امروز: یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ -
وبسایت خبری
سرویس : اخبار
زمان : ۱۳۹۷/۲/۳۰ - ۱۴:۴۲
شناسه خبر: ۴۴۷۱۷۲
 
آینده خودروهای هیبریدی، منتظر تصمیم مجلس
خودرونگاران - کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی در حالی هنوز محل اختلاف نظر دولت، مجلس و واردکنندگان است که مدافعان، استفاده از این وسیله نقلیه را در کاهش آلودگی هوا موثر می دانند و مخالفان از سهم کمتر از 10 درصدی آن از سبد خودروهای وارداتی سخن می رانند.

به گزارش خودرونگاران به نقل از  ایرنا، پس از اینکه دولت دوازدهم در دی ماه پارسال تعرفه واردات خودروهای هیبریدی را از پنج به 45 درصد برای خودروهایی با حجم موتور بین 1500 تا 2000 سی سی و 65 درصد برای خودروهای با حجم موتور بین 2000 تا 2500 سی سی افزایش داد، واردکنندگان و کارشناسان صنعت خودرو و محیط زیست به آن اعتراض کردند.
این موضوع تا آنجا پیش رفت که رییس جمهوری بهمن ماه در گفت و گوی تلویزیونی خود وعده داد در تعرفه واردات این نوع خودروها بازنگری شود.
24 فروردین ماه امسال «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مصوبه جدید دولت برای تعرفه خودروهای هیبریدی، اظهار داشت: مصوبه قبلی دولت که فاصله تعرفه خودروهای هیبریدی مختلف را با خودروهای بنزینی کم کرده و شرایطی را فراهم کرده بود که شاید اشتیاق برای ورود خودروهای هیبریدی کم شود، تغییر یافت.
وی با بیان اینکه با مصوبه جدید دولت فاصله بین تعرفه واردات انواع مختلف خودرو بیشتر شد، افزود: با تصمیم جدید دولت، خودروهای هیبریدی تولید شده به صورت سه نوع «موازی»، «سری» و «سری - موازی» مورد حمایت قرار می گیرند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بهترین نوع این حمایت همچون خودروهای برقی است و بقیه خودروهای هیبریدی به نسبتی که سوخت فسیلی مصرف می کنند، مشمول تعرفه ترجیحی می شوند که این مصوبه به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.
دولت خودروهای برقی - بنزینی بر اساس حجم موتور را به سه گروه تقسیم کرده است؛ تعرفه خودروهایی با حجم موتور 1000 تا 1500 سی سی 25 درصد، 1501 تا 2000 سی سی 45 درصد و 2001 تا 2500 سی سی 65 درصد محاسبه می شود در حالی که این تعرفه ها برای خودروهای بنزینی و دیزلی با حجم موتورهای یاد شده به ترتیب 55، 75 و 95 درصد خواهد بود.
نظر دولت بر این استوار است که خودروهای هیبریدی به نسبتی که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند باید مشمول تعرفه های بالاتر شوند.
با این حال، مجلس شورای اسلامی نیز طرحی را برای ساماندهی بازار خودرو در دستور کار قرار داده که محور اصلی آن کاهش تعرفه واردات خودرو است؛ این طرح ابتدا در قالب یک طرح دو فوریتی اوایل اردیبهشت ماه به صحن مجلس ارسال شد اما نمایندگان با بررسی فوری آن موافقت نکردند و در قالب طرح یک فوریتی به کمیسیون صنایع و معادن رفت.
این طرح با هدف ساماندهی واردات خودرو و تعیین حقوق ورودی موثر با هدف دستیابی به افزایش رقابت پذیری و کیفیت خودروهای تولید داخل، افزایش استانداردهای ایمنی و زیست محیطی، کاهش آلایندگی،‌ کاهش مصرف سوخت و مدیریت بر واردات و بازار خودرو تدوین شده است تا حقوق ورودی خودروهای سواری بر اساس حجم موتور، میزان مصرف سوخت و میزان آلایندگی به صورت پلکانی و هدفمند تعیین شود.
در یکی از مواد این طرح پیش بینی شده که خودروهای تمام برقی و برقی - بنزینی (هیبریدی) تنها مشمول سود بازرگانی باشد و از وضع هرگونه تعرفه واردات معاف شود.
امضاکنندگان این طرح بر این باورند که با وجود حمایت از تولید داخلی، این حق مردم است که خودروهای با کیفیت، به روز، ایمن و سازگار با محیط زیست سوار شوند.
به اعتقاد آنان در قانون هوای پاک نیز دولت ملزم شده است، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری با خودروهای الکتریکی یا هیبریدی را با ارایه مشوق هایی چون کمک بلاعوض، یارانه، صفر کردن سود بازرگانی واردات پیگیری کند و اگر این خودروها تولید داخل باشند، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می شوند.

** مانعی برای تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو وجود ندارد
«عبدالکریم حسین ‌زاده» نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی افزود: یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای کلانشهرها بویژه تهران، ترافیک سنگین و حجم بالای خودروها و وسایل نقلیه موتوری است که بی شک نوع سوخت مصرفی این وسایل در افزایش آلاینده‌های هوا نقش بسزایی ایفا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان حمل و نقل شهری امری ضروری است و افزایش تعرفه این خودروها توجیه منطقی ندارد.
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مولفه‌های اساسی کاهش ترافیک و آلودگی‌ها در کلانشهرها استفاده از کم هزینه ‌ترین، سالم ‌ترین و راحت‌ ترین وسایل نقلیه است، خودروهای هیبریدی با توجه به اینکه سوخت اولیه آنها در ترافیک 60 کیلومتر در ساعت با استفاده از برق است و سرعت سرویس هم در کلانشهرها عددی بالاتر از 60 کیلومتر در ساعت نیست، می تواند در کاهش آلایندگی مفید باشد.
نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس اظهار داشت: ورود خودروهای هیبریدی در کنار امتیاز ویژه ای که برای ناوگان حمل و نقل شهری دارند، می تواند ارزش افزوده بالایی برای جامعه ایجاد کند، زیرا آلودگی هوا عامل اصلی بخش قابل توجهی از بیماری هایی است که این روزها مردم با آن درگیرند.
وی ادامه داد: می توان ناوگان درون شهری را با خودروهای هیبریدی مجهز کرد تا هم حمل و نقل ایمن داشته و هم هوایی پاک و سالم را به مردم هدیه کنیم.
حسین ‌زاده با تاکید بر اینکه استفاده از خودروهای هیبریدی به نفع شهر و مردم خواهد بود، گفت: مانعی در تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو و کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی در مجلس وجود ندارد.

** مجلس پیگیر کاهش تعرفه واردات خودرو های هیبریدی است
«جبار کوچکی‌نژاد» دیگر نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس نیز به ایرنا گفت: از کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی که در طرح ساماندهی بازار خودرو نیز گنجاده شده است، حمایت می کنیم تا به تصویب نمایندگان مجلس برسد.
وی با اشاره به تصویب قانون هوای پاک در مجلس، افزود: در این قانون تکالیفی برای سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت و شهرداری تعیین شده که از جمله آنها می توان به حمایت از تولید و واردات خودرو های برقی و هیبریدی اشاره کرد.
نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: در مورد خودروهای هیبریدی، قرار بود تخفیف‌ های نقدی در عوارض و ارائه طرح ترافیک رایگان در کلانشهرها در نظر گرفته شود و نه اینکه برای این خودروها عوارض و تعرفه سنگین لحاظ کنیم.
کوچکی نژاد اظهار داشت: ارائه تسهیلات برای خودروهای برقی و الکترویکی فقط در ایران انجام نمی ‌شود، اما در سایر نقاط جهان برای تشویق به استفاده از این خودروها از ابزارهایی همچون کاهش عوارض و تعرفه های وارداتی نیز استفاده می شود.
نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه معضل آلودگی تهران و کلانشهرها بسیار جدی است، گفت: مجلس و دولت باید برای رفع معضل آلودگی هوا تلاش کرده و در کنار تسهیل در واردات خودروهای هیبریدی، تولید این خودروها را در کشور آغاز کنند.
همچنین «امیرحسین قناتی» مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایرنا گفت: رویکرد وزارت صنعت در اعمال تعرفه واردات خودروها پیرو تصمیم های دولت بوده و همان مطلبی است که وزیر صنعت در 24 فروردین ماه اعلام کرد.
وی ادامه داد: با این حال در روزهای آینده نظرات خود را با کمیسیون صنایع مجلس در میان خواهیم گذاشت و استدلال خواهیم کرد تا در نهایت تصمیمی که به نفع جامعه باشد، در مجلس مصوب شود.

** لزوم کاهش تعرفه ها
نماینده یک شرکت واردکننده خودروهای هیبریدی نیز درباره تغییر تعرفه این خودروها به ایرنا گفت: افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی با رویکرد دولت برای کاهش مصرف سوخت و مدیریت آلودگی هوا بویژه در کلانشهرها همخوانی ندارد.
مهناز رمضانی تصریح کرد: وضع تعرفه سنگین بر خودروهای هیبریدی به صلاح مصرف کنندگان نیست و افزایش قیمت این خودروها و کاهش اقبال مشتریان را به دنبال دارد و سبب می شود در عمل نتوانیم گامی برای کاهش آلودگی هوا و صدا برداریم.
وی همچنین با اشاره به استفاده یک شرکت دیگر از خودروهای سبز و هیبریدی در ناوگان خود اظهار داشت: برنامه توسعه ناوگان تاکسی در تهران از سوی این شرکت به فراخور سفارش های مشتریان دنبال می شود، اما افزایش قیمت یاد شده با از دست رفتن توجیه اقتصادی برای رانندگان، چالش هایی برای تزریق این خودروها به ناوگان تاکسیرانی به دنبال خواهد داشت.
این فعال خودروهای هیبریدی از وزارت نفت خواست «مطابق بند 12 قانون بودجه و از محل صرفه جویی در مصرف سوخت، 6 هزار و 800 دلار بابت واردات هر دستگاه خودرو برقی یا هیبریدی اقدام بپردازد؛ موضوعی که تاکنون عملی نشده است».
وی ادامه داد: رقم ارزی یاد شده به مثابه یارانه حدود 30 میلیون تومانی به مشتریان این خودروها بوده اما تاکنون اجرایی نشده است.
رمضانی گفت: امروز همه کشورهای جهان به سمت استفاده از انرژی های نو گرایش داشته و در سبد خودرویی خود از خودروهای سبز، هیبریدی، هیبرید پلاگین یا الکتریکی استفاده می کنند و بتدریج در حال خارج کردن خودروهای با سوخت فسیلی هستند.
وی یادآوری کرد: بیشتر کشورها حتی یارانه ها و مشوق هایی را برای مصرف کنندگان این خودروها در نظر گرفته اند؛ برای نمونه برخی کشورها تا سال 2025 این خودروها را از تعرفه وارداتی معاف کرده و 15 درصد یارانه به مصرف کنندگان آن می دهند.
این فعال خودروهای هیبریدی با اشاره به اینکه انتظار می رفت تعرفه واردات خودروهای هیبریدی از پنج درصد به صفر برسد، گفت: از دولت و مجلس انتظار داریم با توجه به مشکلاتی که در زمینه مصرف سوخت و آلودگی هوا وجود دارد، به حمایت از خودروهای سبز پرداخته و تعرفه ها را کاهش داده یا حتی الامکان به رقم پیشین بازگرداند.

** کاهش تعرفه برای ناوگان سنگین
«امیرحسن کاکایی» کارشناس خودرو و استاد دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تعرفه های پیشنهادی خودروهای هیبریدی، خاطرنشان کرد: پرداختن به این مقوله و ایجاد سهولت در واردات خودروهای برقی و هیبریدی با هدف کاهش آلایندگی هوا یا دستیابی به فناوری آنها در شرایط فعلی به صلاح نیست.
وی تصریح کرد: کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی و برقی سواری در این شرایط، هرچند در ظاهر شیک و جذاب جلوه می کند، اما با افزایش وابستگی به خارج همراه است، زیرا در اختیار گرفتن فناوری آنها به دستکم 10 تا 15 سال زمان نیاز دارد.
کاکایی اضافه کرد: این خودروها در زمینه باتری، سیستم الکترو موتوری و سیستم الکترونیکی وابستگی زیادی به خارج از کشور دارند.
این کارشناس خودرو یادآور شد: در شرایط کنونی حتی خودروهای فعلی بنزینی از نظر برق و الکترونیک به شدت وابسته به خارج هستند و بنابراین نباید تصمیمی اتخاذ شود که این وابستگی ها بویژه در شرایط مدیریت دارایی های ارزی از سوی دولت، بیشتر شود.
پیگیری خبرنگار ایرنا از بازار خودرو نشان می دهد که خودروهای هیبریدی بسته به شرکت خودروساز و حجم موتور آن بین 200 میلیون تا 640 میلیون تومان قیمت گذاری می شوند که اقشاری با درآمد بالا توان خرید آن را دارند.
با توجه به اینکه رانندگان تاکسی ها در قشر متوسط جامعه جای می گیرند، انتظار نمی رود که کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی، توان خرید عامه مردم را برای خرید این خودروها افزایش چشمگیری دهد زیرا در زمانی که تعرفه این خودروها پنج درصد بود، نتوانسته بودند سهم بالایی از خودروهای وارداتی را به خود اختصاص دهند.
این داستان برای رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی اهمیت دو چندان دارد زیرا این گروه که در قشر متوسط جامعه تعریف می شوند، با کاهش تعرفه ها و حتی صفر کردن آن نیز این توان را نخواهند داشت که خودروی بنزینی خود را به راحتی جایگزین خودروی هیبریدی و حتی برقی کنند و از این رو انتظار می رود که دولت برنامه ای مشابه آنچه برای نوسازی ناوگان فرسوده شهری و بین شهری پیاده سازی کرده، در این بخش اجرا کند.
بر اساس یک بررسی که مرکز پژوهش های مجلس درباره بازار خودروهای وارداتی منتشر کرده، سهم هیبریدی ها از خودروهای وارداتی در سال 1393 برابر 0.1 درصد بوده که به تدریج و با اعمال سیاست های تشویقی نظیر تعرفه پایین، طرح ترافیک رایگان به 8.6 درصد در سال 1395 افزایش یافته است.
هرچند تعرفه هیبریدی ها در سیاست جدید دولت از دی ماه پارسال جهش یافت اما به تناسب آن تعرفه خودروهای بنزینی و دیزلی نیز رشد قابل توجهی داشته است.
در مجموع باید منتظر نتیجه رایزنی نمایندگان دولت و مجلس بر سر تصویب طرح تعیین ضوابط حقوق ورودی خودروهای سواری وارداتی و ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس ماند؛ طرحی که با وجود یک فوریتی بودن هنوز در دستور کار کمیته های فرعی این کمیسیون قرار نگرفته و به نظر نمی رسد به این سرعت در کمیسیون صنایع و سپس در صحن علنی مجلس مطرح شود.

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۵ + ۱۳
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

پربازدیدترین

۱۳۹۷/۷/۲۸ - ۱۶:۴۵
تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی/ X7 ب‌ام‌و و GLS (+عکس)
خودرونگاران - در نگاه اول ب‌ام‌و بسیار مدرن‌تر به نظر می‌رسد. این مدرنیته در نمای انتهایی خودرو نمود بیشتری دارد و بنز در این زمینه میراث‌دار GL های بزرگ است. به همین دلیل GLS نمای باکسی و زاویه‌دار ...
۱۳۹۷/۷/۲۸ - ۱۶:۴۱
پاسخ سازمان استاندارد به خبری درباره همکاری با مراکز معاینه‌فنی
خودرونگاران_سازمان ملی استاندارد ایران ز ابتدای اجرائی شدن فرآینده معاینه‌فنی خودروهای دوگانه‌سوز چه در حوزه تصمیم‌گیری و تدوین چارچوب‌ها و دستورالعمل‌های اجرائی فرآیدن مذکور و چه در زمینه افزایش توان...
۱۳۹۷/۷/۲۸ - ۱۶:۳۴
تعداد خودروهای ایران و ترکیه مساوی است، اما مصرف سوخت ایران ۱۰ برابر ترکیه است
خودرونگاران_طبق آخرین اعلام رسمی دولت، مصرف بنزین در ایران 91میلیون لیتر در روز است. همچنین طبق آخرین اعلام رسمی جمعیت کشور، ایران در حال حاضر حدود 81 میلیون نفر جمعیت دارد.
۱۳۹۷/۷/۲۸ - ۱۶:۲۴
پیش فروش جدید محصولات ایران خودرو از فردا ۲۹ مهرماه
خودرونگاران_در طرح پیش فروش جدید تمامی محدودیت های پیش فروش قبل از جمله عدم امکان ثبت نام برای مشتریان حقوقی، خودرو اولی ها، داشتن گواهینامه در زمان ثبت نام و عدم خرید محصولات ایران خودرو طی ۱۸ ماهه گ...
۱۳۹۷/۷/۲۸ - ۱۶:۲۰
در بازار لاستیک چه خبر است؟
خودرونگاران - کسبه بازار لاستیک این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.
۱۳۹۷/۷/۲۸ - ۱۵:۳۴
افزایش ۴۰ درصدی تردد در مرز مهران در روز گذشته
خودرونگاران_ فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته افزایش ۴۰ درصدی تردد در مرز مهران را با خروج ۶۰ هزار زائر اربعین حسینی(ع)شاهد بودیم.
۱۳۹۷/۷/۲۸ - ۱۵:۳۱
توقف ورود و خروج خودروهای شخصی به مرز مهران
خودرونگاران_ معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام از توقف ورود و خروج خودروهای شخصی به مرز مهران خبر داد.
۱۳۹۷/۷/۲۸ - ۱۵:۲۳
خرید موتورسیکلت کارکرده چقدر هزینه دارد؟
خودرونگاران_یک دستگاه موتورسیکلت نیرو محرکه (نامی ۱۵۰) با کارکرد ۱۳ هزار و ۸۰۰ کیلومتر با مبلغ ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.
۱۳۹۷/۷/۲۸ - ۱۵:۱۷
تنها ۲ روز تا ممنوعیت تردد بدون معاینه فنی در تهران
خودرونگاران_معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای فاز دوم طرح کاهش آلودگی هوا از اول آبان و توقیف خودرو‌های دودزا دارای معاینه فنی خبر داد.
۱۳۹۷/۷/۲۸ - ۱۴:۵۰
خودروی بدهکاران بالای یک میلیون تومان توقیف می‌شود
خودرونگاران_ سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای به دارندگان خودروهایی که بدهی آنها بابت عوارض طرح ترافیک به بیش از یک میلیون تومان رسیده است، هشدار داد.
۱۳۹۷/۷/۲۸ - ۱۴:۴۷
پژو۲۰۷ اتوماتیک ۱۰۶ میلیون تومان شد
خودرونگاران_گزارش امروز بازار خودرو حکایت از افزایش ۲ میلیون تومانی قیمت پژو۲۰۷ اتوماتیک در بازار را دارد.
۱۳۹۷/۷/۲۸ - ۱۴:۴۳
خودروهای آفرودی بلای جان کویر های اصفهان
خودرونگاران_یک فعال محیط زیست گفت: اگرچه کویرهای اصفهان رو به نابودی است اما مسابقات رالی و حضور خودروهای آفرودی در این کویرها در تخریب هرچه زودتر بیابان ها اثر دارد.
۱۳۹۷/۷/۲۸ - ۱۴:۲۲
۲۰ هزار نفر ۳ ساعته از سایپا خودرو خریدند
خودرونگاران_با گذشت بیش از سه ساعت از فروش اینترنتی محصولات سایپا بیش از ۲۰ هزار نفر خودرو ثبت نام کردند.
۱۳۹۷/۷/۲۳ - ۱۷:۰۱
معارفه سروش در سازمان گسترش
خودرونگاران - مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدی سایپا تا دقایقی دیگر در شرکت سایپا برگزار خواهد شد .
۱۳۹۷/۷/۲۳ - ۱۰:۱۶
سازوکار جدید واردات خودرو اعلام شد
خودرونگاران - سازوکار جدید واردات کالاهای سرمایه های و مصرفی بادوام از قبیل خودرو (سبک و سنگین)، ماشین‌آلات صنعتی، کشاورزی، راهسازی، لوازم خانگی، مصنوعات الکتریکی و الکترونیکی، صوتی، تصویری و وسایل ا...
۱۳۹۷/۷/۲۷ - ۱۵:۳۸
سازمان استاندارد در مقابل خودروسازان کوتاه نمی‌آید
خودرونگاران - رئیس مرکز تائید صلاحیت سازمان استاندارد گفت: سازمان استاندارد با تبیین ۸۵ استاندارد خودرو به خودروسازان اعلام کرده است تا در تولید خودرو آنها را رعایت کنند و به هیچ وجه از مواضع خود در ا...
۱۳۹۷/۷/۲۳ - ۱۲:۴۰
ممنوعیت واردات خودرو درست اجرا نشد
خودرونگاران- یک کارشناس و تحلیلگر بازار خودرو با اشاره به سیاست ممنوعیت واردات خودرو گفت: دولت روش مناسبی در اجرای این سیاست در پیش نگرفته است.
۱۳۹۷/۷/۲۴ - ۱۶:۵۴
کشف لامبورگینی ۲۴ میلیاردی قاچاق در شیراز
خودرونگاران - فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه یدک کش و کشف یک دستگاه سواری لامبورگینی قاچاق به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد.
۱۳۹۷/۷/۲۴ - ۰۹:۳۵
سوخت را به مردم بدهیم نه خودروها
خودرونگاران - رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: بهتر است به جای اختصاص سوخت یارانه ای به خودروها، یارانه سوخت به همه مردم داده شود.
۱۳۹۷/۷/۲۱ - ۱۴:۰۱
داخلي سازي قطعه ECU خودرو در كشور با حمايت سايپا
خودرونگاران_مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در بازديد از هجدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت گفت: با استفاده از توان نخبگان كشور و دانش علمي موجود توانسته ايم قطعهECU خودرو را كه يكي از قطعات هاي تك خودرو...
۱۳۹۷/۷/۲۵ - ۱۱:۲۴
دلالان، قیمت ها در بازار خودرو را غیرواقعی کرده اند
خودرونگاران_رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: امروز در بازار خودرو، با قیمت های غیرواقعی مواجه ایم و این وضعیت پیش از هر چیز به دلیل حضور دلالان است.
۱۳۹۷/۷/۲۱ - ۰۹:۴۴
ساخت خودروهای پیش فروشی ۶ هزار میلیارد تومان قطعه نیاز دارد
خودرونگاران_دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان گفت: تامین قطعات مورد نیاز بیش از ۱۰۰ هزار خودروی پیش فروش شده از سوی خودروسازان نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان نقدینگی است.
۱۳۹۷/۷/۲۳ - ۱۴:۱۲
دلایل واردات ۱۳ هزار دستگاه خودرو در نیمه نخست ۹۷
خودرونگاران - با وجود اینکه واردات خودرو از تیرماه ۱۳۹۶ متوقف بود آمار گمرک نشان می دهد که نیمه نخست امسال بیش از ۱۳ هزار دستگاه خودرو وارد شده که دلیل آن، مصوبه هیات وزیران در مورد تمدید مهلت ۶ ماهه...
۱۳۹۷/۷/۲۱ - ۱۳:۴۴
وزارت صمت درها را بر واردکنندگان خودرو بسته است
خودرونگاران - رییس انجمن واردکنندگان خودرو از واردات بی‌چون و چرای موز در مقابل موانعی که برای واردات خودرو وجود دارد انتقاد کرد.
۱۳۹۷/۷/۲۷ - ۱۲:۵۱
کاهش قیمت خودرو سرعت گرفت
خودرونگاران - بعد از اعلام دو خودروساز بزرگ برای پیش فروش خودروهایشان، تب و تابی در میان دلالان خودرو برای فروش شکل گرفته و مصرف کنندگان واقعی وارد بازار خواهند شد.
۱۳۹۷/۷/۲۷ - ۱۲:۴۱
رفع هیجان بازار خودرو نیازمند منطقی شدن نرخ های کارخانه است
خودرونگاران - رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور، قیمت های فعلی خودروها در بازار را غیرمنطقی برشمرد و گفت: برای خروج از این وضعیت و کوتاه کردن دست واسطه ها، باید قیمت کارخانه ای بروز و...