امروز: دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ -
وبسایت خبری
سرویس : اخبار
زمان : ۱۳۹۷/۶/۲۶ - ۱۴:۴۸
شناسه خبر: ۴۵۱۰۶۶
 
در میزگرد «تاکسی‌یاب‌های اینترنتی و چالش امنیت» مطرح شد
حکم پلمب اسنپ در جیبمان است
خودرونگاران - با گسترش فعالیت دو استارتاپ حمل‌ونقلی اسنپ و تپسی، مسائل زیادی برای حمل‌ونقل عمومی شکل گرفت. یکی از این مشکلات دغدغه امنیت مسافران و گاهی رانندگان است.

به گزارش خودرونگاران به نقل از هفته نامه حمل ونقل ، اپلیکیشن اسنپ در قوانین خود اعلام می‌کند تنها یک بستر اینترنتی جست‌وجوی ماشین است و هیچ مسئولیتی دراین‌باره ندارد. به همین دلیل هفته‌نامه «حمل‌ونقل» با ترتیب‌دادن میزگردی با حضور سرهنگ الله‌داد مرادی از پلیس فتا، سروان مسلم موسوی از پلیس راهور، سرهنگ رامین نجفی، رئیس کسب‌وکارهای اینترنتی پلیس فتا و علی محمدی از اتحادیه آژانس‌ها اقدام به بررسی ابعاد آسیب‌های اجتماعی این شکل از حمل‌ونقل پرداخت.

 
علی محمدی، دبیر اتحادیه آژانس‌ها: اگر اسنپ و تپسی جمع  شوند عده‌ای بیکار خواهند شد و عده دیگری که موردی کار می‌کنند تا به معیشت خانواده کمک کنند، دچار مشکل می‌شوند. اینها سخنانی هستند که برخی برای مشروعیت‌بخشیدن به ادامه فعالیت غیرقانونی دو استارتاپ حمل‌ونقلی عنوان می‌کنند. اما ماجرا این است که پیش‌ازاین بیش از ۱۲۰ هزار راننده فعال در تاکسی‌تلفنی‌ها وجود داشتند که امروز یا به‌ناچار به استارتاپ‌ها پیوسته‌اند و یا به مسافربر شخصی تبدل شده‌اند.

اگر به روزنامه‌های منتشرشده پیش از شروع به کار اسنپ و تپسی مراجعه کنیم می‌بینیم که، همه‌روزه آگهی استخدام راننده آژانس در صدر آگهی‌ها قرار داشت. امروز بیش از ۸۰ درصد رانندگان آژانسی که در سه نوبت کاری مشغول به کار بودند، جذب استارتاپ‌های حمل‌ونقلی شده‌اند. در دو تا سه سال گذشته که هنوز از اسنپ و تپسی خبری نبود چرا خبری از بیکاری رانندگان به گوش نمی‌رسید؟
متأسفانه کنترل و نظارتی بر فعالیت اسنپ و تپسی وجود ندارد و این در حالی است که اسنپ در اساسنامه خود به‌صراحت بیان کرده ما هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال عملکرد راننده نداریم. مگر می‌شود حدود ۵۰ هزار نفر راننده از اقصی نقاط کشور در تهران جمع شوند و استارتاپی که آنها را به کار گرفته هیچ مسئولیتی را در برابر مسافر و راننده نپذیرد؟

 
بالعکس عملکرد استارتاپ‌های حمل‌ونقلی، مسئولیت مشکلاتی که ممکن بود راننده برای مسافر در جابه‌جایی با آژانس به وجود بیاورد با مدیر مجموعه‌ای بود که اقدام به ارسال ماشین برای درخواست‌کننده کرده بود. تعزیرات نیز به راننده کاری نداشت و این مدیر آژانس بوده و هست که پاسخگوی مسئله‌ای است که راننده استخدام‌شده توسط او ایجاد کرده است.
تنها با یک تماس مسافر مدیر آژانس فراخوانده شده و در برخی جرائم به دادگاه دعوت می‌شوند.

 


یکی از آسیب‌های شکل‌گرفته همان‌طور که اشاره کردید حضور راننده‌هایی است که از شهرستان‌ها مهاجرت کرده‌اند و محلی برای اسکان ندارند. گفته می‌شود این افراد شب‌ها در سطح شهر و در ماشین و بدون هیچ امکاناتی می‌خوابند. آیا دراین‌باره اطلاعی دارید؟
علی محمدی: بله، متأسفانه یکی از مکان‌های تجمع این افراد پارک «ستاری» است که فاقد امکانات بهداشتی و آسایشی است که قطعا این مسئله خود آسیب‌های اجتماعی دیگری را به دنبال دارد. بنابراین مشکل ما با اسنپ فقط فعالیت غیرقانونی نیست، این دست موارد هم هست که خود موجب به‌خطر افتادن امنیت شهروندان می‌شود.
مدیران استارتاپ‌ها مدعی هستند که در کنار ایجاد اشتغال، ترافیک شهر را نیز کاهش داده‌اند، درحالی‌که با سرکشی به اطراف ترمینال‌ها و فرودگاه امام خمینی و مهرآباد به‌خوبی خواهید دید چه ازدحامی از رانندگان اسنپ و تپسی وجود دارد که مخل نظم عمومی و تردد تاکسی‌های فرودگاه‌ها هستند.

گفته می‌شود نحوه جذب این راننده‌ها نیز غیرطبیعی است.
بله، موضوع جالب و نوظهوری در نوع استخدام اسنپ و تپسی اتفاق افتاده که ظرف کمتر از ده دقیقه و بدون احراز هویت و پیشینه فرد اقدام به جذب راننده‌ای می‌کنند که جان و امنیت مردم در دست آنها قرار می‌گیرد. در این مدل استخدام صلاحیت فردی به‌هیچ‌عنوان مدنظر استارتاپ نیست و تنها دریافت کمیسیون و افزایش درآمد مدنظر قرار گرفته است و در مراحل و روزهای بعد صلاحیت آنها احتمالا بررسی می‌شود. این در حالی است که در دهه سی هجری شمسی بود که اساسنامه اتحادیه آژانس‌ها به تصویب رسید و امروز با افتخار می‌گویم بعد از شصت سال فعالیت آژانس‌ها کاملا مورد اعتماد مردم هستند.

 


آقای محمدی شما در ابتدای بحث ماهیت این شرکت‌ها را زیر سؤال بردید، در این زمینه اقدامی هم انجام داده‌اید؟
ماده ۷۸ قانون نظام صنفی در تبصره ۲  به‌صراحت اعلام می‌کند کسی که قصد دارد در فضای مجازی کار کند باید حتماً عضو اتحادیه مربوطه باشد و پروانه فعالیت در فضای مجازی دریافت کند. از همین رو در پی شکایت اتحادیه آژانس‌ها، حکم پلمپ این دو شرکت استارتاپی صادر شد. (سند در هفته‌نامه «حمل‌ونقل» موجود است) اما به علت برخی ارتباطات این حکم تا به امروز ب

ه اجرا گذاشته نشده است. مافیای قدرت و ثروت مانعی در برابر اجرای قانون در این زمینه شدند. فضای تهران تنها برای ۴۰ هزار خودرو کافی است اما امروز حدود
۴ میلیون خودرو و موتورسیکلت در پایتخت تردد دارند که سرانه هریک با توجه به مساحت تهران به کمتر از یک متر می‌رسد. حالا چرا اسنپ و تپسی اقدام به جذب راننده غیر تهرانی کرده‌اند  بر ما که پوشیده است.

 


جناب سرهنگ، پلیس پیش‌ازاین اعلام کرد تنها به ساکنان پایتخت پلاک شماره تهران می‌دهد، این رانندگان مهاجر چطور پلاک‌های خود را تعویض کرده‌اند؟
مرادی: به‌سادگی! رانندگان شهرستانی تنها با دادن مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به برخی مشاوران املاک و اخذ یک آدرس تهران، اقدام به دریافت پلاک تهران می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید اجاره‌نامه رسمی دارای کد رهگیری سندی مبنی بر سکونت در محل خاص می‌شود و برخی مشاوران املاک از این مسئله سوءاستفاده کرده و با ارائه کدهای رهگیری برای آدرس‌های غیرواقعی این مشکل را برطرف کرده‌اند.
البته در بررسی موضوع تاکسی‌یاب‌های اینترنتی این را هم باید در نظر گرفت که موضوع بحث ما تنها پایتخت نیست و در سایر شهرهای کشور که به شکل جدی با معضل تاکسی و آژانس مواجه هستیم، این تاکسی‌یاب‌ها می‌توانند گره از کار ترافیک باز کنند و بنابراین باید این موضوعات را در ظرف مکانی و زمانی خود بررسی کرد.

جناب سرگرد نقش پلیس در جلوگیری از فعالیت اسنپ و تپسی که غیرقانونی خوانده می‌شود چیست؟
سروان موسوی معاون آموزش پلیس راهور تهران: پیش از هر چیز باید تأکید کنم تقابل با تکنولوژی میسر نیست و اتحادیه آژانس‌داران دراین‌باره منفعل عمل کرده است.
هرچند امروز مشکلاتی را شاهد هستیم که به‌واسطه استارتاپ‌های حمل‌ونقلی به وجود آمده است، اما روزبه‌روز بسته به نیاز مردم نیز بر تعداد این استارتاپ‌ها افزوده می‌شود. ما در حوزه تخصصی پلیس دراین‌باره باید به دو بحث بپردازیم.

اول بحث تشکیل استارتاپ‌ها و دیگری مجوز فعالیت شرکت‌های اینترنتی. طبق دستورالعمل‌های صادره از سوی وزارت کشور، هرکس در حوزه حمل بار و مسافر قصد فعالیت داشته باشد قطعاً باید از شهرداری مجوز بگیرد و شهرداری بر آن نظارت داشته باشد. اگر  در این زمینه تخطی صورت بگیرد در کمیسیونی که یکی از اعضای آن پلیس است به آن رسیدگی می‌شود و شرکت خاطی مورد اعمال قانون قرار می‌گیرد.
حتی تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات جرائم به پلیس اجازه می‌دهد که اگر تخلفی توسط استارتاپ‌ها صورت گرفت که در حوزه تصادف منجر به جرح و فوت باشد، رأسا ورود پیدا کند. اینجا قانون‌گذار به ما اجازه داده که متناسب با سهم شرکت و یا مجموعه در ایجاد سوانح مجازاتی را برای او قائل شویم.

 


در کنار همه اینها باید گفت واقعیت این است که نمی‌توان از تحولات جهانی بی‌خبر بود و احساس کرد شغلی را می‌توان برای یک عمر بدون تغییر ادامه داد. همچنان که در طول تاریخ متناسب با شرایط برخی شغل‌ها به وجود آمده و برخی دیگر حذف شده‌اند. این وظیفه مدیران کلان مجموعه‌ها است که با تحولات روز اقدام به این تغییرات بکند.
تجمعاتی هم که رانندگان تاکسی در برخی شهرها داشته‌اند ثمره کم‌توجهی مدیران به‌ضرورت ایجاد تحول و آگاه‌سازی مجموعه تحت مدیریت آنها است.

 


سؤال من از مدیران اتحادیه آژانس‌ها این است که شما برای همراهی با تکنولوژی روز حمل‌ونقل چه کردید؟ آیا این سؤال نزد شما مطرح شد که چرا مردم از استارتاپ‌های حمل‌ونقلی استقبال کردند؟
شما در شهر تهران، بر رانندگان آژانس‌ها کنترل دارید اما واقعیت در سراسر کشور چیز دیگری است. حتی در حاشیه شهر تهران نیز این نظارت به‌قدر کافی بر استخدام راننده آژانس وجود ندارد. تجربه ثابت کرده آژانس‌ها باید به سمت استفاده از فناوری روز حمل بار و مسافر گام بردارند. اتحادیه وانت‌بارها و پیک‌موتوری چندی است به این کار مبادرت کرده‌اند. الوپیک نمونه بارز این اقدام است.

جناب سروان این مسئله دوم است؛ اما مسئله اولی که الآن با آن روبه‌رو هستیم وجود اسنپ و تپسی با بیش از ۲۰ هزار راننده است که فارغ از قوانین، بخش اعظمی از حمل‌ونقل مسافر شهر را تحت اختیار گرفته است. سؤال فعلی دغدغه امنیت مسافران و ماهیت فعالیت اسنپ و تپسی است.
سرهنگ مرادی: فرمایش سروان مسلم موسوی درست اما، آیا این به‌روز شدن باید از طریق بی‌قانونی صورت بگیرد کما اینکه این دو استارتاپ چنین کرده‌اند؟ آیا ایجاد پلیس راهور موازی با شما بدون توجه به قانون موردپذیرش شما هست؟ با این کار سنگ بر روی سنگ بند نمی‌شود.
علی محمدی: اتحادیه مؤسسات اتومبیل کرایه نیز تلاش دارد تا با به‌روزرسانی مجموعه خود، علاوه بر حفظ امنیت مسافر خدمات رفاهی مطلوبی را در اختیار کاربران قرار دهد. طبق ماده ۹ قانون شهرداری‌ها تمامی مسائل حمل‌ونقل شهری بر عهده شهرداری‌ها است و اتحادیه آژانس‌ها تنها خواهان تمکین استارتاپ‌ها به قانون است. البته ما نیز در فضای مجاز

ی سایتی را طراحی کردیم اما حمایتی از آن نشد.

 
سرهنگ مرادی: کتابی با نام قانون نظام صنفی وجود دارد که بر اساس آن استارتاپ‌ها باید برای گرفتن مجوز به اتحادیه مربوطه مراجعه کنند که مشروعیت اتحادیه فضای مجازی خود زیر سؤال است. استارتاپ‌ها نه عضو اتحادیه هستند و نه از شهرداری مجوز فعالیت گرفته‌اند و نه از اتحادیه آژانس‌ها پروانه دریافت کرده‌اند.این یعنی چه؟ متأسفانه به چشم دیده می‌شود که دولت با سکوت از مجرمی که بدون تمکین از قانون فعالیت می‌کند حمایت می‌کند. به ما بگویند شما نتوانستید کار انجام بدهید، پروانه شما باطل و استارتاپ جایگزین آژانس می‌شود، ما می‌پذیریم اما در چارچوب قانون.

موسوی: بسیاری از استارتاپ‌ها برای دریافت مجوز فعالیت به پلیس مراجعه کرده‌اند تا از این طریق پلیس به کار آنها مشروعیت ببخشد اما پلیس به دلیل عدم دریافت مجوز قانونی از آنها حمایت نکرد. از سوی دیگر پلیس در شهر تهران با مشکلات دیگری نیز مواجه است.در تهران بیش از ۳ و نیم میلیون وسیله حمل‌ونقل تردد می‌کنند. در تهران شهروندانی وجود دارند که به دلیل مشکلات اقتصادی ناگزیر از مسافرکشی با موتورسیکلت هستند و گاهی دو نفر در دو نوبت با یک دستگاه موتور کار می‌کنند. پس تنها دغدغه پلیس استارتاپ‌ها نیستند. مدیران بسته به موضوعات و شرایط معیشتی مردم ناگزیر از تصمیم‌گیری و یا چشم‌پوشی از برخی مسائل هستند.


اما پلیس از هر چیزی که در چارچوب قوانین و مقررات باشد حمایت می‌کند. در قانون، خودروهای شخصی اجازه مسافرکشی ندارند و در صورت مشاهده پلیس با راننده خاطی برخورد خواهد کرد. اما نظارت و کنترل این موضوع برای مأموران پلیس کار سختی است. اگر مسافر شکایت کند پلیس با آن برخورد می‌کند. اما اتفاقات شهر تهران و حجم بار ترافیکی به‌حدی است که ما برای برخورد با مسافرکشان شخصی با مشکل مواجه هستیم. هرچند در طرح‌های دوره‌ای با مسافربران شخصی برخورد می‌کنیم اما، در شکل استارتاپی کار نظارت بسیار پیچیده و مشکل است. هرچند که پلیس آمادگی کامل دارد تا به کمک آژانس‌ها در زمینه‌هایی که در توان داشته باشد بیاید تا کار آژانس‌ها رونق بیشتری بگیرد. البته مشکلات آژانس‌ها به چیزی فراتر از حمایت پلیس نیاز دارد.


 آیا پلیس آماری از افزایش شکایت‌های مربوط به امنیت مسافران بعد از فعالیت استارتاپ‌ها دارد؟
موسوی: قطعاً در بحث امنیت، پلیس تهران بزرگ در حوزه‌هایی که مربوط به مسائل امنیتی است اشراف بسیار خوبی دارد و کار آماری خوبی در این زمینه انجام می‌شود. آمار دقیق شکایات نزد پلیس امنیت و آمار تصادفات نزد پلیس راهور موجود است.  البته بیش از ۸۵ درصد از تصادفاتی که در شهر تهران اتفاق می‌افتد مربوط به موتورسیکلت و عابر است. عدد مربوط به تصادفات جرحی با وسایل نقلیه دیگر عدد بسیار پایینی است. هرچند توصیه جدی ما به شرکت‌های حمل مسافر استارتاپی این است که رانندگانشان در استفاده از موبایل دقت بیشتری صورت دهند زیرا در هر وسیله حمل‌ونقلی یکی از فاکتورهای پرخطر تلفن همراه است که رانندگان این استارتاپ‌ها به دلیل استفاده از اپلیکیشن در هنگام رانندگی در معرض خطر بیشتری قرار گرفته و امنیت خود و مسافران را با خطر مواجه می‌کنند چون ۴۳ درصد از تصادفات شهر تهران ناشی از عدم توجه به جلو از سوی راننده است.

 


افزوده‌شدن ۲۰ هزار راننده به چرخه حمل‌ونقل عمومی چیزی نیست که برای پلیس قابل‌چشم‌پوشی باشد، پلیس چه سیاستی در برخورد با این پدیده اتخاذ کرده است؟
سرهنگ  مرادی: در حمل‌ونقل استارتاپی پلیس به دنبال سفرهای اشتراکی و کاستن از تعداد سفرها در سطح شهر است. امروز در سراسر جهان مطرح است که با سفرهای اشتراکی از وسیله نقلیه کمتری استفاده شود و امروز ما در مجموعه پلیس خرسند خواهیم بود که هر سیستمی که بتواند به ما کمک کند تا از وسیله نقلیه کمتری در شهر استفاده شود استقبال کنیم. اما با رعایت موازین امنیتی، قانونی و در ساختاری که تعریف شده و با کسب مجوز؛ تا اینها کمکی باشند به حمل‌ونقل عمومی ما که از کمبود در رنج است. طبیعتا شناسایی این ۲۰ هزار راننده ممکن نیست تا درباره نوع برخورد با آنها صحبت کنیم.

 


  کمی عجیب نیست که پلیس می‌گوید شناسایی رانندگان استارتاپ‌ها کار مشکلی است درحالی‌که محل کار آنها مشخص است؟ پلیس در حالت عادی با یک حکم قضائی می‌تواند به لیست تمامی رانندگان و شماره پلاک آنها دست پیدا کند. چرا عزمی برای این کار وجود ندارد؟
موسوی:  پلیس تنها یک ضابط قضایی است، قانون‌گذار نیست. با اجازه دادستانی پلیس می‌تواند اقدام به برخورد در موارد حاد امنیتی کند. صدها موضوع مانند آژانس در تهران وجود دارد که پلیس نمی‌تواند وقت خود را دقیقا به یک موضوع اختصاص دهد.

آقای نجفی از نظر شما اپلیکیشن اسنپ به‌صورت مشخص با توجه به اینکه مجوز حمل‌ونقل ندارد و این کار را روی بستر اینترنت انجام می‌دهد آیا کاری خلاف قانون انجام می‌ده

د یا خیر؟
سرهنگ رامین نجفی، رئیس کسب‌وکارهای اینترنتی پلیس فتا: به لحاظ ساختار اپلیکیشن‌های اینترنتی و آنچه به‌عنوان کسب‌وکار اینترنتی تعریف شده تخلف خاصی از اسنپ سر نزده است. فقط یک سری مباحث هست؛ مثلا گفته می‌شود این استارتاپ مجوز فعالیت ندارد که حوزه تاکسیرانی به دنبال در چارچوب قرار دادن آن است.

 


لذا تلاش می‌شود تا مجوزی از سوی شهرداری برای ادامه کار آنها گرفته شود. تخلف از جایی شروع می‌شود که مردم  گزارش آن را به پلیس بدهند. این کار نیز قرار است از سوی شرکت تپسی تحت عنوان  SOS، راه‌اندازی شود تا تخلف راننده و مسافر بلافاصله توسط هشداردهنده به مرکز سرور اطلاع داده شود. جایی که راننده و مسافر به اختلاف می‌رسند این هشدار به صدا درمی‌آید و اکنون  در حال تصمیم‌گیری به‌منظور استقرار سرور این هشداردهنده در پلیس ۱۱۰ و یا پلیس فتا هستیم. البته فعلا در حال آماده‌کردن زیرساخت‌ها هستند.


آیا آماری نزد پلیس فتا در خصوص تخلفات اسنپ و تپسی وجود دارد که نشان دهد چه میزان نارضایتی از این بخش وجود دارد؟
نجفی: بحث تخلف این شرکت‌ها از موضوع اینترنت خارج و به فضای فیزیکی وارد می‌شود. آمارها در این زمینه به پلیس فتا نمی‌رسد و به سمت پلیس امنیت و انتظامی می‌رود. وقوع جرم در استارتاپ‌های حمل‌ونقلی خیلی کم است. به لحاظ امر در آمار ناجا می‌آید و شکایات به دادسراها انتقال پیدا می‌کند. زمینه جرم شاید اینترنت باشد اما شکایت مزاحمت در حوزه پلیس انتظامی است. البته مشکل در فعالیت استارتاپ‌ها مشکل ساختاری نیست و قابل‌حل است. مشکل جایی است که وقتی نیاز به استعلام وجود دارد، با تأخیر در پاسخ به آنها روبه‌رو می‌شویم. این نیز به دلیل بلاتکلیفی خاصی است که در این زمینه وجود دارد.  مثلا یکی از موارد مناقشه ما با اسنپ انتقال سرورها به داخل کشور بود که سال گذشته مرتفع شد.

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۹ + ۱۱
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

پربازدیدترین

۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۱۷:۰۰
محلول فلزات گران بهای کاتالیست در مگاموتور داخلی سازی شد
خودرونگاران - شرکت مگاموتور با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی تهران موفق به داخلی سازی PGM(محلول فلزات گران بهای کاتالیست) خودرو و بهره برداری از آن شد.
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۱۶:۵۷
هدف گذاري زامياد براي كسب نيمي از سهم بازار وانت كشور
خودرونگاران - مديرعامل شركت زامياد گفت: نسل جدید وانت های پادرا و پيكاپ ريچ از ابتداي سال آينده توليد و روانه بازار مي شود.
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۱۶:۴۷
آزمایش مسیریابی خودروهای تسلا پشت چراغ و میدان‌
خورونگاران - شرکت خودروسازی تسلا(Tesla) ویژگی مسیریابی خودکار خود را پشت چراغ‌های راهنمایی و فلکه‌ها و میادین، آزمایش کرد.
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۱۶:۳۱
جزئیات نحوه ثبت‌نام رانندگان تاکسی برای دریافت لاستیک
خودرونگاران_سازمان تاکسیرانی در وب سایت خود اعلام کرده است که در راستای حمایت از رانندگان تاکسی به آن‌ها لاستیک با نرخ دولتی عرضه می‌کند.
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۱۶:۲۹
سمند ال ایکس ۳ میلیون تومان گران شد
خودرونگاران - گزارش امروز قیمت خودرو حکایت از بلاتکلیفی بازار خودرو و افزایش ۱ تا ۳ میلیون تومانی قیمت تعدادی از خودروها در بازار دارد.
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۱۶:۱۸
خودروسازان ۲ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکارند
خودرونگاران_نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون شرکت های خودروساز ۲ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکار هستند و این بر روند تولید قطعات خودرو تاثیر خواهد گذا...
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۱۵:۵۹
برنامه‌ریزی برای استقرار دومین شرکت خودروسازی در خراسان رضوی
خودرونگاران_سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: این شرکت بر اساس تفاهمات انجام شده قرار است در محل شرکت سناباد خودرو فعالیت خود را آغاز کند.
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۱۵:۵۲
خودروی کارکرده از افغانستان وارد کنیم!
خودرونگاران_ یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هم اکنون با وجود اعمال تحریم ها و عدم امکان واردات خودروی صفر کیلومترمی توان خودروهای کم کارکرد را از کشورهایی مانند افغانستان وارد کرد.
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۱۵:۴۷
افت فروش خودرو رشد اقتصادی انگلیس را کاهش داد
خودرونگاران_دفتر ملی آمار انگلیس اعلام کرد: افت فروش خودرو و همچنین رکود در بخش صنعت این کشور باعث شده است که رشد اقتصادی انگلیس کاهش یابد.
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۱۴:۳۶
موافقت تلویحی وزیر با گرانی اخیر خودرو داخلی
خودرونگاران - وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش رسمی قیمت خودرو ظرف روزهای گذشته اعلام کرد: قیمت خودرو اصلاح شده است؛ این در حالی است که ظرف ماههای گذشته، تیراژ تولید کاهش یافته است.
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۱۴:۱۳
افزایش قیمت شامل تمامی خودروها نمی‌شود
خودرونگاران_نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید بپذیریم که قیمت خودروهای مدنظر قرار گرفته شده باید افزایش داشته باشد، گفت: تعیین میزان افزایش قیمت خودروها کار تخصصی سازمان حمایت مص...
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۱۴:۰۷
گزارش ارزشیابی کیفی خودرو ها منتشر شد
خودرونگاران - گزارش ارزشیابی کیفی آبان ماه خودروهای تولیدی کشور منتشر شد. محصولات تولیدی خودروسازان کشور در این ماه، شامل ۴۹ مدل خودرو درگروه سبک و ۱۲ مدل در گروه سنگین است.
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۱۳:۲۶
ترفندهای رانندگی!
خودرونگاران_هنگام مسافرت با وسایل شخصی، هیچ چیزی مهمتر از تمرکز شما در رانندگی نیست چون جان خودتان و همراهانتان در دستان شماست.
۱۳۹۷/۹/۱۶ - ۱۳:۵۸
قیمت خودرو با چند شرط افزایش می‌یابد
خودرونگاران_رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شرط‌های که بر اساس آن قیمت خودروها افزایش می‌یابد را تشریح کرد.
۱۳۹۷/۹/۱۲ - ۰۹:۱۷
حسن روحانی با افزایش قیمت خودرو مخالفت کرد
خودرونگاران_عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بنا بر اعلام مسئولان وزارت صنعت، رئیس جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالف است.
۱۳۹۷/۹/۱۷ - ۱۷:۲۶
جذابترین خودروهای برقی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰
خودرونگاران- در اینجا نگاهی می اندازیم به جدیدترین خودروهای برقی که از سال 2019 تا 2020 میلادی قرار است عرضه شوند.
۱۳۹۷/۹/۱۳ - ۱۳:۱۸
وانت هیوندایی به زودی روانه بازار می شود (+عکس)
خودرونگاران_چند سالیست که پیک‌آپ تراک هیوندایی نقل محافل خبری دنیای خودرو است و هیوندایی قصد دارد از طریق این خودرو سود خوبی کسب کرده و موفقیت ویژه‌ای را رقم را بزند.
۱۳۹۷/۹/۱۳ - ۱۵:۲۱
خداحافظی با طراح پورشه 911
خودرونگاران - بدون شک برای ساخت خودرو تلاش و همبستگی کل شرکت لازم است. اما در پورشه، بیشتر از هر کسی، همه این مسئولیت ها بر دوش یک نفر است و زمان بازنشستگی او فرا رسیده است. این شخص آگوست اکلاینر است،...
۱۳۹۷/۹/۱۴ - ۱۴:۱۴
خداحافظی جگوار لندروور با نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹
خودرونگاران - اخیرا جگوار لندروور اعلام کرده است که در نمایشگاه خودرو ژنو 2019، که در ماه مارس برگزار می شود، شرکت نخواهد کرد. این شرکت، دلیل صرفه نظر از حضورش در این نمایشگاه راکاهش هزینه های خود...
۱۳۹۷/۹/۱۵ - ۱۰:۲۲
وقت‌کشی در اصلاح قیمت‌ها
خودرونگاران_ صنعت خودرو این روزها با حاشیه‌های متعددی روبه‌رو شده است. حاشیه‌هایی که نشأت گرفته از بی‌توجهی خودروسازان نسبت به داخلی‌سازی و وابستگی قطعات است.
۱۳۹۷/۹/۱۳ - ۱۲:۳۴
خودروهای پرتیراژ مشمول قیمت‌گذاری باقی بمانند
خودرونگاران_سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است برای کاستن از التهابات بازار خودرو، قیمت‌گذاری خودروهای پرتیراژ باید توسط دولت انجام شود و قیمت‌گذاری سایر خودروها همچون گذشته در بازار آزاد انج...
۱۳۹۷/۹/۱۲ - ۱۷:۱۰
ادعای ترامپ سهام شرکت‌های خودروسازی چین را بالا برد
خودرونگاران - ترامپ امروز توئیت کرد که چین از تصمیم خود برای کاهش تعرفه واردات خودروهای آمریکایی خبر داده است، این توئیت سهام شرکت‌های خودروسازی در بورس آمریکا را بالا برد.
۱۳۹۷/۹/۱۸ - ۱۰:۰۸
اینها هستند که نمی گذارند ماشین ارزان شود
خودرونگاران - رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران اتومبیل از علل عدم کاهش قیمت در بازار خودرو سخن گفت.
۱۳۹۷/۹/۱۸ - ۰۹:۵۲
بنگاه‌داری خودروسازان نوعی هزینه کردن از جیب مردم است
خودرونگاران -نماینده خودروسازان در یک برنامه تلویزیونی گفت: قیمت بازار موهوم نیست، اول ظرفیت خودروسازان حدود ۲ برابر تقاضای بازار است . به این ترتیب خودرو سازها می توانند بالای تقاضا، عرضه کنند و محصو...
۱۳۹۷/۹/۱۵ - ۱۳:۴۶
مخالفت"پورسیدآقایی" با خودروهای نمایندگان مجلس به خطوط ویژه
خودرونگاران_دستیار ویژه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به برنامه ریزی نمایندگان مجلس برای ورود خودروهایشان به خطوط ویژه اتوبوس گفت: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با این طرح ک...
۱۳۹۷/۹/۱۴ - ۱۴:۱۰
سومین سری ساوانا راهی خیابانها شد
خودرونگاران - شرکت عظیم خودرو به عنوان یکی از تولید کنندگان جوان صنعت خودرو که در حال حاضر خودروی ساوانا را برروی خط تولید خود دارد سومین سری محصولات تولیدی خود را به مشتریان تحویل نمود .