امروز: چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ -
وبسایت خبری
سرویس : اخبار
زمان : ۱۳۹۶/۶/۲۲ - ۰۹:۲۲
شناسه خبر: ۴۳۸۵۹۳
 
برنامه‌‌هایی که خودروساز فرانسوی برای بازار کشور در نظر گرفته است
چهار سوی رنو در ایران
خودرونگاران- رنو این خودروساز فرانسوی در شرایطی خود را آماده آغاز دور جدید فعالیت در ایران می‌کند که برنامه‌های اصلی‌اش را روی چهار محور «عرضه محصولات جدید»، «داخلی‌سازی»، «صادرات» و «ادامه همکاری با ایران خودرو و سایپا» متمرکز کرده است.

به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، رنو که اواسط تابستان امسال قرارداد همکاری مشترک خود را با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) امضا کرد، به احتمال فراوان از اوایل سال 2018 میلادی فعالیت جدید و متفاوتش را در خودروسازی کشور آغاز می‌کند.

 

این خودروساز بزرگ فرانسه که به دنبال حضوری مستقل در ایران است، رویای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین عرضه‌کننده خارجی خودرو در کشور را دارد و از همین رو می‌خواهد تیراژ محصولات خود را تا نیم‌میلیون دستگاه در سال افزایش دهد. این رقم جدا از محصولات فعلی، خودروهای جدید رنو را نیز در بر می‌گیرد؛ به‌نحوی‌که رنویی‌ها می‌خواهند با عرضه مدل‌های جدید در بخش‌های مختلف بازار خودرو ایران، حضور یابند.هرچند رنو نیز مانند پژو چندان مایل به افشای جزئیات قرارداد خود با سازمان گسترش نیست، با این حال جدیدترین اطلاعات به‌دست آمده از این شرکت، حکایت از تمرکز رنویی‌ها روی چهار محور «داخلی‌سازی»، «آموزش قطعه‌سازان ایرانی»، «صادرات قطعه و خودرو» و همچنین «تولید محصولات انحصاری در خودروسازی کشور» دارد. همچنین رنو با وجود عقد قرارداد با سازمان گسترش و حضور مستقل در ایران، تمایل دارد کماکان ارتباط خود با خودروسازان داخلی را در قالب قرارداد پلت‌فرم مشترک X90 ادامه داده و محصولات جدیدی را (در قالب قرارداد موردنظر) عرضه کند.

 

برگ برنده رنو در بازار ایران

اما ازآنجاکه از قرارداد رنو به‌عنوان یک اتفاق تازه در صنعت خودرو داخل یاد می‌شود و با توجه به اظهارات اخیر یکی از مقامات این شرکت فرانسوی، به کلیات برنامه‌های این خودروساز در ایران می‌پردازیم تا مشخص شود رنویی‌ها چه برنامه‌هایی برای خودروسازی و بازار کشور در نظر گرفته‌اند. آنچه در وهله اول از اهمیت بالایی هم برای ایرانی‌ها و هم برای رنو برخوردار بوده و جزو اولویت‌های خودروساز فرانسوی به‌شمار می‌رود، عرضه محصولات جدید در بازار خودرو کشور است.طبق آنچه مسوولان ارشد رنو در مراسم امضای قرارداد با سازمان گسترش اعلام کردند، این شرکت قصد دارد دو خودرو به نام‌های داستر و سیمبول را در ایران تولید و روانه بازار کند. هرچند این دو خودرو همین حالا نیز در جاده‌ها و خیابان‌های کشور به چشم می‌آیند، با این حال، همانطور که پیش‌تر گفته شده بود رنو مدل‌های جدید داستر و سیمبول را در ایران خواهد ساخت. در واقع رنویی‌ها قصد دارند داستر و سیمبولی جدید را در ایران تولید کنند، نه مدل‌های فعلی این دو خودرو را. نکته مهم دیگر اینجاست که داستر و سیمبول جدید فقط در ایران تولید و در هیچ یک از سایت‌های داخلی و خارجی این خودروساز فرانسوی تولید نخواهند شد.با این حساب، ایران به مرکز تولید دو محصول جدید رنو تبدیل می‌شود و این موضوع می‌تواند در آینده به‌عنوان یک برگ برنده به خصوص در حوزه صادرات، نقش‌آفرینی کند.

اما یکی دیگر از برنامه‌های مهم رنو در حوزه عرضه محصول در ایران، ورود این خودروساز به منطقه اقتصادی بازار خودرو کشور است. رنویی‌ها به‌خوبی متوجه شده‌اند که تمرکز نزدیک به 80 درصد از مشتریان ایرانی، روی خودروهای حاضر در بازه قیمتی زیر 50 میلیون تومان است؛ بنابراین عرضه محصولات جدید در این محدوده قیمتی، یک برگ برنده برای رنو یا هر خودروساز خارجی دیگر به‌شمار می‌رود. از همین رو رنو که معمولا مدل‌های به اصطلاح اقتصادی و ارزان قیمت در سبد محصولات خود دارد، می‌خواهد با استفاده از ظرفیت عظیم بازه قیمتی زیر 50 میلیون تومان بازار ایران، محصول یا شاید محصولاتی متناسب با این بازه را تولید و عرضه کند.طبق جدیدترین اطلاعات به‌دست آمده، گزینه اصلی خودروساز فرانسوی برای ورود به اصلی‌ترین بازه قیمتی بازار خودرو ایران، «کوئید» است، محصولی که به قیمت اقتصادی شهره بوده و هم‌اکنون در خیابان‌های هند به چشم می‌آید. طبق اخبار رسیده، رنو البته قصد عرضه کوئید هند را در بازار ایران ندارد؛ زیرا این محصول از استانداردهای لازم برای بازار کشور برخوردار نیست. آن طور که خبر می‌رسد، رنو طی یک ماه آینده مدل جدید و استانداردتر کوئید را در برزیل عرضه خواهد کرد و به احتمال فراوان، همین مدل یا چیزی شبیه آن روانه خودروسازی و بازار ایران خواهد شد.با این حساب، کوئیدی که رنو در ایران عرضه خواهد کرد، قدرت پاس کردن استانداردهای داخلی را دارد و کیفیت قابل‌قبولی را خواهد داشت. این موضوع البته روی قیمت کوئید اثر افزایشی خواهد گذاشت، با این حال رنو می‌خواهد تا حد امکان، کوئید را در کیفیتی بالا و قیمتی پایین عرضه کند تا برگ برنده‌اش نزد مشتریان ایرانی نسوزد.

 

میل رنو به داخلی‌سازی

اما دیگر برنامه رنو در دور جدید فعالیت‌هایش در ایران، داخلی‌سازی قطعات است. این موضوع (داخلی‌سازی قطعات) جدا از اینکه برای وزارت صنعت، معدن و تجارت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یک الزام به‌شمار می‌رود، برای رنویی‌ها نیز مهم به‌نظر می‌رسد. مسوولان رنو خوب می‌دانند که داخلی‌سازی هرچه بیشتر قطعات، می‌تواند ضمن کاهش هزینه‌های تولید، رضایت دولت و وزارت صنعت ایران را نیز از آنها افزایش دهد، موضوعی که به هر حال راه را برای رسیدن به اهداف بزرگ شان در خودروسازی و بازار کشور هموار خواهد کرد.طبق آخرین اطلاعات به‌دست آمده، رنو قصد دارد تولید محصولات جدید خود را در ایران، با داخلی‌سازی حداقل 30 درصدی آغاز کند. این عدد اگرچه کمتر از الزام وزارت صنعت، معدن و تجارت (الزام ساخت داخل حداقل 40 درصدی در شروع کار) است، با این حال طبق برنامه رنو، بالاتر خواهد رفت. بر این اساس، به گفته برخی از مقامات این شرکت، رنویی‌ها درصد ساخت داخل محصولات خود را در ایران پس از مدتی نه چندان طولانی به بالای 60 درصد خواهند رساند. البته رنو ضمن آنکه داخلی‌سازی را بالا می‌برد، کیفیت را نیز در کنترل خود خواهد داشت. رنو پیش‌تر در پروژه پلت‌فرم مشترک X90 نیز نشان داد کیفیت را فدای داخلی‌سازی نخواهد کرد و اتفاقا یکی از دلایلی که ساخت داخل تندر-90 و ساندرو از عدد 60 درصد بالاتر نرفته، همین توجه رنویی‌ها به موضوع کیفیت است.

 

آموزش قطعه‌سازان ایرانی از سوی رنو

برنامه داخلی‌سازی رنو در ایران اما در شرایطی است که پیشبرد آن کاملا به قطعه‌سازان کشور وابسته بوده و اتفاقا رنو نیز یکی از برنامه‌های اصلی خود را در دور جدید فعالیت‌هایش (در ایران) روی همین موضوع متمرکز کرده است. طبق جدیدترین اطلاعات به‌دست آمده، برنامه رنو برای قطعه‌سازان داخلی، متمرکز بر آموزش و همچنین انتقال فناوری و تکنولوژی است. به‌عبارت بهتر، این خودروساز فرانسوی می‌خواهد همان‌طور که در جریان پروژه پلت‌فرم مشترک X90 اقدام به آموزش قطعه‌سازان ایرانی کرد بار دیگر این تجربه را تکرار کند. بر این اساس، رنو تیمی متخصص را در نظر گرفته تا طی چند هفته و به‌صورت فشرده، اقدام به آموزش قطعه‌سازان ایرانی کرده و مهارت‌های لازم را به آنها یاد دهد.از نظر رنو، قطعه‌سازی ایران دارای پتانسیل بزرگی بوده و نه‌تنها توان ساخت داخل کردن محصولات جدید این شرکت را دارد؛ بلکه از تولیدات این صنعت می‌توان در زنجیره جهانی تامین قطعات رنو نیز استفاده کرد.

 

قطعات ایرانی در سبد جهانی رنو

دیگر برنامه رنو در ایران که اتفاقا آن نیز جزو الزامات وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌شمار می‌رود، صادرات محصول از کشور است. طبق نظر وزارت صنعت، خودروسازان خارجی حاضر در ایران باید 30 درصد از محصولات تولیدی خود را در کشور، به بازارهای خارجی صادر کنند و رنو نیز از این قاعده مستثنی نیست. هرچند به‌نظر می‌رسد منظور وزارت صنعت از «صادرات 30 درصدی»، صدور خودروهای تولیدی رنو در ایران به بازارهای جهانی این خودروساز است، با این حال رنویی‌ها برنامه‌ای نسبتا متفاوت را برای تحقق این الزام در نظر گرفته‌اند. بنابر اخبار جدید، رنو قصد دارد بخشی از الزام صادرات 30 درصدی را از ناحیه قطعات محقق کند و بخشی دیگر را از محل خودروهای تولیدی. در واقع رنویی‌ها حساب ویژه‌ای روی صادرات قطعه از ایران باز کرده و می‌خواهند به واسطه آموزش قطعه‌سازان کشور، بخشی از تولیدات آنها را در زنجیره جهانی تامین قطعات خود عرضه کنند. با این حساب و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، برخی از قطعه‌سازان داخلی در زمره تامین‌کنندگان جهانی رنو قرار خواهند گرفت و این موضوع سبب ارتقای هرچه بیشتر سطح کیفی تولیدات صنعت قطعه کشور خواهد شد.

 

ادامه همکاری با ایران خودرو و سایپا

اما پس از عقد قرارداد رنو با سازمان گسترش، برای خیلی‌ها این پرسش پیش آمد که حالا برنامه این خودروساز فرانسوی برای همکاری با ایران خودرو و سایپا چیست؟ آیا رنو قید ادامه همکاری با آنها را زده و همه تمرکز خود را روی قراردادش با ایدرو خواهد گذاشت یا اینکه مشارکت با دو غول خودروسازی کشور کماکان ادامه خواهد یافت؟ هرچند در گذشته اخباری مبنی‌بر عدم‌تمدید قرارداد تولید تندر-90 میان رنو و خودروسازان داخلی منتشر شد، با این حال به گفته رنویی‌ها، این خودروساز فرانسوی راغب به قطع همکاری با ایران خودرو و سایپا نیست. بر این اساس، رنویی‌ها قصد دارند مشارکت با ایران خودرو و سایپا را همچنان ادامه داده و در کنار پیشبرد قرارداد با ایدرو، همکاری با غول‌های جاده مخصوص را هم ادامه دهند.

آن طور که از رنو خبر می‌رسد، این شرکت حاضر شده مدل‌های جدیدی را برای تولید در ایران خودرو و سایپا در نظر بگیرد، مدل‌هایی که به‌نظر می‌رسد جزو خانواده X90 خواهند بود. البته خودروساز فرانسوی به دنبال حذف مدل‌های فعلی خود در ایران یعنی تندر-90 و ساندرو و وانت تندر نیست، اما قصد دارد در کنار آنها، خودروهایی جدید را به بازار کشور معرفی کند. اتفاقا یکی از گزینه‌های اصلی رنو در این مورد، کوئید است، به‌نحوی‌که این شرکت تمایل دارد برگ برنده خود را در یکی از دو خودروساز بزرگ کشور به تولید برساند.از سوی دیگر اما طبق آخرین آمار، در حال حاضر تولید محصولات رنو در ایران به روزی 700 دستگاه رسیده و این امکان وجود دارد تا پایان سال، تیراژ روزانه به 800 دستگاه نیز افزایش یابد و این موضوع، نشان دهنده شوق رنو برای تداوم ارتباط با ایران خودرو و سایپا است. اشتیاق رنو برای ادامه همکاری با خودروسازان داخلی در شرایطی است که به‌نظر می‌رسد ایران خودرو و سایپا بدشان نمی‌آید همکاری با این شرکت را به خصوص با تولید محصولات جدید، ادامه دهند.

ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
= ۱۴ + ۸
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

پربازدیدترین

۱۳۹۶/۸/۳۰ - ۱۷:۰۲
فروش خودروهای برقی در جهان رکورد زد
خودرونگاران - فروش خودروهای برقی در سه ماه سوم ۲۰۱۷ رکورد زد که دلیل اصلی آن افزایش در خور توجه تقاضای چین است.
۱۳۹۶/۸/۳۰ - ۱۶:۴۵
موتورسیکلت‌های کاربراتوری منبع ۱۹ درصد آلودگی شهر تهران هستند
خودرونگاران - سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در حال حاضر حدود دو میلیون موتورسیکلت در حال تردد در تهران است، گفت: به رغم آنکه بالغ بر ۱۹ درصد آلودگی شهر تهران ا...
۱۳۹۶/۸/۳۰ - ۱۶:۴۰
تحقق سرمایه‌گذاری رنو در ساوه قوت گرفت
خودرونگاران - نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته سرمایه گذاری شرکت خودروسازی رنو در ساوه قوت گرفت.
۱۳۹۶/۸/۳۰ - ۱۶:۳۰
عینک‌هایی که خودروی شما را تعمیر می‌کنند (+عکس)
خودرونگاران - از دیگر سو به واسطه این عینک دو متخصص پورشه در دو نقطه متفاون و دور از هم می‌توانند یک کنفرانس تشکیل داده و معضعلات خودرو را به یکدیگر نشان دهند تا از نظرات کارشناسی هم بهره ببرند.
۱۳۹۶/۸/۳۰ - ۱۶:۲۷
سورپرایز رنو برای نمایشگاه خودروی تهران (+عکس)
خودرونگاران - سال گذشته و در نمایشگاه خودروی تهران شرکت رنو درغرفه نگین خودرو که نماینده رسمی این شرکت در ایران را عهده دارد است اقدام به نمایش خودروی مسابقه ایی Renault Sport R.S.01 کرد.
۱۳۹۶/۸/۳۰ - ۱۵:۳۵
پنجمین همایش بین الملی خودرو با محوریت زنجیره تأمین رقابت پذیر
خودرونگاران - پنجمین همایش بین الملی خودرو با محوریت زنجیره تأمین رقابت پذیر (مواد اولیه ،‌قطعه سازی و لجستیک) ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه امسال برگزار می شود.
۱۳۹۶/۸/۳۰ - ۱۵:۲۹
اعلام اسامی خودروهایی با بیشترین مردودی در معاینه فنی
خودرونگاران - مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور گفت: خودروهای پیکان ، نیسان، پراید، پژو و سمند به ترتیب بیشترین سهم مردودی را در معاینه فنی داشته‌اند.
۱۳۹۶/۸/۳۰ - ۱۴:۵۵
جزئیات جلسه مجلس با شریعتمداری و یکه‌زارع
خودرونگاران- دبیر دوم کمیسیون صنایع مجلس با تشریح جزئیات جلسه این کمیسیون با وزیر صنعت و مدیرعامل ایران‌ خودرو، گفت: قرارداد پژو هنوز به مجلس ارائه نشده و نمایندگان از یکه زارع خواستند تا متن قرارداد ...
۱۳۹۶/۸/۳۰ - ۱۴:۴۷
هزارخودرو وارداتی غیر استاندارد دپو شدند
خودرونگاران - رییس سازمان ملی استاندارد ایران از دپوی ۱۰۰۰ دستگاه خودروی وارداتی غیراستاندارد در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خبر داد.
۱۳۹۶/۸/۳۰ - ۱۴:۴۳
فناوری جدید استفاده از خودروهای هیدروژنی را همه گیر می کند
خودرونگاران - علیرغم تلاش برای افزایش استفاده از خودروهای سبز، اتومبیل های مصرف کننده سوخت های هیدروژنی چندان با استقبال مواجه نشده اند.
۱۳۹۶/۸/۳۰ - ۱۴:۳۹
قیمت جدید انواع خودرو لکسوس در بازار تهران +جدول
خودرونگاران - آنچه در زیر می‌آید قیمت روز انواع خودرو لکسوس در سطح بازار پایتخت طی آبان ماه 96 است که ممکن است تا 5 درصد در مناطق مختلف تهران دارای نوسان باشد.
۱۳۹۶/۸/۳۰ - ۱۴:۲۶
نخستین خودروی ملی افغانستان +عکس
خودرونگاران - یک دانش‌آموز افغان در حیاط منزل‌شان در غرب کابل با صرف هزینه 900 دلار امریکا خودروی جالبی ساخته که وحدت ملی نام دارد.
۱۳۹۶/۸/۳۰ - ۱۲:۴۸
سرنوشت خودروهای جدید پسابرجامی که به ایران آمدند
خودرونگاران - قراردادهای جدید خودرو که با سر و صدای فراوان پس از برجام به امضا رسید، هنوز به نتیجه نرسیده و انتظارات مردم برای سوار شدن به خودروهای روز دنیا را محقق نکرده است.
۱۳۹۶/۸/۳۰ - ۱۱:۰۰
يك انتصاب پر حاشيه
خودرونگاران - "مديرعامل گروه خودروسازي سايپا تغيير كرد" اين خبري است كه در طي چند روز گذشته در محافل خبري و خودرويي بارها منتشر شده و هر بار هم حاشيه هاي جديدي را به همراه خود ايجاد كرده است
۱۳۹۶/۸/۲۵ - ۲۳:۱۵
زمان پیش فروش دنا پلاس توربو و پژو پارس اتوماتیک TU۵ اعلام شد
خودرونگاران- بخشنامه فروش دنا پلاس توربو و پژو پارس اتوماتیک TU۵ برای اولین بار در آبان ۹۶ منتشر شد.
۱۳۹۶/۸/۲۶ - ۱۴:۴۷
قیمت فروش محصولات ۲۰۱۷ Toyota در بازار دبی
خودرونگاران- خودرو Toyota ۸۶، مدل ۲۰۱۷ کلاس Sports Coupe ، در بازار دبی با قیمت ۱۰۵ هزار درهم به فروش می رسد.
۱۳۹۶/۸/۲۴ - ۱۲:۲۵
اعلام آمادگي كشورهاي بزرگ براي شراكت در توليد باتري درايران
خودرونگاران - رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو در ادامه با اشاره به اين كه داخلي ها تنها توان توليد 10 ميليون باتري خودرو را در سال دارند از اشتیاق کشورهای بزرگ در زمینه...
۱۳۹۶/۸/۲۳ - ۱۰:۲۵
وزارت صنعت موافق تعرفه پلکانی و مخالف ممنوعیت واردات خودروهای لوکس است
خودرونگاران - براساس طرح جدید، وزارت صنعت به دنبال آن است تا تعرفه واردات خودرو را پلکانی افزایش دهد و این تعرفه را براساس حجم موتور اعمال نماید. رویکرد کلی دولت بر ممنوعیت واردات خودروهای لوکس است ول...
۱۳۹۶/۸/۲۶ - ۱۰:۱۶
افزايش توليد با ابهام جلب رضايت رنويي ها
خودرونگاران- خبرها از سايت هاي توليدي نارنجي پوشان حكايت از افزايش يكباره توليد محصولات مشترك با رنويي ها دارد. آمارها تائيد مي كنند كه نارنجي پوشان قصد دارند حداقل 25 درصد ميزان توليدشان را در چهار ...
۱۳۹۶/۸/۲۳ - ۲۲:۰۵
آفرود سواران به کمک هموطنان زلزله زده می شتابند
خودرونگاران- تیمی از آفرود سواران ایرانی همراه با 25 تن ملزومات ضروری عمومی شامل پوشاک و غذا و همچنین کمک ها نقدی که از سوی هموطنان و یکی از شرکت های خودروسازی تامین شده است امشب راهی مناطق زلزله زده...
۱۳۹۶/۸/۲۴ - ۱۲:۳۳
۴ شرکت متخلف در پیش‌فروش خودرو به اداره اماکن معرفی شدند
خودرونگاران - رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل گفت: پس از اعلام اسامی شرکت‌های متخلف در پیش‌فروش خودرو از سوی سازمان حمایت، ۳ تا ۴ شرکت همچنان به کار خود ادامه دادند که فهرست آنها به اتاق بازرگانی ...
۱۳۹۶/۸/۲۶ - ۱۴:۴۴
سرمایه گذاری رنو در ایران قطعی است
خودرونگاران- یکی از اخباری که پیرامون قرارداد ایدرو و رنو مطرح است موضوع سرمایه گذاری فرانسوی ها در ایران است. شنیده ها حاکی از ان است ک فرانسوی به بهانه اظهارات ترامپ به مقامات ایرانی اعلام نموده ان...
۱۳۹۶/۸/۲۶ - ۱۴:۴۲
برای خرید پروتون جن تو چقدر باید هزینه کرد؟
خودرونگاران- برای خرید پروتون جن تو در بازار بسته به مدل موردنظر و میزان کارکرد آن باید حداقل ۲۴ میلیون تومان پرداخت کرد.
۱۳۹۶/۸/۲۶ - ۱۰:۳۵
پیشنهاد تولید خودروهای هیبریدی به جای برقی در کشور
خودرونگاران- دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور تاکید کرد با توجه به فراوانی منابع گاز طبیعی در کشور، تولید خودروهای هیبریدی متشکل از سوخت گاز طبیعی و برقی می تواند به جای تمرکز بر تول...
۱۳۹۶/۸/۲۹ - ۰۹:۰۵
شکستن انحصار یا ادامه راه قديمي
خودرونگاران - حدود دو سال است که افکار عمومی کشور در مواجهه با مصاحبه ها ،برنامه ها و قراردادا هایی حول موضوع "ایجاد قطب سوم خودرو سازی" در ایران است.آن گونه که از مواضع اعلام شده در سخنرانی ها و ...
۱۳۹۶/۸/۲۹ - ۱۲:۱۴
سه تخلف عمده موتورسواران در تیررس پلیس
خودرونگاران - رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای ثبت مکانیزه تخلف موتورسیکلت‌ها از اول آذر خبر داد و گفت: سرعت، عبور از چراغ قرمز و ورود به خط ویژه از جمله تخلفات ثبت‌شده توسط این سامانه است.