امروز: چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ -
وبسایت خبری
کاهش تولید خودرو؛ خواسته صنفی یا تولیدی؟
کارگران قطعه سازی تاخیر در حقوق را ترجیح می دهند یا بیکاری را؟
کاهش تولید خودرو؛ خواسته صنفی یا تولیدی؟
خودرونگاران - نرگس رسولی: در حالی که کاهش تولید خودرو ناشی از تحریم ها و کرونا در دو سال گذشته، تامین تقاضای بازار و افزایش واسطه گری را به مرزهای بحران رسانده و تمام ارکان کشور برای افزایش تولید و رفع این معضل تلاش می کنند، دبیر "یکی" از انجمن های قطعه سازی در اظهارنظری تامل برانگیز خواستار کاهش تولید خودروسازان شده است!
سه شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸:۳۲
كوچك سازی جاده مخصوص راه حل این روزها ؟
تصمیمات غیر کارشناسانه برای صنعت خودروی کشور بازگشت این بخش تولیدی کشور با بیشترین ارزش افزوده را به ماده ۱۴۱ قانون تجارت تسهیل می کند. این ماده بیان می دارد ” اگر بر اثر زیان‌های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از بین برود، هیات مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام را دعوت كند تا موضوع انحلال یا بقاء شرکت مورد شور و رای گذارده شود.هرگاه مجمع مزبور رای به انحلال ندهد باید در همان جلسه و با رعایت مقررات ماده ۶ این قانون سرمایه شرکت را به مبلغ سرمایه موجود کاهش دهد. ”
دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹:۱۳
مشکل صنعت خودرو کجاست؟
مشکل صنعت خودروسازی کشور در حال حاضر مساله چندان پیچیده‌ای نیست؛ اگر مشکل قیمت‌گذاری دستوری خودرو حل شود؛ بسیاری از مسائلی که این صنعت با آن درگیر است، خود به خود حل خواهد شد.
یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱:۳۳
حركت شورا خلاف جهت بازار
قرار بود شورای رقابت به محلی برای حمایت ا ز مردم باشد كه گویا هر چه بیشتر از عمر این نهاد فرا قو ه ای می گذرد ، خبر كمی در مورد حمایت از مردم ب گوش می رسد . شورای رقابت در تازه ترین اقدام خود در شرایطی كه بازار به سمت كاهش قیمتها حركت می كند ، رسما به خوردوسازان مجوز داد تا قیمتها را 10 درصد افزایش دهند .
چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸:۰۰
ظریف را ندیدم ، اصلا  باغ كتاب كجاست ؟
وقتی پای خودرو به ماجرای فایل ظریف باز می شود
ظریف را ندیدم ، اصلا باغ كتاب كجاست ؟
خودرونگاران |اوائل هفته بود كه فایلی سه ساعته از مصاحبه ای مگو در صدر اخبار سیاسی كشور قرار گرفت و حواشی زیادی را به پا كرد . فایلی كه قرار نبود این روزها منتشر شود و بنا به گفته دست اندركاران آن برای روزی دیگر و روزگاری بهتر جهت ثبت تاریخ سلسه گفت وگوهایی ضبط شده بود .
جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰:۰۰
آنچه در ۱۳۹۹ گذشت و آنچه در ۱۴۰۰ پیش رو داریم
خودرونگاران - سال ۱۳۹۹ سخت ترین سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی را داشتیم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی سال سختی بود. تداوم تحریم‌ها و نتایج تشدید آن در سال ۱۳۹۹ خود را دراقتصاد مردم بروز داد. همه‌گیری کرونا و گسترش ویروس کووید-۱۹ با به خطر افتادن سلامت مردم و متأسفانه مرگ تعدادی از هموطنان و عزادار شدن خانواده‌ها نگرانی و ناراحتی را در تمام اقشار توسعه داد.کاهش شدید فروش نفت و درآمد دولت و سختی نگرانی جابه‌جایی ارز و کاهش ۲۰ درصدی ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی ۹ ماهه نسبت به سال ۹۸، افزایش قیمت تمام شده کالاها که منجر به رکورد نرخ تورم بالای ۴۰ درصد شد و مردم فقیرتر شدند به نحوی که می‌توان گفت الان تا دهک ۵ به پایین دچار مشکل در تامین معاش و گذران زندگی هستند.
سه شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳:۳۰
آرامش مطالبه امروز صنعت خودرو
در حالی که ماه های پایانی دولت دوازدهم نزدیک می شود، گمانه زنی های بسیاری در خصوص تغییرات در سطح کلان مدیریت بنگاه های صنعتی به گوش می رسد. هر چند همه این گمانه زنی ها در حوزه خودرو نیست، اما بدون شک با نزدیک تر شدن انتخابات ریاست جمهوری، صنعت خودرو به عنوان یکی از استراتژیک ترین صنایع کشور بیشتر مورد توجه قرار دارد.
پنج شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱:۲۳
 جاده مخصوص آبستن تحول
جذابیت جاده مخصوص؛از پراید تا ......
جاده مخصوص آبستن تحول
جاده مخصوص، كلمه ای نام آشناست برای عرض اندام دو خودروسازی كه با همه تلاش شان برای ثابت كردن خودمختار بودن و غیر دولتی بودنشان اما همیشه از سوی مردم، خودروسازانی دولتی خوانده می شوند، خودروسازانی كه كفه ترازوی نقد عملكردشان همیشه از بار انتقاداتی كه به آنها می شود سنگین تر از تعاریفی است كه از آنها می شود آن هم انتقاداتی كه گاها سندیتی ندارد و تنها به جهت محبوب بودن این صنعت انجام می شود. انتقاداتی اگر نگویم از بغض كه بعضا ناشی از كم دانشی است كه به واسطه جذابیت صنعت خودرو انجام می شود.
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸:۵۹
۱۱ خوان صنعت قطعه‌سازی
دلیل زیان ۴۳ هزار میلیارد تومانی خودروسازان چیست؟
یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶:۵۴