امروز: جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ -
وبسایت خبری
سرویس : اخبار
زمان : ۱۳۹۷/۵/۲۵ - ۱۱:۲۱
شناسه خبر: ۴۴۹۲۶۷
 
چالش های درآمدی پیش روی قطعه سازان خودرو
خودرونگاران- حمایت از کالای ایرانی که از سوی رهبر معظم انقلاب برای تقویت اقتصاد داخلی مطرح شد، در صورت تحقق باعث شکوفا شدن تولید خواهد شد و بخشی از این حمایت نیز به رفع موانع و چالش های درآمدی صنایعی نظیر قطعه سازی خودرو باز می گردد. [چالش های درآمدی پیش روی قطعه سازان خودرو]

 به گزارش خودرونگاران به نقل از ایرنا، در این روزها قطعه سازان خودرو کشور که بخش قابل توجهی از آن در استان البرز واقع است، با چالش های درآمدی و ناپداری قیمت مواد اولیه مواجه هستند که اگر در سطح کلان مدیریت و ساماندهی شود، پیچ و مهره های صنعت قطعه سازی کشور روی ریل سازندگی مستحکم خواهد شد.

آنچه در این روزها قطعه سازان کشور را دچار مشکل درآمدی کرده، طلب های فراوان آنها از شرکت های خودروسازی، گرانی مواد اولیه و چالش های دیگر است.
با اینکه صنعت خودروسازی کشور باید متکی به قطعات داخلی باشد، اگر چالش درآمدی در بخش قطعه سازی استمرار یابد به طور قطع مشکلات اساسی در ادامه حیات این صنایع به وجود می آید و متعاقب آن خودروسازان باید برای تهیه قطعات دست به دامان قطعات غیراستاندارد خارجی شوند.
طبق گزارش ها، صنعت قطعه سازی کشور در سال های گذشته به خاطر توفیق فروش خودروهای داخلی، گام های موثری برای تولید قطعات با کیفیت برداشته، روندی که در زمان تحریم چاره مشکلات صنعت خودروسازی ایران بوده است.
صنعت قطعه سازی خودرو در کشور و استان البرز ضمن تامین قطعات شرکت های خودروساز داخلی، نقش موثری در ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم داشته اند.
با این اوصاف کارشناسان و برخی مسئولان امر معتقدند که حمایت دولت و شرکت های بزرگ خودروسازی از صنعت قطعه سازی می تواند این صنعت را سرپا نگه داشته و در زمان تحریم نیز تولید خودرو در کشور را زنده نگه دارد.
از سوی دیگر شرکت های قطعه سازی به خاطر رقابت و داشتن شناسه داخلی درصدد هستند تا محصولات با کیفیت روانه بازار کنند و در این زمینه تصمین لازم به شرکت ها و مصرف کنندگان بدهند.

** قطعه سازان با مشکل مواجه هستند
رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش در پنجمین همایش بین المللی خودرو ایران، گفت: قطعه سازان با مشکلات زیادی مواجه هستند و تکلیف مطالبات قطعه سازان باید مشخص شود.
عزیز اکبریان با اشاره به معضلات قطعه سازان در زنجیره تامین، افزود: قطعه سازان شکوه های بسیاری دارند و باید تکلیف طلب های پیش پا افتاده آن ها را روشن کرد چراکه بدون حضور و فعالیت آن ها چرخ صنعت خودرو نخواهد چرخید.
وی با بیان اینکه صنعت خودرو سازی یکی از صنایع زیربنایی و موتور محرکه است، افزود: امروز خودروسازی ما بدون قطعه سازی وجود خارجی ندارد و این صنعت قطعه سازی با مشکلاتی مواجه است که نوسانات نرخ ارز، سیستم بانکی و طلب قطعه سازان بابت فروش محصولات از جمله مشکلات است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر فقط رقابت پذیری در داخل باشد موفق نمی شویم، رقابت باید با سایر کشورهای دنیا اتفاق بیفتد.
اکبریان ادامه داد: خلاقیت‌ در دانشگاه‌ها و جوانان و مدیران ما کمتر از دیگران نیست و ملت و انقلاب ما بزرگ اند و این بزرگی را در صنعت و صنعت خودروسازی و قطعه سازی حفظ کنیم.
اکبریان تاکید کرد: باید خودروسازی محدود به 2 یا 3 برند و شوند خصوصی سازی در این صنعت درست انجام نشده و باید بخش خصوصی واقعی این صنعت را بگرداند.
رییس کمیسیون صنایع مجلس یادآور شد: در مجلس آماده‌ایم در مقابل خواسته‌های غیرمعقول بایستیم و کمیسیون صنایع برای حمایت از صنعت خودرو و قطعه سازی آماده است و به این صنعت کمک می‌کنیم اما به شرطی که در کنار کمیت، کیفیت را نیز بالا ببریم.

**گرانی مواد اولیه مشکل قطعه سازان است
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در نشست خبری دراواخر سال گذشته با اصحاب رسانه درباره مشکلات قطعه سازان، گفت: در حال حاضر قطعه سازان با دو مشکل اصلی مواجه هستند اولین مشکل موضوع افزایش قیمت مواد اولیه است که از ابتدای امسال تا به امروز قیمت مواد اولیه به طور متوسط 35 درصد افزایش یافته و قطعه سازان در حال زیان دهی هستند و با وجود اینکه با خودروسازان برای افزایش قیمت قطعات به توافق رسیده ایم، شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو موافقت نمی کند و این تبدیل به یک مشکل بزرگ برای تولیدکنندگان قطعه شده است.
مازیار بیگلو افزود: موضوع مهم بعدی بحث مطالبات است که دست خودروسازان در این زمینه بسته است و شورای پول و اعتبار در این زمینه هیچ همکاری با خودروسازان و قطعه سازان ندارد و با وجود اینکه خودروسازان 70 درصد افزایش تولید داشته اند ولی اعتبار مربوط به آنها به سال 94 باز می گردد و شورای پول و اعتبار با افزایش حدود اعتباری خودروسازان مخالفت می کند.
وی اظهار داشت: انجمن قطعه سازان از طریق مجلس شورای اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیر این مشکلات است تا از یک سو قیمت گذاری آزاد شود و خودروساز قدرت تعیین قیمت داشته باشد و از سوی دیگر با حمایت شورای پول و اعتبار روند پرداخت مطالبات قطعه سازان بهبود یابد.
او خطاب به خودروسازان داخلی تاکید کرد: باید به قطعه سازی و صادرات توجه کرد چرا که تولید بدون صادرات فایده ای ندارد، در کنار قراردادهایی که تحت حمایت ما بسته می شود باید صادرات مورد توجه قرار گیرد و تنها محدود به نوشته نماند.

**بررسی مشکلات قطعه سازان خودرو با جدیت دنبال می شود
رییس سازمان صنعت، معدن وتجات استان البرز نیز دراین زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به استقرار تعداد کثیری از واحدهای قطعه سازی خودرو در استان البرز که از جمله واحدهای دارای ظرفیت اشتغالزایی بالا هستند؛ بررسی مسائل و مشکلات آنها به جد در دستور کار سازمان بوده است.
جهانگیر شاهمرادی افزود: در یک ماه گذشته 7 واحد قطعه سازی بزرگ البرز با حضور استاندار مورد بازدید قرار گرفت و مدیران عامل 5 واحد بزرگ قطعه سازی البرز به نمایندگی از سایر قطعه سازان، اهم موارد و مشکلات مد نظر خود را مطرح کردند.
وی اضافه کرد: مطالبات طرح شده دراین جلسه زمان بازپرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی خودرو سازان بود که مدیرعامل ایران خودرو در این جلسه اعلام کرد که این بازه زمانی حداقل، از طرف ایران خودرو حداکثر 120 روز و در صورت عدم تحقق این وعده موضوع قابل پیگیری است.
رییس سازمان صنعت، معدن وتجات استان البرز خاطرنشان کرد که بومی سازی قطعات وارداتی یکی ازموارد مهمی است که دراین زمینه نیز قول مساعد داده شد تا بررسی و امکان سنجی بهره گیری از قطعات تولید داخل نیز سرعت بیشتری بگیرد.
شاهمرادی گفت: شناسایی مشکلات و موانع و تسریع در رفع آن ها به طور جدی در حال پیگیری است.

**تاخیر در پرداخت مطالبات قطعه سازان
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان کشور و دبیر انجمن قطعه سازان استان البرز نیز دراین زمینه به خبرنگار ایرنا، گفت: مشکلات قطعه سازان، درحال حاضر بحث عدم وصول مطالبات قطعه سازان از خودرو سازان است که هم اکنونه حتی تا 300 روز نیزمعوق شده است.
آرش محبی نژاد افزود: مشکل دیگر قیمت گذاری قطعه است که علی رغم قیمت مواد اولیه بین 40 تا 45 درصد به صورت میانگین افزایش یافته و بایستی قیمت قطعات هم 30 تا 35 درصد حداقل افزایش یابد که شاهد این هستیم که خودرو ساز هیچ اقدامی در جهت افزایش قیمت قطعات تا امروز انجام نداده و مقاومت می کند.
وی گفت: یکی دیگر از مشکلات عمده قطعه سازان سرمایه گذاری های کلانی است که صنایع قطعه سازی ما انجام می دهند و به خصوص برای خودروهای پسابرجامی، که تحریم های آمریکا بسیاری از این پروژه ها را متوقف می کند و مشخص نیست، این همه حجم سرمایه گذاری که قطعه سازان انجام داده اند به چه صورتی می خواهد جبران خسارت شود و یا ظرفیت هایی که ایجاد کرده اند، صرف تولید چه چیزی می خواهد بشود.
محبی نژاد افزود: با این وضعیت خودروهای قدیمی کماکان تولیدشان ادامه پیدا می کند، این همه حجم سرمایه گذاری معطل می ماند. واردات قطعات در 2 حوزه از مبادی رسمی و قاچاق صورت می گیرد که بحث قاچاق مشخص است و تنوع زیاد دارد و به راحتی قاچاق پذیر است.
وی افزود: از طرفی هم ابعاد و اندازه ها آنقدر کوچک است که به راحتی می توان قاچاق کرد. از طرف دیگر تعرفه واردات قطعات خودرو متاسفانه هم پا و هم سو با افزایش تعرفه واردات خودرو افزایش نیافته است.
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان کشور درخصوص وضعیت قطعه سازان خودرو دراستان البرز گفت: حدود 330 قطعه ساز در استان البرز فعال است که در رده 1 تا 3 فعالیت می کنند، استان البرز قطب صنعت قطعه سازی کشور است از لحاظ تعداد و رده دومین قطعه ساز کشور با توجه به مساحت کم استان است.
وی یادآورشد که با توجه به اینکه نزدیک به مرکز و تهران و خودروساز است، مزیت نسبی بی بدیل برای تولید قطعه و ارسال برای خودرو سازان است.
محبی نژاد گفت: در حال حاضر قطعه سازان این استان هم مطابق همه قطعه سازان کشور با چالش جدی نقدینگی قیمت گذاری و سرمایه گذاری های معطل روبرو هستند و متاسفانه خیلی از این قطعه سازان رو به تعطیلی هستند و یا تعدیل نیرو می کنند.
وی بیان کرد: اشتغال درحوزه قطعه سازی این استان در رده های مختلف فرق می کند ولی برآورد ما در صورت تعطیلی این قطعه سازی در استان و یا به مخاطره افتادن آن پیش بینی می کنیم در فاز اول حدود 10 هزار نفر بیکار شوند، برآورد اشتغال کل استان نیز حدود بالای 50 هزار نفر برآورد ما است و اگر احتمالا با خطر تعطیلی روبرو شود بحران بیکاری بدی در استان ایجاد می شود.
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان کشور در خصوص کیفیت قطعات خودرو نیز اظهار داشت: ما قطعه سازانی داریم که قطعاتی که تولید می کنند بر روی خودروهای ال 90 و ساندرو بسته می شود و مسلما مردم از کیفیت کاملا راضی هستند، اما همان قطعه ساز مثلا برای پراید تولید می کند و شاید مردم راضی نباشند دلیل اش که این است که مشخصات فنی و قیمتی که خودرو ساز برای خرید قطعه می پردازد، متفاوت است.
وی افزود: هر چقدر مشخصات فنی قوی تر باشد کیفیت قطعه بالاتر باشد قیمت اش نیز به همان تناسب بالاتر است، و این مساله ای است که دست قطعه ساز نیست قطعه ساز آن چیزی را تولید می کند و به فروش می رساند که خودرو ساز از آن می خواهد و توسط قطعه ساز داخلی به راحتی می تواند قطعات خیلی با کیفیت تولید شود.
یک قطعه ساز خودرو فعال در استان البرز نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: درحال حاضر وضعیت قطعه سازان خودرو درکشور حال خوشی ندارد.
رضا رضایی افزود: صنعت خودروسازی درکشور به یک بیماری دچار شده که هر چقدر درمان این بیماری به تاخیر بیفتد فرصت معالجه آن نیز از دست می رود.
وی اضافه کرد: به هرحال بیماری صنعت قطعه سازان هر روز وخیم تر شده و درصد بسیاری از این واحدهای تولیدی با مشکلات درآمدی مواجه هستند.
رضایی خاطرنشان کرد که در سال حمایت ازکالای ایرانی قطعه سازان با تمام گرفتاری ها تلاش کردند تا استانداردها را رعایت کرده و تاحد امکان تولید داشته باشند.
این قطعه ساز خودرو گفت: یکی ازمشکلات قطعه سازان با وضعیت بد تولید، مالیات های هنگفت، بیمه و ارزش افزوده است که متاسفانه وبال گردن آن ها شده است.
وی خاطرنشان کرد که صنعت خودرو و قطعات آن در وضعیت اقتصادی یک صنعت استراتژیک است و دولت ها باید تمام توان سعی دارند صنعت روبه جلو نگه دارند.
رضایی افزود: صنعت خودرو و قطعات خودرو لازم و ملزوم هم هستند و درافزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه نقش موثری دارند.
وی یادآورشد که صنعت خودرو و قطعات خودرو در اشتغال زایی، اشتغال های کارآمد و دانش بنییان حرکت می کند ودرهر جامعه ای که این صنعت درجایگاه خود قرارگرفته اشتغال دران کشور وضعیت بهتری دارد.
رضایی گفت: پیچیده ترین حلقه صنعت خودروسازی صنعت قطعه سازی است و درکشورهای صنعتی توسعه یافته ویا درحال توسعه به روز دنبال نگه داشتن آن ازلحاظ کیفیت، مصرف داخلی و صادرات هستند.
این قطعه ساز خودرو خاطرنشان کرد که صنعت به خودی خود پا نمی گیرد برحسب نیاز کشو، قوانین تشویقی و تسهیلات لازم درکشوررونق می گیرد که متاسفانه درکشورما این صنعت وضعیت مناسبی ندارد.
رضایی افزود: مسئولان و مدیران خودروسازی با توجه به وضعیت نابسامان قطعه سازان باید جدی پای کارآمده و اگرخواهان خودروسازی ورونق آن هستند حمایت ویژه کنند.

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۳ + ۹
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

پربازدیدترین

۱۳۹۷/۶/۳۰ - ۱۵:۵۴
تسلا مدل۳ در تست های امنیتی ۵ ستاره گرفت
خودرونگاران - خودروی مدل ۳ تسلا در تست های ایمنی سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا در تمام بخش ها ۵ ستاره دریافت کرد.
۱۳۹۷/۶/۳۰ - ۱۵:۳۰
پایان طرح تابستانی پلیس در جاده‌ها
خودرونگاران - رئیس پلیس راهور ناجار از پایان طرح تابستانی پلیس در جاده‌ها همزمان با پایان تابستان خبر داد.
۱۳۹۷/۶/۳۰ - ۱۵:۲۸
تغییر قیمت برلیانس کراس چقدر است؟
خودرونگاران - پس از اینکه پارس خودرو محصولات سری ۳۰۰ و ۲۰۰ برلیانس را به بازار عرضه کرد تصمیم گرفت تا با ارائه یک کراس‌اوور سایز کوچک سهم بیشتری از بازار را در اختیار داشته باشد.
۱۳۹۷/۶/۳۰ - ۱۲:۳۰
قانون منع بکارگیری بازنشستگان در وزارت صمت اجرا شد
خودرونگاران - فقط هفت معاون وزارت صمت شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان بودند که پس از ابلاغ این قانون توسط رییس‌جمهور همگی در حمایت از این تصمیم استعفاء دادند.
۱۳۹۷/۶/۳۰ - ۱۲:۰۷
پراید ارزان شد
خودرونگاران - سال‌ها از زمان تولید کیا پراید می‌گذرد اما همچنان این خودرو در کشورمان با نام‌ها، کاربری‌ها و فیس‌لیفت‌های متفاوت تولید و استفاده می‌شود.این خودرو مانند پیکان به صنعت خودروسازی ایران گر...
۱۳۹۷/۶/۳۰ - ۱۱:۱۴
تولید وانت کاهش یافت
خودرونگاران - مرداد ماه امسال تولید انواع وانت به طور میانگین ۳۷.۹ درصد کاهش یافت.
۱۳۹۷/۶/۲۹ - ۱۲:۴۸
مشکل ترخیص مواد اولیه حل شده است
خودرونگاران_دبیر انجمن قطعه سازان همگن کشور گفت: اکنون مشکل اصلی واردات بعدی مواد اولیه است بعد از اعمال تحریم اول آمریکا بسیاری از کشورها از دادن جنس به ما خودداری کردند و آنهایی که هنوز با ما کار می...
۱۳۹۷/۶/۲۹ - ۱۲:۱۳
ثبات به قیمت خودرو بر می گردد؟
خودرونگاران_از مهم ترین بخش های اقتصادی که در روزهای اول زمزمه تحریم های دوباره ایران بیشتر از بقیه حوزه های اقتصادی تحت تاثیر قرار گرفت خودرو و بخصوص قیمت خودروهای وارداتی در بازار ایران بود.کاهش ارز...
۱۳۹۷/۶/۲۹ - ۱۱:۵۶
جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین
خودرونگاران_مرداد ماه امسال تولید انواع کامیون به طور میانگین ۳۳.۳ درصد کاهش یافت.
۱۳۹۷/۶/۲۹ - ۱۱:۴۶
تجهیز خودروهای گروه رنو- نیسان به سیستم‌عامل اندروید
خودرونگاران_گفته می شود نسل بعدی خودروهای رنو، نیسان و میتسوبیشی به سیستم‌عامل اندروید گوگل تجهیز خواهند شد.
۱۳۹۷/۶/۲۹ - ۱۱:۳۹
حذف پرایدهای ۱۰ ساله از سرویس مدارس
خودرونگاران_مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران از حذف خودروی پراید از چرخه سیستم سرویس مدارس خبر داد.
۱۳۹۷/۶/۲۹ - ۱۱:۲۲
تولید و صادرات ردیاب خودروی ایرانی
خودرونگاران_محققان در یک شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد واحد البرز موفق به طراحی، ساخت و صادرات ردیاب خودرو شدند. این ردیاب منجر به بالا رفتن امنیت خودرو می شود.
۱۳۹۷/۶/۲۹ - ۱۱:۱۴
رصدخانه سیار طراحی شد
خودرونگاران_یک شرکت خودروسازی طرح اولیه رصدخانه ای سیار را ارائه کرده که مجهز به پک باتری الکتریکی است و با کمک آن می توان در مناطق صعب العبور هم ستارگان را رصد کرد.
۱۳۹۷/۶/۲۴ - ۰۹:۰۹
به ديوان عدالت شكايت مي كنيم
خودرونگاران - انجمن قطعه‌سازان ایران قصد دارد در صورت حل نشدن مشکل ارزی که روند ترخیص قطعات و مواد اولیه را از گمرک مختل کرده است، این موضوع را به دیوان عدالت اداری ارجاع دهد.
۱۳۹۷/۶/۲۶ - ۱۴:۴۸
حکم پلمب اسنپ در جیبمان است
خودرونگاران - با گسترش فعالیت دو استارتاپ حمل‌ونقلی اسنپ و تپسی، مسائل زیادی برای حمل‌ونقل عمومی شکل گرفت. یکی از این مشکلات دغدغه امنیت مسافران و گاهی رانندگان است.
۱۳۹۷/۶/۲۳ - ۱۰:۳۰
خاموشی موتور واحدهای تجاری لوکس فروشی خودرو
خودرونگاران_با وجود رکود چندین ساله حاکم بر بازار، فعالان حوزه لوکس فروشی‌های خودرو تا سال گذشته، به نسبت از بازار قابل قبولی برخوردار بودند، اما امسال به شدت کسب و کار این رَسته شغلی با اُفت مواجه شد...
۱۳۹۷/۶/۲۳ - ۱۰:۵۸
الزام استفاده از صندلی کودک در خودروهای حامل کودکان
خودرونگاران_رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از اجرایی شدن قانون الزام به استفاده از صندلی کودک در خودروها خبر داد و گفت: این قانون هنوز برای اجرا ابلاغ نشده است.
۱۳۹۷/۶/۲۵ - ۱۳:۴۶
جوابیه گروه خودروسازی سایپا به مطلب منتشر شده در روزنامه جمهوری اسلامی
خودرونگاران_"گروه خودروسازی سایپا در طرح پیش‌فروش اینترنتی محصولات خود، تعداد ۵۰ هزار دستگاه خودرو را به بازار عرضه کرد و این تعداد خودرو نیز توسط ۵۰ هزار نفر ثبت‌نام شد؛ بر همین اساس عدد ۶ میلیون نفر...
۱۳۹۷/۶/۲۷ - ۱۳:۰۷
پیشنهاد ۱۳ راهکار برای رفع مشکلات صنعت خودرو
خودرونگاران - رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران برای رفع مشکلات صنعت خودروی کشور ۱۳ راهکار اعلام کرد.
۱۳۹۷/۶/۲۳ - ۱۴:۴۵
بحران چهارچرخ
خودرونگاران - لاستیک اجاره‌ای برای معاینه فنی موجود است؛ این پلاکارد تبلیغاتی به ظاهر ساده که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده و واکنش‌های زیادی را از سوی کاربران به همراه داشته است، در واقع نشان دهنده ...
۱۳۹۷/۶/۲۴ - ۱۶:۳۳
هشدار دادستان به قطعه‌سازان و خودروسازان
خودرونگاران - دادستان تهران به شرکت‌های قطعه سازی و خودروسازی هشدار داد و گفت: شرکت‌های قطعه‌سازی و خودروسازی حق ندارند کاری کنند که اولا انحصار ایجاد شود و ثانیا این انحصار منجر به کمبود کالا و توقف ...
۱۳۹۷/۶/۲۷ - ۱۳:۳۲
۲راهکار حذف حاشیه سود در بازار خودرو
خودرونگاران_یک کارشناس صنعت خودرو گفت: پیشنهاد تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار در حالی از سوی خودروسازان و فعالان این حوزه مطرح می شود که قیمت های فعلی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان حباب داشته و تعیین قیمت ...
۱۳۹۷/۶/۲۶ - ۱۰:۰۹
۹۳ هزار و ۷۰۰ نفر در تاکسی اینترنتی، فروش آنلاین و اپلیکیشن‌ها شاغل شدند
خودرونگاران - وزارت ارتباطات از ایجاد بیش از ۹۳ هزار و ۷۰۰ شغل در حوزه های حمل و نقل هوشمند، تجارت الکترونیک و نرم افزارهای موبایل در سال گذشته خبر داد.
۱۳۹۷/۶/۲۶ - ۰۹:۴۳
تاثیر تغییر ساعات کاری نیمه دوم سال در کاهش ترافیک
خودرونگاران - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از تاثیر 10 تا 15 درصدی تغییر ساعات کاری ادارات و دستگاه‌های مختلف در کاهش ترافیک خبر داد.
۱۳۹۷/۶/۲۴ - ۱۴:۱۲
کاهش قیمت خودروهای تولید داخل در بازار ادامه دارد
خودرونگاران - طبق بررسی ها در بازار خرید و فروش خودرو، روند کاهش قیمت‌ها ادامه دارد.
۱۳۹۷/۶/۲۶ - ۱۶:۴۵
به نام ایران به کام چين
خودرونگاران - در دو سال اخیر صنعت خودرو کشور با فرازونشیب های بسیاری مواجه بوده به طوری که شرایط ایجاد شده خودرو را از یک کالای مصرفی به کالای سرمایه ای تبدیل کرده است. طی چند ماه اخیر افزایش قیمت سبب...