امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ -
وبسایت خبری
راهبرد منسوخ توسعه صنعت تایر؛ دستور کار 3 ساله وزارت صنعت، معدن و تجارت
خودرونگاران- شرکت‌های تایرساز ایرانی که به واسطه‌ تعرفه بالا، در بازار داخلی حضوری موفق دارند، سهم بسیار ناچیزی از بازار بزرگ منطقه‌ای تایر دارند؛ این در حالی است که به جز ترکیه، تقریباً هیچ کشور تایرسازی در منطقه وجود ندارد.
شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷:۱۱
راهبردی برای تقویت اقتصاد ملی
خودرونگاران - از زمانی که «نورث» اندیشه خود را مبنی بر توسعه بر پایه صادرات مطرح کرد، کمتر کسی گمان می‌کرد این تئوری بتواند موفق باشد. اما امروزه این تئوری به‌عنوان یک رویکرد اصلی در مباحث توسعه اقتصادی جای خود را باز کرده است.
سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰:۳۸
رهبري بازار؛ برنامه سايپا در عرصه خودروهاي تجاري
خودرونگاران - " تحول در صنعت خودروسازي به ويژه توليد كاميون هاي به روز، اشتغال را افزايش مي دهد؛ بايد خود را براي صادرات كاميون به كشورهاي منطقه آماده كنيم و اين در حالي است كه امروز در زمينه توليد و صادرات اتوبوس به كشورهاي همسايه قدم هاي خوبي برداشته ايم".
یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۱۶
شاه‌کلید قانون حداکثر استفاده از توان داخل
خودرونگاران - قانون «حداکثر استفاده از توان داخل» یکی از اصلی‌ترین قوانین در حوزه حمایت از توان داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی است که هیچ‌گاه به‌صورت کامل اجرایی نشده است.
شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶:۳۹
آلودگی، رفیق روزهای سرد تهران
خودرونگاران- در دولت‌های مختلف، همچنان میزبانی برای پایتخت حفظ شده و راهکارهای متعدد از جمله تعطیلی مدارس، طرح زوج و فرد، محدودیت‌های ترافیکی کمکی به رفع مشکل آلودگی هوا نکرده است. حتی پایتخت‌نشینان هم برای وزش باد دست دعایشان را به هوا بلند کرده‌اند تا شاید باد از حجم عظیم آلودگی هوا بکاهد، اما گویا یا کم دعا کرده‌ایم یا باد هم بادهای قدیم بود و ما خبر نداریم! جلوگیری از انتشار مواد آلاینده محیط‌زیست، تلاش برای داشتن هوای پاک در سده گذشته به یک مبارزه بین‌المللی تبدیل شده است.
پنج شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۲۹
كيفيت در چانگان اتفاقي نيست؟
خودرونگاران- حالا ديگر خودروهاي چانگان جاي پاي خود را در بازار خودروي ايران باز كرده‌اند, معروف‌ترين عضو اين خانواده خودروي نيمه شاسي35 CS است.
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹:۳۲
چرا خصوصی‌سازی؟
سیاست ناقصی که مدیرعامل ایران خودرو به آن اشاره کرد
چرا خصوصی‌سازی؟
خودرونگاران- داستان تکراری خصوصی سازی صنعت خودرو به اوایل دهه ۸۰ بازمی گردد. از آن زمان تاکنون هر چند در ظاهر تاکید جدی بر خصوصی سازی صورت گرفته و شواهد نیز نشان از آن داشت که دولت در حال کاهش تصدی خود در این صنعت است اما آنچه که در سیاستگذاری های کلان کشور نگاشته شد صورت نگرفت.
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰:۲۷
یکه زارع از کدام استانداردها سخن می گوید؟
خودرونگاران- «به اطلاع همه ی عزیزان می رسانم خودروهای بنز و هیوندای الان این استانداردها رو پاس نمی کنن... با {مدیران} بنز که صحبت می کنیم می گویند ما استانداردهای ایران را نمی توانیم پاس کنیم.»
پنج شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵:۵۹
 همايش پنجم و گذر از كلي گويي
پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو
همايش پنجم و گذر از كلي گويي
خودرونگاران - توجه به صنعت خودرو بدون توجه به اجزاء آن توقف در کلی‌گویی است. سال‌هاست که در صنعت خودرو کشور پی نام می‌گردیم و می‌خواهیم پیشرفت کنیم، سال‌هاست که خواب‌های خوب و رویاهای پرشماری برای صنعت دیده‌ایم و و با طراحی اسناد بالادستی امیدواریم که درست شود.
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۱۷
تاثير افزايش نرخ ارز بر قیمت خودروهاي داخلي
خودرونگاران - خودروهاي توليد داخل به ميزان زيادي داخلي سازي شده اند و شايد بنظر برسد كه هيچ وابستگي به نرخ ارز و قيمت دلار ندارند در حالي كه اين تصور اشتباه است زيرا نهاده هاي توليد مورد استفاده در صنعت خودرو با قيمت بالاتر توسط خودروسازان از توليدكنندگان اين نهاده ها خريداري مي شود و از طرفي توليدكنندگان نهاده هاي توليد براي تامين مواد اصلي و اوليه نياز به تامين ارز براي خريد اين مواد از خارج از كشور دارند كه اين مسئله به صورت مستقيم بر قيمت خودرو تاثيرگذار است و از طرفي نيز برخي از قطعات حساس در داخل كشور توليد نمي شوند و به ناچار بايد از خارج تامين شود كه نياز به ارز براي اين قطعات گريزناپذير بوده و در نتيجه قيمت ارز بر اينگونه قطعات و در نهايت قيمت تمام شده خودرو به صورت مستقيم اثرگذار است.
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳:۲۲