از سوی دیگر ش...
۱۳۹۸/۶/۲۱ - ۱۱:۰۵
مردم مراقب کلاهبرداران در پوشش امداد خودرو باشند!
خودرونگاران_ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: تماس تلفنی با هموطنان جهت صدور کارت هوشمند اشتراک امداد خودروها، صرفاً بازاریابی شرکت‌های خصوصی است و برای دریافت آن اجبار قانونی ندارد و مردم...